opnieuw procederen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

@Paul,

Ondanks dat ik bewijs heb dat ze bij de psycholoog is geweest, medicatie kreeg en zelfs papieren heb van haar huisarts waarop staat dat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft, heeft mijn advocaat er toendertijd voor gekozen dit niet te gebruiken. Blijkbaar heeft dat geholpen, maar het is moeilijk om je in te houden voor iemand die je met de grond gelijk maakt.

Nee communicatie werkt niet hier. Maar bij de rechter wel. Dan speelt ze de perfecte prater. Maar zodra iedereen uit zicht is, en natuurlijk opgenaaid word door een stel waardeloze gasten begint het weer.

Dus als ik je goed begrijp heb ik daar weinig van te vrezen
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@dentinox
Wat zegt je advocaat van dit nieuwe initiatief van je ex?
Mocht je geen advocaat meer hebben,kun je deze vraag misschien ook voorleggen aan ''het juridisch loket''.of een ander goedkoop of gratis vrijwillig voortraject.
In ''ons geval'',was er sprake van een schriftelijke diagnose borderline van zowel een psychiater als een psycholoog inclusief met de aanbevolen (dag)behandeling.
Dit is door de advocaat wel ingevoerd bij de rechtszaak en de rechter heeft het niet van tafel geveegd...Wat dit betreft weten advocaten aardig goed wat ze wel en wat ze niet bij de rechter moeten neerleggen.
Aan de andere kant moet er ook sprake zijn van een vrij ''verse'' diagnose.
Het ''mooiste'' is dat bordi zodanig te keer gaat bij de rechter,dat die rechter die borderline-diagnose niet eens nodig heeft en het zelf zo ook wel gezien heeft...maar zoals al eerder door jou genoemd,daar is Bordi dan net weer even te slim voor en gedraagt zich tijdens de zitting als een welbespraakte dame en maakt daarmee indruk.
Maar het valt mij iedere keer weer op dat Bordi heel veel praat,maar bij goed luisteren kom je tot de ontdekking dat ze bijna niets zegt....maar ook dat is een kunst,die in de juridische wereld kennelijk veel indruk maakt.

En idd. zodra de rechter uit zicht is.wordt Bordi weer de oude Bordi..een ordinair schreeuwend viswijf.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

@dwaze opa.

Ik had ook mede het "geluk" dat bordi's niet zo goed kunnen onthouden. En ze dus tijdens 3 zittingen elke keer een ander verhaal vertelde. Tja als je liegt, moet je wel goed kunnen onthouden...en dat kon ze niet. Bij ons was het niet schriftelijke diagnose, maar wel het vermoeden van. Ze konden het immers niet vaststellen omdat ze ook daar weg liep. (uiteraard is alles mijn schuld :) )

Ik ga dit idd even voorleggen aan de advocaat. Kijken wat het beste is.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@dentinox
Het is toch niet zo verwonderlijk dat ze telkens weer een ander verhaal ophangen en zich dan tegen spreken...maar wat wil je ook;zelfs voor Bordi is het nog een hele klus om de grote hoeveelheid leugens te onthouden...het zijn er ook zoveel!..dus gaat er ook bij Bordi wel eens wat mis.
''Onze'' Bordi kan er ook wat van...de ene keer zegt ze dat de vader een vader van niks is en hooguit in staat is om een boterham voor de kinderen te smeren...en later zegt ze dat vader een uitstekende vader is en heel goed voor de kinderen zorgt...tsja...met Bordi kan het nog wel eens verkeren.
M.a.w. dàt wat ze kletst,komt rechtstreeks uit haar nek....het is alleen vervelend dat zoveel lieden dit geloofwaardig vinden.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

Om even snel er een vraag bij te plakken, omdat er van de tegenpartij nog niets is vernomen betreft dit.

