beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Dit is m.i. een reactie die er in positieve zin erg uitspringt;
''anna | 28.08.12 | 15:25
pittige kwestie. Ik persoonlijk vind dat stukken die geschreven worden op facebook en andere social media, weldegelijk een aantal zaken zouden kunnen aantonen en dus ook gebruikt zouden mogen worden in juridische kwesties. In dit specifieke geval van de vader, vind het ik echt krankjorrem dat de vader het gezag over zijn kind word ontzegd door wat hij heeft geuit. De uiting is frustratie, frustratie van machteloosheid, omdat moeders nu eenmaal meer macht hebben en in dit geval schijnbaar deze moeder daar ook vies misbruik van maakt tav vader.
Ik vind in beginsel dat beide ouders die niet getrouwd zijn gezag over hun kind moeten hebben, daar mag niet eens een discussie over zijn. Dat scheelt denk ik al enorm in getouwtrek en juridische conflicten als deze waar tenslotte het kind altijd het slachtoffer van is. Uiteraard mits aantoonbaar is dat een van de ouders het kind mishandeld, misbruikt etc. dan kan er een zaak gestart worden voor ontzetting uit de ouderlijke macht. En de uitzonderingn waabij de vader in beginsel het kind niet wilt erkennen, dus van begin ook geen gezag krijgt.
Ik vind het onbegrijplijk dat met name moeders, vuile spelletjes spelen en bloed onder nagels van vaders zuigen, puur om hem te sarren. Ergste is: over de rug van het kind!! Ze ontneemt het kind gewoon de vader. Alleen maar eigenbelang, om maar aan te tonen net als in dit verhaal, dat vader slecht is! Dat hij een slechte invloed heeft op haar en dus hun communicatie en dus weer slecht is voor het kind bla bla bla dus moeder doet er alles voor dat vader in een slecht daglicht komt te staan. En wat uit hij nou eigenlijk?? puur omdat hij kapot gaat van machteloosheid!! Kan me voorstellen in zijn geval! Ik vind echt dat de rechtbank de plank misslaat door te stellen dat toekennen van gezamelijk gezag, de spanning meer zou doen oplopen. Ik denk het tegenovergestelde.Ja moeders zou een tijdje "ziek" zijn van de beslissing, maar ze moet wel haar weg gaan vinden met vader nu... Vaders zijn over het algemeen vergevens gezins iig emotioneel kunnen ze dit makkelijker achter hun laten en zijn dan makkelijk bereid met veel geduld moeders weer bij te staan met van alles. Zo werkt het nu eenmaal... andersom niet, want dan blijven moeders doorgaan met sarren en vaders gaan kaopt van verdriet!! Verder ben ik van mening dat het ongezond is voor een kind als maar 1 ouder de beslissingen maakt, en zeker als het om een moeder gaat die juist alles doet om vader weg te houden. (misbruik maakt van haar macht). Ik denk ook dat de rechtbank meer tools in handen heeft dan alleen maar dit besluit te nemen. de tool (Forensische) mediation bijvoorbeeld? En diegene die niet meewerkt betaald in ieder geval de gehele rekening alleen ipv gezamelijk? Kijk eens hoe hard er dan ineens samengewerkt kan worden!!
Ik ben een moeder van een dochter en ik heb juist altijd gezorgd dat mijn kind, haar vader kon zien (en ook wij zijn maar over weinig dingen eens en hij maakt mij juist kwaad door geen ouderlijk gezag aan te vragen!! Ik vind dat een verantwoording die je moet nemen als vader zijnde ipv te ontlopen). Wat een slechte man is voor jou, is niet per definitie een slechte vader voor je kind . Ik vind echt dat moeders dit moeten scheiden van elkaar. Uiteraard is ieder geval anders en niet alle moeders maken misbruik van hun voorrecht, maar het komt naar mijn idee te vaak voor, ten nadele van vader maar met name vh kind!! Daarvoor heb je toch niet gekozen samen, toen je aan kinderen begon, om het leven van je kind zuur te maken??

Ik heb hier niets aan toe te voegen en ben het helemaal met deze Anna eens.

Echter dit is niet de enige positieve reactie;negatieve zijn er uiteraard ook...waarschijnlijk van bijstandsmoedertjes,die niet graag hun kindertjes,hun uitkering,hun alimentatie,hun warme zorgdekentje kwijt willen raken.(Truus van Ommen 30/8 13:46),die is heel zeker van haar zaak..
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Kijk...en dit is dan weer een opstekertje;
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6492
dat tikt er toch even in een boete van 10.000 euries....tel uit je winst...en als die dan ook nog bij dwaze pappie terecht zou kunnen komen....
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door dwazevader »

Dwaze opa schreef:Kijk...en dit is dan weer een opstekertje;
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6492
dat tikt er toch even in een boete van 10.000 euries....tel uit je winst...en als die dan ook nog bij dwaze pappie terecht zou kunnen komen....
@Dwaze opa,
Als deze boete nou eens vaker word ingevoerd dan zullen heel wat moeders zich toch even bedenken om toch maar niet bewust te gaan frustreren :D Ik ben iig voorstander van dit middel :D

En ik ben het ook helemaal eens met Anna ;)
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Het lijkt mij inderdaad een prima maatregel. Daarbij zou een wekelijkse afspraak bij de psychiater ook niet verkeerd zijn.
Gesloten