opnieuw procederen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

Hallo luitjes,

Na het winnen van het kort geding, en de bodemprocedure over het hoofdverblijf van mijn dochter, werd er door de rechter een advies afgegeven om beter te leren communiceren met mijn ex (mogelijke borderliner, maar nooit diagnose gesteld omdat ze voor de GGZ weg liep).
Ik ben altijd makkelijk geweest in de omgangsregeling en buiten de gestelde termijnen krijgt ze ook nog eens mijn dochter extra dagen. Maar het was dit weekend weer eens zover. Door het sporten zou het te laat worden om naar mama te gaan, en daarbij had ze geen zin. Ze wou niet naar mamma. Dus spraken we samen af dat ze dan de volgende dag zou komen. Allemaal prima, maar op het moment dat er bezoek is bij mamma word ze blijkbaar opgejut en krijg ik de wind van voren. Want hier komt het : Ik houd me nooit nergens aan en lig altijd dwars.
Vele hebben natuurlijk dit al meegemaakt en ook ik ben de l*l. Anyway dreigt nu opnieuw te procederen voor een andere omgangsregeling (liefste co-ouderschap voor haar), omdat ik zogenaamd niks na kom. Ik noem het stank voor dank, maar goed. Dat krijg je als je altijd meewerkt.

Heeft iemand al meegemaakt dat er een andere bezoeksregeling dan wel co-ouderschap geeist word. En hoe groot is die kans.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: opnieuw procederen

Bericht door EDA »

Hoe ver zijn jullie met dat ' beter leren communiceren ' naast de bestaande omgangsregeling?

Zou me daar ( ook in de evt. verdediging bij een aankomende nieuwe rechtszaak ) even op concentreren. Denk dat daar de meeste winst te behalen is. Dat zo evt. ook naar de rechter brengen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

Ja,maar beste Eda,met alle respect voor o.a. al die sterren,je VIP-titel en je doorgaans positieve benadering...hoe wil jij in godsnaam communiceren met iemand,die dat absoluut niet en als een klein straal-verwend kind altijd en overal haar zin in wil hebben....en zelfs de non-communicatie gebruikt als middel in de strijd om de kinderen....
Ik ben heel erg benieuwd naar praktische tips,want mijn zoon verkeert in zo'n beetje net zo'n situatie...of nee,niet net zo,maar precies dezelfde,alleen heeft hi9j in dit geval niet het hoofdverblijf,maar procedeert daarvoor.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

Dat is nou net het probleem. ZE WIL NIET :)

Bij het kort geding verloor ze de zaak gelukkigen bleef het hoofdverblijf bij mij.
Toen kwam de bodemprocedure. Uitgesteld omdat we naar mediation moesten om te leren te kunnen overleggen en afspraken op papier te maken. Wat denk je. De laatste dan van de mediation, waar alleen nog maar een handtekening voor gezet moest worden, is mevr er mee gestopt en dus weer verder gegaan met de bodemprocedure.
Bij de aanvang van deZ bodemprocedure was ik natuurlijk uitgemaakt voor rotte vis,en deugde ik van geen kan. Natuurlijk was alles mijn schuld en was ik diegene die niet meer naar mediation wou. Niettemin was de beslissing genomen om NIET het verblijf te wijzigen en was er een advies uitgegeven voor een communicatie training.

Dus, zij belde met omgangshuis en maakte de afspraak. Bevestiging binnen gekregen en dus de mededeling dat er een lange wachtrij is.

Maar toen kwam het. Ze wil niet meer naar het omgangshuis (omdat ze haar zin niet krijgt) en maar weer opnieuw in een procedure. Ondertussen zit mijn kleine meid weer de grootste verhalen aan te horen van haar zogenaamde moeder. Zij krijgt weer de "klappen" van moeder.

Dus vandaar de vraag, want ze wil graag co-ouderschap,wie er ervaring mee heeft, wat kan ze, want ik wil absoluut geen co-ouderschap met iemand die jekyl & hyde is. Uiteraard houd ik me volgens haar nergens aan,terwijl ze alles krijgt incl meer dagen dan op papier. Maar hoe bewijs ik dat. Want het lijkt altijd alsof de rechter de vrouw geloofd.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: opnieuw procederen

Bericht door NogEenPap »

@dwaze opa toch heeft EDA wel een punt alleen zou een goede communicatie niet in het belang zijn van dentinox, immers bij een slechte communicatie wordt er niet snel een co-ouderschap toegewezen.

