De andere kant

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Rogi
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012, 02:14

De andere kant

Bericht door Rogi »

Ik vind het echt heel erg dat sommige vaders hun kinderen niet meer mogen zien. Maar een verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten. Mijn ex is vertrokken en woonde binnen een dag bij zijn vriendin waar hij die dag verliefd op was geworden ja tuurlijk. Maakt verder niet uit dit was. De derde keer dat hij vreemdging. Ik lag in het ziekenhuis en vroeg mijn ex om op zijn kinderen te passen zolang ik ziek was en omdat ze naar school moesten bij ons thuis ik was er toch niet, en wist toen ook nog niets van zijn vriendin, hij zij dat hij nadacht over ons huwelijk en bij een mannelijke collegae zat. Omdat ik moest herstellen van een dubbele longontsteking ben ik tijdelijk naar ons vakantie huisje gegaan. Op donderdag kreeg ik een sms'je hoe lang het nog duurde want hij had zijn vrije vrijdag geruild voor woensdag. Of ik meteen naar huis kon komen dit weigerde ik het zijn ook zijn kinderen. Donderdag avond de kinderen wisten nog niets van de scheiding nam hij mijn jongste dochter mee naar zijn nieuwe vriendin, en de volgende dag nam hij haar mee om te gaan logeren daar. Ik was woest toen ik daar achter kwam ze hadden geen logeer kamer gaven geen aandacht aan mijn dochter van 11 maar lagen de hele tijd op de bank te zoenen en knuffelen. Ik heb haar zaterdag huilend opgehaald, mama gaan papa en jij scheiden? Moet ik daar gaan wonen? Ze was helemaal overstuur. Mama ik ga nooit meer daar naar toe ik vind die vriendin niet aardig en papa deed ook allemaal stom. Ik confronteerde mijn ex hiermee en zij reactie was. Ze is mijn nieuwe vriendin en de kinderen zullen haar maar moeten accepteren. Week erop was het vaderdag mijn dochter had iets op school gemaakt en mijn zoon had een hockey toernooi zijn nieuwe vriendin was dat weekend weg dus hij wilde naar dat toernooi, ik moest rijden en heb mijn dochter meegenomen om haar dat kadootje te laten geven, de eerste wedstrijd ben ik blijven kijken en mijn ex was ipv met zijn zoon meer bezig met zijn telefoon ik ben daarna naar huis gegaan en heb mijn zoon en zijn vader daar achter gelaten.

De week daarop brak mijn zoon op hockey zijn middenhandsbeentje en belde zijn vader, nou die zei bel je moeder maar voor ik er ben zijn we een uur verder dus mij gebeld en ben met hem naar de EHBO gereden, hij wachten op zijn vader die kwam niet en belde ook niet hoe het er mee was.
Toen ik hem daar later voor aan de telefoon had heb ik gezegd dat mijn dochter haar moedermelk weg zou laten halen, maar ook toen belde hij haar niet op.

Hij belt de kinderen nooit, mailt ze niet laat niets van zich horen omdat mijn 2 kinderen de nieuwe vriendin niet accepteren ze is 28 mijn kinderen 23, 14 en 11 ja hij heeft ze foto's van zijn vakantie in Griekenland gestuurd terwijl hij geen alimentatie betaald voorlopigheid voorzieningen zijn net geweest hij verdient 2400 euro per week woont samen maar kan maar 85 euro per kind betalen ja sure. Daarbij heeft hij ook de spaarrekeningen van de kinderen leeggedronken en geld uit de spaarpot van mijn dochter meegenomen en haar laptop mijn zoon zijn digitene, en vest, en nog meer. Nu eist hij na 5 maanden geen of nauwelijks contact ineens een bezoekregeling. De kinderen willen niet vanwege zijn nieuwe vriendin ze mogen haar niet. Ze willen zelf niet ik heb ze niets aangepraat. Ze voelen zich echt in de steek gelaten. Hij heeft zijn nieuwe vriendin boven zijn kinderen gezet en dat voelen de kinderen, maar daar luisterde hij niet naar het enige wat hij blijft zeggen is, ik heb voor mijn nieuwe vriendin gekozen, en jullie moeten dat maar accepteren. Bij de voorlopigheid voorzieningen heeft hij ook niet om omgang gevraagd maar om een onderzoek van de raad van kinderbescherming omdat ik de kinderen zou manipuleren wat onzin is. Het is echt de keus van de kinderen ze voelen zich echt in de steek gelaten

Hij laat zelf niets van zich horen belt niet Smst niet mailt niet helemaal niets mijn dochter heeft al regelmatig wedstrijden of optredens gehad waar hij makkelijk had kunnen komen kijken. Ook mijn zoon heeft elke week hockey wedstrijden ook bij hem in de buurt, en hij weet ook dat hij dat op de clubsite kan zien hoe laat en waar maar eens gaan kijken komt niet eens bij hem op. Ook kan hij mijn zoon zijn cijfers op school in de gaten houden maar hij heeft niet eens een registratie aangevraagd. Nee sinds hij bij zijn jonge vriendin zit lijkt het alsof de kinderen bijzaak zijn.

