Kinderbescherming werkt niet mee

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
pascal1983
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2012, 11:05

Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door pascal1983 »

Ik zal eerst wat over mezelf vertellen.

Ik ben Pascal en ik ben 29 jaar oud, ik heb een dochter van 9.
Ik heb een relatie gehad met mijn ex van een paar maanden waaruit mijn dochter is geboren.

De eerste 7 jaar moch ik mijn dochter niet zien, en had ik de keuze tot OF naar de rechter te stappen, OF het laten rusten zodat ze een rustige opvoeding zou krijgen.

Ik heb in dat geval voor het tweede gekozen, omdat ik niet wilde dat me dochter op die leeftijd van moeder naar vader gesleept werd.

Nu ze 7 jaar was, kwam mijn ex aan via Hyves, of ik mijn dochter wilde zien omdat me dochter toch steeds vaker om haar vader vroeg.
Hiermee stemde ik gelijk in, en maakte een afspraak om me dochter te kunnen zien.

Na haar gezien te hebben, ging het eigenlijk steeds beter tussen mij en me dochter, het was natuurlijk allemaal wel wat onwennig, maar ik liet het van mijn dochter afgaan hoe snel het ging, zodat het allemaal in haar tempo ging.

Na 2 jaar had ik het moeilijk met mijn financiele zaken, en vroeg aan mijn ex of het mogelijk was om een erkenning te krijgen, zodat ik via de sociale dienst een vergoeding zou krijgen voor de reiskosten, zodat ik ook gewoon vaker bij mijn dochter langs kon komen en zo de ban wat verder kon uitbreiden.

Helaas wilde mijn ex daar niets van weten, en ging steeds meer tegenzitten.
Helaas was ik toen gedwongen om een advocaat ertussen te zetten anders zou mijn contact met mijn dochter compleet wegvallen, en dat was niet wat ik wilde.

In die tijd had ik al geen geld meer om op bezoek te komen bij mijn dochter, maar hadden wel wekenlijks contact via de telefoon, om zo toch aan te geven aan mijn dochter dat ik er was, en dat ik haar niet vergeten was.

Nu was de rechtzaak over de erkenning in mijn voordeel uitgesproken en heb ik erkenning gekregen via de rechtbank.
Na deze uitspraak was mijn ex helemaal van de kaart en verbrak hierbij ook het contact via de telefoon, met de reden dat mijn dochter het niet meer wilde.

Nu was er via de uitspraak bij erkenning een onderzoek uitgesproken wat de kinderbescherming zou doen, om te kijken of omgang tussen mij en mijn dochter een goede of slechte invloed zou hebben voor mijn dochter.

De kinderbescherming had eerst een afspraak met mij gemaakt, en is daar ook hier bij mij thuis geweest en hebben een goed gesprek gehad.
De kinderbescherming was positief over mij,en had ook wel een goed gevoel over dat ik de omgang aan zou kunnen.

Nu waren ze al maanden bezig om een afspraak te krijgen met mijn dochter, maar mijn ex zei deze afspraak elke keer af, om wat voor reden dan ook.
De rechtzaak is daarom ook tot 2x toe uitgesteld.

Nu zit de nieuwe rechtzaak eraan te komen, en wel 21 september j.l.
Mijn dochter had afgelopen maanden een afspraak, en is verzet naar de donderdag 13 sep j.l.
Maar werd WEER door mijn ex afgezegd omdat ze in het buitenland zouden zitten, en werd door de kinderbescherming tot spoorloos aangegeven aan de rechtbank.

Nu heb ik zelf contact gehad met de school van mijn dochter, en het bleek dat mijn dochter gewoon de gehele week op school was, alleen mijn ex bleek afwezen te zijn.

Nu zegt de kinderbescherming, dat hun geen goede advies aan de rechtbank kunnen geven omdat ze mijn dochter niet hebben kunnen spreken.
Waarop ze een advies uit moeten brengen uit de gesprekken tussen vader en moeder.

Nu zijn hun tot de conclussie gekomen dat het een negatieve invloed zal hebben als er omgang zou komen tussen vader en dochter, omdat moeder daar compleet in tegen zit.

Hun geven aan, omdat moeder de afspraken tegen heeft gehouden en niet bereid is toegemoed te komen in de omgang, dat het niet verstandig is om omgang plaats te vinden, ook al zou mijn dochter het wel willen, omdat er geen goedkeuring en steun van mijn ex zou komen.

