Valse beschuldigingen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Hallo allemaal

Ik plaatst dit bericht omdat wij op dit moment alle hulp kunnen gebruiken.

Kort samengevat heeft mijn man 2 kinderen uit zijn vorige relatie.
Toen hij de relatie verbrak mocht hij de kinderen niet meer zien.
Tegen jeugdzorg zegt ze dat zij en de kinderen zwaar mishandeld werden.
(geen politie rapporten o.i.d te vinden)
Zijn kwijt volgens haar.

daarnaast roept ze tegen iedereen die het maar horen wil dat mijn man zijn dochter misbruikt zou hebben.
(politie wilde alleen geen aangifte opnemen)

Ze zet dit zelfs op internet met foto alles er bij!!!!!

Nu mag mijn man inmiddels al 4 jaar zijn kinderen niet zien.

En wij zitten met onze handen in het haar, ikzelf heb een dochter en we zijn bang dat wij door dit soort dingen haar kwijt raken.

we krijgen geen informatie van school omdat hij geen gezag heeft.
Wel erkent en dragen ook zijn naam.

Wij willen nu wederom gezag, informatie plicht en omgang eisen.

wat kunnen wij het beste doen?


en wat als zij dus deze informatie op internet zet?
das ook schadelijk voor de meid in kwestie wat als zij zoiets hoort dit zou een trauma voor haar opleveren?

is zij zelf eigenlijk wel een goede moeder?

het liefst hebben we de kinderen voorgoed bij ons, maar willen klein beginnen.

alle tips zijn op dit moment welkom!

wat kunnen we doen en waar moeten we beginnen?
Mijn man is door de beschuldigingen in elkaar gezakt zijn werk kwijt geraakt alles, hij kan de straat niet op zonder lastig gevallen te worden.

toch kunnen wij niet aantonen dat zij diegene is die dit op internet zet.


Help help help
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Casper »

Kids, welkom. Geen paniek. Je vindt hier alle advies en steun die je nodig hebt.

Heb je een advocaat in de hand genomen? Wat moeder daar allemaal uithaalt, kan echt niet. Het eerste waar ik aan zou werken is herstel van de omgangsregeling. Documenteer vanaf dit moment alles - sla screenshots op van de beledigingen op internet (zie topic van dwazevader op deze site hoe dit tegen hem gebruikt werd), zorg dat je alle informatie bij de hand hebt.

Geen informatie van school: is ook niet in de haak, want daar heeft hij het volste recht op. Zie topic op deze site van chris71 en anderen.

Lees de informatie goed en probeer het toe te passen op jullie situatie. Stel gerust elke vraag die je hebt.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Dwaze opa »

Mijn eerste advies is...''Trek je geen moer aan van al die shit,die er over jullie uitgestort wordt......
Het internet staat vol met rottigheid...en wij maar denken dat iedereen dat allemaal leest en serieus neemt...nou vergeet het maar....
Mijn tweede advies is...Ga leuke dingen doen....

Door al die shit serieus te nemen en het je aan te trekken heeft dat wijf jullie precies waar ze jullie hebben wil...die eer gun je zo'n kreng toch niet?

Overigens zijn er natuurlijk wèl een aantal dingen,die je moet oppakken,zoals de school en de omgang van de vader met ook zijn kinderen.

Maar de grootste klapper maak je door het allemaal te negeren;zij maakt zichzelf alleen maar belachelijker als ze doorgaat met treiteren en jennen.

Wat misschien nog een idee is om haar een bloemetje te sturen met als tekst...''Wij zijn je erg erkentelijk om je bezorgdheid over ons,vandaar dit bloemetje...een bosje paardebloemen lijkt me voldoende.
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Beste Casper

bedankt voor je snelle reactie,

Er is na de relatie breuk geen omgang meer geweest,
ze had de kinderen bang gemaakt voor hun vader, dat hij hun zou ontvoeren naar het buitenland.
Daarna begon ze tegen anderen te zeggen dat mijn man zijn dochter misbruikte.

Nu vinden we keer op keer mijn man zijn gegevens op internet.
Politie doet niks, je kan aangifte doen maar daar is alles mee gezegd.

Advocaten gebeld kosten allemaal een hoop geld en zeggen dat ondanks dat alles naar haar wijst dat zij het op internet zet, dit vrijwel niet te bewijzen is.(intenetcafe, prepaid kaarten en noem maar op)

Dat ze mijn man in diskrediet brengt overal is 1 ding, maar wij maken ons enorm zorgen om het meisje zelf wat als zij dit ooit via via te horen krijgt? dan is ze voor haar leven getekend!!
Daarnaast heeft moeder toen mijn man eerder weg wilde gaan, meerdere malen zelfmoordpogingen gedaan omdat hij niet weg mocht.

keer op keer bleef hij. De laatste keer dat hij weg ging, begon ze hiermee.

