Financiële verantwoordelijkheid

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Ik was altijd in de veronderstelling, dat als vader en moeder gescheiden zijn en de kinderen zijn aan moeder toegewezen, dat vader dan niet meer financieel verantwoordelijk is voor de kosten die moeder maakt voor de kinderen, met name extra schoolkosten, schoolreizen en schoolkampen e.d.

Ik word hiervoor nu gedagvaard en wil graag weten of hier jurisprudentie over is.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door Casper »

Het is zoals je zegt. Als jij geen toezeggingen hebt gedaan om, buiten de vastgestelde kinderalimentatie, betalingen te doen, kan niemand jou daarop aanspreken. Er zijn wel wat uitspraken over kinderalimentatie waarin gevraagd werd de "kindbehoefte" naar boven bij te stellen vanwege "bijzondere kosten", maar ook daarin wordt meestal niet meegegaan, en schoolkamp en -spullen vallen daar sowieso zeker niet onder. Ik zal morgen kijken of ik iets specifieks kan vinden.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Vind het toch vreemd dan.
Ik betaal geen KA en geen PA, omdat ik geen draagkracht heb en toch beweert de gerechtsdeurwaarder maar ook de kantonrechter in een eerste zitting, dat vaders in sommige gevallen gewoon aansprakelijk kunnen zijn.

Nu zal de vordering geen hout snijden, omdat moeder mijn zoon zonder mijn kennis in een school heeft ingeschreven ( geen handtekening dus ) maar ook de faktuur is nooit aan mij toegezonden, pas een allerlaatste sommatie is naar mijn adres verzonden.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door EDA »

Lees dit er even op na !!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Dank je EDA, maar dit is een reeds heel bekend terrein.

Daarom ook zal de vordering geen hout snijden, belastingdienst heeft reeds beslag gelegd en de beslagvrije voet vastgesteld.

De beslagvrije voet is overigens hoger dan mijn normale netto inkomen, dus alleen het vakantiegeld gaat naar de belastingdienst, leuker kan ik het niet maken.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door EDA »

Tsja, beslagvrije voet is beslagvrije voet.
Dan zou ik me geen zorgen maken.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door EDA »

Tsja, beslagvrije voet is beslagvrije voet.
Dan zou ik me geen zorgen maken.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Ik maak mij ook geen zorgen, verbaas mij alleen over de eigenwijsheid van de betreffende gerechtsdeurwaarder, hij zou moeten weten, dat die vordering nooit geïnd gaat worden, tenzij ik de staatsloterij win natuurlijk.

En gewoon verder gaan met het maken van kosten en brieven sturen en naar de kantonrechter schrijven, hij doet zijn best maar.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door EDA »

Tsja, die lui hebben targets, waar ze aan trachten te voldoen. Die hebben zo hun geheel eigen werkelijkheid.
Bijzonder storend allemaal.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door Dwaze opa »

Waarschijnlijk gaat die deurwaarder uit van het principe;''van als hij niet piept,als hij bang of lui is,geld genoeg heeft en geen zin in gedonder, is de buit binnen''...
Tsja...en die kantonrechters lullen soms ook maar wat...die kennen echt alle regeltjes en wetten heus niet....en dus doen ze maar alsof.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Ik verbaas mij alleen over de uitspraak van de kantonrechter, dat ook al zijn vader en moeder gescheiden en de kinderen aan moeder toegewezen, dat dan toch vader aansprakelijk kan zijn voor bijvoorbeeld schoolkosten.
Er is verder geen enkele overeenkomst tussen vader en moeder over wat dan ook.
Dan moet het toch voor de kantonrechter een duidelijke zaak zijn. Vordering afgewezen ! Toch ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Hier bij mij thuis is elke hier in de woonplaats gevestigde gerechtsdeurwaarder al aan de deur geweest. Allemaal vorderingen uit de huwelijkse periode. Dan stuur ik ze een mailtje met : sorry jongens de belastingdienst is als preferente schuldeiser al aan de deur geweest en gezien het tempo van afbetalen zijn jullie als niet-preferente schuldeiser pas aan de beurt als ik al heel lang overleden ben. Hahaha
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Nog even met een kluit modder gooien :

Ik maakte eens op de rechtbank kennis met een nieuw vriendje van mijn ex.
Dat vriendje vroeg wat ik er nu allemaal van vond, nou zeg ik :
Als jij je nieuwe vriendin ( mijn ex dus ) nou elke week Euro 1.000.- zakgeld geeft, alle vaste lasten betaald, alle boodschappen en alle vakanties, dan komt het helemaal goed ! !
Een auto hoeft niet, want ze heeft geen rijbewijs en dat gaat ze nooit halen ook.

Ook nog een bekertje rechtbankkoffie ? ?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door Dwaze opa »

Heb je nog meer van ''kluiten modder?''....doen het goed tussen al die scheidingsellende hier....mag ook wel een keer...toch?
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door Metje1965 »

Hee das leuk want dochter lief stuurde mij een bericht dat ze aankomende week 18 werd, en dat ze dacht dat ik naast een aanzienlijke som alimentatie maandelijks ook nog even haar ziektekosten verzekering ging betalen, dus ik kan ook nog wat verwachten, neem ik aan. En ja heb haar verteld dat ik wel wil de alimentatie voortaan op haar eigen rekening over te maken wat denk je geen antwoord. Dus of het werkelijk dochterlief was of exje Hmm vermoed zelf het laatste.
Vader van 2, jongens
Gesloten