Echt ik vind het heel erg als je je kind niet mag zien maar soms zit er ook een andere kant aan het verhaal. Ik hou mijn kinderen niet bij mijn ex weg. Hij zorgt er zelf voor dat de kinderen geen contact met hem willen. Ik zeg niet dat alle vaders zo zijn, maar kijk eens goed in de spiegel en ook eens naar je eigen gedrag. Nogmaals ik veroordeel niemand.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: De andere kant

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Als Dwaze opa...ook een beetje een buitenbeentje op de site van de Dwaze Vaders..vind ik dat er hier voor een Dwaze Moeder ook plek moet zijn om haar verhaal te doen en zonodig vragen te stellen of advies te zoeken.
Voor zover mij bekend is er geen website van Dwaze Moeders,maar een Dwaze Moeder op deze site is voor geen enkele Dwaze Vader een probleem,denk ik zo.
Er zijn al meerdere Dwaze Moeders je voor gegaan en misschien wordt het dan tijd de naam van de site te veranderen in Dwaze Ouders..maar dat is niet aan mij en hoeft van mij ook niet.
Uit je verhaal ;;De andere kant'' maak ik op dat je met een op zijn zachtst gezegd met een nogal egoistische ex- partnerte maken hebt en dat levert de nodige frustraties op.
Net als in jou geval geven vaak kinderen zelf aan bij welke ouder ze het liefste zijn en ik denk dat je als ouder die keuze moet respecteren.Als daarbij één ouder zich te kort gedaan voelt,moet hij of zij maar beter zijn best doen en inderdaad ook maar eens in de spiegel kijken naar het eigen gedrag.

Moeder Rogi,sterkte ermee en laat je door niets en niemand weerhouden van je te laten horen op deze site.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: De andere kant

Bericht door Macamba »

Er is een site als bezorgdemoeders.nl maar die hebben geen forum.
Ik heb jaren geleden mijn verhaal (ook een soort van andere kant zeg maar) naar die bewuste site ingestuurd maar heb nooit reactie gehad van de beheerders. Geen vragen geen opmerkingen en ook werd mijn verhaal niet geplaatst. Misschien te confronterend voor hen zo een verhaal van 'de andere kant'. Ik weet het niet.

Maar ben het van harte met Dwaze Opa eens. Iedere ouder die tegen problemen aanloopt m.b.t. omgang, gezag, eigenlijk alle scheiding gerelateerde problemen waarbij de kinderen de dupe van zijn dient zijn/haar verhaal uiteraard kwijt te kunnen en om advies te kunnen vragen op elk openbaar forum.

Ik maak momenteel zijdelings bij een vriendin ook 'de andere kant' mee en kan zeggen dat die bewuste vrouw zwaar in de stress zit door een ex die kind manipuleert en moeder bedreigd (aantoonbaar nl. via mail) en communicatie over omgang en opvoedkundige zaken is onmogelijk (al jaren).
En ik kan zien dat het aantoonbaar niet aan de vrouw/moeder in kwestie ligt maar geheel aan de ex waarvan ik me afvraag waarom hij zo ontspoort reageert aangezien hij altijd zeer royale omgang met zijn kind heeft gehad. Financieel draagt hij niets bij aan de opvoeding van kind. En deze omgang kwam alleen van de grond doordat moeder zich hier heel intensief voor heeft ingezet (ook aantoonbaar).
Moeder krijgt stank voor dank van deze meneer met alle problemen en bedreigingen die hij nu op haar afwentelt. Heel triest. In bepaalde opzichten mijn omgekeerde verhaal.
Totaal niet in 'het belang van het kind' handelend.

Dus ik zeg brand los met je advies vragen Rogi. Niet dat ik waarschijnlijk veel advies kan geven want ik ben ook alleen maar reactief in alle gekte die ik meemaak met mijn ex.

Sterkte in ieder geval met jullie moeilijke en voor de kinderen pijnlijke situatie.

