Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
MyrtheG
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2012, 11:50

Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door MyrtheG »

Tja ik weet het zit ik als vrouw op de site dwaze vaders. Allereerst ik vind geen enkele vader die zijn kinderen wil zien dwaas. Ik vind de Nederlandse rechtsstaat dwaas, door hun helpende hand aan een heleboel hersenloze moeders die hun kinderen laten vervreemden van hun vader.

Ik ben gescheiden, heb 3 kinderen en die gaan volgens de afgesproken omgangsregeling naar hun vader. Vakanties worden gedeeld, speciale gebeurtenissen worden in goed overleg geregeld. Mijn ex komt binnen om de kinderen terug te brengen, drinkt af en toe een kop koffie mee en we bespreken alles omtrent de ontwikkeling van de kinderen. Ik vind dit heel gewoon. Niet omdat ik hem nu zo ontzettend graag zie. Nee dat niet, maar ik haat hem ook niet. Nee, het is zo goed voor de kinderen. Ze krijgen er zoveel meer zelfvertrouwen door. Gevoel dat ze er mogen zijn.

De andere kant zie ik helaas ook in mijn gezin. Mijn huidige man heeft twee kinderen die hij al een half jaar niet ziet. En daarvoor met veel strubbelingen. Moeder is nu simpelweg niet thuis als hij de kinderen volgens de omgangsregeling komt halen. Reden???? Hij zou ze hun astma medicijnen niet goed geven. Volgens haar verwaarlozing. Volgens ons onzin. Zij rookt in huis met twee astma kinderen. En de kinderen zijn oud genoeg om zelf de medicijnen in te nemen. dat moeten ze ook als ze op schoolreisjes gaan of tijdens club weekenden. We hebben ze er altijd op gewezen; neem je je medicijnen in? Bovendien kunnen ze ook heel goed zonder medicijnen in een rookvrije omgeving. Dus klinkklare onzin. Helaas kennen jullie dit soort verhalen maar al te goed. Nu is het inmiddels al zo ver dat er al een dossier wordt aangemaakt bij de raad van kinderbescherming. Een van de kinderen functioneert niet. Kort en plastisch omschreven. Ik als moeder vraag me dan af waarom je het zo ver hebt laten komen. Zij hoopt dat de raad gaat zeggen dat vader de kinderen niet meer mag zien. wat we zelf kunnen doen? Naar de rechter, advocaat nemen. Deze hoge kosten kunnen we niet dragen.

grote verliezers zijn de kinderen en mijn man. Een fantastische vader en fantastische reserve papa van mijn kinderen (hun zelf bedachte titel voor hen).

Ik zie dat hij er langzaam aan onderdoor gaat en ik wil onze relatie niet hierdoor kapot laten gaan. Hoe kan ik hem helpen? Terwijl ik zelf ook boos en verdrietig ben, het zijn dan wel niet mijn kinderen maar ik mis ze wel. En het is uitermate frustrerend je partner zo zien en je kan er niks aan doen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door EDA »

Weet je wat het is, Myrthe.... Niemand weet met zekerheid wat er in jou en je man's rugzakjes zitten.
Wat we in ons leven meemaken, is wat ons tot een hogere mate van bewustzijn zal brengen.
En de/die weg is voor ieder individu anders.

Feit is wel dat het principe van " Go with the Flow " goed werkt.

Vechten en vluchten, beide manifestaties van angst, zijn/is niet de weg.

BEN er voor je man, in Liefde en geef dat maximaal vorm. En verder is het dealen met wat er op je/jullie pad komt.
Het gaat er juist om wat jij/jullie er zelf van bakken, snap je?

Laat los, waar je geen of te weinig invloed hebt ( zo moeilijk !! )
Doe wat je kunt en doe het vanuit Liefde.

Zie het als een leerproces, niet als strijd.

Sterkte,
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door JCC »

Mijn vrouw ging er heel open in toen we een relatie kregen, ik heb vanaf dag 1 alles wat de kinderen aanging gedeeld en vaak was zij degene die de mailtjes/advocaatbrieven als eerste opende. Ik moet zeggen dat deze "werkwijze" voor mij een enorme verlichting gaf/was en dat kwam ook ten goede van ons. Ze zag in ons begin echt nog wel kansen en stond daar erg positief in terwijl ik al te veel had beleefd om enthousiast te kunnen worden. Nu zegt ze: stom kreng en is ze ook alle vertrouwen in het familie "rechtsysteem" verloren.

