hulp

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Bos
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:51

hulp

Bericht door Bos »

Beste lezers,

Ik zoek hulp,

Net als zoveel lotgenoten zoek ik hulp, ik weet niet meer wat te doen.
Een korte omschrijving want anders word het een heeeel dik boek,.
Na 20 jaar heb ik 4 jaar geleden een punt gezet achter mijn toenmalige huwelijk.
Ik werkte als chef kok en hulpverlener bij een stichting, als ik thuis kwam kon ik daar ook als hulpverlener aan de gang.
Mijn toenmalige vechtgenoot had ernstige psychische klachten (al jaren), ik trok het dus in het kort niet mee.
Door diverse mensen die er verstand van hebben zeiden dat ze borderline had, dit is echter nooit onderzocht.
Ze slikte onder andere 3 oxazepam en 3 prozak per dag, ze werd dus een robot met uitspattingen naar beneden en naar boven.
Twee maal in een psychose en ga zo maar door.

Na deze beslissing heb ik nog 9 maanden met haar onder 1 dak gewoond waarna zei vertrok naar een andere woning.
De toenmalige omgangsregeling was dat mijn dochter om de week bij mij was, een regeling die erg mooi leek.
Echter bij moeder thuis waren geen regels en mijn dochter , toen 13 liep tot laat op straat(02.00 was geen uitzondering) als ze bij moeder was.
Tevens liet moeder toe dat ze mocht roken , alcohol gebruiken en ga maar door.
Na enkele maanden kreeg moeder een zwaar auto ongeval ( een ongeval waar ik mijn bedenkingen nog steeds over heb) hierop hebben ik en mijn huidige partner enkele maanden volledig gezorgd voor onze dochter.
Onze dochter werd er rustig van en wist waar ze aan toe was, ik heb toen maatschappelijk werk ingeschakeld om met haar te gaan praten, tevens is ze toen aangemeld voor de kring in de omgeving die bestaat uit alle doctoren, politie enz.
Toen haar moeder weer gerevalideerd was begonnen de problemen echt, haar moeder ging daten (niets mis mee) maar als je dan via teletekst enz gaat daten en iedere keer een andere man over de vloer laat komen waar je dochter dan bij is ……………………………………..
Op een dag kwam er een vriendin van mijn dochter (ze was toen 14 met de mededeling dat mijn dochter bij de arts was geweest voor de morning after pil…………………………….dit was toen al een maand geleden toen ik dit hoorde…………………… de grond sloeg onder mijn voeten weg……………………..
Die maandag hadden wij voor het eerst een gesprek met buro jeugd zorg, dit was naar aanleiding van een melding die mede door mijzelf en maatschappenlijkwerk was gedaan bij de raad voor de kinderbescherming.

Tijdens dit gesprek werd duidelijk dat mijn dochter eigenlijk misbruikt was door een 17 jarige buurjongen……………..
We hebben het nu over 2010, de gesprekken met jeugdzorg waren vooral voor de situatie bij haar moeder thuis, als vader heb je weinig in te brengen maar ik moet zeggen ik had altijd wel een luisterend oor bij jeugdzorg.
In de loop van dit jaar kreeg haar moeder een vaste relatie, deze relatie ging tussen mijn dochter en de nieuwe vriend niet goed.
Nu begreep ik de nieuwe vriend voor een groot gedeelte, hij wilde regels hebben in huis, iets wat moeder niet kan of wil geven.
Het probleem wat ondstond was mij zo bekent ik had er ook 20 jaar mee moeten dealen, hij moest op gaan treden als vader met regels.
Een nieuwe vriend van je moeder die tegen je gaat zeggen wat wel en wat niet pik je als pubber niet………………………maar moeder……die doet niets en grijpt niet eens in bij ruzzie.
Duit duurde tot december 2011 hier werd er eindenlijk ingegrepen en er werd besloten dat mijn dochter om de week 2 dagen bij moeder is als de vriend er niet is.
Echter gebeurde het wel eens dat ze een weekend bij moeder met vriend was.
Dit was gegarandeerd ruzie en een vroege terugkeer naar huis.
Deze regeling was tot juni en verliep redelijk…………. Vanaf juni is mijn dochter echter misschien 2 keer 2 dagen bij haar moeder geweest en woont verder gelukkig hier thuis.
Nu hadden we weer een eind evaluatie aangezien er weer een hoop was gebeurd.
Deze evaluatie stond eigenlijk geplant voor eind januari om te kijken of er terug gegaan kon worden naar om de week………………..
Echter hij werd vervroegd, mijn dochter wil gewoon helemaal bij ons wonen.
We wilde een regeling tot haar 18de dit zodat er rust kwam ook inverband met school en ga zo maar door.
Haar moeder ligt nu weer dwars en wilde tot volgend jaar juni en dan weer evalueeren, met die verstande dat er tevens is besloten dat mijn dochter zelf mag kijken waarneer ze naar haar moeder gaat………………………………….
Maar er veranderd niets het versobert alleen maar…haar moeder is meestal bij haar vriend in het noorden des van het land en bijna nooit thuis, ja nu even in verband met revalidatie……….
Hierna gaat ze gewoon weer terug daarheen…………..en komt af en toe even thuis.

