Verzwijging van vermogen tijdens scheiding

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Verzwijging van vermogen tijdens scheiding

Bericht door Eagle11 »

Getrouwd geweest onder Huvo.
Bij mediator de zaak afgewikkeld.
De scheiding is rond, nu pas.

Ik kom er per ongeluk er achter ( de oude laptop heb ik nu) dat mijn vrouw een lening heeft uitstaan bij haar ouders van maar liefst € 100.000,=

Dit werkt zo: ze heeft aan haar ouders geleend om haar ouders te voorzien in levensonderhoud. Na overlijden van beide ouders is zij de eerst die deze vordering mag opeisen, daarna komt zij en haar broer voor de erfenis.

Dit heeft ze verzwegen.

De wet zegt dat als dit wordt aangetoond diegene die verzwegen heeft het hele bedrag naar de ander gaat. Het bedrag is hoger dan € 50.000.=
Heel vreemd dat ze zoveel geld of heeft onttrokken of ergens anders verdiend heeft.

Maar............. er is een convenant wat niet meer ontbonden kan worden, wel is het mogelijk te vorderen.

Eeen heel klein beetje heb ik wel gezocht in jurisprudentie, maar nog niets gevonden waar de centen naar de goeie gingen.

Hebben mensen hier ervaring mee en heeft iemand er tips over dit onderwerp
Is er een goede advocaat die ervaring heeft hiermee???

Groet
Eagle11
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Verzwijging van vermogen tijdens scheiding

Bericht door Paul1963 »

Een en ander hangt af van de formulering van de HV.
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Re: Verzwijging van vermogen tijdens scheiding

Bericht door Eagle11 »

Reactie: Hier ben ik mee eens.

In de HV wordt gezegd dat we al onze inkomsten op een bult gooien, daarna ons levensonderhoud er af halen en daarna wat overgebleven is door 2 delen. En uitkeren.
Is niet gebeurd.

Resultaat, ook mijn ex heeft haar inkomen niet op de bult gegooid, wel heeft blijkbaar haar ouders voorzien. echter ze heeft me nooit verteld dat ze haar ouders geld leende.

Er is maar één conclusie, ze heeft geld uit de gemeenschappelijke pot niet ingebracht, terwijl ze van mij wel het volle pond achteraf gekregen heeft.
faris
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2014, 08:03

Re: Verzwijging van vermogen tijdens scheiding

Bericht door faris »

You asked for change of principal residence that was assigned to you? Is this correct? Then it is logical that you also takes care of the children?
faris
Plaats reactie