Dit gaat gewoon weg veelte ver.
Ik neem aan dat rechters hier toch ook wel zwaar aan tillen?

mbt de school mijn man heeft geen gezag, heeft hij toch recht op informatie? staat dat ergens in de wet? en waar zou hij dan nog meer informatie over zijn kinderen kunnen krijgen? jeugdhulp? huisartsen? o.i.d?

Wij hebben een advocaat, maar ik ben iemand die graag op de zaken vooruit loopt en zelf ook de regie in handen heeft.
Zodat alles zo snel en goed mogelijk verloopt.
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Dwaze opa,

De afgelopen jaren hebben wij koste wat het kost alles geprobeerd te negeren, maar het loopt uit de hand van uiteenlopende anonieme valse meldingen via M-anoniem tot berichten naar de kinderbescherming voor onze dochter.

Daarnaast zijn er helaas toch veel mensen die zoiets geloven of willen geloven, zoals eerder vermeld maken we ons nog het meest zorgen om de kleine.

Zulk nieuws zou haar kapot maken.
Ze is inmiddels bijna 10 (de oudste) en heeft de leeftijd dingen "op te vangen"

Wij zijn het spoor bijster op dit moment.
Ik heb haar meerdere malen geprobeerd met haar te praten, maar is niet voor rede vatbaar.

ik negeer haar nu zoveel mogelijk, maar mijn man gaat hier helemaal aan onder door.
Ik zie hem er toe instaat ALLES nog eens op te geven.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Chris71 »

Beste kids,

Kijk even in deze topic: http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... =10&t=1149

Treedt de school open en beleefd tegemoet.
Wees duidelijk dat je alleen aanspraak maakt op de wettelijke rechten die bij jouw man van toepassing zijn en niets meer.

Onthoud: "Verzet van een ouder tegen informatieverstrekking mag echter nooit een reden zijn tot weigeren van informatie aan de andere ouder".

En dat de school zich neutraal moet opstellen.

In het uiterste geval ga je naar een klachtencommissie, dat win je gegarandeerd!
Maar probeer dat te voorkomen, want dit verpest soms de (vertrouwens)relatie met school.

Succes en als je advies nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Dwaze opa »

Ik kan van hieraf natuurlijk moeilijk inschatten hoe hevig de problematiek is en wat het met jullie doet en zo moet je de adviezen ook beoordelen.Dat het nogal hevig is lijkt dus wel duidelijk,anders leg je deze problematiek ook niet voor aan een voor jullie wildvreemd gezelschap als dwaze vaders.

Misschien heeft een tegenoffensief zin...stap naar BJZ en leg ze de problematiek voor en probeer ze aan hun verstand te brengen hoe het in godsnaam mogelijk is dat zo'n vrouw met zo'n giftige geest kinderen mag groot brengen.Materiaal genoeg voorhanden.
Of stap naar de Kinderbescherming en maak ze duidelijk dat alleen al het feit dat deze vrouw de kinderen bij de vader weghoudt...is er trouwens iets van een omgangsregeling?...op zich al een vorm van kindermishandeling is eveneens het feit dat kinderen in zo'n klimaat op moeten groeien.

Ik heb zo'n vermoeden dat jaloezie en haat hier de drijfveren zijn van deze ex van je huidige partner.De vrouw zelf heeft waarschijnlijk geen partner,mogelijk ook geen baan en dus kennelijk alle tijd van de wereld en het tot haar levenstaak gemaakt om jullie het leven zuur te maken.

Al die shit op internet,die ze over jullie uitstort kan je ook op datzelfde internet ontkennen

Waar het mij om te doen is om jullie bewust te maken van het gegeven dat je uit die slachtofferrol,waar zij jullie systematisch heeft ingedrukt,moeten zien te komen.

Misschien kun je eens wat van die rottigheid op dit forum zetten...
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Ik heb net een kort mailtje naar de school gestuurd en verzocht om die informatie waar mijn man wettelijk recht op heeft te geven.

Ik ben uiteraard uiterst beleefd gebleven, en hoop dat ik op korte termijn wat van hun zal vernemen.
Want uiteraard kunnen we dan pas verder.


Dwaze opa, daar zegt u iets wat bij mij al langer speelt een vrouw die haar kinderen op deze manier gebruikt om de vader uit jaloezie een hak te zetten is in mijn ogen geen goede moeder.
En zit er al langer aan te denken om BJZ of de RVDK in te schakelen om haar een halt toe te roepen.