Dus om de vraag van dentinox te beantwoorden, co-ouderschap, als 1 van de ouders dit niet wil dan gaat dat over het algemeen niet gebeuren.

Maar het verhaal communicatie speelt in het idiote familierecht qua omgang wel degelijk een rol (helaas en hoe onmogelijk vaak ook) Maar in het geval van dentinox denk ik dat het wel eens in zijn voordeel kan werken.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: opnieuw procederen

Bericht door NogEenPap »

@dentinox, stuur me anders maar een PB
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@Nogeen Pap en @dentinox..
Ik zou het heel jammer vinden als jullie de communicatie wat dit onderwerp betreft via de email zouden willen beperken...dit is m.i. een heel belangrijk gegeven,waar bijna alle dwaze vaders mee te maken hebben of mee te maken kunnen krijgen...ik zou een discussie hierover erg zinvol vinden.
Maar mochten jullie er anders over denken,dan respecteer ik dat evengoed.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@dentinox
Ik ben bang dat het moeders enkel en alleen te doen is om het kind meer bij zich te hebben.omdat ze dan in de gelegenheid is het kind nog meer de misbruiken in de strijd tegen jou...dit is borderliner-gedrag in optima forma...ben je mee'' gezegend ''als je met zo'n psychopaat te maken hebt.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: opnieuw procederen

Bericht door NogEenPap »

@dwaze opa, ik snap wat je bedoelt maar i.v.m. met meelezende bordies is het soms verstandiger bepaalde zaken niet op het forum te zetten.

Verder deel ik je mening wel.

@detinox, probeer je te beantwoorden maar dat PB gebeuren hangt een beetje :?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

@Nogeen Pap
Alle begrip voor het risico van meelezende bordi's;daar heb ik zelf ook al eens voor gewaarschuwd...maar het kan ook een voordeel zijn als ze meelezen.....misschien komen ze zaken tegen waar de bordi behoorlijk van schrikt en hem(sorry haar) begint te knijpen,maar doe het dan wel zo dat ze je niet kunnen pakken op hetgeen wat je geschreven hebt...dus de anonimiteit hoog houden en geen datums,namen of iets anders noemen,waarbij het geschrevene naar de schrijver te traceren is.
Maar nogmaals..iedereen maakt de afweging hoe te reageren voor zichzelf...mocht er behoefte zijn,wil ik zelf ook wel via de PB reageren.Uiteindelijk gaat het erom om elkaar te informeren en te steunen en de manier waarop dat gebeurt is niet het belangrijkst.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

@dwaze opa
Ik geloof niet in het feit dat als een bordi meeleest ze hiervan leren.
Het is namelijk een feit bij een bordi dat die in haar eigen wereld leeft. Waarin alleen alles wat zij denkt gebeurt is. Al bewijs je nog zo hard dat het groen is, in haar beleving is het echt blauw. En daar maken ze ruzie om.
Nog een feit van een bordi is dat uit onderzoek blijkt dat het stukje hersenen om te leren wat goed en fout is bij hun minder prikkels krijgt als bij ons. Vandaar dat hun veel langzamer leren van hun fouten. En dit samen met het bovenstaande en de kracht van ongelovelijk manipulatie gelooft niet alleen de bordi in haar eigen verhaal, maar ook de omstanders. (vandaar dat ze de mensen die de waarheid weten vaak uit hun leven verbannen)
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

Hoi dentinox
Nee,bordi's leren meestal nergens van;ze vertrouwen volledig op hun eigen...vaak formidabele ...manipulatievermogen..en op hun eigen overtuigingskracht om anderen te laten geloven in hun leugens..
En inderdaad,ze zijn als de dood voor mensen die hen door hebben,niet vatbaar zijn voor hun manipulatie en vooral niet bang voor ze zijn.
In wezen zijn het zelf grote schijtbakken en bang voor iedereen die niet bang voor hen is....kijk en bovenstaande beweringen lezen bordi's niet graag,want het ontmaskert hen en betekent richtlijnen om hun intimidatie te negeren.
Ik heb zelf de bordi van m'n zoon een aantal jaren mogen meemaken en heb in eerste instantie begrip voor haar gehad...nu niet meer...het is voor mij nu een misdadig iemand,die in het gevang thuis hoort,gezien de enorme schade die ze aanricht en kwetsbare kinderzielen sloopt voor haar eigen belang...het gedrag mag dan het stempeltje ''borderline'' krijgen,in werkelijkheid zijn het gewetenloze en meedogenloze psychopaten.
Wil je wat meer zicht op dit gedrag krijgen en ook richtlijnen hoe er mee om te gaan dan is het boek van Jan Storms link;http://www.bol.com/nl/p/destructieve-re ... 006858969/ interessante lectuur.
Lees ook de revieuws...daar alleen al zitten zeer verhelderende en mooie bij.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door dentinox »

