Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Goedemiddag,

Ben nieuw op dit forum.

Even mijn situatie neerleggen:
Zoontje (thans 6 jaar oud) samen met een moeder (vermoedelijk borderline, geen diagnose). Nooit mee getrouwd geweest (wel officieus samengewoond). Ex heeft uitkering naar de norm van een eenoudergezin. Ik betaal maandelijks een verhaalsbijdrage aan de DWI en voldoe daarmee aan mijn wettelijke onderhoudsplicht.

Gedeeld ouderlijk gezag
In 2009 gedeeld ouderlijk gezag via rechtszaak gekregen (dus ingeschreven in gezagsregister van de rechtbank) en tevens omgangsregeling vastgesteld in 2009 (moest mediation aan te pas komen en regeling dient nu weer aangepast te worden maar moeder wenst niet mee te werken vooralsnog en meldt zich ziek voor nieuwe mediation afspraak).

Zorgmeldingen zoontje GGD Vangnet jeugd --> Jeugdzorg
Er spelen sinds enkele maanden (jaren geleden ook overigens meerdere keren) meerdere zorgmeldingen rondom mijn zoontje waarbij GGD Vangnet jeugd betrokken is geraakt. Ook de basisschool van mijn zoontje waar hij tot gisteren nog op zat deelt de zorgen en hebben deze ook geuit bij GGD Vangnet Jeugd.
GGD Vangnet Jeugd heeft de zaak per vandaag doorgespeeld naar Jeugdzorg. Jeugdzorg (amsterdam) zal met spoed de zaak/zorgmeldingen oppakken zei de GGD Vangnet Jeugd medewerker.
Zaak is naar Jeugdzorg omdat moeders niet wenst mee te werken op vrijwillige basis met stappen die GGD Vangnet Jeugd voorstelde. En GGD Vangnet Jeugd heeft behoorlijke zorgen m.b.t. de gemoedstoestand van de moeder van mijn zoontje.

Wijzigen van school zonder mij te informeren te betrekken
Tevens heeft moeders gisteren ons zoontje van zijn basisschool afgehaald met een hoop herrie, verwijten en dreiging richting die school (leraressen, leiding etc) en vandaag ingeschreven op een andere basisschool (waar hij eerder al heeft opgezeten) in haar buurt. Dit zonder mij te informeren terwijl ik wel mede het ouderlijk gezag heb.

Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een aantal weken/maanden op diezelfde school gezeten en moeders wilde hem weghebben van die school want zoontje zou worden geknepen door een juf en de kleren zouden worden kapotgemaakt door juffrouwen.
Gisteren heeft moeders o.a. om dezelfde vage redenen ons zoontje nu weer afgehaald van zijn basisschool en dus weer terug ingeschreven op de school waar zij hem eerder heeft weggehaald. De beide scholen zouden dus beter moeten weten vind ik. Er is een gedeelde historie.

Wat is wijsheid? Ondermijning ouderlijk gezag
GGD Vangnet Jeugd en jeugdzorg adviseren mij een advocaat in te huren en ondermijnen van mijn ouderlijk gezag aan te kaarten. Is hier überhaupt een procedure voor te voeren?
Zij zeggen dat dat beter is want dan komt er vanaf meerdere kanten een juridisch signaal. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Is het verstandig voordat jeugdzorg om de hoek komt kijken om eenhoofdig ouderlijk gezag en wijzigen hoofdverblijfplaats aan te vragen?
Er zijn dus zorgen (via GGD ook van school en politie) belandt bij jeugdzorg en die deel ik.
Ik wil voorkomen dat als er evt een uithuisplaatsing zal plaatsvinden dat mijn zoontje in een pleeggezin terecht komt.

Ik ben dus zoekende wat wijsheid is.
Actie ondernemen en wat voor actie dan? Ondermijnen van mijn ouderlijk gezag of aanvragen wijziging ouderlijkgezag en hoofdverblijfplaats.

Heb nooit eerder te maken gehad met dit soort zaken en al helemaal niet met jeugdzorg.
Graag advies.

Groet,
Macamba
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Macamba

Uit jou verhaal meen ik op te moeten maken dat je ex druk bezig is haar ''goodwill'' te verspelen door haar vreemde gedrag t.a.v. jullie zoontje.
Dit wispelturige gedrag past zeker bij het stempeltje ''borderline''..naar niemand luisteren,altijd de zin willen doordrijven...het is maar al te bekend bij velen op dit forum.

