Nieuwe vriend ex is bajesklant

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door DarthVader »

Mijn ex is sinds kort gaan samenwonen met haar nieuwe vriend. Deze man heeft een lang strafblad en is net een jaartje vrij met nog een voorwaardelijke staf voor de boeg als hij zich misdraagt.

Natuurlijk heeft iemand na het uitzitten van zijn straf zijn prijs betaald aan de maatschappij, maar ik vind het toch niet prettig dat onze kinderen worden blootgesteld aan zo iemand als rolmodel.

Temeer daar mijn ex aan het procederen is om onze omgangsregeling terug te brengen tot een weekend per 14 dagen voor mij.

Is daar wat tegen te doen ?
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door Paul1963 »

Op welke grond wil jouw ex de omgangsregeling terugbrengen? Wat is de wijziging van omstandigheid?
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door DarthVader »

Ze heeft daar eigenlijk geen valide redenen voor buiten 'ik ben verhuisd en woon nu wat verder weg'.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door Dwaze opa »

@DarthVader
Als moeders op eigen houtje is verhuisd en nu meer 50 km van je huis verwijderd is,heeft zij in wezen de omgang al verstoord.
Ik heb hier een NRC-artikel voor me liggen;..De gescheiden vrouw mag niet te ver verhuizen''
Meer informatie op nrc.nl/rechtenbestuur.
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door DarthVader »

Nu denk ik dat ik dat verhuizen wel kan aanvechten, maar wat van haar nieuwe partner als rolmodel ?

Wat als ik me niet kan vinden in iemand met een drugs- en wapenverleden als rolmodel voor mijn kinderen ?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door Dwaze opa »

Hoi DarthVader
Ik kan me nog een uitzending van de NCRV-serie ''De Rechtbank'' herinneren,waarbij de moeder het gezag over haar kind ontnomen werd mede om het feit dat zij opnieuw een relatie aan ging met een gewelddadige partner.
Haar eerste partner werd gewelddadigheid verweten t.o.v. het kind;met die partner had ze gebroken,maar de nieuwe had ook losse handjes.
Mogelijk is die uitzending terug te zien bij ''Uitzending Gemist''...het was dacht ik één van de eerste...ik denk zelfs DE eerste van de serie.

Als mij,stel dat ik deze vraag van jou als kinderbeschermer of kinderrechter zou moeten beantwoorden,jou probleem voorgelegd zou worden,zou ik toch de moeder erop willen wijzen dat zij ook met de partnerkeuze in zekere zin rekening zal moeten houden met jullie kind.

Wat je mogelijk te doen staat is je bezorgdheid en ongerustheid hierover voor te leggen aan de instanties,of desnoods de rechter, alsdie een rol hebben gespeeld hebben bij de vaststelling van de voogdij.
Het is mij niet bekend hoe jullie voogdij geregeld is en hoe deze tot stand is gekomen;wèl is het uitkijken met wie je je zorgen deelt,omdat mogelijk bepaalde instanties ingrepen kunnen gaan doen,zodat je de regie zelf kwijt raakt.

Het beste is natuurlijk om je zorgen met moeders zelf te delen,desnoods met de hulp van een bemiddelaar,maar dit moet natuurlijk wel tot de mogelijkheden behoren.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:Hoi DarthVader
Het beste is natuurlijk om je zorgen met moeders zelf te delen,desnoods met de hulp van een bemiddelaar,maar dit moet natuurlijk wel tot de mogelijkheden behoren.
Delen met moeders is ten alle tijde de beste weg.

Laat voor je zelf die nieuwe 'liefde' van moeders jouw intentie tot delen niet doorkruisen.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door NogEenPap »

@DarthVader,

Ik zou de verhuizing maar gaan aanvechten als ik jou was. Bedenk je hierbij wel dat je het (zo goed als) nooit terug kan laten draaien. Maar als je alles over je kant laat gaan toon je (juridisch) geen enkel verweer en zou je bij de non-partijdige kinderrechter wel eens flink onderuit kunnen gaan en krijgt je ex het terugbrengen v/d omgangsregeling ook nog voor elkaar.

Ik zou maar eisen wat er te eisen valt en hopen op het beste (tegen beter weten in :D )

Tsjaa de partner van je ex, daar doe je weinig aan vrees ik, instanties zit je niet op te wachten. Die gaan eerder over tot een UHP dan toewijzing aan de vader, lees de verhalen van The Driver maar.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door Paul1963 »

De verhuizing is een wijziging van omstandigheid waarop mogelijk een wijzigingsverzoek kan worden ingediend. Het kan goed zijn om hier alsnog bezwaar tegen te maken. Daarbij moet je goed kijken naar de gronden waarop zij verhuisd is.

Ten aanzien van de nieuwe partner is het natuurlijk wel van belang warvoor hij gezeten heeft en of er mogelijk gevaar is voor jouw kind.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door The Driver »

Focus je maar niet op de nieuwe partner.

Ex Bajesklanten worden door de gerechterlijke macht extra beschermd en hebben zelfs een extra streepje voor op gewone mensen.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Nieuwe vriend ex is bajesklant

Bericht door Dwaasstel »

Het hangt er uiteraard vanaf waarvoor deze meneer is veroordeeld maar meestal heb je niets te vertellen over de nieuwe partner van je ex. Vaders die in de gevangenis hebben gezeten zouden dan ook geen omgang mogen hebben met hun eigen kinderen, terwijl dat niet direct betekent dat het slechte vaders zijn.

Dat het niet prettig voelt begrijp ik maar al te goed, je wil je kinderen beschermen. Maar ik zou me er niet te veel op focussen tenzij er verbale of fysieke mishandeling aan te pas komt. Volgens mij is het verspilde moeite. Stop die energie in je kids en de zaak die voor moet komen. Daar heb je veel meer aan denk ik.
Gesloten