Advies nodig ivm omgangs regeling

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Jayque
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:45

Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Jayque »

Goedemiddag,

3 maanden geleden heeft mijn (ex) vrouw aangegeven te willen stoppen met de relatie. Ik heb een lange tijd getwijfeld over haar keuze maar heb het inmiddels geaccepteerd.

Nu werd mij vrij snel na de "scheidingsmelding" vriendelijk verzocht om de (huur)woning te verlaten en ten behoeve van verdere conflicten en om onze 3 kinderen niet langer in een stress situatie te plaatsten heb ik onderkomen gezocht bij mij mijn ouders

Nu zijn we een aantal maal bij een mediator geweest maar dat was een pure verspilling van geld aangezien we alleen maar liepen te bekvechten ...

Er is daar een tijdelijke omgangsregeling besproken, op mijn vrije dagen ben ik bij de kinderen in de hoofdwoning en dan is zij ergens anders. De andere dagen is zij thuis en ik bij mijn ouders ... werkt op zich goed.

Nu is ze behoorlijk aan het door draaien, door lange periodes van weinig slaap, structureel leven in haar internet wereldje, drugs gebruik, etc, etc word mijn leven behoorlijk zuur gemaakt ( van alles is bewijs op mail/telefoon/foto/etc )

Nu gebruikt ze meer en meer de kinderen als pion om informatie door te geven en als ik niet mee "lul" in haar straatje komen er dreigementen.

Nu heeft ze Mediaton stop gezet en gaat ze een eigen advocaat nemen. Ze geeft nu ook te kennen dat ik niet langer de kinderen in hun huis mag opvangen als ik me niet houd aan haar huishoud regels .. het huishouden wat ze zelf al maanden niet meer doet

Ze heeft ook een nieuwe omgangsregeling doorgegeven maar die is door mijn werk in de continu dienst onmogelijk, ik zie mijn kinderen dan helemaal niet meer.

Ik ben ook al een traject van maatschappelijk werk aan het volgen maar om oa jeugdzorg in te schakelen zal zeer zeker een bom zijn ... ik weet niet of ik hier goed aan doe ...

Ik word er ook moe van dat iemand zonder werk/inkomen wel verwacht dat ik alles maar betaal en doe ... dat is helaas niet anders

Tevens kan zij me natuurlijk niet onder haar regels alleen maar de woning laten betreden, ook de omgang met mijn kinderen ... wat kan ik hier aan doen ..

Is het nu maar noodzaak dat ik een eigen advocaat in ga schakelen?
Zal ik toch jeugdzorg benaderen voor advies?

Ik hoop dat jullie advies kunnen geven

Bedankt alvast
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Casper »

Jayque, welkom en sterkte gewenst!

Geen benijdenswaardige situatie waarin je zit. Lijkt me dat je jezelf aardig overeind houdt. Hulde daarvoor.

Lijkt me ook dat dit op een juridische strijd zal gaan uitdraaien, waarin je redelijk sterk staat maar waarbij je moet bedenken dat moeder elke wedstrijd met een voorsprong begint en er -bij wijze van spreken- nog maar 10 minuten te spelen zijn. Punt hierin dat is dat de rechter de kinderen niet snel bij moeder weg zal halen, zeker niet als jij geen eigen onderkomen hebt om ze op te vangen. Zet stappen om die situatie in jouw voordeel te verbeteren.

Zet voor jezelf op papier hou jij de omgangsregeling/situatie over 1, 3 en 5 jaar wil zien en wat voor verdere (financiele) afspraken er gemaakt moeten worden. Hopelijk kan dit dan, met of zonder tussenkomst van het advocatgilde, uitonderhandeld worden. Leg de omgangsregeling zoals afgesproken wel vast bij de rechter.

Blijf ondertussen doorgaan de malversaties van moeder vast te leggen.
Laatst gewijzigd door Casper op 24 dec 2012, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door The Driver »

Ik zou verder zo snel mogelijk een zelfstandige woonruimte zien te huren.
Bij het vaststellen van de partner- en kinderalimentatie zal worden uitgegaan van je vaste lasten.
Als je bij je ouders woont, heb je geen huurlasten. Dan ga je straks veel te veel alimentatie betalen en kan je nooit meer een zelfstandige woonruimte betalen. Scheelt je zo € 600.- per maand.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Dwaze opa »

Mag ik mij een kleine opmerking veroorloven bij bovenstaande beweringen van Casper en Driver wat betreft de huisvesting...eerstens moet er op korte termijn ook maar huisvesting beschikbaar zijn voor de vader die nu bij zijn ouders in woont.
Bovendien als de ouders een beetje ruim behuisd zijn,moet de zoon en af en toe zijn kroost erbij geen probleem zijn..en als de verhouding tussen zoon en ouders goed is,kan dat ook nog eens goed uitpakken voor de kroost...waarbij ook nog komt dat opa en oma maar wat graag wat extra tijd uittrekken voor hun kleinkinderen.
Wat het financiele aspect betreft...de vader kan ook huur c.q. kostgeld betalen aan zijn ouders.
Voor zover mij bekend wordt dat door de belastingdienst niet als inkomen voor de ouders gezien.
In de VS is het schering en inslag dat kinderen weer bij hun ouders intrekken vanwege de financiele crisis....
Roel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:41