Maar de zaak zelf aankaarten bij Jeugdzorg is al niet meer zo van belang omdat GGD Vangnet Jeugd dit al gedaan heeft...de zaak rolt dus al..en de mogelijkheid van een onder toezichtstelling of uithuisplaatsing kan daar het gevolg van zijn.
In dat geval zal men jou daar op z'n minst in moeten betrekken en als je jezelf in staat acht om als hoofdverblijf voor je zoon te functioneren en daar ook de instanties van kunt overtuigen,ben je m.i. zeker niet kansloos...maar garanties heb je zeker niet,want die clubs nemen soms de vreemdste beslissingen.
Het is dan zaak om te laten zien dat je in staat bent om je zoon dat te geven wat men nodig acht en een familiair netwerk waar je op terug kunt vallen pleit dan ook in je voordeel.

Wat ze moeders ook ernstig zullen aanrekenen,dat ze haar zoontje te pas en te onpas van school laat veranderen,daar houden de instanties niet van dat kinderen als pakketjes heen en weer gestuurd worden.

Bij een onderzoek worden ook vaak leerkrachten van de school als informant gehoord en die zullen ook in dit geval zeker moeders niet de hemel in prijzen..

Wat nu te doen?...een regelrecht advies om wat nu te doen of nu te laten kan en wil ik eigenlijk niet geven.
Misschien moet je alles nog even aanzien,meerdere reacties afwachten,reageren op de reacties,contacten leggen met vertrouwenspersonen en als ik jou was zou ik me op de hoogte laten houden van wat het GGD Vangnet en zo mogelijk Jeugdzorg allemaal doet en van plan is te doen.

Wel zou je mogelijk telefonisch kontakt op kunnen nemen met Jeugdzorg,waarin je te kennen geeft je je ,evenals het GGD Vangnet, ernstig zorgen maakt over wat er allemaal met je zoon gebeurt.
Zeg dat je daar recht op meent te hebben vanwege het feit dat je ouderlijk gezag hebt.

Als ik jou was zou ik nu ook de kontakten met de school van je zoon intensiveren en laten zien dat je er bent;ze kunnen niet om je heen,want je hebt ouderlijk gezag en in dit geval zullen ze mogelijk nog waarderen ook.

Dit vooral omdat het er m.i. toch wel op gaat lijken dat moeders het gezag wel eens zou kunnen gaan verliezen en er een kans is dat je zoon dan bij jou terecht komt.
Instanties als Jeugdzorg en RvK vinden de moeder-kind-band erg belangrijk en kiezen ze vaak voor moeders,maar als moeders er duidelijk een potje van maakt willen ze nog wel eens uit een ander vaatje tappen.

Tsja en dan die advocaat...dat hoor je van alles en iedereen zodra zich ergens een probleem voordoet...maar het vervelende met advocaten is,dat ze vooral in het begin erg actief zijn,maar naar gelang de zaak wat langer duurt zijn er veel die het wel geloven..en moet je alsnog alles zelf doen.

Het is met deze zaken vaak zo,dat je eigenlijk niet weet wat het beste is te doen;er zijn zo veel variabelen;de één raadt je zus aan en de ander weer het compleet tegenovergestelde...uiteindelijk moet je zelf de beslissing nemen..en die kan goed uitvallen,maar ook slecht.

Sterkte gewenst en blijf rustig doorgaan met advies vragen

Groetjes van Dwaze opa.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Paul1963 »

De acties die jeugdzorg kan onderneming is bijv. een ots. Dan sta jij al buiten spel. Volg hun advies en probeer de verandering van school tegen te houden door een gezagswijziging / wijziging van hoofdverblijf.

Niet afwachten en goed samenwerken met jeugdzorg, maar wees wel op jouw hoede met hun en vaar je eigen koers in het belang van jouw kind.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Dwaze opa en Paul,

Bedankt voor jullie reacties.

Heb vanochtend gesprekken gevoerd op de nieuwe school van mijn zoontje en de oude school van mijn zoontje. Heb een dagtaak aan de chaos die ex de laatste maanden creëert.
Terugdraaien van de schoolovergang is niet mogelijk en zeer waarschijnlijk ook niet meer in het belang van mijn zoontje. GGD zegt ook dat het niet in het belang van mijn zoontje is om terug te gaan naar de school waar zijn moeder enorme herrie heeft lopen maken. Zelfs zoveel dat de juf van mijn zoontje zich bedreigd voelde. Ex heeft voor de klas (vol met leerlingen en ouders) herrie gemaakt en beschuldigingen die nergens op zijn gebaseerd geuit richting schoolleiding en leerkracht.
Moeders heeft zoveel herrie gemaakt dat de situatie onhoudbaar is geworden.

