beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

''Mentrum''?....borderlinertje nr. zoveel?....hoe oud zijn je kinderen?....kunnen ze met hun moeder overweg?..of zijn ze moeder de baas?....borderliner-moedertjes zijn vaak slechte moeders,niet in staat om enige structuur aan te brengen bij de kinderen en aan gezag ontbreekt het hun meestal ook.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Dank je wel voor deze mededeling TrotsePa,

Dat stelt mij weer gerust, ik was al bang dat er een instantie was die iets kon betekenen.

Tot zover klopt dus de ervaring.

Niemand doet of kan eigenlijk iets ondernemen tegen deze moeder die door haar arbeidsongeschiktheid er een full time baan op nahoud van hoe houd ik de vader weg van mijn kinderen.
Een luxe toch, alle tijd nemen om die vader het leven zuur te maken terwijl wij wel 1500 euro p/mnd alimentatie kunnen overmaken, voor twee jaar de kinderen niet zien.

Ik ga ze toch nog een keer bellen die AMK, desnoods anoniem. Heeft iemand een betere tip?
Iemand nog ervaring met het Juridisch Loket?
dank
Harald
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

ik zou sowieso dossier op gaan bouwen bij justitie. Elke omgang die niet nageleefd wordt even langs justitie. Leg de huisarts ook de problematiek uit. Eventueel ook de buren, mocht je daar goed contact mee hebben. En een kort geding aanspannen natuurlijk.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Ja dank,

Dossier opbouwen heeft inmiddels al 1,5 meter aan ordners opgeleverd. :roll:
Ben nu met politie H'sum bezig, want die willen geen melding doen bij jeugdzorg. Wel kan ik nu, mede dank zij hun bemiddeling, jeugdzorg bellen. AMK heeft overigens een afwijkend beleid per regio!
Houdt er dus rekening mee dat AMK Amsterdam behoorlijk kan afwijken van die van Hilversum. Er zijn geen landelijke convenanten omtrent een eenduidige aanpak. De woonplaats van de moeder is bepalend natuurlijk welke AMK te benaderen.
Politie ziet overigens weinig heil in het handhaven van dit rechterlijk besluit en probeerd het weer civiel af te schuiven. Ga maar weer terug naar de rechter.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

citaat;''Politie ziet overigens weinig heil in het handhaven van dit rechterlijk besluit en probeerd het weer civiel af te schuiven. Ga maar weer terug naar de rechter.''

Tsja...had je anders verwacht van onze ''handhavers''....heeft waarschijnlijk niet hun prioriteit....het is toch ook veel ''belangrijker'' om serieus werk te maken van opgeheven middelvingertjes tegen de beedigd ambtenaar zelf...zeg nou zelf....
En dan de terroristische dreiging die uitgaat van mensen ,die hun ID niet kunnen tonen..en de maatschappij ontwrichtende werking van een wildplasser...dat heeft de hoogste prioriteit.
''Ga maar weer terug naar de rechter''...tsja..daar kom je nu net vandaan...maar goed dan ga je weer terug naar de rechter...voor de zoveelste keer...de rechter komt weer tot een beslissing....en wie moet er dan weer handhaven?....
Wat ook nog wel eens een reden van hun weigering om in actie te komen is,dat ze wel eens schijtensbenauwd konden zijn voor die borderliner-vrouwtjes en dan al dat gedoe er omheen.....nee daar kun je de doorsnee politieambtenaar toch niet mee lastig vallen...stel je voor hij kon eens overspannen raken....en er loopt al een kwart van de agenten rond met psychische problemen...
Waar de politie nu eenmaal ongelooflijk goed in is,dat is afschuiven,van het kastje naar de muur sturen en vooral doen door niet te doen......en daar kun je al behoorlijk moe van worden...toch?
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Gaat bjz dan niet tegen een beschikking van de rechtbank in (inclusief onderzoek van rvdk?) ik snap niet dat bjz met zo'n conclusie kan komen als je gewoon rustig blijft en blijft proberen op de vastgelegde tijden.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

welk draadje bedoel je Parcival?


En hoe zie je dat handelend optreden voor je?

De politie belde mij gisteren op met de mededeling dat zij geen melding doen bij bjz, maar wel dat ik zelf bjz kan bellen.

Ja ik twijfel ook, of bjz niet weer de moeder met haar zielige verhaal gaat supports. Daar zit ik inderdaad niet op te wachten.

Wat zouden jullie doen dan met dit exploot en Rb beschikking? as zaterdag weer aan de politie mededelen dat ik kom om mijn kinderen op te halen? Echt sterk is die arm niet in deze hoor.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Daden dus.

Kg stond al inde steigers.
Ik heb evengewacht totdat de moeder deze zou opstarten, aangezien ze de beslissing vd rechter wil aanvechten.
Dat scheelt mij weer kosten en kan ik gewoon meeliften.

Ik denk echter dat het bluf is vd moeder.

Ik start Kg deze week!

Bjz laat ik inderdaad even zitten.

dank
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Borderliners liegen( bijna)altijd...en ga er maar van uit dat ze bluft...de gemiddelde borderliner is als een kat,die zich'' muisstil'' houdt totdat de muis zijn of haar kop door het muizengat steekt...dan slaat ze toe...vaak genadeloos.
In de gesprekken zie je dat ook...zelf zeggen ze bijna niets en laten de ander praten...op het moment dat ze een ingang zien breekt de furie los.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Yep,

daar hoef je geen psychologie voor te studeren.
Leer vooral te vertrouwen op je eigen gevoel, je zou bijna gaan denken dat je zelf gek geworden bent!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door EDA »

Als je gek geworden bent, dan komt dat niet door wat je dacht, maar DOORDAT je dacht ( en dat denken je overnam, waarbij jij dat niet in de smiezen had ).
Stap 1 is dus waarnemen DAT je denkt. Dat is DE manier om gek worden voor te zijn. :-)

Oh ja, EN je verzet opgeven. Dat maakt ook een stuk gelukkiger.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

@ EDA

Peace brother !
Gesloten