Dus het advies is dus als volgt, omdat moeder het in geen gevallen wilt hebben dat er contact tussen mij en mijn dochter is, word het advies negatief in mijn geval en als het aan de moeder en de kinderbescherming ligt, komt er geen omgang tot mijn dochter een leeftijd heeft van 18 jaar oud.

Nu is mijn vraag, wat zou ik hier aan kunnen doen, ik weet me gewoon totaal geen raad meer..ik heb mezelf al compleet verbeterd, wat ook in het advies van de kinderbescherming staat, in het advies staat ook dat de kinderbescherming vind dat ik in staat ben voor de omgang, maar puur door mijn ex partner het niet laten gaan.

Tips,Hulp hierin zou echt SUPER welkom zijn, omdat ik gewoon niet meer weet wat ik nu moet doen.

Groetjes Pascal
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door Dwaze opa »

Een korte reactie op je uitgebreide en duidelijke verhaal...

Eerst een vraag over erkenning en gezag....heb je nu ook gezag of alleen erkenning?.
Dat de kinderbescherming niet meewerkt is niet zo verwonderlijk...zij kiezen bijna altijd partij voor de moeder.....zo zijn ze nu eenmaal geprogrammeerd...en zoeken daarvoor argumentatie bij elkaar die meer in het belang is van de moeder en in dit geval niet in het belang van jou kind.
Dat het jou kind zelf is geweest,die kontakt met jou gezocht heeft is een ongelooflijk sterk punt in jou zaak,waar misschien de kinderbescherming wel omheen kan,maar je hebt m.i. een behoorlijke kans dat de rechter daar anders over denkt.
Er zit denk ik weinig anders over dan de rechtszaak gewoon af te wachten;al dat uitstellen van je ex pleit natuurlijk niet voor haar.
Voor je ex zie ik het zwaar in,nu de je dochter kontakt met je wil en dat goed bevallen is en moeder bezig is dat te verhinderen;dat zal je dochter niet leuk vinden en mogelijk een splijtzwam worden in de relatie tussen moeder en dochter.
Je dochter wordt als het ware je lotgenoot en kinderen pikken het steeds minder dat de ene ouder de omgang van het kind met de ander blokkeert...zie de ingezonden brief van kinderen van gescheiden ouders op de website van villapineda.nl
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
michelk72
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:38

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door michelk72 »

ben zelf in gevecht met mijn ex over mijn zoontje (3jaar)mischien is het een optie om een sanctie te laten opleggen voor elke keer ze je kind niet laat zien en laat een bloedtest doen om aan te tonen dat je de vader bent in de nieuwe wet (die rechters nog niet vaak hanteren) heb je recht om je kind te zien deze situatie is voor een kind niet goed word het voor een keuze gestelt wat ze niet willen
pascal1983
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2012, 11:05

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door pascal1983 »

Ik wilde nog de uitslag neerzetten van de rechtbank.

Sorry voor de late reactie hier, maar ik heb uitslag van de rechtbank gekregen voor de omgang met me dochter.
De rechtbank is van mening dat ik eraan voldoe om omgang te hebben met mijn dochter, maar omdat mijn ex totaal tegen zit, en niet wilt dat er omgang is (en volgens mijn ex wilt mijn dochter ook niet)
heeft de rechtbank besloten geen omgang te verlenen omdat de rechtbank het ziet als:
Zodra wij het kind gaan verplichten voor omgang, komt er een negatieve sfeer in het huishouden van moeder en kind, en is het negatief voor het kind dat er omgang is.

Dus met andere woorden, mijn ex is dus met dr poot blijven stampen op de grond en de rechtbank is daarmee accoord gegaan en de omgang afgewezen.

Nu heb ik 3 maanden de tijd om in hoger beroep te gaan, maar ik vraag me af wat ik daarmee opschiet.
Zolang mijn ex met dr poot op de grond blijft stampen kan ik bijna vechten wat ik wil, maar komt er weinig van terecht.

Het enige wat ik van de rechtbank gekregen heb, is informatieplicht, maar blijkbaar houd mijn ex zich daar ook niet aan!

Wie zou mij nog eventueel tips kunnen geven wat ik zou kunnen doen om toch die omgang te krijgen, of wat ik zou kunnen doen tegen mijn ex.
Ik heb al bij me advocaat aangegeven of we misschien iets tegen me ex kunnen doen, aangezien zij de gene is die maar tegen blijft zitten, misschien iets van verplichte OTS, of verplichte therapie of wat dan ook.
Maar ik weet dus niet of dat mogelijk is?