Oude school heeft excuses aangeboden dat ze mij niet hebben geïnformeerd. En met de kennis die ze nu hebben zouden ze het anders hebben aangepakt en niet hebben meegewerkt aan de overgang naar een andere school. Excuses heb ik en mijn zoontje niets aan maar ze gaan nog wel informatie bieden aan jeugdzorg (zelfs direct door vandaag nog te bellen).
Ik heb duidelijk gezegd dat deze overgang geen oplossing is. De echte onrust gaat nu pas beginnen want jeugdzorg is ingeschakeld. Intern begeleider van de oude school zegt het daarmee eens te zijn. Het is slecht tijdelijke rust die is gecreëerd.
Bij jeugdzorg heb ik overigens nog geen contactpersoon. Het is allemaal nog enorm vers.

Oude school (intern begeleider) van mijn zoontje gaat contact opnemen met jeugdzorg om nogmaals hun zorgen te uiten over gedrag van ex.
Ook gaan zij contact opnemen met de intern begeleider van de nieuwe school van mijn zoontje.
Volgende week spreek ik wederom op de nieuwe school van mijn zoontje. Dan met de intern begeleider en met de nieuwe juf van mijn zoontje.

Van de directeur van de nieuwe school heb ik vanochtend in het uur durende gesprek vernomen dat hij ex zeer streng heeft toegesproken en gezegd dat als het niet goed loopt op deze school het volledig haar schuld is en dat ze geen onrust mag maken en andere ouders mag opstoken etc.
Als er wat is dient ze direct met de directeur contact op te nemen.
De directeur liet de term borderline meerdere keren vallen en zegt niets maar dan ook niets aan onrust door moeders te accepteren. Er is een week contact geweest tussen de scholen doordat moeders ons zoontje probeerde in te schrijven op de andere school.
Ik heb wel even genoemd dat 'we' voorzichtig moeten zijn met de term borderline want ik ben het met de vorige school eens dat dit vermoedelijk het geval is maar er is geen diagnose en die komt er zeer waarschijnlijk ook nooit want ze is een (hypochondrische) zorgmijder en daarom ook deze noodsprong om van school te wisselen. Ex denkt echt dat ze hiermee uit het vizier is van GGD/Jeugdzorg/internbegeleiders.

Ex heb ik gisteren en vandaag even kort gesproken en gezien. Ze komt helemaal hyper over en is zeer blij met de nieuwe school en ons zoontje zgn. ook.
Ik vond mijn zoontje er vandaag maar verloren bijstaan de korte periode dat ik hem even zag op een pleintje met zijn klas en begeleiders. Hij liep maar een beetje in zijn eentje rond te kijken en dat deed mij eerlijk gezegd wel pijn. Hij had wel vriendjes en vriendinnetjes op zijn oude school en moet weer opnieuw beginnen.
Ex vroeg ook of ik blij was. Heb niet inhoudelijk gereageerd (ik ben enorm neutraal richting haar) en heb alleen gezegd het beste te hopen voor ons zoontje op de nieuwe school.
Ex zei ook dat de nieuwe school helemaal niets hoeft te weten van wat er is gebeurd en dat dit een nieuwe start is.
Zij denkt oprecht in haar kromme werkelijkheid/realiteit dat ze nu af is van de 'bemoeienissen' van GGD,Jeugdzorg/intern begeleiders. Ook blijkbaar na een strenge toespraak van de directeur van de nieuwe school. Niets is minder waar. Door haar handelen op de oude school is dit een spoedzaak voor jeugdzorg geworden. De echte onrust moet nog komen. Vandaar dat deze schoolwijziging geen oplossing is maar een tijdelijk luchthappen en afschuiven van een moeilijke hanteerbare en aanspreekbare moeder door de oude school.

Het advies wat ik gisteren kreeg van de GGD Vangnet Jeugd om juridische stappen (ondermijnen van mijn ouderlijk gezag) te ondernemen tegen ex heb ik zware bedenkingen bij.
Ik ben zelf de mening toebedeeld dat ik daar niets mee opschiet. Zeker niet op de korte termijn. De overgang naar een andere school kan ik niet ongedaan maken want daar staat GGD en Jeugdzorg niet achter. Dus dat is al geen reden om een zaak te beginnen tegen ex lijkt mij.
Aantonen dat ze niet correct omgaat met uitoefenen van haar gezag en mijn gezag daarmee ondermijnt heeft ze nu zelf al gedaan richting instanties. Dus ik schiet er niets mee op om dit middels een procedure aan te willen tonen en het geeft alleen maar meer onrust.