Ook bij ons werpt het dwaze vader zijn nog dagelijks schaduwen over ons leven, alleen er is altijd ruimte om er over te beginnen of om er juist even over te zwijgen. Je man strijd een vreselijke strijd in en met zichzelf, eentje die zovelen al eerder hebben meegemaakt en echt het gevolg is van een onmenselijk gemene daad. Toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen was ik al 3 jaar kinderloos en had me er min of meer mee verzoend voor zover mogelijk. Voor mij was er in die 3 jaar echt geen ruimte voor een relatie, je hebt je handen al meer dan vol aan jezelf en wat er gebeurd(is) moet je eerst zien te kunnen plaatsen voor je enigszins verder kan. Jullie situatie is anders omdat je al getrouwd bent en het nu voor je kiezen krijgt. Ik denk dat je de komende tijd heel veel zal moeten geven in de vorm van een luisterend oor en heel nuchter de waarheid onder ogen proberen te brengen/zien en eventueel lichtpuntjes iets uit te vergroten. (tijdelijk) meer geven zal in de toekomst dubbel en dwars beloond worden voor jullie samen!

ook een dwaze vader
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door Dwaze opa »

Hallo MyrtheG

Wat ik jullie als allereerste op het hart wil drukken,dat jij,je kinderen en vooral de ''reservevader'' geen enkele schuld hebben aan de dramatische toestanden die nu ontstaan zijn.En daar ook geen enkele verantwoordelijkheid voor dragen.
Het ''rotgevoel'' wat jullie hierover hebben is wat jullie betreft meer een gevoel van machteloosheid...maar zoiets kun je en moet je zelfs op een gegeven ogenblik accepteren;doe je dat niet dan ga je zelf kapot en daar heeft helemaal niemand iets aan.

De informatie over de ex van de reservevader...overigens wat een vondst,een complimentje voor de kinderen waard....is aan de magere kant,maar ik vermoed dat jullie hier ook weer te maken hebben met een psychisch labiel iemand,die bang is het kontakt met haar dochter te verliezen en gedreven uit angst voor o.a.eenzaamheid die gekke dingen gaat doen,zoals het de vader onthouden van kontakt met zijn dochter.
Het zou me ook niets verbazen als er iets van jaloezie aanwezig is;bij jullie lopen zowel de scheiding en de kontakten met alle kinderen aardig op rolletjes...en dat is bij de ex van de reserve-vader waarschijnlijk niet het geval.

Wat nu te doen?Tsja een kant en klaar advies kan ik ook niet geven..maar ten eerste maak je sterk en blijf sterk en laat je niet meesleuren in al die ellende.
Als ik het goed begrepen heb ligt de zaak nu bij de RvK en die doet er onderzoek na.Hoe is de zaak bij de RvK terecht gekomen?En welke stappen heeft de RvK al ondernomen?
Hoe meer informatie je de Dwaze vaders geeft,hoe beter ze je van dienst kunnen zijn...iedereen die er om vraagt krijgt een antwoord...ook vreemde eendjes.

Maar hou wel in de gaten,dat als er sprake komt van strijd,dat die strijd door jullie zelf gestreden moet worden en die strijd kan soms hard zijn,lang duren,veel frustratie opleveren en soms helemaal voor niets zijn.

In elk geval succes en sterkte gewenst.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door Dwaze opa »

Jou aanhef....''hoe help ik mijn man'',komt tenminste bij mij erg positief over...Veel dwaze vaders hebben te maken met vrouwen,die hun ex-man het liefst emotioneel en financieel uitkleden en als het enigszins kan ook nog de vernieling in helpen.
Als ik zie hoe in ''ons geval'' zo'n haatdragend iemand op allerlei manieren probeert haar ex kapot te maken en er onder te krijgen,rijzen bij mij de haren te berge...maar het gekke gevolg daarvan is dat ik mijn eigen vrouw meer ga waarderen...en soms denk..''opa,wat heb jij een mazzel,met je eigen vrouw,die goddank niet zo is en heb je echt goud in de handen''.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Vreemde eend in de bijt, hoe help ik mijn man?

Bericht door EDA »

Wat er ook op jullie af komt, voor niets zal het nimmer zijn,

Jullie kunnen er juist beter uitkomen, als mens.

En als je dat in je achterhoofd houdt....... Dan sta je er al anders in.
Gesloten