Vader ziet dochter te weinig naar mijn dochters zin

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
lindaja
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011, 09:34

Vader ziet dochter te weinig naar mijn dochters zin

Bericht door lindaja »

Hoi
Ik vrees dat ik een beetje een omgekeerd probleem heb van de meeste bezoekers van deze site.
Hier is het vol met mensen die hun kinderen meer willen zien maar waarbij de andere ouder tegewerkt.
Ik probeer juist dat mijn dochter haar vader meer kan zien.
Ik heb het gevoel dat ik haar hele leven al aan het vechten ben dat ze haar vader genoeg kan zien.
De eerste 3 en een half jaar zag ze hem maar zo,n 6 uur per week. 1op 1
En kwam hij ook nog savonds even langs als ze bij zijn ouders was ( hele woensdag zo,n 10 uur )

Pas sinds een half jaar verblijft mjn dochter nu 24 uur per 2 weken bij haar vader.
en de andere week ziet ze hem nog steeds maar 6 uur )
Dit was mogelijk omdat hij eindelijk ging verhuizen naar een kleine studio inplaats van een klein kamertje.
Het was de bedoeling dat we langzaam zouden opbouwen naar meer zodat hij kon gaan wennen om haar langer bij zich te hebben. zodat we toe konden werken naar gewoon een heel weekend om het weekend en die 6 uurtjes in het andere weekend.
en de helft van de vakanties.

Ze gaat sinds begin dit schooljaar naar school ( ze is net 4 geworden )

Hierop zou ook de standaard regeling in werking komen van de helft van de weekenden en vakanties. waarin ze ook hoor grootouders kon blijven zien ( woensdagen is moeilijk in combinatie met school )

Maar hij frusteerd het nu hij negeerd mijn berichten en zie hem andere plannen maken voor deze vrijdag wanneer ze bij hem zou moeten zijn zonder zelfs maar 1 bericht naar mij.
( ik zie het toevalig op mijn wall van facebook )

ik ben altijd heel erg meewerkend geweesd als er iets speciaals was als hij een keer haar exra mee wilde nemen wegens een familie feestje. of als hij op het laatse moment afzegde terwijl ze al weer klaar stond om opgehaald te worden. Ik paste het wel weer aan en zegde dus ook regelmatig mijn plannen af wegens hem.

Maar afgelopen week brak mijn hart toen mijn dochter vroeg of ik namen wilde opschrijven van mensen die zij het liefst had en haar vaders naam er niet bij werd genoemd. haar oma`s en opa mijn beste vriend die als een vader voor haar is en mijn naam en haar beste vriendin die namen werden door haar genoemd

ok misschien een beetje een onsamenhangend verhaal maar ik vroeg me af of er misschien mensen waren met tips
want ik weet nu niet meer hoe ik hier verder mee moet
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Vader ziet dochter te weinig naar mijn dochters zin

Bericht door EDA »

In de eerste plaats is het zaak je rust te bewaren. Dat doe je door te accepteren hoe het nu is. Vanuit die acceptatie kun je dan met behoud van begrip en acceptatie pogen in overleg tot een andere situatie te komen.
Ik raad je aan om zo lang mogelijk weg te blijven van rechtszaken ( zeker met 2 advocaten, omdat dat per definitie verwijdering van elkaar zal betekenen, vanwege de polariserende werking die TWEE-advocaten nu eenmaal hebben. )
Ik verwacht dat jouw houding met name kan bewerkstelligen dat er iets ten gunste van verandert.
lindaja
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011, 09:34

Re: Vader ziet dochter te weinig naar mijn dochters zin

Bericht door lindaja »

Dat doe ik al 4 jaar rust bewaren. is een beetje op aan het raken.
Ik heb vandaag gebeld naar maatschappelijk werk voor advies/meditation.
En ik heb gesproken met zijn ouders.
Nu willen zij inplaats van de woensdagen zo veel mogelijk in het weekend dat ze bij haar vader zou zijn haar een nachtje laten logeren.
Zodat zij veel contact kunnen blijven houden en ze aannemen dat hij anders niet zal willen meewerken. :(

Ik heb in eerste instantie schriftelijk gevraagd om de helft van de weekenden en de helft van de vakanties.
En dat hij als hij dan niet kan hij zelf een oplossing zou verzinnen.
Overmacht door ziekte of dergelijke is altijd een mouw aan te passen natuurlijk.

Even aanvullende info Erkenning geregeld rond geboorte.
En gezamenlijk gezag dus ook zorgplicht enz. is ook formeel geregeld
Kinder Allimentatie was onderling geregeld maar is al 9 maanden niet voldaan.omdat hij gebrek heeft aan geld op het moment
Maar ik vind het belangrijker dat ze haar vader voldoende ziet.
Ik heb van iemand anders advies gekregen om dat ook bij de mediation in te brengen zodat hij daarmee meer van zijn plichten tegenover zijn dochter en haar rechten gewaar word.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Vader ziet dochter te weinig naar mijn dochters zin

Bericht door EDA »

Mediation is een goede mogelijkheid. Afwachten of hij er meewerken zal. Ondertussen toch rust bewaren en accepteren. Maakt het voor JOU makkelijker dit te dragen. EN !! je straalt dan naar hem die rust ook uit. DAT werkt.
Gesloten