Ik en vooral mijn zoontje zijn gebaat bij een goede omgang dus ik wil op korte termijn middels mediation de omgangsregeling aangepast hebben. Enige aanpassing die ik wens zijn dat de overdrachtsmomenten op school plaatsvinden en dat mijn zoontje elke woensdag bij mij is en ik hem donderdag naar school breng. Ik vraag heel weinig extra vergeleken met de bestaande omgangsregeling. Wens alleen wel verduidelijkingen aan te brengen (vakantieverdeling in tabelvorm). Dit om geen enkele discussie te hoeven hebben. Rust dus op alle vlakken is wat ik wil (heb nl. nogal wat meegemaakt met deze 'bordie').

Wel zal ik me juridisch laten adviseren over wat wel en niet te doen en de kans van slagen daarbij. Maar ik zal eerst de stappen van jeugdzorg moeten weten. Ik moet weten wat zij van plan zijn voordat ik actie onderneem.
Actie zal dan zeer waarschijnlijk moeten zijn gezagswijziging / wijziging van hoofdverblijf. Maar daar moet ik me goed over laten adviseren.
Ik heb nu omgang en wens deze niet op het spel te zetten dus vandaar nog even mijn afwachtende houding. Mediation vindt als het goed is 16 oktober plaats tenzij ex zich weer ziek- of andere manier afmeldt.

Paul, jij zegt dat als Jeugdzorg bijvoorbeeld een OTS instelt, dat ik dan buitenspel sta.
Is het dan zo dat ik geen omgangsrecht meer heb met mijn zoontje? Ik ga er nl. vanuit dat omgang gewoon door zal gaan ondanks een OTS. Of heb ik het dan mis?

Weet iemand een goede familierecht advocaat in de regio Amsterdam? Liefst dus ervaring met gezag zaken en ook ervaring met jeugdzorg onderzoek etc?

Ondertussen verken ik deze site maar eens goed.
Maar merk ook dat ik aan mijn ontspanning en gezondheid moet denken want de extreme onrust (incl. agressie richting mij o.a. in de vorm van auto volledig bekrassen in bijzijn zoontje en extreme stalking) begint me wat op te spelen.

Wederom dank voor eventuele reacties en adviezen.

Groet,
Macamba
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door The Driver »

De omgangsregeling is die door een rechtbank vastgesteld ? Dan mag Jeugdzorg die niet wijzigen. Doen ze dat wel, dan heb je natuurlijk direct een conflict met de gezinsvoogd die bij een OTS zal worden aangesteld.
Is die omgangsregeling niet door een rechtbank vastgesteld, dan bepaald de gezinsvoogd of die door kan gaan.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Dank The driver voor je reactie.

Ja, de omgangsregeling heb ik laten vastleggen door de rechtbank.
Ik wil de nieuwe omgangsregeling (hopelijk lukt dat op korte termijn middels mediation) wederom door de rechtbank laten vastleggen.
Weet ik nu dus wat mijn recht op omgang tijdens een eventuele OTS inhoudt. Goed om te weten.

Groet,
Macamba
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Macamba

Allereerst mijn complimenten voor je aanpak...en je uitgebreide tekst en uitleg.
Vooral de manier waarop je met je borderliner-ex omgaat is prijzenswaardig...geen discussies aangaan,niet laten provoceren'klasse..ik weet van mijn zoon hoe moeilijk het is......Dat je ex een borderliner van het zuiverste water is,daar is dacht ik geen diagnose van een of andere gedragswetenschapper voor nodig...je ex vertoont zo'n beetje alle facetten van het borderline-gedrag...het is vrijwel hetzelfde als dat van de ex van mijn zoon;die is trouwens wel als zodanig gediagnosticeerd,maar wil er ook zelf niets van weten.

Ik vermoed dat mevrouw mogelijk even onder de indruk is van de strenge nieuwe school-directeur,maar neem maar van mij aan,dat dit niet lang zal duren en dat ze in no-time weer hetzelfde gedrag op de nieuwe school zal vertonen,als wat ze op de oude gedaan heeft..

Verder ben ik niet pessimistisch dat als er een OTS aankomt dat dat niet ten koste hoeft te gaan van de omgang en ook bij een UHP zul je zeker in beeld komen als alternatief hoofdverblijf.
Bij de Jeugdzorg en RvK-instanties zijn wel degelijk rotte appels,die een heel andere agenda hebben dan het belang van het kind,maar vooralsnog lijkt mij gezien hun activiteiten hier geen sprake van...,maar garanties zijn er niet!

Bovendien heeft Jeugdzorg een bloedend hart en hebben ze genadeloos op hun donder gehad van de Samson-commissie;ik denk dat dit hen voorlopig wel even zal weerhouden vieze spelletjes te spelen en hun eigen belangen te laten prevaleren boven dat van het kind.
Zoals de zaken door jou geschetst is het belang van je zoon het meeste gezien bij een hoofdverblijf bij jou.