Na de scheiding heb ik veel gelezen over deze vreemde "aandoening". Ik heb veel onderzoeken gelezen van wetenschappers en ook de verhalen van mensen aangehoord. Toch blijven deze mensen je "onbewust" mee de afgrond in trekken, terwijl ze er eigenlijk niets aan kunnen doen. Hun leven in een totaal andere wereld dan wij. Niet dat ik het goed praat, want het zijn inderdaad mensen die je wel iets zou willen aandoen af en toe. En medelijden moet je inderdaad niet hebben. Maar toch is het ook erg voor die persoon. Ik her er jaren mee samengeleefd en om te zien hoe elke dag hun hoofd op springen staat en nagenoeg schizofrene trekken te voorschijn komen lijkt mij niet leuk. Van binnen weten ze wel dat er iets mis met ze is, maar het "stemmetje" dat het aan de hele wereld ligt overheerst. Mijn ex is vroeger door haar vader mishandeld, zowel lichamelijk als geestelijk. Dus niet alleen een genetische factor speelt een rol, maar ook nog eens de ervaringen in je leven. En niet te vergeten het biochemische aspect.

Bij haar is het begonnen toen de kleine werd geboren. Toen kreeg ze de "kronkel" in haar hoofd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: opnieuw procederen

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Dentinox
Het gaat er op lijken dat we in een discussie verzeild raken of borderline nu een psychische ziekte is of misdadig gedrag;die discussie
is al eerder gevoerd onder het onderwerp''borderline'' en verder lijkt het mij ook niet zo van belang.Uiteindelijk gaat het om het gedrag,waar we mee te maken krijgen.
Wat mij wèl van belang lijkt is de vraag;;''Wat is de invloed van het zien van dit gedrag als een aandoening en daar een zeker begrip voor tonen.
Dit plaatst de andere partij dan bordi in een zwakkere positie,waar bordi maar al te graag misbruik van maakt en er uiteindelijk zelf ook niet door geholpen wordt.
Bordi's zien de aandoening en als gevolg begrip en mededogen als een soort excuus en duiken dan om de haverklap in de slachtofferrol zo in de geest van...''ik blijf m'n gang gaan,ben toch ziek,daar kan ik niets aan doen,dat is mij overkomen en voel mij niet geroepen bij mijzelf orde op zaken te stellen.....op termijn ontstaat er een soort verslaving aan het slachtoffergedrag en dit uit zich in parasitair gedrag.
Zijn bordi's dan helemaal niet in staat zich normaal te gedragen?...mijn ervaringen zijn dat ze dat wel degelijk kunnen,maar enkel en alleen als ze door een autoriteit als bv een Raad van de Kinderbescherming stevig gecorrigeerd worden of dat er flinke druk op de ketel gezet wordt...maar ze pikken die correcties alleen van instanties of personen waar ze respect voor hebben of bang voor zijn.Correcties van anderen hebben ze schijt aan en lappen die aan hun laars.
Het zijn niet alleen fenomenale manipulators,maar het acteren gaat ze minstens zo goed af en bijna iedereen trapt erin.
Mijn ervaring is als er een bordi in je leven komt;''alle signalen op rood''
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: opnieuw procederen

Bericht door Paul1963 »

@Dentinox
Ze wil een andere omgangsregeling en dan het liefst co-ouderschap. Er is al een regeling vastgesteld, waarij de rechter toevoegde dat jullie beter moeten communiceren. Ten aanzien van een wijziging van de bestaande regeling, daarvoor moet er een wijziging van omstandigheden zijn. Uit jouw relaas blijkt niet dat die er zijn.

Ten aanzien van een co-ouderschap. Daarvoor moeten ouders goed kunnen communiceren. Bij jullie is al vastgesteld dat dat niet het geval is.

Het is al eerder op dit forum genoemd. Borderline of welke andere diagnose die is er alleen als die door een deskundige is vastgesteld. Dat is niet het geval, breng dat dan niet op in een eventuele zaak. Het werkt alleen in jouw nadeel.
Gesloten