ruim een jaar verder

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ruim een jaar verder

Bericht door The Driver »

Van dat recht hebben de meeste rechters ook nooit gehoord, anders zouden ze wel direct een omgangsregeling met dwangsom of taakstraf vaststellen !
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: ruim een jaar verder

Bericht door TrotsePa »

Hallo Remco,

Misschien heb ik iets gemist, maar loopt er al een bodemprocedure en is daar niet al iets in beslist?
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

de ouste twee zijn oud genoeg om zelf te beslissen. Deze zijn dusdanig beinvloed dat ze er voor kiezen om mij niet te spreken op dit moment.
voor de jongste is geen gezag van mijn kant. das dus lastig. mijn ex zegt het beste met mij voor te hebben en zegt dus mee te werken aan de bemiddeling. Echter, als je elke keer afspraken uitstelt (griep, werk, ziek kind etc etc) kun je heel veel tijd rekken, wat theoretisch 'overmacht' is.
Deze vestiging van GGZ gaat op 1 Juni dicht, DAT is haar streefdatum om dit te rekken. Dat moge duidelijk zijn.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

We zijn NA 1 Juni, en ja hoor....ze heeft het kunnen rekken, er is niks geregeld.
maandenlang heb ik te horen gekregen dat ze bezig was met een plan voor een omgangsregeling. op 31 Mei ging GGZ dicht, en daarna NIKS meer vernomen. Wel heeft ze het voor elkaar dat GGZ eindigde met de woorden dat ze vonden dat het een stuk beter ging, en dat ze denken dat, let op: "jullie er wel uit komen, en er geen verdere gezinstherapie meer nodig is". Voila, daar sta je dan. Exact het scenario zoals ik voorspelde, maar de professionals van GGZ vinden dat ze goed bezig is.
Twee jaar verder, terug bij af.
Mijn laatste bericht hierover in dit topic was van 01 Maart, en daar zei ik al dat dit ging gebeuren. wordt het niet eens tijd dat dat soort instanties de mening, en de ervaringen van de vader IETS serieuzer gaan nemen???
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

RemcoW schreef: wordt het niet eens tijd dat dat soort instanties de mening, en de ervaringen van de vader IETS serieuzer gaan nemen???
DAT is inderdaad zo, maar je kunt het wel vergeten dat dat gaat gebeuren. Wat jij als normaal ziet, gaan ZIJ niet doen. Echt niet.

Voor mannen/vaders zoals wij IS er domweg geen gehoor.

En ik heb gisteren ook weer nieuwe instanties gevonden en benaderd in de HOOP dat ze mij en mijn dochter zouden kunnen helpen..... No nothing nada, niets, kunnen ze doen. Ga maar naar Jeugdzorg, is het antwoord. Maar daar ga ik never nooit heen, want dan ben ik alles kwijt, geef ik het geheel uit handen. En DAT is nou precies wat ik moet OMKEREN. Ik moet NIETS uit handen geven en het ALLEMAAL zelf, ik herhaal, ZELF, doen.

Dat betekent dat ik niets, maar dan ook niets, hoef te verwachten van de buitenwereld, de maatschappij met AL haar "hulp"verlening. De enige die MIJ kan helpen, ben IK zelf.

DUS is mijn weg dat IK mijzelf verbeter, en daarMEE de wereld. EN dat is de enige weg naar mijn ( innerlijk ) kind. Zo kom ik bij mijn dochter. En niet door te wachten en te wachten totdat de wereld veranderd. Dat doet de wereld domweg niet.

2 WE-den geleden hoorde ik sinds een jaar het stemmetje van mijn dochter weer, door de telefoon, Mama smekende om mij te mogen spreken. Baf, de hoorn op de haak.
MAma, mama, mag ik papa eventjes, MAma mama, mag ik PApa ook eventjes.......?
Maar nee dus...
Oh men..... Wat hou ik van haar... EN WAT een pijn dat doet....

Hou vol.. En verbeter je zelf maar. DAN pas maak jij het stukje wereld dat JIJ vertegenwoordigd beter. En dan HEB je een stukje wereld verbeterd. Iets anders KAN niet.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

Weet je, blijf gewoon kleding, schoenen, kadootjes enz voor je kind kopen, alsof je kind er gewoon wel is. Koop boekjes, desnoods uit de bieb afgeschreven. Wat maakt het uit. Als je maar je liefde voor je kind materialiseert. Geef het vorm. Spaar maar een kast vol spulletjes voor je kind bij elkaar. Laat hem maar uitpuilen.
Zodra je kind DAT ziet, nog eens, dan zal het van verbazing je om de nek vliegen, omdat je kind NOOIT maar dan ook NOOIT uit beeld is geweest. Integendeel.

Ik heb het kado voor Sint en/of Kerst ook al in huis. En ik weet zeker dat ze het prachtig zal vinden. Schoenen heb ik ook al. Zij het 4 maten te groot. Dat komt wel.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

Eda,
wat moet dat een vreselijk moment zijn geweest. Hartverscheurend, om je kind op de achtergrond te horen, en niet met je mag praten, vreselijk..!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

RemcoW schreef:Eda,
wat moet dat een vreselijk moment zijn geweest. Hartverscheurend, om je kind op de achtergrond te horen, en niet met je mag praten, vreselijk..!!
Ja, dat is ook zo.

Maar weet je, dat ligt dus niet bij mij. Als het aan mij lag, zou het geheel anders gaan.
Niet dat dat een rechter, of een Jeugdzorg, of de RvdK verder een zorg zal zijn...
Toch is het in deze maatschappij zo dat zij het DENKEN te weten.... En de meute holt daar dan vol ontzag achteraan.

Weet IK dat het geheel anders is dan die meute denkt dat het is????
Ja, dat weet IK.

Moet ik dan trachten de meute te overtuigen????
Ze zijn zooooo vreselijk content met hoe het gaat. Nee, zij hebben me toch een GOED werk verricht. Tuurlijk mag mijn dochter haar vader niet zien. Dat snapt toch iedereen... ( not ).

Nee, dan ZIJN er projecten als: Ex-ouders bestaan niet, of Ouderschap blijft....

Maar als je daar aanklopt, dan geven ze niet thuis. Wonderlijke wereld leven wij in, toch?
Plaats reactie