Dus graag zou ik misschien tips willen krijgen of iemand die nog weet wat ik zou kunnen doen hier tegen.

Alvast bedankt!

Groetjes Pascal
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door EDA »

Ja hoor. WEER een voorbeeld van de KROMbank.

Het is een patroon aan het worden met die flikkers van krommers.

Waarom geloven wij nog dat de krombank de juiste weg zou zijn?????

Waarom passeren we die krombanken niet gewoonweg? ( O ja, da's waar, we trachten ons recht te vinden en moeten b.v. gezamenlijk gezag zien te verkrijgen en de RECHTEN van onze kinderen verdedigen.... Ja, heel legitiem. )

Maar het wordt tijd dat WIJ onze EIGEN kracht aanwenden en NIET meer aan de leiband van de krommers lopen.
En dat KAN.
We kunnen en masse kiezen voor Eigen Kracht Conferenties.
Ga maar eens informeren wat deze weg voor je kan betekenen. De gemeente betaalt, Dus dat mag geen probleem zijn. Scheelt behoorlijk in de kosten. En de krommers zullen minder uren draaien zodat daar een ontslaggolf tot de mogelijkheden kan behoren :-)
Dan snijdt het mes aan 2 kanten.
Wij houden de regie in handen en we zorgen voor een krimpende krombank. Hoera.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Pascal ''
Dit advies pik ik uit een eerdere reactie van jou; ''Dus het advies is dus als volgt, omdat moeder het in geen gevallen wilt hebben dat er contact tussen mij en mijn dochter is, word het advies negatief in mijn geval en als het aan de moeder en de kinderbescherming ligt, komt er geen omgang tot mijn dochter een leeftijd heeft van 18 jaar oud''

En aan de hand van dit advies heeft de rechter besloten zoals hij heeft besloten...en als doekje voor het bloeden heeft moeders een informatieplicht opgelegd gekregen,waar ze zo te zien compleet schijt aan heeft.

Jou geval is het zoveelste,waarbij een drammerige moeder zowel bij Kbs als rechter haar zin krijgt..Het is bij elkaar zo'n beetje een sekte,waar je niet tussen komt..De argumentatie van zowel KbS als rechter is natuurlijk compleet belachelijk,maar het is nu eenmaal een jammerlijk feit dat die congsi in haar eigen waarheden is gaan geloven.

Feit is dat je nu een dochter van 9 jaar hebtdie haar vader graag wil zien en bij haar vader wil zijn en dat een mega-egoistische moeder,daarbij bijgestaan wordt door zowel de Kbs als de rechter...of krommer zoals @Eda het passend weet te verwoorden.
Daar komt dan ook nog bij dat dat moeder de dochter tegen je probeert op te zetten en haar zover weet te krijgen dat zij...hoogstwaarschijnlijk onder druk...zegt jou als vader niet te willen ontmoeten

Van die laatste bewering geloof ik geen barst van...je dochter wil je wel graag ontmoeten,maar het wordt haar door moeder...waarschijnlijk uit jaloezie en claimgedrag VERBOTEN.

Het is algemeen bekend dat meisjes naar de vader trekken en jongens naar de moeder.In haar hart wil je dochter je graag ontmoeten,van moeder mag het niet,maar dan zal één en ander stiekem en in het geheim plaats moeten vinden...maar voor de dochter zijn er risico's met zo'n heks,want ga er maar van uit dat die je dochter gaat controleren.

Een hoger beroep kun je natuurlijk altijd aan gaan...maar het zwakke punt is en blijft de indoctrinatie van je dochter door moeder;het staat en valt met het lef van je dochter om tegen haar moeder in te gaan...en dat zal zeker niet meevallen met zo'n kreng.

Al met al is dit duidelijk opnieuw een beslissing van de Raad van de Moederbescherming in het extreme voordeel van de moeder..
Ik zou me koest houden en wachten op de dingen die er mogelijk gaan gebeuren tot en met het hoger beroep...
Bij dat hoger beroep moet je zeker vermelden dat je dochter eerder te kennen heeft gegeven graag bij je te zijn en dat de verklaring dat dit nu anders is te wijten is aan de moeder die de vader en ook de dochter deze kontakten niet gunt en daarbij de dochter onder druk zet...Als je een goede rechter treft...en die zijn er ook...weet die de waarheid omtrent de gevoelens van je dochter naar jou toe er wel uit te krijgen...en dan konden de zaken zich voor jou en je dochter wel eens positief kunnen gaan ontwikkelen..