Groet,
Macamba
dw@zem@m@
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:52

Re: De andere kant

Bericht door dw@zem@m@ »

Hallo allemaal
Na veel te hebben gelezen wou ik vragen of er ook een "Dwaze Moeders" site bestaat, tot ik deze thread tegen kwam.
Ik lijk wel de dwaze vader terwijl ik mama ben. Bijna alles wat ik lees lijkt op mijn verhaal maar dan andersom!
Wij hebben co-ouderschap (dacht ik destijds het beste voor de kinderen, omdat hij het wou) 1 week bij hem 1 week bij mij; 1 kind bij mij ingeschreven 1 kind bij hem (krijgt hij helft kinderbijslag) en zo hoeft hij geen alimentatie te betalen omdat we ook bijna evenveel verdienen. Slim van hem!
Het was/is een nare scheiding, alles ging op zijn manier tot ouderschapsplan aan toe. Communicatie (van zijn kant) is 0,0. Ik heb over de 100 emails om dit te bewijzen.
Ik wil de co-ouderschap veranderen in bij mij ingeschreven, en dat hij ze iedere woensdag en om het weekend ziet. Volgens mijn advocaat moet er eerst mediation komen, omdat de rechtbank dat toch eerst zal eisen, dus dat doen we dan eerdaags. Ik heb er weinig vertrouwen in, hij kan zich ook niet houden aan afspraken in ouderschapsplan! En in deze omgangsregeling veranderen zal hij NOOIT mee instemmen, want dat gaat hem geld (alimentatie) kosten!
Hij heeft de AMK ingeschakelt, vele leugens over mij verteld en dit staat nu op papier, zonder dat wordt uitgezocht of het waar is. Hij probeert het voor elkaar te krijgen dat ik "gek word verklaard" zodat hij de kinderen helemaal voor zichzelf heeft (ben zelf verpleegkundige met een fulltime baan).
Ik ben nu ook zover dat ik gewoon mijn zoon ook bij mij ga laten inschrijven (al zegt het ouderschapsplan dat hij bij hem ingeschreven staat), ik zie wel waar het schip strand.
Beste papas, het spijt mij dat ik zo over jullie schrijf. Als ik deze verhalen hier lees denk ik er zijn ook papas met goede bedoelingen, en als ik lees wat de mamas doen denk ik hoe krijgen ze het voor elkaar, ze hebben precies wat ze willen en mij lukt het niet!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: De andere kant

Bericht door Dwaze opa »

Hallo dwaas moedertje op de site van de dwaze pappies..Welkom hier
Er zijn je al een aantal moeders voorgegaan en ik heb het idee dat het de laatste tijd wat drukker wordt op deze site met dwaze moedertjes.

Je situatie is kenmerkend voor vele vaders hier.En het co-ouderschap staat op de helling;als moeder heb je een sterke positie bij de instanties...vaak in het nadeel van vaders,maar als moeder kun je er voordeel van hebben.

Ik denk dat je uiteindelijk toch bij de rechter terecht komt om je gelijk te halen.

In je laatste zin proef ik enige ''afgunst'' t.a.v.van de vele bordi's,omdat ze zoveel voor elkaar krijgen....nou,die psychoten zijn absoluut niet te benijden en wees blij dat jezelf niet zo bent...jou ''lukt'' het niet omdat je waarschijnlijk niet krengig genoeg bent of misschien wel helemaal niet.
Maar m.i. is je ex erg onredelijk en dus moet je je eigen gang gaan en je niet laten blokkeren door je ex.
Goed dat je die e-mails verzameld hebt;dat is materiaal wat je wel degelijk kunt gebruiken,maar verlaag je zelf niet tot moddergooien.

Goed,dat je je hier gemeld hebt er zijn er hier genoeg die je willen en ook kunnen helpen.

Laat je ex (mannelijke bordi?)merken dat je niet met je laat spotten;misschien bindt hij dan in...want de kans is groot dat jij aan het langste en hij aan het kortste eind trekt.Hij is nl. degene die de sfeer verpest in wat er nog van jullie relatie over is en dat gaat erg in zijn nadeel uitvallen....want dat is niet in het belang van de kinderen.
dw@zem@m@
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:52

Re: De andere kant

Bericht door dw@zem@m@ »

