ruim een jaar verder

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Remco

Gelukkig toch ook voor jou een beetje licht in de duisternis en dan doel ik op de ''stiekeme''
SMS-jes en de spontane ontmoeting op straat met je oudste dochter...zal je waarschijnlijk heel goed doen en het is je gegund.
Maar pas op met deze mededelingen op dit forum,want je ex zou best eens mee kunnen lezen...en dan is het uit met de pret voor jou en ook voor je dochters.Ik acht die kans overigens niet zo groot,want velen weten van het bestaan van dit forum niets af...maar een gewaarschuwd mens telt......
Succes met jullie gesprek bij de gezinstherapeute;mocht je ex weer eens ouderwets van leer trekken,houdt je dan gedeisd,ga er niet te veel op in...met andere woorden..gewoon laten uitrazen...dat laatste is nl. erg vermoeiend en houdt vanzelf een keer op.
Soms is er na dat uitrazen soms maar ineens tijd en aandacht voor een wat serieuzer gesprek....
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

je hebt gelijk, voorzichtigheid is geboden. En inderdaad, het zou zomaar kunnen dat ze meeleest. Denk je nou echt dat de meeste vrouwen niet van dit forum afweten? Ik denk eerlijk gezegd dat dat misschien een klein beetje naief is. Al die vrouwen hebben ook een nieuwe relatie, vaak met een man die misschien wel in hetzelfde schuitje zit, en dan weten ze er dus vanaf. Sterker nog, ik vermoed zelfs dat hier best wel eens vrouwen onder een 'mannen-pseudoniem' meepraten. Of ben ik echt de enige die zo achterdochtig is geworden in de loop der jaren? Ik kan het me haast niet voorstellen! Anyway...het was wellicht niet zo handig om een voor mijn ex heel herkenbare gebruikersnaam te gebruiken. Laat dit een les zijn voor anderen. En wat mijn kinderen betreft; lekker blijven sms-en zou ik zeggen...!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

Precies, onderschat nooit de kennis van je "tegenstander" en zeker over de natuurlijke achterdocht van vrouwen in het algemeen, daar zijn al hele boeken overgeschreven.

Mannen zijn wat betreft nogal naïef, vrouwen kunnen onder de ogen van manlief gewoon vreemd gaan.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

oei, daar klinkt een hoop frustratie. probeer dat los te laten. Angst, woede, wrok en wraak zijn allemaal hele slechte raadgevers.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

Nee, is niet op mijzelf van toepassing, meer algemene kennis in het beeld van onderschat nooit je tegenstander.

Als er iemand vreemd is gegaan, dan zou dat eerder ikzelf zijn, hahahahaha, ik ben nou eenmaal een gemene bastaard.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

25 januari, vandaag wordt ze 6.
ik kan niks doen. niet bellen, mailen, sms-en, niks.
kan alleen maar hopen dat het anders is als ze 7 wordt.
#klotedag.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

Niks doen is ook het allermoeilijkste.

Maar als je niks kunt doen, dan is het optimaal doen van niks toch het beste wat je doen kunt.
Als het je lukt, dan ben je verder dan de meeste andere mensen. Dat loop jij voor. Dan ben jij een voorloper. Een mens waar je kind trots op kan zijn. Want jij hebt geleerd niks te kunnen doen. Jij bent dan goed/beter in niks doen.
En dat is echt een prestatie!!

En ik weet hoe het voelt hoor, om een jarig kind te hebben en het niet kunnen/mogen benaderen die dag.
Zelfs een expliciet verzoek aan de rechter resulteerde niet in een gelegenheid de verjaardag samen te vieren.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

Het is lastig inderdaad. En voorlopig ben ik aangewezen op een therapeut die hopenlijk een route naar verbetering kan uitstippelen.
zoals eerder gezegd, die spreek ik volgende week donderdag weer, dus ik wacht het allemaal maar even af.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

@ RemcoW

Niet jij moet naar een therapeut, maar je ex moet naar een psychiater.

Een kind het contact met de vader onthouden is in strijd met zoveel wetten en rechten van het kind, dat is gewoon misdadig gedrag.

