ruim een jaar verder

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Het volgende zou ik er nog aan willen toevoegen;
Laat als je aan het woord komt...als je daar tenminste de kans voor krijgt...steeds weer de volgende ''mantra'' horen.
''Een moeder heeft geen enkel recht om de kinderen hun vader te onthouden;dit is in strijd met de mensenrechten en de rechten van het kind,allemaal vastgelegd in internationale verdragen''....en dus deze moeder ook niet.Een kind heeft het recht op omgang met beide ouders!
En als moeder dat wel doet dat kan zij op korte termijn te maken krijgen met de wet en rechters en op lange termijn met kinderen die haar dat gedrag zeer kwalijk zullen nemen.
Praat dus niet over je eigen rechten,maar praat vooral vanuit het belang van de kinderen.

Nou succes en sterkte dan maar...wil je er verder nog over praten..kom maar op...maar pas op als je het idee hebt dat moeders meeleest,moet je je daarbij aanpassen met wat je zegt en hoe je het zegt.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

"Een moeder heeft geen enkel recht om de kinderen hun vader te onthouden; dit is in strijd met de mensenrechten en de rechten van het kind, allemaal vastgelegd in internationale verdragen".

Waarom mag de RvdK en Bureau Jeugdzorg dat dan wel en waarom is dat niet strafbaar gesteld dan.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Misschien zou dat eens aangekaart moeten worden bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens..dit Hof tikt de Nederlandse Staat regelmatig op de vingers...want de Raad en BJZ handelen namens de staat.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:Misschien zou dat eens aangekaart moeten worden bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens..dit Hof tikt de Nederlandse Staat regelmatig op de vingers...want de Raad en BJZ handelen namens de staat.
Dat gaat deze zomer gebeuren. ( Een vriendin van me heeft connecties op Europees politiek nivo )
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

zijn wij, als simpele individuen, echt in staat om dit aan de kaak te stellen?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

RemcoW schreef:zijn wij, als simpele individuen, echt in staat om dit aan de kaak te stellen?
Jahaa.
Hoe simpeler wij ons leven maken, des te meer energie wij kunnen aanwenden om een punt te maken.
Dus hoe meer afstand tot onze problematieken, hoe zwaar en hoe moelijk deze ook zijn/lijken, des te beter is het voor onszelf en onze medemens.

En als het plaatje je completer voorkomt, ben je ook beter zelf in staat om dan, wanneer het aan de orde is, weerstand van repliek te dienen.
Hoe beter je helicopterview, des te beter je repliek.
Afstand nemen tot je sores is dus geboden.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

He...jij moest eens weten wat je als simpele ziel aan de kaak kunt stellen...heel wat en dat bij allerlei instanties...of het wat uitmaakt is natuurlijk een tweede...
Maar Remco...jij haalt het niet in je hoofd om het gesprek met je ex bij de gezinstherapeute als ''simpele ziel'' in te gaan...Dwaze Vaders en simpele zielen is niet iets wat samen gaat.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

Blijft de vraag waarom de rechters in Nederland dit gedrag van BJZ en de RvdK faciliteren, ik heb deze vraag regelmatig aan de heren rechters gesteld en die stellen gewoon, ja de RvdK en BJZ mogen dit gewoon.

Hoezo lopen de rechters niet aan de leiband van de RvdK en BJZ ?

De rechters zouden ook voor jurisprudentie kunnen zorgen en gewoon omgangsregelingen met dwangsom vastleggen, ook aan RvdK en BJZ.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Metje1965 »

Je zou ze haast van betrokkenheid verdenken, bijbaan in een of andere commissie, echter deze zou publiekelijk vermeld moeten staan op de site van de betreffende rechtbank. Welke neven activiteiten de rechter bekleed. Maar gezien het feit onlangs over onze regeringsleiders en hun NIET op gegeven nevenfuncties, lees ook inkomsten. Is het de vraag of die van onze rechters wel klopt.
Vader van 2, jongens
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

@opa: nee, uiteraard niet. Dat was overdrachtelijk bedoeld.
ik ga er trouwens ook niet heen om te een spelletje te spelen, dit in antwoord op je eerdere bericht. ik ga er niet aan meedoen. Ik heb een A4-tje gemaakt met wat ik zeggen wil. wat ik hoop en verwacht. Compleet gericht op de omgang met de kinderen. Meer heb ik niet te melden. Zij mag de andere 55 minuten van dat uur vullen. :-)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

The Driver schreef:Blijft de vraag waarom de rechters in Nederland dit gedrag van BJZ en de RvdK faciliteren,
Dat is een werkgelegenheidsproject. Geld, dus, domweg.

Maar ANGST zal ook een grote rol spelen. In onze casus in elk geval zeker.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Remco..Misschien een wat flauwe reactie...maar nergens op hopen en niets verwachten is een uitgangspunt waarbij je nooit teleurgesteld wordt...
Misschien denk je nu dat ik je niet serieus neem en lol zit te trappen,maar dat is niet zo;ik probeer alleen maar wat te relativeren in de hoop wat spanning weg te nemen.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

@opa: weet ik. ik moet zeggen dat ik heel rustig naar morgen toe leef. Ik heb geen last van spanning of wat dan ook. Ik heb het heel goed op een rijtje, en weeet dat ik het juiste aan het doen ben.
Ik laat morgen NA de afspraak van me horen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

RemcoW schreef:zijn wij, als simpele individuen, echt in staat om dit aan de kaak te stellen?
U vraagt, wij draaien

Timmermans aan het woord in een video

Timmermans zoekt online meedenkers over mensenrechten

Nieuwsbericht | 30-01-2013

Minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) biedt vanaf vandaag de mogelijkheid online mee te denken over zijn mensenrechtenbeleid. Organisaties en individuele burgers kunnen een maand lang hun ideeën delen op een speciale site. De minister zal de Tweede Kamer dit voorjaar mede op basis van deze online consultatie een brief sturen over zijn mensenrechtenbeleid.


Via mensenrechtenbrief2013 kan iedereen meedoen. Waar moet meer aandacht voor komen? Welke rechten zijn extra belangrijk? En wat zijn goede voorbeelden die steun verdienen? De minister zal na vier weken online in debat gaan met deelnemers op de site.

Het is voor het eerst dat het ministerie van Buitenlandse Zaken op deze manier input vraagt voor het maken van beleid.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Metje1965 »

nu is natuurlijk de vraag doen we dit ieder voor zich of met zijn allen. zodat de politiek doorkrijgt dat het wel een redelijk groot probleem is dat vele ouders treft in dit land. Bij wie de omgang met zijn kind gefrustreerd of geheel onthouden wordt door de niet meewerkende ouder. En de daarmee verbonden instanties JZ RvdK AMK
Vader van 2, jongens
Plaats reactie