Er is geen omgangsregeling dit is afgewezen omdat zij beweerde zwaar mishandeld te worden.
zij beweerde politie rapporten te hebben wijl er nooit iets is gebeurd en er dus ook geen rapporten waren, toen wij dit aangaven werd ons de mond gesnoerd en MW die een hele hysterische act opvoerde werd geloofd.

Onlangs zijn we de kinderen tegen gekomen die op mijn man afrenden echter werden ze tegengehouden door hun moeder.
Dit brak werkelijk waar ons hart.

Mijn man heeft het toen opgegeven omdat hij bang was dat moeder, alleen maar ergere dingen ging rondbazuinen en met name naar hun dochter toe, echter ik heb hem aan zijn verstand gepeuterd dat hij juist omwille van zijn dochter moet gaan vechten.


Ik ga in iedergeval eens contact opnemen met BJZ o.i.d even alle bewijzen verzamelen etc.
kunnen wij of in iedergeval mijn man een onderzoek eisen van de kinderbescherming?

De kinderen lopen ook bij ggz heeft mijn man recht op informatie?
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Paul1963 »

Jouw hoop moet je niet halen bij de RvdK of BJZ. Ik zie niets over een uitspraak van de rechter. Ik zou daar eerst proberen. Probleem zal wel zijn dat er gesteld zal worden dat er geen family life is (40 jaar is lang).

Waarom is er niets eerder ondernomen?
Laatst gewijzigd door Paul1963 op 25 sep 2012, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Paul1963 »

Jouw hoop moet je niet halen bij de RvdK of BJZ. Ik zie niets over een uitspraak van de rechter. Ik zou daar eerst proberen. Probleem zal wel zijn dat er gesteld zal worden dat er geen family life is (4 jaar is lang).

Waarom is er niets eerder ondernomen?
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Chris71 »

De kinderen lopen ook bij ggz heeft mijn man recht op informatie?
Ja, in beginsel wel. Tenzij medisch geheim o.i.d. geldt.
Hierbij is met name art 1:377c lid 1 van toepassing.
Wel kanttekening hierbij dat indien het belang van het kind zich verzet, dit geweigerd kan worden. Hoewel niet duidelijk omschreven, moet je hierbij denken aan veroordeling van de vader voor mishandeling, stalking etc...
Alleen vermoedens/beschuldigingen van de moeder hiervan zijn op zich niet voldoende. Er moeten dus zwaarwegende gronden zijn, die een school of andere instantie bij weigering moet onderbouwen. Hiertegen kun je dan eventueel bezwaar aantekenen/klacht indienen.

Hoe dan ook het blijft lastig voor welke instantie dan ook om de neutraliteit te bewaren. Zelfs bij ouders met gezag (weet ik uit eigen ervaring). Ze menen vaak door geen informatie te geven, dat ze daarmee dan ook geen grenzen overschrijden. Ten onrechte natuurlijk! Het is zelfs zo dat door geen informatie te geven, zij hun neutrale positie - ten gunste van de moeder - opgeven.

Voor scholen raad ik je aan om de uitspraken te lezen op: http://www.onderwijsgeschillen.nl/klachten/


Artikel 1:377b BW
1. De ouder die met het gezag is belast, is gehouden de niet met het gezag belaste ouder op de hoogte te stellen omtrent gewichtige aangelegenheden met betrekking tot de persoon en het vermogen van het kind en deze te raadplegen - zo nodig door tussenkomst van derden - over daaromtrent te nemen beslissingen. Op verzoek van een ouder kan de rechter ter zake een regeling vaststellen.
2. Indien het belang van het kind zulks vereist kan de rechter zowel op verzoek van de met het gezag belaste ouder als ambtshalve bepalen dat het eerste lid van dit artikel buiten toepassing blijft.
3. Artikel 337e is van overeenkomstige toepassing.

Artikel 1:377c BW
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 337b van dit boek wordt de niet met het gezag belaste ouder desgevraagd door derden die beroepshalve beschikken over informatie inzake belangrijke feiten en omstandigheden die de persoon van het kind of diens verzorging en opvoeding betreffen, daarvan op de hoogte gesteld, tenzij die derde de informatie niet op gelijke wijze zou verschaffen aan degene die met het gezag over het kind is belast dan wel bij wie het kind zijn gewone verblijfplaats heeft, of het belang van het kind zich tegen het verschaffen van informatie verzet.
2. Indien de informatie is geweigerd, kan de rechter op verzoek van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde ouder bepalen dat de informatie op de door hem aan te geven wijze moet worden verstrekt. De rechter wijst het verzoek in ieder geval af, indien het belang van het kind zich tegen het verschaffen van de informatie verzet.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door JCC »

beste kids,

mijn advies is: laat het rusten na 4 jaar geen contact te hebben gehad. Je geeft geen reden voor strijd en dus ook niet voor nog meer ellende die ze de wereld in kan helpen ten koste van jullie.