Er zijn ook rechters die een gloeiende pest hebben aan heks-moeders die het leven van kinderen en vader met hun gemeenheid uiterst zuur maken.

Hou ook contact met de leerkrachten van de school en laat je daarbij niet door die heks wegjagen...jij hebt gezag..en dus ook het recht om de ontwikkeling van je dochter te volgen en dat met deze mensen te bespreken.

Hopelijk heb je hier wat aan en verder kan ik je alleen maar succes en sterkte wensen in deze ongelijke strijd.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door JCC »

Pascal is het zoveelste geval: prima vader, alleen moeder werkt niet mee dus is het in het belang van het kind dat vader wijkt in vorm van omgang.

Het is fijn dat er mensen mee adviseren die meer juridische kennis hebben als de doorsnee persoon. In theorie zou ik ook zeer zeker bezwaar aantekenen want je staat immers in je recht en normaal gesproken lijkt alles positief uit te kunnen pakken voor jou. In de praktijk zou ik het niet doen, recht wordt vaak niet uitgesproken, in het belang van het kind uiteraard, en kent vele niet verzorgende ouders als verliezers.

Ik zelf heb op basis van een 3 jarig juridische ontouderingsprocedure met de bijzonderste "klachten" tegen mij als vader, zonder bewijs overigens, begeleide omgang gehad van de rechtbank. Wekelijks omgang met je kinderen die negatief worden geïndoctrineerd door hun andere ouder. Ik kan mijn ervaring met je delen dat dit een regelrechte maatregel uit de hel is voor iedere fatsoenlijke ouder maar vooral ook voor kinderen die het niet leuk mogen vinden. Een maatregel die vooral geldt als genoegdoening voor de verzorgende ouder en zo wekelijks in staat wordt gesteld om extra haar gram (lijden) te halen via je kinderen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Kinderbescherming werkt niet mee

Bericht door debeurs »

pascal1983 schreef:Ik wilde nog de uitslag neerzetten van de rechtbank.

Sorry voor de late reactie hier, maar ik heb uitslag van de rechtbank gekregen voor de omgang met me dochter.
De rechtbank is van mening dat ik eraan voldoe om omgang te hebben met mijn dochter, maar omdat mijn ex totaal tegen zit, en niet wilt dat er omgang is (en volgens mijn ex wilt mijn dochter ook niet)
heeft de rechtbank besloten geen omgang te verlenen omdat de rechtbank het ziet als:
Zodra wij het kind gaan verplichten voor omgang, komt er een negatieve sfeer in het huishouden van moeder en kind, en is het negatief voor het kind dat er omgang is.

Dus met andere woorden, mijn ex is dus met dr poot blijven stampen op de grond en de rechtbank is daarmee accoord gegaan en de omgang afgewezen.

Nu heb ik 3 maanden de tijd om in hoger beroep te gaan, maar ik vraag me af wat ik daarmee opschiet.
Zolang mijn ex met dr poot op de grond blijft stampen kan ik bijna vechten wat ik wil, maar komt er weinig van terecht.

Het enige wat ik van de rechtbank gekregen heb, is informatieplicht, maar blijkbaar houd mijn ex zich daar ook niet aan!

Wie zou mij nog eventueel tips kunnen geven wat ik zou kunnen doen om toch die omgang te krijgen, of wat ik zou kunnen doen tegen mijn ex.
Ik heb al bij me advocaat aangegeven of we misschien iets tegen me ex kunnen doen, aangezien zij de gene is die maar tegen blijft zitten, misschien iets van verplichte OTS, of verplichte therapie of wat dan ook.
Maar ik weet dus niet of dat mogelijk is?

Dus graag zou ik misschien tips willen krijgen of iemand die nog weet wat ik zou kunnen doen hier tegen.

Alvast bedankt!

Groetjes Pascal

Zo héé,
Wat een geschift t****g land leven we toch in. Feitelijk wordt moeder dus beloond voor de situatie die ze zelf creeert. Is dit in het belang van het kind? Nee natuurlijk niet. Ipv dat moeder voor haar houding wordt bestraft krijgt ze wat ze wil. Een regelrechte schande. Waar is die wet bevordering voortgezet ouderschap nu precies vor gemaakt als rechyters toch maar wat anders beslissen.

Mijn bloed begint echt te koken van dit soort berichten. ik heb zelf mogen ervaren hoe krom de rechtspraak is. Bij sommige dingen kan ik me wel wat voorstellen bij andere niet.

Ik wens je veel succes met je strijd, je gevoel van omacht en onrecht. Laat je niet gek maken.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Gesloten