Kan ik de omgangsregeling eenzijdig wijzigen als ze niet wil meewerken?
Er is in de beschikking vastgesteld dat we deze zelf mogen bepalen, maar in ieder geval een zaterdag en zondag per week bij "moeder" verblijft. Nu versoepelen we deze naar een doordeweekse dag en een zondag. Maar dit houdt in dat ik nooit iets in het weekend kan doen met mijn "aapje" . Ze wil graag eens lekker gaan zwemmen, fietsen of weet ik veel, maar de zaterdag is al aan sport besteed en de zondag is ze altijd verdwenen. Of moet ik gewoon me mond houden omdat er nu ook geen vakanties zijn vastgesteld, die zij bevoorbeeld kan eisen.
dw@zem@m@
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:52

Re: opnieuw procederen

Bericht door dw@zem@m@ »

Hoi Dentinox
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, maar dan van de andere kant...
Ik heb co-ouderschap 1 week bij mij, 1 week bij ex maar wil dit graag veranderen. Eenzijdig kan dit niet. Ik wil dit veranderen omdat de communicatie tussen ons (van zijn kant dan) 0,0 is, heb hier emails als bewijs van. Voorwaarde voor co-ouderschap is dat er goede communicatie is tussen de ouders... Dit moet dan via de rechter veranderd worden daar hij nooit ermee akkoord zal gaan, aangezien de rechter eerst (bijna altijd) mediation voorstelt doen we dat eerst maar, maar heb er weinig vertrouwen in...
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: opnieuw procederen

Bericht door MadPapa »

@dentinox en dw@zem@m@,

Als blijkt dat er geen goede communicatie is dan zou het best eens kunnen dat de rechter een OTS uitspreekt, waarbij de kinderen voor de duur van een jaar onder toezicht gesteld worden van Buro Jeugdzorg. Je krijgt dan een gezinsvoogd toegewezen. Die gezinsvoogd is je spreekbuis met Jeugdzorg, en zij zullen dan een plan van aanpak opstellen, waarbij ze aangeven wat er moet gebeuren om de communicatie te verbeteren.
De gezinsvoogd kan richtlijnen geven hoe jullie moeten handelen en kan de ex-partner erop aan spreken als hij of zij zich niet aan de afspraken houd. Afspraken die Jeugdzorg kan bepalen op dat moment. Het is dus niet zo dat je denkt, het ouderschapsplan zegt zus,... Want als jeugdzorg vind dat het "zo" moet, kun je op je kop gaan staan, maar dan is "zo" de afspraak, in plaats van zus.

Dit geeft echter niet de garantie dat de communicatie ook daadwerkelijk verbeterd.

Na een jaar bekijkt de rechter dan of de OTS er weer van af kan. Want hij kan ook wederom verlengd worden. Hoe vaak een OTS in de praktijk verlengd zal worden weet ik echter niet.

Ik zeg dus niet dat een rechter dit in jullie geval zal doen, want ieder geval is anders, maar ik denk dat het een reële mogelijkheid is.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: opnieuw procederen

Bericht door The Driver »

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/

http://www.stichtingkog.info/


Foei MadPapa,

Dat is wel heel erg vloeken in de kerk wat je nu doet, werk jij bij de promotieafdeling van Bureau Jeugdzorg ?

Voor mij is het een van de meest criminele organisaties in Nederland, die als enigste doel heeft kinderen zo snel mogelijk uithuis te plaatsen en dat lukt ze in meer dan 50 % van de gevallen ook nog.
Ik kan iedereen maar één raad geven, hou Bureau Jeugdzorg met alle mogelijke middelen buiten de deur.

Ik roep iedereen op, dat men zich eens inleest bij een van de bovenstaande website's en huiver.
Hou ze buiten de deur deze kinderontvoerders, sla ze desnoods de straat uit en accepteer de boete die daar op staat. Je kinderen zullen je er later zeer dankbaar om zijn.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@Madpapa en @The Driver.

Allereerst is de kritiek van @Driver op @Madpapa niet terecht...@Madpapa doet niets anders dan de gang van zaken bij een o.t.s. schetsen en noemt de kans daarop bij @dentinox aanwezig.Gewoon nuchtere en objectieve informatie.
Aan de andere kant,kan ik me ook wel weer voorstellen,dat @The Driver,alleen al bij het lezen van het woord Jeugdzorg/Gezinsvoogd gelijk de boom in klimt,gezien zijn slechte ervaringen daarmee...
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het feit of @The Driver met dezelfde gezinsvoogd te maken heeft gehad,die van advocaat Jan van Ruth in de hoogste boom moest worden opgeknoopt...een opmerking,die hem zijn advocaten-titel gekost heeft.

