Waar kan ik nog meer aankloppen?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Atomaster
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2012, 15:47

Waar kan ik nog meer aankloppen?

Bericht door Atomaster »

Hallo,

Zal mij eerst voorstellen: mijn naam is Remon en ik heb 2 dochters van 11 en 10.
Ik ben 4 jaar geleden gescheiden. Omgang ging redelijk tot goed tot dat mijn ex-vrouw een jaar geleden 50 km verder ging wonen. Slechte communicatie, een keer niet thuis, krijg niets meer van de kinderen hun schoolprestaties te horen.

Het verhaal:
Het begon met een mail van mijn ex waarin ze aangaf dat de omgangsregeling verviel omdat mijn oudste dochter op zondag naar werkkamp van school moest en mijn jongste dochter volgens haar dan ook niet wou. Onzin, zei ik, ik breng mijn oudste wel naar de school. Sindsdien mijn kinderen niet meer gezien of gesproken.

Zij heeft de omgangsregeling opgeschort omdat ik volgens haar mijn kinderen niet juiste de medicijnen laat innemen. Mijn kinderen hebben net als ik astmatische bronchitis en moeten 2x per dag inhaleren. Door luie zondagmorgen-perikelen word deze wel eens af-en-toe overgeslagen. Het is niet schadelijk voor ze en het is natuurlijk onzin om om die reden de omgangsregeling op te schorten.

Ik ga elke keer als is recht heb mijn kinderen te zien naar hun woonplaats om ze op te halen. De eerste paar keer discussie aan de deur, politie er bij, en ik weer naar huis zonder kinderen. Nu vlucht ze met het hele gezin weg voor dat ik kom zodat ik telkens een dichte deur aantref, telefoon uit. Elke keer als ik ga, bel ik de politie en maak melding, en dan een paar dagen later naar het bureau om aangifte te doen. Alleen is de eerste proces-verbaal bij de politie nog steeds niet opgevolgd. Ofwel ik ben niet zo belangrijk. Tevens bureau-jeugdzorg ingeschakeld. Maar deze is ook niet heel snel. Als ik vraag naar de status zijn ze in gesprek met mijn ex en deze vertraagd de boel.

Mijn vraag:
Alle instanties adviseren mij een advocaat te nemen. Dat is best leuk alleen deze kan ik niet betalen. Ik krijg geen prodeo zoals mijn ex want op papier verdien ik genoeg alleen ik heb een eigen zaak, zaken gaan slecht ivm crisis dus ik ben al blij als ik mijn huur en personeel kan betalen. Weet iemand wat mijn volgende stap kan zijn? Ik mis mijn kinderen enorm en heb ze al 4 maanden niet gezien of gesproken. Een beetje contact via de chat maar had vermoeden dat dat zelfs mijn kinderen niet waren door de manier van woordgebruik en zins opbouw.

Ik weet wel dat het nog maar 4 maanden zijn en als ik andere berichten lees hebben sommige het al over jaren, maar hier begint het pas mee en ik probeer door constant actief er mee te zijn dit weer snel tot een einde te brengen. Mijn kinderen kwamen met veel plezier bij mij. Hun stief-broertjes en zusjes waren hun beste vriendjes en bij ons gingen ze wel met vakantie en hadden uitjes. Bij mijn ex hebben ze dat allemaal niet, want zij en haar man zijn sinds de verhuizing werkloos. Dus keken mijn kinderen er heel erg naar uit een weekend bij hun vader te zijn, en nu beweert mijn ex dat ze mij niet meer willen zien en spreken. Tegen de politie en jeugdzorg zeggen mijn kinderen het zelfde (terwijl mijn ex naast hun zit, dus zullen ze dan daadwerkelijk echt vanuit hun hart spreken). Maar ik kan niet eens een gesprek voeren met mijn kids of het echt zo is en waarom dan niet?
Laatst gewijzigd door Atomaster op 10 nov 2012, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Waar kan ik nog meer aankloppen?

Bericht door NogEenPap »

Allereerst je eigen naam en die van je kids uit je bericht halen.

Verder is het van belang of je gezag hebt en een omgangsregeling die door de rechter is bekrachtigd.

Die aangiftes hebben idd geen zin maar je moet ze wel blijven doen in het kader van dossier opbouw. Verwacht ook helemaal niks van Jeugdzorg en RvdK

Ik vrees dat je sowieso een advocaat moet nemen die een verzoekschrift met dwangsom naar de rechtbank + kopie afschrift naar advocaat van je ex moet sturen met eis directe voortzetting omgang.

Tip laat je advocaat op jouw initiatief mediation via de rechtbank aanvragen dan heb je dat traject alvast gehad.
Succes
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Waar kan ik nog meer aankloppen?