Voor je zoon is een nieuwe school natuurlijk altijd even wennen en staan ze in het begin een beetje verloren bij,maar kinderen passen zich wat dat betreft snel aan en maken heel wat makkelijker vriendjes dan volwassenen dat doen.

Goeie advocaat?Die Richard Korver...dezelfde als die van de ouders van de door Robert M misbruikte kinderen heeft dacht ik veel ervaring op het gebied van familierecht en het is een bijtertje.

En..goed dat je ook een beetje om je zelf denkt...er gaat nog veel op je afkomen..en als jezelf afknapt ben je nog veel verder van huis.

Veel succes gewenst.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Even een status update.

Mediation
Vandaag bij de mediator geweest.
Het was weer (zoals in 2009) een enorme poppenkast. Dit was geen verrassing overigens voor mij.

Ex is ruim 30 minuten helemaal losgegaan. Ik heb het allemaal maar laten gaan en de mediator wilde bijna de kamer (in de rechtbank van Amsterdam) even verlaten want het ging totaal niet over waarom we daar zaten. Namelijk om de dagen verdeling van vader en moeder met onze zoon vast te stellen.
Mediator was danig onder de indruk van de ongelofelijke hoeveelheid 'informatie' die ex zonder naar adem te happen en zonder er ook maar een onderbreking in te hebben door de kamer riep. Mijn reactie: helemaal geen .. geen enkele gelaatsuitdruking. Alsof ik botox heb laten injecteren. Ook geen woord gezegd in die 30 minuten.

Nadat ex was uitgeraasd met de meest bizarre, achterdochtige, onduidelijke en ook ranzige en seksuele zaken over tafel te gooien kwamen we in 5 minuten tot een omgangsregeling die de mediator deze week op papier gaat zetten.
Elk weekeinde bij mij en elke woensdag bij mij. Ook elke vakantie wil ex dat zoontje bij mij is.
Ik teken ervoor en regel de vakanties wel met mijn familie en netwerk van vrienden die willen bijspringen.

Vraag m.b.t. inzage dossier bij GGD Vangnet MGGZ
Even een vraag m.b.t. mijn rechten op inzage van dossier bij een instelling als GGD Vangnet Jeugd (Vangnet MGGZ).
GGD Vangnet Jeugd (Vangnet MGGZ) zegt dat ik de zorgmelding die zij hebben gedaan bij Bureau Jeugdzorg Amsterdam mag inzien op locatie. Ze willen ook uitleg geven op locatie.

Ik wil echter een kopie van het volledige dossier in mijn bezit hebben. Ik wil dus het contactjournaal, professionele werkaantekeningen, telefoonaantekeningen.
Heb ik daar eigenlijk recht op? Is daar wetgeving voor?
Inzage is vluchtig en wie weet zie ik niet alles en alles onthouden is ook lastig.

Klacht indienen bij GGD zinvol/verstandig?
Bovendien overweeg ik een klacht in te dienen bij GGD Vangnet Jeugd want zij zijn op de hoogte geweest van de pogingen en uiteindelijk geslaagde bizarre overgang van basisschool van mijn zoontje door mijn niet stabiele ex en vroegen mij tegelijkertijd afstand te houden omwille van mijn zoontje en om geen argwaan te wekken bij ex zodat zij in contact konden komen met haar (wat beiden niet gelukt is). Er is een week lang contact geweest tussen intern begeleidster basisschool en GGD Vangnet Jeugd. Ik ben helemaal gepasseerd door GGD en Vangnet Jeugd.
Dit terwijl zowel GGD als basisschool weten dat ik mede ouderlijk gezag heb en tegen nogmaals een schoolovergang ben (aangeven per telefoon en e-mail nog voordat ik wist dat ex echt bezig was).
GGD (en ook school) heeft mij niet geïnformeerd (aantoonbaar) tijdens de week waarin ex bezig was met het 'regelen' van een andere basisschool voor mijn zoontje. GGD is afspraken m.b.t. contact met mij opnemen en mij informeren middels een formeel schrijven aantoonbaar niet nagekomen.
Ik vind dat zowel GGD als basisschool niet in het belang van mijn zoontje hebben gehandeld. De intern begeleidster van de oude basisschool geeft toe dat de overgang slechts tijdelijk rust (luchthappen) is want niet zoontje is een probleem maar juist moeder is het probleem.
Niet handelen in het kind belang en ook aantoonbaar afspraken niet nagekomen door de GGD terwijl ik me enorme zorgen maakte en aanvoelde en waarschuwde (e-mail) voor de ontrust rondom de school van mijn zoontje. Sterker nog mij verzoeken afstand te houden is wat GGD heeft gedaan (ook aantoonbaar). En mijn ouderlijk gezag stelt dus blijkbaar niets voor voor de GGD medewerkster.