Wel duidelijk mag zijn dat bij geen communicatie tussen de gescheiden ouders er sowieso een o.t.s. in de lucht hangt;dit allemaal zogenaamd in het belang van de kinderen.
Het vreemde daarvan is,dat het op papier een o.t.s. voor de kinderen is,maar in wezen staan de ouders onder toezicht en dat toezicht wordt dan uitgevoerd door een gezinsvoogd,namens de organisatie Jeugdzorg.
Ook duidelijk mag zijn dat Jeugdzorg een financieel belang heeft bij een o.t.s...hoe meer gezinsvoogden...des te groter de organisatie...weer meer managers en gedragsdeskundigen enz...
Ik heb ook wel de indruk dat men toch wel erg happig is wat betreft het uitdelen van o.t.s en u.h.p....wat dat betreft staat Ned. in Europa met stip bovenaan.
In ons eigen geval heeft KbS ook verzocht om een o.t.s.,de rechter gaat er vooralsnog niet mee accoord en m.i. is het ook op zijn zachtst gezegd nogal overdreven en mogelijk aangevoerd in het kader van werkgelegenheid.

Het grote probleem met gezinsvoogden is,dat zij betrekkelijk magertjes zijn opgeleid,vaak nog erg jong zijn en weinig levenservaring en toch erg veel min of meer ongecontroleerde macht hebben.Bovendien vallen zij niet onder één of andere vorm van tuchtrecht.
Al met al zijn het dus lieden,die wat macht betreft als een kat op het spek gebonden zijn.
En de geschiedenis leert ons overduidelijk,dat als mensen over te veel ongecontroleerde macht beschikken,het vaak gierend uit de klauw kan lopen en de machtswellustige bakken vol met schade aanricht.
Die kans zit er met elke gezinsvoogd in.Als de gezinsvoogd zich laat inpalmen door de ene partij,kan de andere partij het wel schudden.Ook kunnen beide partijen last hebben van een gezinsvoogd,die zijn eigen beperkingen niet kent op het gebied van gebruik van zijn macht.

Er zijn gevallen bekend van vrouwelijke gezinsvoogden,die ''vallen'' op de mannelijke ex en met hem een nieuw gezin vormen;maar ook gevallen van gezinsvoogden,die volledig in de netten van een manipulerende moeder verstrikt raken en dan heb je als vader niet meer met één hex te maken,maar met twee.

Conclusie;het moet gewoon een beetje ''klikken tussen de ouder en de gezinsvoogd;als het niet klikt heb je mogelijk een probleem,vooral als je niet goed kunt toneelspelen.

Maar goed...je kunt een goede gezinsvoogd treffen (kleine kans) of een slechte(kleine kans) of een middelmatige(grote kans) met een 9-5 mentaliteit.
Het is net als met St.Nicolaas....afwachten wat de sint in het schoentje heeft gedaan.

Op de forums heeft de gezinsvoogd een slechte reputatie.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: opnieuw procederen

Bericht door The Driver »

Ik ken Mr. Jan van Ruth persoonlijk, hij stond mijn ex bij in onze alimentatiezaak in hoger beroep bij het hof in Den Bosch, was duidelijk niet zijn specialiteit, maar van een kale kip ( ik ) valt nu eenmaal niet veel te plukken.
Zijn toenmalige kantoorgenoot Mr. Jacob Vlaar was een sluwe vogel in het familierecht met betrekking tot de OTS en UHP, al was die een voorstander van het stroopsmeren bij de gezinsvoogd. Ook niet mijn pakkie an, ik ben recht door zee, niet altijd even handig natuurlijk.

De advocate die ons als echtpaar bijstond in de OTS heeft in bijna gelijke bewoordingen geschreven aan de rechtbank in Breda over onze gezinsvoogd. Ze omschreef het alleen net op de grens, maar de vergelijking met NSB en onze gezinsvoogd was wel heel erg duidelijk.

Overigens zal het wel niet over dezelfde gezinsvoogd gaan, maar er lopen wel meer bruinhemden rond zal ik maar zeggen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: opnieuw procederen

Bericht door The Driver »

Maar ook advocaten spelen een slechte rol hoor, als ze kans zien om een wig te drijven tussen de gescheiden ouders, dan zullen ze dat meestal niet nalaten.
Ook de gezinsvoogden spelen daarin mee, zij gunnen de ouder die het meest met hun meespeelt een ruimere omgangsregeling als de ouder die meer kritiek levert.
Verdeel en heers.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

