Aflevering de rechtbank

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Aflevering de rechtbank

Bericht door dwazevader »

Vanavond 22:20 weer een aflevering van de rechtbank met dit keer een vader die het aan de stok heeft met de kinderbescherming. Ben benieuwd naar deze aflevering. Voor de voetbal liefhebbers 15 min minder kijken ;-)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door EDA »

De rechtbank

Realityserie
Rechters van de rechtbank in Utrecht worden gevolgd. We zien de verhalen van mensen die voor de rechter verschijnen. Ook de rechters praten openhartig over hun vak. We zien ze aan het werk bij de zittingen en voelen op die manier mee met de dilemma's die ten grondslag kunnen liggen aan de uitspraak.

Een emotionele vader dreigt met wraking van de rechtbank zolang Bureau Jeugdzorg zich bemoeit met de opvoeding van zijn kinderen.

http://www.tvgids.nl/programma/13338879/De_rechtbank/
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door jotem »

Ik heb de stukje die over Jeugdzorg gaan op 'uitzending gemist' bekeken, dus na het voetballen (waarbij ik in slaap viel).

Ongelooflijk dat een gezinsvoogd die amper 2 maanden op het gezin zit zulke baarlijke nonsens durft uit te kramen. Echt een kwestie van werk zoeken. Obligate prietpraat,

Hetzelfde als in het geval J. (dat wel wat gecompliceerder ligt maar het feit blijft dat de moeder van J. 1x in de fout is gegaan).

Ik vrees dat hun leerboekjes (waarschijnlijk het niveau van de film over Mohammed, wat heb ik gelachen om die clip, Monty Pyton is 1000x beter en scherper in hun parodie op het bijbelverhaal) vol staan met obligate lulkoek, die ze dan in hun leven als voogd 1000x mogen herhalen in hun "deskundige" rapporten.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door PaNo »

Zojuist deze aflevering bekeken, ongelooflijk...Edoch hulde voor dit gezin.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door Dwaze opa »

Zekers,deze aflevering was zeker de moeite waard en dan vooral de zaak van de vader die de door Jeugdzorg gewenste verlenging van de ots van de baan wist te krijgen.
Hier een vader die voor zijn gezin vocht,een uitstekende advocaat,die de vloer aanveegde met de gammele argumentatie van de medewerkster van BJZ en een rechter die zich nou eens niet voor het karretje van BJZ liet spannen en de verlenging van de ots zondermeer afwees.
En dan het argument van de rechter...''BJZ,gebruik jullie jullie ''mankracht'',maar voor zaken waar men jeugdzorg echt nodig heeft...Jezus...wat een afgang voor deze medewerkster van Jeugdzorg...maar ja wat wil je ook als je met argumentatie komt....''de jongen van 16 heeft moeite met het aanvaarden van gezag..''....an me hula...ik zou eerder willen beweren dat er pas echt iets mis is als zo'n puber van 16 GEEN moeite heeft met het aanvaarden van gezag'.

Vaders,zo te zien is er nog hoop...met zo'n vader,zo'n advocaat en zo'n rechter...en ja ook met zo'n stuntelende medewerkster van BJZ.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door Dwaze opa »

Het is misschien interessant om eens te herhalen wat de argumentatie was van de BJZ-medewerkster(gezinsvoogd) om de ots. te verlengen.
1.De jongen van 16 aanvaardt moeilijk gezag....daar in de vorige reactie al over gehad

2.De ouders zitten niet op één lijn,vanwege het feit dat de vader streng en rechtvaardig is en de moeder zacht....een ideale combinatie lijkt mij zo;een dergelijk ouderschap zou ik bijna ieder kind willen toewensen.

3.De samenwerking...met de gezinsvoogd...verloopt erg stroef....tsja...en aan wie zou dat nou liggen....

Noteert u de slotopmerking van de advocaat nog even....''Bij mij zou BJZ niet eens binnen komen''.

Toch leuk dat het ons gegund is eens zo'n rechtszitting...al hebben we lang niet alles gezien natuurlijk...mee te mogen maken...
Gezien de afgang van de medewerkster van BJZ,vraag ik mij af,hoe lang deze instantie nog blijft meewerken aan zo'n programma...het werkt bepaald niet imago-verhogend.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door Dwaze opa »

Nog ééntje dan...deze opmerking van de gezinsvoogd wil ik u niet onthouden....
Nadat de advocaat zijn woordje gedaan heeft,krijgt de mevrouw het woord...en ze start gelijk met de onderstaande volzin;
''Met het feit dat het oudste meisje 18 jaar is geworden,betekent nog niet dat de opvoedingssituatie voor de overige een stuk verbeterd is''

Tsja...daar moet je toch minimaal een hogere beroepsopleiding voor hebben om tot deze buitengewoon intelligente opmerking te komen...
Het is een eerste-klas one-liner opmerking...alsof het van de ene dag op de andere een jaartje ouder te worden,ook maar iets met de opvoedingssituatie te maken heeft...dit is niets anders dan appels met peren vergelijken....wel de mond open doen en toch niets zeggen.
Bovendien heeft de andere partij niet beweerd dat bovenstaand wèl zo is.

Dan maakt deze mevrouw later ook nog een opmerking over het lage I.Q. van één van de kinderen....tsja hoe zou met haar eigen I.Q. staan?

Valllen deze opmerkingen van deze jeugdzorg- mevrouw niet onder ''Geitenwollen-sokken-praat''...veel aan het woord zijn en toch niets zeggen.

Is ook dit weer een staaltje van het veel gebruikte geleuter en gezwam,dat deze lieden tot kunst hebben verheven?....ik kan me voorstellen dat velen zich hier bont en blauw aan ergeren,ook omdat dit gezwam bijna onmogelijk is te weerleggen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Aflevering de rechtbank

Bericht door The Driver »

Daar herinner ik mij iets.
Ik heb vorig jaar een rapport van de RvdK gekregen over de ontheffing uit het gezag betreffende mijn oudste dochter ( toen 17 jaar en 7 maanden ).

Het gezag moet bij BJZ komen te liggen, anders kunnen ze niet genoeg financiële middelen vrijmaken om voor huisvesting e.d. te zorgen voor als ze het pleeggezin moet verlaten.

Daar ging het op een gegeven moment over het verslag van de gezinsvoogd ( een ventje van nu plusminus 36 jaar met haarbos van een poedel die in geen jaren getrimd is met afgetrapte gympies ).
De RvdK begon met de opmerkingen van : meneer heeft geconstateerd, meneer heeft bevonden, meneer vindt, meneer heeft gehoord. Ik was even de draad kwijt, ik denk over wie hebben ze het in 's-hemelsnaam, wie zat daar nog meer bij.
Pas ruim over de helft van het verhaal begon het te dagen : met meneer bedoelen ze die kukel van een gezinsvoogd.
Maar ja als meneer de gezinsvoogd voor de rechter beweert, dat zijn verslagen op zwart papier staan met witte letters, dan gelooft de rechter hem ook.
Dus ja.
Gesloten