Alementatie vermindering

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Oosterbaan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2012, 09:44

Alementatie vermindering

Bericht door Oosterbaan »

De ex van mijn vrouw wil de alementatie verlagen.
Hij voert aan als reden dat hij het niet meer kan betalen.
De werkelijke reden is dat 1 van zijn 2 kinderen niet meer komt, omdat ze nu oud genoeg is om alles goed te relativeeren. (15 jaar).
Vaak vergeten ze op te halen, vakantie beloven en deze niet nakomen, nooit verjaardag vieren etc etc.
Hij gaat nu via een advocaat de betaling halveren!
Dus hij wil gewoon niet meer gaan betalen voor de oudste die niet meer wil komen.
Dit heeft hij in het verleden al eens geroepen, zo van komt ze niet meer betaal ik ook niet meer.
Nou vind ik het als stiefvader niet erg om voor haar de kosten te dragen, dit doe ik tenslotte al want de alementatie die we krijgen zijn nooit koste dekkend.
Het gaat ons er meer om dat hij nu bij zijn huidig vrouw twee kleine kinderen heeft, en zijn vrouw schijnt niet verantwoordelijk te zijn voor inkomsten.
Hij heeft een eigen drukkerij en hier hebben hij en zijn broer al zoveel mogelijk gezorgd dat hij nog exact het zelfde verdient als toen hij van zijn ex is gescheiden.
Heeft in de opgaaf een duur huis twee dure auto`s etc terwijl er vroeger sprake was dat de zaak dat betaald.
Hij kocht destijd alleen een huis en alle andere goederen en toen werd er nooit gesproken over het niet kunnen betalen.
Nu hij is hertrouwd en zijn vrouw verdiend meer dan hij, zal hij de kosten niet meer kunnen betalen.
Het vreemde in dit hele verhaal is dat wij nu een advocaat moeten nemen, dit kost al een vermogen en waarschijnlijk krijgt hij nog gelijk ook.
Hoe kan het dat iemand zijn handen letterlijk van 1 kind af kan trekken terwijl het mij toch redelijk lijkt dat je er een vergoeding voor betaald.
Wat er nu dus gaat gebeuren is dat hij van zijn beide kinderen de toekomst afneemt.
Ik en mijn vrouw hebben niet meer de middelen om een vervolg studie te betalen waardoor je ze dus al met een studie schuld gaat opzadelen.
Zelf hebben wij voor onze eigen dochter bewust zitten rekenen voor we ergens aan begonnen.
De vraag is dus wat is er nou aan te doen.
Wij kunnen ons geen dure rechtzaak verantwoorden, en wij vinden dat je dan nog meer geld van de kinderen gaat ontrekken want dat kost gewoon al ons spaargeld.
Het rare is dat hij via de advocaat ook nog eens van de hak op de tak springt.
Hij wil zeggen eerst 200 € betalen, middels een brief via zijn advocaat zou dat 250€ kunnen worden mits hij inzage krijgt in onze financieele situatie.
Wij besluiten dan om de gegevens van mijn vrouw te overleggen, daar zijn per ongeluk ook cijfers van mij bij gekomen.
Maar goed beter iets dan niets, dan komt er weer een brief dat haar ex alsnog weer naar 200 € wil zakken!
wat zijn nu de rechten en wat voor kans maken wij mochten we niet accoord gaan met zijn voorstel.
We hebben het niet slecht zo is het niet, maar zullen nu als dit zo word wel twee kinderen hun toekomstsplannen moeten laten aanpassen.
Ik hoop dat mensen hier me misschien kunnen vertellen wat we eventueel kunnen doen.
Onze advocaat zegt eigenlijk dat als hij naar de rechtbank gaat wij ook hoge kosten krijgen, dus kort samengevat zegt ze eigenlijk pak het maar aan want procederen verlies je geheid.

Vriendelijke groeten Roel Oosterbaan (Stief) vader van twee prachtige dochters, en een eigen dochter
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alementatie vermindering

Bericht door Casper »

Roel, welkom!

In plaats van al dat gedoe met advocaat en een dreigende dure rechtszaak zou je beter kunnen voorstellen om het LBIO een berekening te laten maken. Zie website: http://www.lbio.nl/berekenen-van-alimentatie

Maar spreek van beide kanten af dat je je dan bij het resultaat neerlegt. Wordt het 200 euro, dan is dat blijkbaar wettelijk gezien een redelijk bedrag. Wordt het meer, dan zit het je mee. Hou omgang en alimentatie uit elkaar, ook al doet hij dat (blijkbaar) niet. Sterkte ermee.

Eventueel ook: http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/
Gesloten