hoger beroep

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

hoger beroep

Bericht door TrotsePa »

Beste vaders,
Allereerst, hoe bizar ook, een fijne kerst toegewenst. Zelf ben ik deze dagen m'n huis een beetje aan het opknappen, maar dat terzijde.

Gisteren is een behoorlijk grote enveloppe met daarin het hoger beroep tegen de beslissing van de rechtbank die haar geen toestemming heeft gegeven om naar de andere kant van het land te mogen verhuizen.

Er staat eerlijk gezegd niet veel nieuws in, maar wel geeft ze aan dat ze me een weekend per twee weken omgang gunt (in tegenstelling tot de 2 uur bij een omgangshuis tijdens de rechtzaak). Verder heeft ze gesolliciteerd bij bjz aldaar, die op haar beurt heeft laten weten dat ze op gesprek mag komen als ze daar woont. bjz zou mijn inziens wel moeten weten dat haar moeder een amk melding heeft gemaakt met haar toesteming. Dit onderzoek loopt nog. Er zal daaruit overigens blijken dat haar bewering dat ze een relatie heeft, niet klopt. Ook heeft haar lieve moeder en stiefvader hun koopwoning voor haar ter beschikking gesteld.
verder stelt ze dat ze beter zal communiceren zodra ze toestemming krijgt.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar de vraag is eigenlijk wat ik kan verwachten van een hoger beroep. Ze kunnen de uitspraak van de rechtbank bekrachtigen, maar begrijp ik het goed dat ze de zaak in het andere geval weer naar de rechtbank kunnen geven. Of zouden ze in haar voordeel kunnen beslissen?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: hoger beroep

Bericht door EDA »

Begrijpelijke vragen ( en onzekerheden ).
Maar aangezien niemand hier de toekomst kan voorspellen en ook niet KAN weten wat een rechter ( in hoger beroep ) gaat/kan gaan beslissen, is er onmogelijk een antwoord te geven.

Afwachten maar, met alle emotie waarmee dat gepaard gaat.

Bezig zijn met... is wel een goede remedie.

Sterkte,
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: hoger beroep

Bericht door TrotsePa »

Als ik het goed begrepen heb heeft ze de rechtstaat behoorlijk tegen het harnas ingejaagd en dat heeft natuurlijk erg geholpen met de uitspraak.

Verder blijft ze maar doorgaan met treiteren. Niet alleen de rechtstaat, maar ook de RvdK en straks ook bjz. Het zijn relatief kleine dingen in vergelijking met wat ik lees, maar toch vind ik dit ook wel een puntje van aandacht.

Ze leert mijn zoontje aan dat hij mij geen papa mag noemen.
Hij mag geen afscheid meer van me nemen zodra ik hem terugbreng.
Haar eigen zoontje noemt haar ineens bij haar voornaam.
Hij wilt geen afscheid meer nemen zodra ik hem terug breng.
Hij wilt niet graag meer met me mee (en geloof mij, daar is geen enkele aanleiding toe)
Hij mag alles bij moeder.
Het is soms een gevaarlijke situatie bij moeder thuis (geen stopcontactbeveiliging, spuitbussen die op grijphoogte liggen etc)
maar ik merk ook goed dat mijn zoontje erg aan haar gehecht is.

Toch maak ik me zorgen over wat er na het hoger beroep kan gaan spelen. In mijn ogen is het je reinste kindermishandeling, maar alles gebeurd zo doortrapt allemaal.

Hebben jullie misschien nog aanbevelingen?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: hoger beroep

Bericht door TrotsePa »

Goed.

oma heeft onlangs een amk melding gedaan en klaagt m'n advocaat aan wegens laster. Moeder krijgt straks een kg vanwege het niet nakomen van de regeling (dwangsom)
ik maak me verder geen zorgen meer maar vraag me wel even af waarom het zo is dat je als ouder geen inzage krijgt in de melding zolang 'het dossier' nog niet afgesloten is bij het amk. Dit zal wel een tijdje duren want moeder wilt niet meewerken met de dringende aanbevelingen van bjz.. Die melding is in de rechtbank ook van belang. Heeft iemand hier ervaring mee?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: hoger beroep

Bericht door TrotsePa »

Mn besef komt overigens nu pas dat oma de amk melding gedaan heeft, het hoger beroep financiert, een huis voor ex aan de andere kant van t land geregeld heeft en m'n advocaat van laster beschuldigd. Ex werkt (Gelukkig) deels mee met de regeling maar heeft een behoorlijke vinger in de pap van ex. Ze is overigens goed bekend met het principe oudervervreemding want dat heeft ex ook mogen ervaren.
ex ziet dit niet en kan er niet goed mee overweg maar is straks wel de dupe hiervan. Ze is natuurlijk wel zelf verantwoordelijk, maar toch. Wat doe je toch aan zoiets?
Het zou me niets verbazen dat ze nog door blijft zieken (tm het welzijn van m'n zoon)
Plaats reactie