Slecht omgang met mijn kind !!!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
TrotsPa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2012, 03:08

Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door TrotsPa »

alstublieft kan iemand me zeggen dat moet ik niet accepteren het omgang besloten van mijn ex voor volgende 12 jaren....denk ik. Het kind worden ook ouder dus, denk ik dat in de toekomst heb ik geen probleem meer , ik denk dat me leuk vind.

Bij mee heeft al nu zijn eigen kamer, ook als met mee slapen, maar tok.....met haar moeder nu woon bij haar ouders dus denk ik samen op een kamer. en voor het volgende jaar geloof ik dat gewoon daar blijven omdat heeft geen andere oplossing.

Graag hoor ik van jullie allemaal, sorry voor mijn spel fouten, maar ik kom uit een andere land en ik doen mijn best.... helaas het Nederlandse taal is een van de moeilijkste in de wereld.
Laatst gewijzigd door TrotsPa op 19 okt 2012, 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door NogEenPap »

@TrotsPa,

Je hoeft geen excuses te maken voor je taal.
Maar mijn advies is wel neem een vertrouwenspersoon mee naar je advocaat (die jouw taal spreekt en de Nederlandse) dat is heel belangrijk!

Als je advocaat niet goed is stoppen en een andere advocaat nemen, maar misschien komt het ook door elkaar niet goed begrijpen.

Sterkte
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door jotem »

Probeer in ieder geval een advocaat te vinden die ook jouw taal machtig is, maar die wel goed weet hoe het recht hier in Nederland werkt.

Ik heb officieel ook maar 2 weekends per maand omgang met mijn zoon maar hij wil hier ongeveer elke dag zijn (gelukkig woon ik nu weer vlak bij hem en zijn moeder). Maar dat hangt ook erg van de moeder af (zij is buitenlands ik nederlands, maar heb verder geen familie waar ik wat aan heb).

Veel sterkte!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door Dwaze opa »

Hallo @Trotsvader
Welkom hier;
Enkele vragen en opmerkingen om een wat duidelijker beeld van je situatie te krijgen...
Jullie relatie;
niet getrouwd,geen samenlevingscontrakt en nu gescheiden leven..ieder in een eigen huis.Relatie is slecht,zo goed als geen samenwerkingwat betreft de omgang.
Jullie zoon draagt wel jou naam,maar als ik het goed begrepen heb,heb je geen ouderlijk gezag.
De omgang is beperkt tot anderhalve dag in de week;dat vindt jij te weinig en bovendien ben je te veel van je ex afhankelijk;ze kan er zo maar een streep door zetten.
.
Jullie werksituatie;
Jullie hebben allebei een baan;als moeders werkt,past haar familie op jullie kind
.

Jou woonsituatie;
zelfstandig wonen met slaapkamer voor jullie zoon.

Tot nu toe ondernomen acties;
Uit je verhaal lees ik dat er sprake is van een advocaat en een rechter;is er een beslissing door de rechter genomen en zo ja welke en wat heeft de betreffende advocaat..waarschijnlijk in kort geding...geeist?

Het kost mij inderdaad wat meer moeite om je verhaal te kunnen volgen,maar ga rustig door....het verhaal op papier zetten zal je waarschijnlijk al moeite genoeg gekost hebben.....laat je daardoor niet weerhouden.

Dit forum is er ook voor mensen die wat minder taalvaardig zijn.Laat van je horen.

Met vr. groet..Dwaze opa.
TrotsPa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2012, 03:08

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door TrotsPa »

@Jotem :

Heb ik een nederlandse advocaat, hoop ik voor hem dat wel goed weet hoe het recht in nederland werk....omdat zo gaat niet goed , voel ik.
Officiele heb ik nog niks, dat is mijn punt. Mijn ex heeft al 4 maanden besloten dat ik moest niet langer dan 9.00 uur maandag tot dinsdag 18.00 uur.
Als hangt erg van de moeder dan heb ik niks te doen omdat wil allemaal niks van langere tijd de kind met mijn hebben.

@NogEenPap
Gelukkig praat ik beter Nederlandse taal dan niet schrijven, heb vel en goede gepreekt met mijn advocaat gaat en voel ik dat alles duidelijk was, heb ik ook de hele tijd door, samen met goede vrienden, documenten, bewijzen, verklaringen en zo geregel voor het advocaat, tot nu denk ik dat is niet een communicatie probleem door mijn taal.
De punt is dat komende week moet ik voor het eerste naar de rechter en denk ik sta geen tijd meer voor en andere advocaat .

@Dwaze Opa

Alvast bedankt voor uw antwoord DwazeOpa,
klopt niet getrouwd,geen samenlevingscontract en nu gescheiden leven ja.
Ik heb eigen woning en mijn ex niet, woon nu bij haar ouders.
Precies door slecht relatie en nog woede van mijn ex wij hebben natuurlijk ok geen samenwerking voor wat betreft het omgang.
Mijn zoon draag mijn achternaam en is in mijn land geboren, heb ik met mijn advocaat het gemenlijk gezagd gevraagd voor het kind, komende week afspraak naar de rechter.

Inderdaad mag zien mijn kind anderhalve dag in de week, ik vind zeer te weinig, kan echt er zo maar een streep door zetten tussen me en mijn kind bedoelt uw ???
Waar is de belang van de kind dan ??? Heb ik en echt super lief leven met mijn kind, ik ben niet meer boos met mijn ex, geen woede of zo, probeer ik, minder mogelijk schade maken aan mijn kind. Het toekomst is niet die dat eigelijk moet hebben. Een leuk familie, samen eten iedere dag, slaapen, wakker worden, is niet meer, daarom denk ik dat, anderhalve dag in de week is gewoon niks....