Bericht door Dwaze opa »

Hallo

Je positie is allesbehalve benijdenswaardig...maar als de crisis je bedrijfsresultaten drukken,wordt je inkomen toch ook automatisch lager en kom je mogelijk toch in aanmerking voor een vorm van gesubsidieerde rechtshulp.
Want het lijkt mij ook dat je het zonder advocaat niet redt.
Ik weet niet hoe je verhouding is met je personeel,maar in deze tijd is personeel vaak erg blij dat ze (nog) werk hebben.
Als jij mogelijk geld onttrekken moet aan het bedrijf om je advocaat te kunnen betalen,gaat dat mogelijk gepaard met inkrimping van je personeel...misschien kan je personeel financiel bijdragen in de kosten van de advocaat...mogelijk op leenbasis....het is ook in hun belang dat hun werkgever zich volledig kan concentreren op zijn toko en niet dagelijks wordt afgeleid door financiele problematiek,die het familierecht met zich meebrengt.
Ook niet hier of daar nog een vermogende en je familie liefhebbende tante of zo?

En neem de aanbeveling van @NogEen Pap serieus,want ''Feind hort(met twee puntjes op de o!) mit''

Uit je verhaal maak ik op dat je dochters bang voor je zijn gemaakt..en door wie is wel duidelijk;zie ze alleen te spreken te krijgen of in aanwezigheid van een vertrouwenspersoon.
Je meiden zijn 10 en 11 jaar...op hun twaalfde mogen ze zelf beslissen bij wie ze willen wonen.Ook je kinderen zelf kunnen beschikken over een advocaat,die hun belangen verdedigt en dat hoeft jou niets te kosten.

Ik lees dat zowel je ex als haar nieuwe vriend werkeloos zijn,dus de kinderbijslag is bij hen natuurlijk uitermate welkom;betaal je ook alimentatie? Heb je ook het idee dat je meiden daar tekort gedaan wordt en dat de familie de kinderbijslag en eventueel de alimentatie voor andere doeleinden gebruikt?

Sterkte en succes gewenst.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Waar kan ik nog meer aankloppen?

Bericht door Casper »

Ook van mijn kant sterkte gewenst.

Je kunt maar één ding doen (aansluitend bij NogEenPap): toch een advocaat inschakelen en een kort geding starten om naleving van de omgangsregeling te eisen. Als je je recht niet krijgt, zul je het moeten halen - het is niet anders.

Voordeel is wel dat je niet de eerste bent die hiermee te maken krijgt. Dit betekent (a) dat je een advocaat kunt uitzoeken die hiermee eerder te maken heeft gehad (neem niet de eerste uit het telefoonboek, ga gerust op gesprek bij meerdere - eerste gesprek is gratis), (b) dat de procedure in ieder geval in het begin eenvoudig is (simpele eis; bijlage is de geldende omgangsregeling, verder niets aan stukken) en (c) dat je op dit forum terecht kunt voor alle mogelijke raad en advies. Bereid je wel voor op een langdurige strijd: ex en haar advocaat zullen er van alles bij proberen te slepen om het zo complex mogelijk te laten lijken. Dat is haar voor gunstig en voor haar advocaat (financieel gezien) ook. Zorg in ieder geval dat je daar zelf niet aan bijdraagt: hou het zo simpel mogelijk. Je kinderen hebben recht op omgang met beide ouders en de rest is bijzaak. Maak jezelf geen verwijten.

Een begin kan zijn zo'n advocaat een brief te laten schrijven dat jij ervan uitgaat dat de omgangsregeling vanaf heden naar de letter zal worden nageleefd, en dat mevrouw anders in rechte zal worden betrokken. Met eventueel daarbij dat je bereid bent de omgangsregeling opnieuw vast te stellen, bijv. d.m.v. mediation (maar dat ook dan in de tussentijd de geldende omgangsregeling onverkort moet worden nageleefd). Je kunt de brief zelf opstellen (geen extra advocaatskosten).
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Waar kan ik nog meer aankloppen?

Bericht door JCC »

Als je dit zo laat aanmodderen worden die 4 maanden vanzelf jaren.

Als je nog iets van je kinderen mee wil krijgen moet je onmiddelijk actie ondernemen, eigenlijk is er al te veel tijd verstreken.

Je hoort thuis bij een grote groep die min of meer kapot kunnen worden geprocedeerd, met alle gevolgen van dien voor je kinderen en jezelf, doordat je door ali verplichting of andere omstandigheden netto niks overhoud om een advocaat van te betalen. Dit schetst een beeld van de hoek waarin jij en velen staan.

Ik ging de "strijd" met goede moed aan alleen werd het steeds gecompliceerder, zoals hierboven ook werd aangehaald, waar nog eens bijkwam dat ik ook ineens erg gevaarlijk voor kinderen bleek te zijn op duur papier en de rapen waren gaar omdat ik geen lange procedure kon financieren en de zin er ook niet van in zag omdat mijn kinderen al een ernstige PAS stoornis hadden.

Ik heb je weg ook bewandeld en ik ben blij dat ik het achter de rug heb. Mijn kinderen zie ik niet meer, alleen omdat mijn ex iets over mij beweerde, mijn ex de kinderen succesvol tegen mij op kon zetten (PAS-ouderverstoting, lees daar maar eens over) en ik geen geld had voor een advocaat.

Succes verder!
Gesloten