ex wil aleen maar haar zin

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
lexuz
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2012, 12:57

ex wil aleen maar haar zin

Bericht door lexuz »

Ik ben ruim 7 jaar een gescheiden vader van 1 zoon, (12jr) en mijn ex, is jaren geleden verhuisd naar de andere kant van nederland, (ca 200 km,bij mij vandaan)
Ik ben reeds opnieuw getrouwd met iemand met 3 kinderen
Mijn ex heeft geen of nauwelijks een baan, en krijgt inkomen deels van de ww
ik heb een omgangs regeling met mn zoon , van om de week, en de helft van de vakanties,

Dit gaat over het algemeen goed, maar heb ook vaak het probleem dat ik een of ander vakantie geen verlof krijg , dit doordat andere collega s ook vrij willen.

Ik heb dan grote sores met mijn ex.

Ik ben ook niet altijd financieel bij machte om om de week de nodige kilometers te rijden,

Communicatie met mijn ex is over het algemeen nul komma nul, daar zij alleen maar haar zin wil, en ze gebruikt het kind als macht, als extra wapen.

Al sinds de scheiding gaat ze tekeer over kleine futoliteiten. al die tijd probeert ze nog steeds mijn leven te bepalen en te beheersen,

maar krijgt ze van mij een negatief antwoord, dan gaat ze over lijken, en spant ze om het minst geringe een recht spraak aan,

Dit omdat als zij dit doet, bijna niets kost (werkeloos, min. inkomen)
en mij kost dit zo verschrikkelijk veel geld, dat ook mijn huidige woon situatie hier erg onder lijdt.
Zelf ben ik ook een persoon geworden die de waarde van het leven een minimum hebt gegeven.

Door deze problematiek, loop ik zelf te denken om de omgang met mijn zoon te stoppen, dit alleen maar vanwege de rust waar ik zo graag naar verlang te krijgen, want dit is zo slopend geworden voor mij en mijn huidige gezin, dit alleen maar vanwege mijn ex!!!
Mijn ex wil en kan alles doen, maar hoever kan zij in godsnaam gaan?

Afz een radeloze vader
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ex wil aleen maar haar zin

Bericht door EDA »

Strijd ( zowel als vluchten ) is een uitvloeisel van angst.

Liefde is het tegenovergestelde en dat is wat een kind om zich heen zou moeten hebben.

Dus je staat voor de keuze, strijd ik verder ( angst ), of ga ik uit van Liefde .

En het KAN zo zijn, dat je, om uit de strijd te blijven, zou moeten kiezen voor geen omgang. Vreselijk, maar wellicht toch de juiste beslissing.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ex wil aleen maar haar zin

Bericht door Dwaze opa »

Hallo radeloze vader...

Afzien van de omgang betekent...financiele en mentale rust voor vader zelf,het gezin en ook rust voor je zoon,die zijn leefgebied op dit moment toch hoofdzakelijk bij zijn moeder zal hebben.
Bovendien sla je daarmee het wapen van moeder..je chanteren met de omgang met je zoon..haar uit handen.
Maar de jongen is 12 jaar,mogelijk kun je de uitgespaarde kosten dan al of niet gedeeltelijk gebruiken voor andere communicatiemiddelen zoals telefoon of nog modernere communicatiemogelijkheden zoals Whatsap enzo...en eventueel een treinkaartje.
Ook misschien een mogelijkheid is om eventueel weekeinden in te ruilen voor langere vakanties.

Ik denk dat dit ook weer een geval is van een eenzame moeder,die haar kind als gezelschap nodig heeft.Loslaten is er dan niet bij en aan de ex toevertrouwen al helemaal niet.

Straks kan je zoon zelf beslissen waar hij wonen wil.

Afzien van omgang zal hard aankomen bij zowel papa als je zoon,maar ik denk dat je het je zoon later goed kunt uitleggen.

Sterkte in elk geval met dit moeten kiezen tussen twee kwaden.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ex wil aleen maar haar zin

Bericht door EDA »

lexuz schreef:hoever kan zij in godsnaam gaan?

Afz een radeloze vader
Net zo ver als jij toelaat.

En haar gedrag RAAKT JOU!!! omdat je dat toelaat.
Daar KUN je een andere mindset aannemen.
Maar dat is het moeilijkste wat er bestaat. Maar het KAN wel.

Lees b.v. het boek: "De Kracht van het NU" van Eckhart Tolle er eens op na.

Jouw verantwoordelijkheid strekt zich maar zover uit, als je mogelijkheden zijn. Het ONmogelijke kun je niet doen.
En een ander kun je niet veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen.

Dus leer over JOU en hoe jij in elkaar zit. Tolle kan daar verheldering brengen.
Dan ben je, los van je ex, bezig met zaken buiten je ex om ten goede te keren, VOOR JOU... En dat komt in the end ook je kind ten goede. Daarbij is het voor je huidige levenssituatie goed.


Ik geef het maar even ter overweging mee............. ( En het is hoe ik de dingen aanpak... En ik heb een zoon van 21 die ik niet eens meer herkende laatst en een dochter van 5 die ontvoert is met instemming van de krombank en van wie ik niets verneem. )
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ex wil aleen maar haar zin

Bericht door Dwaze opa »

Wat @Eda zegt klopt..
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik maak het zelf ook mee met mijn oudste zoon,die maar niet los komt van zijn (h)eks...
bv. met de opmerking;''Ik wordt gek van dat wijf''...maar wie LAAT zich gek maken dan?Het is en blijft een keuze.
En als je het helemaal goed wilt doen,moet JIJ er voor zorgen dat zij gek van JOU wordt...


Van gek OP naar gek VAN....het zijn maar twee hele kleine woordjes,maar gelijk een wereld van verschil.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: ex wil aleen maar haar zin

Bericht door Casper »

Omgang stopzetten - dat doe je je kind, jezelf en je verdere familie niet aan. Je zoon zal steeds beter begrijpen hoe de vork met zijn ouders in de steel zit, en je kunt daar over een tijdje met hem over praten. Ontwikkel de relatie met hem verder.

Laat je niet chanteren. Klachten over jou gaan het ene oor in, het andere uit. Ben blij dat het je ex is die het zegt.

Als zij rechtszaken aanspant, verdedig je dan zo goed en goedkoop mogelijk. Vraag hulp op dit forum en verkrijg zelf de expertise zodat je optimaal kunt samenwerken met een advocaat die je vertrouwt. Rechters houden niet van misbruik van het rechtssysteem, dus zijn er ook manieren om exen die maar raak procederen te stoppen.
Gesloten