Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
james
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2012, 06:12

Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door james »

topic mag verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door james op 11 jan 2013, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door Dwaze opa »

Zo naar je verhaal te oordelen heb je een vrij sterke zaak als je maatschappelijk werk al aan je zijde hebt en een advocaat hebt ingeschakeld...ik neem aan dat je middels een kort geding je kinderen terug wilt.
Ik lees ook dat moeders in een vrouwenhuis zit.De vraag is ook nog of zij wel of niet misbruik heeft gemaakt van deze instantie.
Zo.n vrouwenhuis...ik neem aan dat je hiermee een Blijf van mijn lijf huis bedoelt is enkel bestemd voor vrouwen die vanwege huiselijk geweld het huis zijn uitgevlucht.
De betreffende instellingen willen met dit uitgangspunt nog wel eens het handje lichten...een paar bedjes extra bezet levert natuurlijk weer de nodige subsidie op...maar hoe dan ook als zij daar niet terecht zit is er sprake van fraude.
Bovendien besmeurt ze je goede naam en zet ze je te kijk als een gewelddadig iemand door naar zo'n tehuis te vluchten.
Dit alles heb ik zelf ook met mijn zoon meegemaakt...daar is moeders ook gesmeerd met medeneming van de beide kinderen en heeft haar toevlucht gezocht in zo'n vrouwenhuis op VALSE voorwendselen.
Sterkte ermee.
james
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2012, 06:12

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door james »

topic mag verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door james op 11 jan 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door Dwaze opa »

Ga daar maar niet bij voorbaat vanuit dat ze die valse aangifte onderzoeken en er werk van maken...je weet ook niet wat voor verhaal je ex heeft opgehangen daar bij dat vrouwenhuis.
Hoop wat dat betreft voor jou dat het beter treft dan mijn eigen zoon;die was gelijk verdacht en dat is ondanks er geen sikkepit bewijs was en er zelfs geen aangifte van is gedaan,tot op de dag van vandaag verdacht gebleven..
Maar de rechter heeft in ons geval wel opgemerkt dat er zijns inziens geen sprake was van huiselijk geweld...maar dat maakt die trutten van zo'n vrouwenhuis allemaal geen moer uit.

Zorg er voor dat de kontakten van jou met de school goed blijven;deze mensen worden mogelijk bij een eventueel onderzoek geraadpleegd als informanten.

Krijgt die ex van je ook steun vanuit die sekte?Daar willen nog wel eens slimme figuren bijzitten..Nou is het dus wel de vraag hoe sektisch die sekte is,dus het kan allemaal nog wel meevalllen...Pinkstergemeente?...
Was je ex erg zoekende...geloof..God...?Of misschien toch ook psychisch in de war.Heb je wel ondersteuning van je familie?

Dat liegen en stelen van je ex is voor haar natuurlijk geen pré,is zij ook wel eens voor diefstal betrapt inclusief proces-verbaal en straf?..Want dat laatste pleit natuurlijk wel in je voordeel.
james
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2012, 06:12

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door james »

topic mag verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door james op 11 jan 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door The Driver »

Alle gerechterlijke stappen zullen helemaal niets uitmaken, je ex zal als vrouw altijd winnen. Jij zal uiteindelijk berooid achter blijven zonder kinderen.
Doe zoals je ex: ontvoer je kinderen en duik onder
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door Dwaze opa »

Over dat leger aan advocaten zou ik me maar niet zo druk maken;als jezelf er eentje hebt,die goed bekend is met familierecht ben je al een heel eind.Maar ze zullen natuurlijk proberen om moeders en de kinderen in hun club te houden;maar het ouderrecht is van een hogere orde.
Daar komt dan ook nog bij dat sektes over het algemeen niet zo'n goede naam hebben en ze altijd op het randje balanceren van toegestaan of wettelijk verboden.

Is er een IBS-brief naar de burgermeester gegaan?Ik zie anders niet wat de burgermeester voor rol hierbij kan spelen.
Als ik het goed begrepen heb,heeft ze jullie 14-jarige stiefdochter dus ook meegenomen..daar hoort natuurlijk ook een vader bij onder normale omstandigheden;dat kon wel eens strijd worden tussen moeders en de stiefdochter.. zo mogelijk heeft deze vader ook nog gezag.
En een meisje 14,sowieso al in de puberleeftijd,kan behoorlijk uitpakken;die kun je niet meer als een klein kind behandelen.

Mooi dat je zoveel steun ondervindt van je familie..sta je er tenminste niet alleen voor..want er komt wel wat op je af...ga daar maar van uit.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door Dwaze opa »

@Driver';
''Doe zoals je ex: ontvoer je kinderen en duik onder''
Ja,zolang er nog niets al dan niet voorlopig is vastgesteld betreffende de omgang,en er geen rechterlijke uitspraak ligt kun je inderdaad je kinderen terug ontvoeren en onderduiken....maar dat is een nogal gewaagde actie en waar vindt je op korte termijn een onderduikadres.
Ik heb het mijn zoon op een gegeven ogenblik ook geadviseerd en had al een plan uitgedacht;maar hij vond het te riskant en vond dit moeilijk te overzien.,,maar we zijn nu wel bijna een jaar bezig,terwijl de zaak zo klaar is als een klontje;maar kennelijk moet het wiel weer diverse keren opnieuw uitgevonden worden.

Zo pessimistisch als @Driver ben ik dus niet,maar de kans dat hij gelijk krijgt is ook wel degelijk aanwezig,want het is een janboel in deze tak van de welzijnssector.
james
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2012, 06:12

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door james »

topic mag verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door james op 11 jan 2013, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door Dwaze opa »

@james
garantie op succes is er natuurlijk nooit,maar jullie zijn goed bezig.
james
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2012, 06:12

Re: Moeder zit in sekte en is er vandoor met de kinderen.

Bericht door james »

topic mag verwijderd worden.
Gesloten