Wat moet ik doen ik wil het geregeld hebben dat mijn dochter tot haar 18e bij ons woont, tevens zit ik in de ww en heb de helft van mijn salaris in moeten leveren en heb geen geld voor een advocaat.
Zei heeft een hoger inkomen gekregen en ik moet nog steeds dezelfde partner alimentatie betalen.
Ik woon wel samen, maar mijn vriendin is ook heel vaak thuis bij haar moeder inverband met oa werk.
Zei woont samen want ze is meer dan 75% van de tijd bij haar vriend in het noorden, ze kreeg wel huursubsidie enz………….vorig jaar heeft ze ongeveer 25000 euro gekregen voor het ongeval.

De situatie verslechterd alleen maar en dit al na 2 weken na het gesprek, mijn dochter is er helemaal klaar mee en wil eigenlijk helemaal niet meer naar haar moeder.

Hoe met de partner alimentatie, en kan ik kinder alimentatie eisen nu?

Help ik weet het niet meer.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: hulp

Bericht door Dwaze opa »

Hallo @Bos...welkom op de site

Als je dochter zo duidelijk aangeeft dat ze bij jou wil wonen en ook niet bij haar moeder op bezoek wil...ze is nu zo'n 14,15 jaar en met een ''stevig'' verleden...zou ik zeggen.overleg met haar de consequenties van het thuis blijven...
In mijn ogen kun je een puber,die het nodige meegemaakt heeft,toch niet verplichten naar haar moeder te gaan als zij dat absoluut niet wil.
Misschien is het een idee,als ze naar moeders ''moet'',moeders op te bellen met één of ander smoes en zien wat er dan gebeurt...m.a.w. tot welke actie moeders meent te moeten overgaan..dit kun je een aantal keren herhalen en al die tijd is je dochter daar waar ze wil zijn.
Ik proef een zekere angst voor de psychotische moeder en dat is op zich niet vreemd,want ze kunnen razen en tieren als de beste,maar vaak is het opgefokt gedrag en houden ze het niet lang vol.En als ze op een rustige manier de poot stijf houdt binden ze vaak wel in.

Op zich is bovenstaand misschien een simpele aanpak,die je bij wijze van spreken zelf ook bedacht zou kunnen hebben,maar feit is ook dat je onder zulke omstandigheden zo gestressed raakt,dat je zelf niets meer kunt bedenken...de accu is dan gewoon leeg.

Sterkte ermee en de groeten aan jou en je dochter.(gezworen kameraden?..Ja?...houen zo!)
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: hulp

Bericht door Dwaze opa »

Even out...anders wordt het straks de site van Dwaze opa i.p.v. de Dwaze Vaders.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bos
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:51

Re: hulp

Bericht door Bos »

Beste Parcival,

Dank voor je reactie.

Je vroeg naar een paar andwoorden aangezien het niet geheel duidenlijk was voor je hoe het nu zat.

- hebben jullie als ouders na de scheiding het gezamenlijk gezag over jullie dochter ?

In 2009 hebben wij in het convenant co ouderschap afgesproken, nu is het op dit moment zo dat de laatste jaren ik alle beslissingen zelf heb genomen.
Dit aangezien haar moeder nooit enig interesse in haar dochter had wat aanging school bezoek, ziekenhuis, huis arts enz.

- ik begrijp dat er inmenging is van BJZ ? Is dit dmv een OTS ?

Nee er is geen ots, dit aangezien BJZ ook inziet dat dit de beste oplossing is.

- is er sprake van een door de rechtbank uitgesproken omgangsregeling ?

Ja die was er tijdens de scheiding en staat ook zo beschreven in het convenant, echter heb ik de afspraak van afgelopen januari laten opstellen door mijn advokaat en is ondertekend door haar moeder.
De nieuwe situatie (echter waar we het niet mee eens zijn,mijn dochter en ik ) dat het nu goed geregeld word en dat de nieuwe regeling tot haar 18e is.

Haar verblijfplaats is ook geregeld en omgezet naar mijn adres.

Helaas is mijn inkomen te hoog voor een bijvoeging, echter zit ik wel met alle schulden en lasten die ontstaan zijn door o.a de ww situatie en de scheiding.

Ik moet tevens haar moeder nog allimentatie betalen, maar ik heb geen geld om een herberekening te laten doen.
Ik zit dus helemaal gevangen, maar ik heb gelukkig mijn dochter wel thuis.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Gesloten