Is klagen nu verstandig of kan ik maar beter volledig voor de omgangsregeling gaan en Bureau Jeugdzorg Amsterdam scherp in de gaten houden?
Heb overigens nog steeds geen contact met Jeugdzorg. Heb nog niets van hen vernomen.

Ik hoor graag adviezen/ervaringen m.b.t. dossier recht en de zin van klagen.

Prettige avond,
Macamba
Laatst gewijzigd door Macamba op 16 okt 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door NogEenPap »

@Macamba

Allereerst die poppenkast bij mediation, gewoon van je af laten glijden (ik heb dat ook gedaan, heb zelfs op een gegeven moment gezegd tegen de mediator, na de zoveelste theatrale huilbui "vindt u het goed als ik even op de gang ga staan tot dit voorbij is"

Opvragen dat dossier (incl. contactjournaals etc.) daar zijn standaard brieven genoeg voor te vinden.

Verder natuurlijk die omgang (tenminste als je dit voldoende vind) zsm door de rechter laten bekrachtigen.

Als jij vindt dat je niet goed behandeld bent zeker een klacht indienen. Dus eigenlijk ja, ja en ja als antwoord op je vragen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Macamba..

Ik denk dat je met de nieuw afgesproken omgangsregeling je vingers mag aflikken...menig dwaze vader zou maar wat graag met je willen ruilen

Ik krijg hierbij zelfs het idee,dat moeders je zoon liever kwijt dan rijk is;door de week wordt zijn afwezigheid kennelijk gedoogd,dan zit hij toch het grootste deel van de tijd op school.
maar vrije tijd met haar zoon en leuke dingen doen ziet ze kennelijk niet zitten...waarschijnlijk veel te vermoeiend...of misschien zijn er nieuwe vriendjes,waar de tijd mee door gebracht moet worden..je weet maar nooit met die borderlijntjes..het hoereren gaat ze ook makkelijk af en een paar extra centjes is mooi meegenomen.

Dit lijkt mij duidelijk een psychisch gestoord geval,dat de zelfs de grootste moeite heeft met slechts één kind.
Hoe is het met haar inkomen gesteld?..Is het een bijstandsgeval,die het met alimentatie redt?

Ik zou de mensen van zowel de oude school als die van de GGZ met rust laten,dat is allemaal passéé ;men heeft het al moeilijk genoeg gehad met zo'n ongetemde feeks;voor hen is het ook moeilijk om daar mee om te gaan.
Je energie,tijd en geld kun je beter voor andere zaken gebruiken.Ik zou me vooral op de nieuwe school concentreren.

M.i ligt het in het verschiet dat moeders de voogdij over de jongen op termijn kwijt gaat raken.Of je dat met eigen initiatieven die richting ots gaan moet bespoedigen is de vraag.
Als zulke initiatieven van de schoolleiding,huisarts komen gaat het balletje al snel rollen.

Ongelooflijk,dat je tijdens zo'n gezamenlijke bijeenkomst bij de mediator zo koest kunt houden;Ik denk niet dat ik dat zou kunnen;ik zou denk ik een onweerstaanbare neiging krijgen om mevrouw te ''triggeren'',met bv een zeer sarcastische opmerking of haar recht in haar gezicht uitlachen met de kans dat ze compleet ontploft.
Maar goed ik ben jou niet en jij bent mij niet en zelf kun je nog altijd het beste bepalen hoe te handelen in dergelijke situaties...maar nogmaals..grote bewondering voor je zelfbeheersing.

Als je het dossier wèl mag inzien,maar geen copieen krijgt,kun je misschien fotograferen.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Bedankty NogEenPap en Dwaze opa voor jullie reacties.

Ik geloof onmiddellijk dat menig dwaze vader met me zou willen ruilen en zijn vinger zou aflikken bij een dergelijke omgangsregeling. Als het daadwerkelijk zover komt zal ik ook een feest vieren.
Ik moet echter maar zien of alles doorgaat want niets en niemand is zo onvoorspelbaar als een bordie. Ik weet wel zeker dat als jeugdzorg zich meldt de vlam ongelofelijk in de pan vliegt en dan is het maar afwachten wat ervan terecht komt. Maar de mediator gaat het wel op papier zetten deze week. Dus ik zal proberen het zo spoedig mogelijk via mijn advocaat bij de rechtbank te laten bekrachtigen.