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Roel »

aanvullende vraag nav de antwoorden:
Mijn vrouw en ik hebben een koophuis en geen middelen om een normale woonruimte daarnaast te huren waar we de kinderen ook kunnen opvangen... wat te doen?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Casper »

Roel, beter om deze vraag even in je eigen topic te zetten :-) dan houden we het overzicht :-)
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door dwazevader »

The Driver schreef:Ik zou verder zo snel mogelijk een zelfstandige woonruimte zien te huren.
Bij het vaststellen van de partner- en kinderalimentatie zal worden uitgegaan van je vaste lasten.
Als je bij je ouders woont, heb je geen huurlasten. Dan ga je straks veel te veel alimentatie betalen
Dat dacht ik ook The driver, maar daar werd bij mijn zitting niet naar gekeken. Want ze gaf als reden dat ze elke maand boodschappen doet. Dat is niet na te trekken want papa en mama kunnen het geld cash teruggeven en zij zet het weer op de bank.
Denk dat sommige rechters maar 1 bril op hebben. Want ook ik denk dat je beter snel op zoek kan gaan naar een eigen woning. Want dan heb je meer bestedingsruimte. Al is het via particulier. Sterkte Jayque
rene1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2012, 14:49

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door rene1968 »

hoi Jayque, Ik raad je aan om -niet! naar bjz te gaan voor advies .Ik heb het zelfde gedaan 3 jaar geleden, je ex staat sterk en jij hebt in hun ogen totaal geen rechten, ze nemen je rechten gewoon weg, ik heb mijn kinderen nu bijna 3 jaar niet meer gezien, ze zijn gedoopt ,nieuwe school, alles gemist.De oudste doet volgend jaar haar 1e comunie.ik had recht op een weekend ,per week.en op de verjaardagen en op feestdagen en vakantie dagen.BJZ heeft er ander half uur in de 3 weken van gemaakt.! mijn ex ging ging er niet mee acoord maar moest toch de kleintjes mee geven aan BJZvoor de bezoeks regeling, heeft Ze niet gedaan,2 rechtzaken gewonnen ik werd in het gelijk gesteld maar mijn ex had er s....t aan. Ik heb mijn eigen kortgeding verloren door haar leugens .(ik weet zeker dat jou ex dat ook gaat gaat ze gaat met modder gooien).

Ze heeft me al 4 keer met de dood bedreigt,door haar nieuwe vriendjes ,nu heeft ze weer een andere en ze stonden de vorige week voor mijn deur te schreeuwen.als ik de kinderen wou zien moest ik maar 20.000euro neer bladeren en ik moest naar buiten komen om te "praten".
als je dat ook gaat mee maken ga naar de politie en doe aangiften .of maak een melding.
Het word je als vader niet makelijk gemaakt maar je moet je rustig houden en blijven na denken, doe niet het zelfde als je ex verlaag je niet,ga haar geen brieven schrijven,maar zoek je een hele goede advocaat, en ga niet naar BJZ die doen niks voor je ze nemen je alleen de kinderen af.ik heb al 3 jaar verdriet en pijn ,om dat je als vader niks te vertellen hebt je word niet gegloofd.ook al heb je bewijzen dat ze liegen,er word niks voor je gedaan bij BJZ.DIE GASTEN LIEGEN NOG HARDER,.Ik kan het weten.
volgend jaar ga ik weer vechten,

ik wil je heel veel sterkte wensen geef niet op. het zijn jou kinderen.blijf vechten.
ik hoop dat je hier iets aan hebt

Rene.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door JCC »

Ik sluit me volledig aan bij Rene, BJZ deed ook voor mij niets anders als me heel heel heel veel sterkte wensen in mijn situatie, mijn verhaal aanhoren en eindeloze rapporten opstellen.

Fatsoenlijk de omgang borgen, conform uitspraak rechtbank, toen de kinderen nog graag naar me toe wilden was veelste hoog gegrepen voor deze profesionele instantie . Hier kwam ik ook voor het eerst in aanraking met de kapstokterm: het belang van het kind en we doen niet aan waarheidsbevinding. Deze 2 termen kunnen zeer nadelig zijn voor jou als niet verzorgende ouder.

BJZ is een strontvlieg op een hoop paardemest die vooral zichzelf aan het werk houden in het belang van het kind en als je ze dan met aantoonbare feiten op de proppen komt dat ex de kinderen bij je weghoud wordt je doorgestuurd naar je advocaat, want je wilt toch het beste voor je kinderen zeggen ze dan met een grijns.

