Mega Proces om politiek te beinvloeden?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door MadPapa »

Gewoon even een gekke gedachte van mij....
Zou het niet mogelijk zijn om met alle ouders waarbij heel veel fouten in het proces van omgang met de kinderen zijn geslopen doordat er niet of nauwelijks aan waarheidsvinding is / wordt gedaan tijdens alle gevoerde rechtszaken een monsterproces te beginnen tegen de nederlandse staat?

Als er een proces zou kunnen komen van een paar duizend ouders bijvoorbeeld, dan moet de politiek daar toch ook eens wat mee doen? Dat kan niet onopgemerkt blijven.

Ik weet zeker dat er regels te vinden zijn in bijvoorbeeld de Universele verklaring van de rechten van de mens, of in het Internationaal verdrag van de rechten van het kind die door onze rechtspraak met voeten getreden worden.

In het laatst genoemde verdrag staat bijv:
Artikel 5 Rol van de ouders -
De overheid moet de rechten, plichten en verantwoordelijkheden van ouders en voogden
respecteren. De ouders en voogden moeten het kind (bege)leiden in de uitoefening van zijn of haar rechten op een manier die past bij de leeftijd en ontwikkeling van het kind.

Artikel 7 Naam en nationaliteit -
Het kind heeft bij de geboorte recht op een naam en een nationaliteit en om geregistreerd te worden. Het kind heeft het recht zijn of haar ouders te kennen en door hen verzorgd te worden.

Artikel 8 Identiteit -
Het kind heeft recht zijn of haar identiteit te behouden, zoals nationaliteit, naam en
familiebanden. De overheid steunt het kind om zijn of haar identiteit te herstellen als die
ontnomen is.

Artikel 9 Scheiding kind en ouders -
Het kind heeft recht om bij de ouders te leven en op omgang met beide ouders als het kind van een of beide ouders gescheiden is, tenzij dit niet in zijn of haar belang is. In procedures hierover moet naar de mening van kinderen en ouders worden geluisterd.


Bij iemand die zijn kind al jaren niet gezien heeft worden dus de rechten van zowel ouder als kind dus niet gerespecteerd door onze rechtsstaat.
Dit geld natuurlijk voor praktisch alle vechtscheidingen.
Zodoende mijn vraag. Kunnen we ons niet verenigen in een mega proces?
Iemand een goed antwoord?
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door Eagle11 »

Ooit was ik lid van Stichting Grijs kenteken.
Een club waar je jaarlijks aan betaald om een idiote wet die plotseling werd toegepast normaal te krijgen.
Na zo'n 8 jaar toch gelukt en ik kreeg een leuk bedrag terug.

Ik zou het wel leuk vinden als er een schreinend geval er wordt uitgelicht en dat daar over wordt geprocedeerd met veel tam tam.
1. Een vader die met een omgangsregeling worsteld, heel zielig , maar vooral verontwaardigd.
2. Een vader die van geen kant (crises) de belachelijke PA en KA kan betalen.

Ik denk dat we mooie maatschappelijke thema's hebben voor de pers en rechtbank. De pers moet toch schrijven, dus waarom niet omtrent een taboe als scheiding. Over de ellende van de omgang wordt nooit geschreven in de vrouwenbladen en in de mannenbladen ook niet. Niet hip.

Over de ellende van financien wordt ook nooit over geschreven. Ik betaal me scheel aan KA ( PA zwaar afgekocht) terwijl de kids geen cent ervan krijgen tenzij ze mee gaan op vakantie, de rest is voor het huis en tuin, de busjes staan regelmatig voor de deur.

Dwaze vaders in beeld, dus meer contributanten.
Ik zou wel leuk vinden dat Dwaze vaders zich meer agressief en publicitair opsteld.
Er zijn veel potentiele leden.

Mijn vraag is: Is er misschien een soort van marketing deskundige in de zaal die verstand heeft hoe je meer profiel aan dwaze vaders kunt geven?