Wij hebben allebei werk en als mijn ex werk mijn kind ga 2 dagen in de week naar de cresh en extra dagen denk ik, dat opa en oma zorg op hem......kan ik ook zorgen op mijn kind ??

Tot nu zijn geen beslissing genomen door de recht, zoals eerder gezegd , heb ik afspraak komende week, dan hoor ik vel iets.

Zeker is vel moeite gekost, maar denk ik dat heb ik tot nu goed gedaan, hoop ik echt dat de rechter beslis om meer dagen in de week....

ander is alles weg....famielie,toekomst, alles van alles....


Bedankt allemaal voor jullie steun, laat ik jullie weten wat geburen volgende week naar de rechter.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Trotspa

Het lijkt me alleszins redelijk wat je gaat eisen en dat is is ook ouderlijk gezag,zodat er een tenminste een fatsoenlijke omgangsregeling kan worden afgesproken...ik neem aan dat je naast het gezag ook een betere omgangsregeling ook gaat eisen.
Of gaat deze rechtszaak alleen over het krijgen van ouderlijk gezag en volgt er bij onwil van de ex,daarna alsnog een rechtszaak voor een betere omgangsregeling?
En als je je bij de rechter laat zien,dat je een redelijk mens bent en graag een goede vader wilt zijn,zie ik niet in waarom je dat gezag niet zou krijgen.
Maar denk erom,ouderlijk gezag hebben betekent niet alleen het recht op omgang,maar ook de plicht van het betalen van alimentatie,maar ik neem aan dat dat geen probleem zal zijn.
Het is niet alleen je recht als vader om jullie kind te zien en mee te helpen groot te brengen,maar het is minstens zo belangrijk voor jullie kind,dat het zijn vader kent en er omgang mee heeft.Dit is vastgelegd in de rechten van het kind.
Hoe een redelijke omgangsregeling er uit zal zien,weet ik niet,maar die anderhalve dag van nu is wel heel erg mager.
Jou geval lijkt wel wat op dat van dwaze vader Macamba,die zijn verhaal uitgebreid heeft gedaan op dit forum.
Ik zou je willen aanraden om je net zo beheerst als hem te gedragen bij de rechtbank,ook al gaat je ex te keer en beschuldigd ze je van van alles en nog wat.Ontken de leugens gewoon en laat het daar bij.Als zij zich als zodanig gaat opstellen snijdt ze zich alleen zelf maar in de vingers.
Mooi te horen dat je goed met je advocaat kunt praten..het spreken gaat niet-Nederlanders vaak een stuk gemakkelijker af dan het ook nog eens te moeten opschrijven..
Als je een uitgebreidere omgangsregeling krijgt,zal dat in jou geval meestal in de weekends zijn...maar dan moet je natuurlijk wel beschikbaar zijn of vertrouwde mensen in je directe omgeving hebben die het even kunnen opvangen,als jijzelf verplichtingen elders hebt.

Al met al zie ik het nog niet zo somber in en ben benieuwd wat de uitkomst van de rechtszaak is...
Voordeel is ,dat het bij jou zaak een en ander nog vrij overzichtelijk is en je nog niets te maken hebt met instanties als Jeugdzorg of Raad van Kinderbescherming.

Alvast veel succes gewenst bij de rechtszaak.
TrotsPa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2012, 03:08

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door TrotsPa »

@ DwazeOpa

Mijn eisen zijn van maandag tot woesdag s'middag en 2 zondag per maand,
dan vind ik en goede omgang met mijn kind en kan wij samen iets leuk doen en bouwen voor het toekomst.

In principe de week is gedeelt dus heb ik ook wat nog qua kosten, maar natuurlijk ook kinderalimentatie zijn geen probleem voor mee zoals andere situatie dat ik verwacht in het toekomst, van mijn ex over deze zaak.Maar tja, zois de leven en soms moet we het best van uit halen en ik doen zo, voor het alle eerste belangrijk belang van mijn kind.

Deze rechtszaak ga over het ouderlijk gezag ''gezamenlijk gezagd'' en natuurlijk over het omgang met mijn kind, mijn ex wil anderehalve dag in de week en ik zoals al gezegd van mandag tot woensdag en 2 zondag per maand....

Ik ben en redelijk mens, ik werk al 20 jaar lang, eerlijk persoon dat nu eindelijk begin ook rustig worden van deze heeftig erwaring waar hellas wie betaald at meest mijn kind is.

Ik weet dat belangrijk is voor mijn kind en beter omgang , maar nu mijn ex wil gewoon niet en geeft geen extra tijd.....

Echt spannend allemaal kan niet wachte voor het gespreek met de rechter.
Alvast bedank

groet
TrotsPa
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Slecht omgang met mijn kind !!!

Bericht door Dwaze opa »

De door jou gevraagde omgang lijkt mij alleszins redelijk.Je overvraagt in elk geval niet.
Ik neem aan dat moeders ook voor de rechtbank moet verschijnen en die kon wel eens peentjes gaan zweten als ze tekst en uitleg moet geven aan de rechter.
Er is natuurlijk een kans dat ze zo schrikt van jou actie,dat ze ineens veel toeschietelijker wordt en loyaal gaat meewerken aan een voor jou veel ruimere omgang dan je tot nu toe hebt.
Misschien gaat ze je een beetje meer respecteren..je weet maar nooit..

Nogmaals succes gewenst bij de rechtbank.
Gesloten