Wat misschien ook nog de moeite van het vermelden waard is dat gezinsvoogden sterk aangestuurd worden door ''het team'',waar de grootbekken en/of leidinggevenden vaak bepalend zijn en door protocollen,die hen in hun vrijheid beperken.
In wezen is het grotendeels de macht achter de gezinsvoogd,die bepalend is.En die macht,vaak anoniem opererend achter de schermen wil nog wel een een eigen agenda hebben,zoals groei van de betreffende instantie en de daarmee gepaard gaande werkgelegenheid en opwaardering in salarissen.
Ik heb sterk de indruk...en daar zijn wel degelijk allerlei aanwijzingen voor...dat dat in ons geval ook zo is...Het team heeft beslist...of de beslissing stond al bij voorbaat vast...en de onderzoeker en rapporteur heeft er maar voor te zorgen dat het team-besluit er bij de rechter door komt...in ons geval dus geen Jeugdzorg-aangelegenheid,,maar een KbS-kwestie.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@The Driver...je opmerking wat betreft advocaten is terecht...enerzijds hebben zij er belang bij voor hun client een zo goed mogelijk resultaat te bereiken,want dat verhoogt hun reputatie,maar anderzijds is het wel heel aanlokkelijk om een procedure te rekken,er zonodig een hoger beroepje uit te slepen en ouders tegen elkaar uit te spelen...en maar vangen...

Ook met een advocaat is het hetzelfde liedje...je hebt goeie...hele goeie...slechte...hele slechte...en de middelmaat..vaak werknemers van een groot kantoor....en ook hier gaat de eigen agenda vaak boven die van jou.

Wat eigen ervaringen betreft...die van ''ons'' zou ik als de hoogste groep van de middelmaat willen bestempelen en die van de tegenpartij...ja het spijt me voor het beste mens..veel meer dan brandhout is het niet...de argumentatie van haar op beweringen van de advocaat van de vader zijn echt lachwekkend en vaak helemaal niet relevant...ouwe-wijven-praat zeg maar...en dat in een rechtszaal...toe maar....die advocaat zou ik nooit van m'n leven als advocaat nemen.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: opnieuw procederen

Bericht door MadPapa »

@ The Driver,

Dwaze opa heeft helemaal gelijk.Het was puur informatief bedoeld.
Ik promoot jeugdzorg dan ook niet. Het is echter wel zo, en dan kijk ik puur naar mijn situatie, dat sinds jeugdzorg zich ermee bemoeit, ik meer rust heb. Sinds die tijd zoekt mijn (h)ex namelijk niet meer iedere dag contact met allerlei onzinnige argumenten. Energie-vretend was dat. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Dat is nu gelukkig voorbij. Ik kan nu de hele situatie wat meer van me af zetten en merk dat mijn humeur daar ook weer wat meer van opknapt. En dat ervaar ik dus als positief. That's all. Ik weet ook niet wat me eventueel nog te wachten staat. En ik vind het werkelijk schokkend om te lezen dat er verder door niemand iets positiefs te melden is wat jeugdzorg betreft. Hoeveel leden zou de stichting hebben? Als niemand daarvan positieve ervaringen heeft geeft dat toch al aan hoe schrijnend de situatie is, en dat er nodig iets moet veranderen.
Ik snap je reactie dan ook wel, en heb er absoluut begrip voor.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: opnieuw procederen

Bericht door MadPapa »

@ The Driver,

Dwaze opa heeft helemaal gelijk.Het was puur informatief bedoeld.
Ik promoot jeugdzorg dan ook niet. Het is echter wel zo, en dan kijk ik puur naar mijn situatie, dat sinds jeugdzorg zich ermee bemoeit, ik meer rust heb. Sinds die tijd zoekt mijn (h)ex namelijk niet meer iedere dag contact met allerlei onzinnige argumenten. Energie-vretend was dat. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Dat is nu gelukkig voorbij. Ik kan nu de hele situatie wat meer van me af zetten en merk dat mijn humeur daar ook weer wat meer van opknapt. En dat ervaar ik dus als positief. That's all. Ik weet ook niet wat me eventueel nog te wachten staat. En ik vind het werkelijk schokkend om te lezen dat er verder door niemand iets positiefs te melden is wat jeugdzorg betreft. Hoeveel leden zou de stichting hebben? Als niemand daarvan positieve ervaringen heeft geeft dat toch al aan hoe schrijnend de situatie is, en dat er nodig iets moet veranderen.
Ik snap je reactie dan ook wel, en heb er absoluut begrip voor.
Gesloten