Ex heeft zoontje overigens al helemaal lekker gemaakt dat hij binnenkort elk weekeinde en elke woensdag en elke vakantie bij mij mag zijn van zijn lieve moeder die het alleen maar erg goed met hem voorheeft. Ooh wat is mama een lieve mama zegt mijn zoontje (telefonisch) zijn mama na pratende vandaag en gisteren.
Het moet dus wel doorgaan want zoontje gaat er al helemaal vanuit. Die is gewoon erg graag bij mij want moeders doet inderdaad helemaal niets leuks met hem in zijn vrije tijd.
En zij heeft alleen maar vrije tijd en dus tijd om een hoop onzin te bedenken want zij geniet een bijstandsuitkering naar de norm van een een ouder gezin. En kan niet met geld omgaan en koopt liever wiet dan eten. Altijd deurwaarderproblemen ook.
Alimentatie krijgt zij niet want de verhaalsbijdrage (voor mijn zoontje) die ik betaal gaat naar DWI/sociale dienst en ziet zij niets van. Ik sponsor dus gedeeltelijk haar uitkering. Als ik mijn zoontje meer heb zal ik ook eens kijken of die verhaalsbijdrage naar beneden kan ivm een soort van co-ouderschap.

Ik neem je advies ter harte Dwaze Opa. Je hebt gelijk ik kan mijn energie beter gebruiken. Ik spreek morgen wederom op de nieuwe school van mijn zoontje (met juf zoontje en intern begeleider).
Ook al was ik zeer ontdaan door de niet nagekomen afspraken door GGD en school. Het is inderdaad passé.
Wel wil ik het volledige dossier hebben want Jeugdzorg zal hoe dan ook in beeld komen op basis van zorgmelding van de GGD. Ik wil dus weten wat er in het dossier staat om me goed voor te bereiden op Jeugdzorg 'bemoeienis'. Ik zal de standaard brieven daarvoor eens zoeken op internet.
GGD schrijft me nl. vandaag in een officieel schrijven dat er zorgen zijn gemeld omtrent mijn zoon en dat deze zorgen icm de gesprekken met mij en de bevindingen uit het netwerkonderzoek hen hebben doen besluiten een zorgmelding bij Bureau Jeugdzorg te doen.

Ik heb een ding wel geleerd en dat heeft me in 2009 ook enorm geholpen in de rechtszaal. Laat bordie ex maar moddergooien en zichzelf 'profileren'.
Bij mediaton zeg ik niets als ex helemaal losgaat. Mediator mag dat gesprek leiden. Ik kijk alleen ongeïnteresseerd drink veel water en antwoord alleen op vregen van mediator en die gingen wel over omgangsdagen en verdeling vakantie.
In de rechtszaal (2009) heb ik alleen ontkend wat niet klopt toen ex los ging en haar ook laten gaan uiteraard. Wat niet ter zake deed werd door de rechter onmiddellijk afgekapt. De rechter was redelijk snel klaar met de psychotische moeder.
Dus ik hou me heel bewust koest en bel na afloop met vriendin en vrienden en uit dan wel even wat ik wil. Die snappen wel dat ik even een uitlaatklep nodig heb en luisteren aandachtig en soms vol verbazing wat ik te melden heb. Dan scheld ik ex even lekker uit voor alles wat me te binnen schiet. Lucht enorm op.
Triggeren kan bij haar al door ongeïnteresseerd te zijn, niet te luisteren en heel bewust niet mee te doen.
Ook mijn vrienden, collega's en familie hebben grote bewondering voor mijn zelfbeheersing. Het is voor mij mijn tweede natuur geworden bij haar in de buurt. Ik hoor haar praktisch niet. Ik negeer haar volledig en praat alleen over omgang met zoon.

Heel nuttig forum trouwens voor omstanders van bordies is facing the facts (zie http://bpdfamily.com/message_board/index.php). Internationale site maar ooh wat een schrijnende verhalen ook. Die bordies kunnen een enorme schade aanrichten bij hun kinderen en ex-partners waarbij dochters nog vatbaarder zijn voor een een bordie-moeder dan zoons.

Erg prettig hoor dit klankbord. Zo had ik in 2009 erg veel steun aan het forum van SOS-papa.
Ook daar erg veel trieste verhalen gelezen. Hier is het wat dat betreft ook enorm triest.
Het familierecht en ook jeugdzorg is een erg rare, nare en gevaarlijke industrie blijkt wel als je de drama verhalen leest.

Groet,
Macamba
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door The Driver »

Dus je hebt haar leugens en beschuldigingen nooit weerlegt in de rechtbank ?