Gisteren was mijn jongste zoon jarig en de heb ik gefelicteerd via zijn eigen Facebook account, die moeder onmogelijk kan verwijderen. Ik heb ook alle andere kinderen "aanbevolen" hem alleen maar te feliciteren via Facebook.
Vorig jaar heb ik moeder, de hulpverleenster bij moeder thuis en Bureau Jeugdzorg wekenlang bepraat om hem toch maar persoonlijk even te mogen zien en feliciteren, maar dat mocht onder geen enkele omstandigheid.
Nu had ik zoiets van, ik vraag het niet meer, dan hebben jullie ook niet meer het genoegen om jullie macht te laten gelden.
Ze zoeken het maar uit.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

snap ik, maar je voelt toch het gemis. Als ik er heel rationeel over denk zeg ik precies hetzelfde als jij. maar er is een gezegde dat luidt als volgt: het hoofd en het hart spreken elkaar vaak tegen. en zo is het maar net in dit geval.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

Nou, morgen is het zover. Morgen het tweede gesprek bij de gezinstherapeut.
Ik dacht dat ik goed voorbereid was, had alles wat ik wilde zeggen op een rijtje. Immers, er was een afspraak dat er geen contact meer zou zijn tussen mij en mijn ex. daar heeft ze zich aan gehouden, tot......gisteren. Via een hele mooie omweg (de kinderen, uiteraard...) kreeg ineens de opmerking in een mail dat ze "het allemaal mist....elke dag nog". Ongelooflijk, na AL die verwijten, beschuldigingen, manipulaties, dreigementen, enz enz, krijg ik DIT?? Ik heb het genegeerd. Maar het werpt ineens een heel ander licht op de hele situatie. Wat is er bij haar thuis aan de hand? Problemen met haar nieuwe vriend? Het zal me een zorg zijn, echter, mijn kinderen wonen daar ook. Hoe ervaren die het? ik kan het ze niet vragen. Is het een tactiek naar het gesprek van morgen toe? kan ook nog. Het is wel vreemd namelijk, je hoort zeven weken niks (..oh goddelijke rust..), en dan TWEE DAGEN voor het gesprek krijg je ineens zoiets.
We (mijn vriendin en ik) hebben het er uitgebreid over gehad. Ik denk dat ik morgen de mail meeneem en zal vragen wat ik met zulke mails moet, dat ik er niks mee kan en wil, en dat ik dat dus niet meer wens te ontvangen.
Anyway...ik houd jullie uiteraard op de hoogte van het verloop morgen. En ik hoop een stapje verder te komen ivm een omgangsregeling.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Metje1965 »

Pas op dat je door dat soort opmerkingen niet volledig uit het lood laat halen, mijn ex was/is daar ook heel goed in. en begint ook meestal een aantal dagen wanneer er weer gesprek oid plaats vind bij de voogden of bij de behandelaars.

Hou je aan je verhaal, of je moet zelf het idee hebben dat het tussen jou en haar weer goed gaat komen.

Sterkte in ieder geval.
Vader van 2, jongens
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

goedkomen? Nooit! nee, er zit iets anders achter.
maar ik ben blij te lezen dat het dus vaker voorkomt dat een ex dit doet, vlak voordat er een gesprek plaats gaat vinden. Het zal wel een poging zijn om de ander "week" te maken voordat de confrontatie komt. Jammer alleen dat het in dit geval averechts werkt.
dank voor je reply.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

Stel je eigen koers en............... vaar die.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Ha die Remco

Je mag je borst nat maken..je hebt kennelijk te doen met een zeer strijdvaardig vrouwtje,dat werkelijk alles uit de kast haalt om je vlak voor zo'n gesprek in verwarring te brengen.
Dit is waarschijnlijk echt één van die vrouwen die 1000 mannen te erg zijn.
Het kan natuurlijk echt zijn,die indruk die zij wil wekken,maar voor hetzelfde geld is het een puur berekende taktiek van haar... vrouwtjes...en zeker die met een ''bordi-tik'' zijn daar uitermate bedreven in en daar ga je als goedgelovige vent vaak het schip mee in.

Op jou beurt kun je haar ook in verwarring brengen door dit allemaal uiterst serieus te nemen en duidelijk laten merken dat jij ook graag terug wil...dus als het een spel is het spel gewoon mee spelen...als het dan flauwekul van haar is,zul je dat al snel merken.

Je zou haar ook de vraag kunnen stellen...''wat doen we dan nog bij een gezinstherapeute als jij mij terug wil en ik jou?'' Spreidt je armen uit en zeg'''kom in mijn armen''.
Als het van haar kant dan allemaal nep blijkt te zijn slaat zij een mnodderfiguur met als mogelijk gevolg dat ze meer respect voor je krijgt en een paar toontjes lager gaat zingen.

Het was maar een idee van mij Remco;je moet zelf maar zien wat je er mee doet...voor de rest sluit ik mij aan bij EDA...Stel je eigen koers...en vaar die....ook bij windkracht 10.
Plaats reactie