Ik heb het toen gedaan omdat ik geloofde dat het positief zou bijdragen aan de omgang tussen de kinderen en mij, nu zou ik de brieven die ze sturen gebruiken als wc papier en nergens meer op in gaan, laat staan langskomen voor een gesprek. Kompleet zinloos en erg frustrerend.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Dwaze opa »

Het wordt ook mij steeds moeilijker om ook nog maar enigszins positief te zijn over Jeugdzorg en de William Schokker Jeugdbescherming.....Daarvoor hoef je alleen maar de blog van Sven Snijer ..''Jeugdzorg Darkhorse'' te bekijken en dan weet je al snel (meer) dan genoeg.
Zo af en toe hoor je dan ook wel eens iets positiefs,maar daar staat zoveel ellende tegenover dat dat beetje positieve in het niet valt bij al het negatieve.
Overigens er bestaat nog een website,die het niet erg op heeft met Jeugdzorg en dat is de website''anti-jeugdzorg''....de website pro-jeugdzorg heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Waarschijnlijk zullen er nog wel meer sites zijn,waar de ellende van ouders met deze instanties gemeld worden...en misschien is ook de site van de dwaze Vaders ook al wel voldoende....ook daar kom je zelden iets positiefs over Jeugdzorg en c.s. tegen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door EDA »

Of de DV site voldoende is, is geheel afhankelijk van de bereidwilligheid van ' het publiek ' de info die hier aangedragen wordt tot zich te nemen.

De grootste GEMENE deler is niet makkelijk op een andere koers te brengen.

Het enige wat WIJ kunnen doen is het pad van de waarheid bewandelen en daar kond van doen.
Hoe zuiverder wij dat pad bewandelen, des te meer stralen we die zuiverheid uit en DAT zal interesse wekken. En dan komt schoorvoetend het gepeupel naderbij.... met vragen.. En dan kunnen wij de antwoorden geven.
Anders niet.
Jayque
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:45

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Jayque »

Op de eerste plaats bedankt voor de reacties en jullie input :wink:

Door de kerst dagen had ik helaas niet eerder tijd om het forum te bezoeken en degelijk te antwoorden.

Ik zie denk ik voorlopig toch maar even af van jeugdzorg, ik lees veel negatieve verhalen en ik heb me zorgen al aangegeven bij een maatschappelijk werker en haar directe familie.

Een eigen woonruimte op dit moment is vrij lastig, ik zou natuurlijk niets liever willen maar de financiele situatie maakt dit gewoon moeilijk. De wacht lijsten zijn behoorlijk lang en meer dan inschrijven en reageren kan ik niet doen.

De woonruimte momenteel bij mijn ouders is voor nu even perfect, ik kan daar niet mijn 3 kinderen tegelijk ontvangen maar zo hou ik ook nog een oogje in het zeil wat ze allemaal uitspookt als ik daar ben want het word van kwaad tot erger momenteel

De kinderen worden in ieder geval lekker gebruikt als haar klaagmuur, ze komen nu al naar mij toe waarom mama zo raar praat en scheld over mij ... meer dan een neutraal antwoord geven kan ik niet ...

Mediation wil ze nu ineens stop zetten en met een eigen advocaat in zee gaan, ze wil ook eenzijdig een nieuwe omgangsregeling van kracht laten gaan en ze probeert me nu al steeds en steeds meer uit de woning te houden.

Zit er echt aan te denken om op kort termijn terug in de woning te gaan ... ik voel me bijna verplicht tegenover mijn kinderen met zo'n wankel persoon ...
Ik ga ook snel op zoek naar een eigen advocaat ...

Need to stop this madness :evil:

Bedankt nogmaals voor jullie input, waardeer dit enorm en heb veel nuttige info kunnen vinden op de site :wink:

Gr/Jayque
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door EDA »

JE kunt alleen jezelf veranderen.

De ander verandert alleen maar als die ander daartoe bereid is.

Dwang helpt niet, louter een voorbeeld zijn helpt.
Maar dan is toch de bereidheid nodig en die moet vanzelf komen.....
Jayque
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:45

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Jayque »

Dank je wel EDA
Jayque
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:45

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Jayque »

Gisteren werd even leuk mijn rekening geplunderd onder het mom van "ik heb het harder nodig dus jij komt je geld maar bij mij halen"

Ik aangegeven dat ze nu maar ook in mijn onderhoud moet gaan voorzien en ben dus gisteren weer in mijn eigen huis gaan wonen.

Ze wilde dus alles op slot gooien maar na telefonisch advies vd politie om toch maar alles van het slot te halen was voor haar even door de zure appel heen bijten.

Nu zit ik dus weer thuis ... bij mn kinderen en een toekomstige ex die tegen de muren oploopt ...

Wil deze situatie even afwachten ... kalmte bewaren een must dus ik sla misschien maar een dozijn van die stress balletjes in ...
Plaats reactie