Knap van de rechter, dat hij/zij deze beschuldigingen niet meeneemt in de beschikking dan.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Uiteraard wel maar alleen wat noodzakelijk is.

Ik schreef: "In de rechtszaal (2009) heb ik alleen ontkend wat niet klopt toen ex los ging en haar ook laten gaan uiteraard. Wat niet ter zake deed werd door de rechter onmiddellijk afgekapt. De rechter was redelijk snel klaar met de psychotische moeder."

Beschuldigingen van kinderporno heb ik preventief op politierapport laten zetten in 2009 dat ex daarmee dreigt en daarbij de politie mijn voicemail laten luisteren dat ex daarmee dreigt (voicemail s'nacht al psychotisch ingesproken/geschreeuwd). En dit genoemd in de rechtszaal destijds.
Toen was het de rechter waarschijnlijk al duidelijk hoe extreem ex is.

Voor de rest sprak ex alleen maar in termen als 'mijn zoon'. Ik ben goede moeder, en net zoals vandaag werd er heel veel onzin en ranzigheid gesproken en iedere keer corrigeerde de rechter ex met: Nee, niet 'uw zoon' maar 'uw beider zoon'. Maar dat dringt allemaal niet door tot haar.

Dus toen ze begon over dat mijn huis een komen en gaan zou zijn van hoeren, homo's en transseksuelen en dat de dildo's en andere seksattributen rondzwerven en dat zoontje daarom geen omgang mocht was het voor de rechter wel genoeg. Die was klaar met haar onzin.
Allemaal projectie want ex is alleen maar bezig met seks in haar hoofd en haar uitlatingen.

Dus alleen reageren op noodzakelijk beschuldigingen en haar lekker los laat gaan met onzin en knik ik alleen maar nee met mijn hoofd. Ik heb heel rustig en zakelijk mijn woord gedaan en ontkracht wat nodig is.
Maar heel rustig en beheerst en alleen op het noodzakelijke reageren en ontkrachten. En dat heeft destijds (2009) geresulteerd in één zitting met onmiddellijk toegewezen (mede) ouderlijk gezag aan mij.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door MeoAuxilio »

Beste,

aangaande je vraag over inzage en een kopie van het dossier kan ik je zeggen dat je als gezaghebbende recht hebt op een kopie voor de duidelijkheid hierbij de volledige regelgeving hier omtrent:

Een jongere vanaf 12 jaar als hij in staat is zijn belangen goed in te schatten;
Ouders met gezag of de voogd als de jongere nog geen 16 jaar is;
Ouders met gezag of de voogd die toestemming hebben van de jongere die 16 jaar of ouder is.
Derden die toestemming hebben van de ouders of voogd als de jongere nog geen 12 jaar is;
Derden die toestemming hebben van de jongere die 16 jaar of ouder is en zijn eigen belangen kan behartigen;
Derden die toestemming hebben van de ouders of voogd als de jongere 12 jaar of ouder is maar handelingsonbekwaam is.


wees voorzichtig met je standpunt aangaande Borderline, de rechter en de tegenpartij haalt je direct onderuit je bent geen psycholoog/psychiater en bent dus wettelijk niet in staat een diagnose te stellen.
Aannames gelden nu eenmaal niet.

Algemene tip weerleg altijd ingebrachte beschuldigingen ook al zijn ze absurd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Dwaze opa »

Macamba schrijft;
'' En dat heeft destijds (2009) geresulteerd in één zitting met onmiddellijk toegewezen (mede) ouderlijk gezag aan mij.''

En dat allemaal in één keer?Zonder dat daar advies van de Raad van de Kinderbescherming aan te pas moest komen?
Dat was mooi werk,heeft je een hoop ellende bespaard,maar die ex van jou is dan kennelijk wel een Bordi van de allerergste soort...dat is ook de reden dat ik toch wel verwacht,dat ze het ouderlijk gezag op termijn kwijt raakt.
Die rechters maken deze (h)exen natuurlijk in allerlei soorten en maten mee en hebben in zo'n geval geen ''amateur-diagnose'' van de tegenpartij nodig...ze zien het zo ook wel.
Overigens mag wat mij betreft het geloof van rechters in de capaciteiten van psychologen en psychiaters wel een onsje minder...er zitten een hoop zelfingenomen koekebakkers onder.
Zelf heb ik de neiging ''dit volk'' toch enigszins kritisch te bejegenen...ze worden in de volksmond niet voor niets zieleknijpers genoemd.
Voor velen is het zelfs de vraag of ze zich wel wetenschappers kunnen en mogen noemen.
Gesloten