Ouderlijk gezag is een term die helemaal niets voor jullie betekend, als je dit al toegewezen zou krijgen vanwege de breuk die nu al 4 jaar duurt. De kneep zit hem in de (geen) handhaving van: informatieplicht, samen belangrijke beslissingen nemen of in ieder geval de kennisgeving daarvan etc. van de verzorgende ouder

Als je al omgang krijgt is dat, gezien de 4 jaar, vrijwel zeker begeleid. De onbewezen termen: mishandelingen/misbruik staan daar alleen al voor garant. Begeleide omgang met kinderen die een verzorgende ouder hebben die negatief is over jullie is beslist geen pretje en dat is zachtjes uitgedrukt.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door JCC »

Dwaze opa schreef: Misschien heeft een tegenoffensief zin...stap naar BJZ en leg ze de problematiek voor en probeer ze aan hun verstand te brengen hoe het in godsnaam mogelijk is dat zo'n vrouw met zo'n giftige geest kinderen mag groot brengen.Materiaal genoeg voorhanden.
Dit is een erg slecht advies opa, zouden hun kinderen gebaat zijn bij bijv. een UHP?
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Chris71 »

Ik lees ook weer diverse adviezen, waarvan de ene zegt doe dit wel of doe dat vooral niet.
Is dit handig? Ik weet het niet. Maar als iemand die strijd wilt voeren, laten we diegenen dan slechts bewust maken van de risico's, eventuele gevolgen en de feiten zoals die er zijn.

Ik (gezaghebbende ouder) krijg na diverse onderzoeken door AMK en RvdK en enkele rechtszaken werkelijk niets voor elkaar v.w.b. omgang met mijn kinderen. Terwijl dit - volgens alle officiële stukken - uitsluitend is terug te voeren naar de onwil/tegenwerking van de moeder. Anderen lukt het daarentegen wel. Ik ben oprecht blij voor ze!

Als je daar voor gaat, zal het wellicht een lange en zware strijd worden zowel voor jullie als voor de kinderen (Heb je in je nieuwe relatie ook stiefkinderen? Wederom uit eigen ervaring: dit kan hen ook zwaar raken en zal zeker uitwerking hebben op je nieuwe gezinssituatie!). Het advies van Dwaze Opa zou wellicht nut kunnen hebben, maar zoals JCC aangeeft kan het ook weer voor een hele belastende situatie zorgen voor de kinderen. Zijn je kinderen hiermee gediend? Misschien wel en misschien ook niet.

Kortom, maak een hele goede afweging en volg je hart.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel kracht en wijsheid toe!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Dwaze opa »

Dit schrijft @JCC als antwoord op een reactie van mij.
''Dwaze opa schreef:
Misschien heeft een tegenoffensief zin...stap naar BJZ en leg ze de problematiek voor en probeer ze aan hun verstand te brengen hoe het in godsnaam mogelijk is dat zo'n vrouw met zo'n giftige geest kinderen mag groot brengen.Materiaal genoeg voorhanden.


Dit is een erg slecht advies opa, zouden hun kinderen gebaat zijn bij bijv. een UHP

Mijn commentaar hierop;
Ik ben wel zo vrij om mij af te vragen of het je wel past om mijn advies als een erg slecht advies te bestempelen en er gelijk de conclusie aan te verbinden dat een UHP een direct gevolg zal zijn van dat advies...dit lijkt mij op z'n zachtsts gezegd nogal voorbarig.


Het is volledig aan @kids om te bepalen wat zij met welk advies dan ook gaan doen.Zij is het wel die in een zelfs voor dit forum nogal heftige situatie zit en om hulp vraagt..en dan gaat het misschien ook omdat men hier zijn verhaal kwijt kan,dwaze vaders een luisterend oor bieden en zo mogelijk met adviezen komen.
Bovendien is hier veel meer in het geding dan alleen maar een conflict om de kinderen...hier wordt een poging gedaan door een waarschijnlijk psychotische en jaloerse ex om zowat alles wat haar niet aanstaat kapot te maken.
Wat @kids noemt over de toevallige ontmoeting van de vader met zijn kinderen spreekt voor zich.Hier worden goedwillende mensen psychisch uit elkaar gescheurd door zo'n alleen maar op eigen belang uit zijnde moeder...dat moet haast wel een borderliner zijn..en een zware...een gevaar voor mens en maatschappij.
Gesloten