Ik weet dat dwaze vaders gericht is op omgang met de kinderen, maar zoals bij de criminelen raak je ze het hards in de portomonnee, en dat is ook wel leuk om dat eens aan te pakken.

Van der Steur ligt er niet wakker van nog Recourt, waar blijven die nieuwe wetten??
Veranderen kan alleen maar door rumoer te maken, de pers houdt van rumoer en aandacht, dan pas krijgt dit onderwerp aandacht.

Aandacht, publiciteit, rumoer, dat zijn de kenwoorden. Roering.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door MadPapa »

Dag Eagle11,

Je hebt het erover 1 zaak uit alle schrijnende gevallen te belichten.
Ik denk meer, dat we op zoek moeten naar zoveel mogelijk overeenkomsten in de vele dossiers. En dan juist naar alle blunders en rechterlijke dwalingen.
Dan zou er wellicht namens alle gedupeerden 1 advocaat ingezet kunnen worden om de nederlandse staat aan te klagen. Stel dat dat bijv. 1000 dossiers zijn, en je kunt dus voor 1000 man een schadevergoeding eisen voor al het onstane leed, en alle kosten die men heeft moeten maken om zijn / haar recht te krijgen, (wat velen nog steeds niet gekregen hebben). Dan heb je het wellicht zomaar over een € 25.000 a € 50.000 per geval aan advocaat kosten, onterecht betaalde alimentatie en andere kosten, dan heb je het dus al over een schadepost van 25 a 50 miljoen euro. (en wellicht zijn er veel meer dan 1000 dossiers en wellicht is men gemiddeld genomen al veel meer kwijt geweest dan deze bedragen). Dat zal in de politiek vast niet onopgemerkt blijven.

En gelukkig lees ik steeds meer positieve zaken en lijkt er langzamerhand een positieve verandering te onststaan, maar dit proces verloopt natuurlijk niet zo heel snel.
zie bijv: http://www.rvdk.nl/meer_nieuws/nieuwsbe ... 3&cs=34660
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door EDA »

NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door NogEenPap »

Ik onderschrijf jullie reacties en heb dit doel, heb hiervoor een website http://www.wil2ouders.nl in het leven geroepen en reacties kunnen gemaild worden.
Die hebben we ook wel gehad maar te weinig om een punt te kunnen maken.

Echter ik vrees de ANGST (stokpaardje van EDA :D ) regeert en veel vaders hebben niet de middelen en waarschijnlijk ook geen energie meer om er wat aan te doen.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door NogEenPap »

EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Mega Proces om politiek te beinvloeden?

Bericht door EDA »

Mijn persoontje, met wat andere vaders, tegen de maatschappij ( en de angst die daarin leeft, inderdaad )......

Tsja, de vraag is dan of ik, met wat andere vaders, wel voldoende energie beschikbaar heb om, naast mijn eigen (recht)zaken, vol tegen de maatschappij in te gaan.

Ik heb mijn handen al vol om een weg te vinden in de eigen ongelofelijk oneerlijke tegenstand die ik ontmoet.
En hoe langer ik er mee bezig ben, des te meer kom ik tot het idee dat het domweg niet via juridische weg te winnen is.
Ik ben al ruim anderhalf jaar aan het procederen en het wordt alleen maar erger ( minder gunstig voor mijn kind en mijzelf. ). De HULP die ik vraag van de rechter ( de krommer heet die voortaan ) komt in het geheel niet en de krommer oordeelt juist tegen mij, de man die juist de krommer om hulp vraagt.
Dus vragende om hulp van een krombank levert meer tegenwerking op. Tsja,
Zo keer ik me af van de krombank en zoek dus een weg zonder die idioten. Ik bedoel ik HEB het samen met die krommers willen doen, maar ze verrekken het gewoon om hulp te bieden waar hulp verzocht is.
Zo keren ze de goedwillende burger de rug toe en die keert zich DUS af van de kromspraak. Zo verliezen krommers hun positie en lost die club vanzelf op. Wat zij willen.. Mij best.

Sukkels, bangerikken.
Gesloten