Hallo dwaze opa
Bedankt voor het reageren! Zou het, dat hij een mannelijke bordi is? Ik begin het al hoe meer te denken! Inderdaad, er is mij al vaker gezegd dat ik te goed voor deze wereld ben! Maar ja , je bent hoe je bent, het zit in je of niet!
Het liefst zou ik willen dat als ze bij mij zijn bv dat ik bel en zeg "ik heb morgen een feestje, kunnen ze dan bij jou", maar ja dat zit er niet in. Mijn dochter was in "zijn week" ziek, toen ze weer bij mij was kon ik naar de dokter met haar, gaat mij er niet om dat ik met haar naar de dokter ga, maar zijn redenering "ze staat bij jou ingeschreven dus dan ga jij maar" tja...
Het spijt me, ik lees veel ergere verhalen hier, daar is mijn verhaal niks bij. Ik snap dat er vaders zijn die bij wijze van spreke een moord zouden plegen om met hun kind naar de dokter te mogen gaan.
Erg triest allemaal.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: De andere kant

Bericht door MadPapa »

Dag dw@ze m@m@,
Mijn verhaal is ook niets vergeleken bij de vele schrijnende gevallen hier. Je verhaal lijkt op de mijne.

Ik zou persoonlijk niet zomaar je zoon over laten schrijven. Geef hem vooral geen stok om mee te slaan wat dat betreft. Hij zal dat zonder meer tegen je gebruiken. Denk in het belang van je kinderen en onderschat ze vooral niet. Uiteindelijk gaan zij ook inzien wie er telkens dwars ligt. Gun ze de momenten met hun vader, hoe moeilijk dat af en toe ook kan zijn. Daar hebben je kinderen recht op, en tevens laat je zo ze zien dat je onvoorwaardelijk van ze houdt. Laat je niet teveel meeslepen in zijn gedram en probeer er boven te staan. Ga niet eindeloos in discussie, want waarschijnlijk zuigt hij je energie bijna letterlijk op! Reageer op belangrijke zaken en houd het kort en bondig. Wellicht is het handig het meeste via de mail te doen zodat je inderdaad aan kunt tonen, hoe hij in elkaar steekt. Je hebt waarschijnlijk nog een lange weg te gaan, maar uiteindelijk leer je de situatie wat meer los te laten. Dan krijg je meer rust en ben je steeds minder met hem bezig. Ik wens je veel sterkte en vooral veel wijsheid de komende tijd.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: De andere kant

Bericht door MadPapa »

Dag dw@ze m@m@,
Mijn verhaal is ook niets vergeleken bij de vele schrijnende gevallen hier. Je verhaal lijkt op de mijne.

Ik zou persoonlijk niet zomaar je zoon over laten schrijven. Geef hem vooral geen stok om mee te slaan wat dat betreft. Hij zal dat zonder meer tegen je gebruiken. Denk in het belang van je kinderen en onderschat ze vooral niet. Uiteindelijk gaan zij ook inzien wie er telkens dwars ligt. Gun ze de momenten met hun vader, hoe moeilijk dat af en toe ook kan zijn. Daar hebben je kinderen recht op, en tevens laat je zo ze zien dat je onvoorwaardelijk van ze houdt. Laat je niet teveel meeslepen in zijn gedram en probeer er boven te staan. Ga niet eindeloos in discussie, want waarschijnlijk zuigt hij je energie bijna letterlijk op! Reageer op belangrijke zaken en houd het kort en bondig. Wellicht is het handig het meeste via de mail te doen zodat je inderdaad aan kunt tonen, hoe hij in elkaar steekt. Je hebt waarschijnlijk nog een lange weg te gaan, maar uiteindelijk leer je de situatie wat meer los te laten. Dan krijg je meer rust en ben je steeds minder met hem bezig. Ik wens je veel sterkte en vooral veel wijsheid de komende tijd.
vergrandel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 apr 2012, 08:44

Re: De andere kant

Bericht door vergrandel »

Hallo dw@ze m@m@,

Ik ben zelf nu al 5 jaar aan het vechten voor een plekje in het leven van mijn dochter. Mijn ex doet er alles aan om me buiten haar leventje te houden. Ik vind het verbijsterend om te lezen dat als je de mogelijkheid hebt om bij je kinderen te zijn, je die kans niet grijpt.
Respect voor moeders die desondanks de kinderen de ruimte geven om toch contact met hun vader te hebben, hoewel sommigen zich daar niet naar gedragen.
Ik ben er van overtuigd dat kinderen op den duur zelf inzien hoe de vork in de steel zit. Het is alleen jammer dat jij zelf de zwarte piet toegespeeld krijgt als je als ouder wil voorkomen dat ze met de teleurstellingen te maken krijgen die de andere ouder creeert. Ze zullen het zelf moeten ervaren en de ouder die het meest ruimte voor ze laat om ook bij de andere ouder te zijn en deze lief te hebben zal altijd kunnen rekenen op waardering van de kinderen.

respect hoor :)
Gesloten