beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Ik hou er verder over op !

Ik stuur elke week iedereen die er mee te maken heeft : Moeder, de hulpverlening die bij moeder thuis komt, de gezinsvoogd, de teamleider van de gezinsvoogd een tijdslijnrapport.
Een soort dagboek waarin ik alle gebeurtenissen bij hou, die de betreffende week gebeuren en vragen blijf herhalen waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen.

Krijg ik nooit enige reactie op !
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Sterker nog : Ik heb indertijd aan de kinderrechter een beslissing gevraagd om die begeleidde omgang vervallen te verklaren, want de kinderen hadden alleen een OTS ( UHP was opgeheven ) en de kinderrechter heeft toen beslist, dat BJZ die begeleidde omgang mocht opleggen.
Daar is dus gewoon een rechtbank beschikking over.
Er heeft 1 maal een begeleidde omgang van 1 uur geweest, maar moeder heeft die daarna stopgezet, vermoedelijk omdat ze boos was dat ik het schoolgeld van 1 jongen niet wilde betalen.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

@ Parcival

Het hele verhaal staat hier op de site, maar in het kort

De kinderen hadden een OTS ivm verschil van mening over de opvoedingsmethode tussen ouders, vader en moeder zijn daarop gescheiden. Moeder heeft na de scheiding de hulpverlening van BJZ continue gedwarsboomd, waarna een UHP is uitgesproken. De UHP heeft 1 jaar geduurd, tijdens de UHP hebben beide ouders een begeleidde omgang gehad. De UHP is door de rechter opgeheven, omdat BJZ niet binnen 6 maanden kon zorgen voor een GGZ gezinsopname voor moeder en de kinderen. Er is voor moeder wel een verplichte en goedgekeurde thuishulp door een extern bureau. De gezinsvoogd wilde voor vader de begeleidde omgang gewoon doorzetten, omdat moeder en het thuishulpbureau dat wenste, vader ging daar in eerste instantie mee akkoord, maar nadat het thuishulpbureau achteraf daar ook weer extreme voorwaarden aan verbond ( nooit geen bezoek bij vader thuis meer, geen telefonisch contact, geen social media contact enz enz ) heeft vader die begeleidde omgang geweigerd, ook omdat bij een begeleidde omgang vader als een crimineel wordt weggezet. De gezinsvoogd heeft die extreme voorwaarden later weg laten vallen en heeft voor een 1 uur durende omgang bij een Mc.Donald's gezorgd. Moeder weigert nu alles weer.

En het ergste is natuurlijk, als moeder zo doorgaat, dan is een nieuwe UHP weer opkomst.

Moeder heeft trouwens bij de opheffing van de UHP tevens het éénhoofdig gezag gevraagd, dat is geweigerd door de Rechtbank. Moeder is daartegen in beroep gegaan bij het hof, maar ook het Gerechtshof heeft het éénhoofdig gezag voor moeder geweigerd.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

@ Parcival

--De kinderen (4) hadden al een OTS voor onze scheiding wegens ernstige meningsverschillen over de opvoeding ( moeder was heel erg rigide, nooit tot enig compromis bereid en ze hield de hulpverlening buiten de deur )
2 kinderen werden op verzoek van moeder al uithuisgeplaatst, omdat moeder het er niet mee eens was, dat ze zoveel naar vader gingen na schooltijd, uiteindelijk resulteerde dat in een handgemeen tussen moeder en 2 kinderen.

--In de beschikking einde UHP staat geen woord over omgang, maar omdat BJZ normaal gesproken geen begeleidde omgangsregeling mag vaststellen bij alleen een OTS ( volgens advies advocaat en stichting KOG ) heb ik dat voor de Rb aangevochten, tevergeefs.

--De 1 uurs omgang bij McDonalds is telefonisch afgesproken, uiteraard heb ik dat zelf wel per mail bevestigd ( ook de vervolgafspraken )aan iedereen. Heb inmiddels genoeg ervaring met BJZ om ervoor te zorgen, dat altijd alles zwart op wit komt te staan.

--Nee, heb ik nog niet overwogen, BJZ steunde het verzoek van moeder voor het éénhoofdig gezag, dus dat gaat hem voorlopig niet worden.
De kinderen bij mij ? Natuurlijk, maar BJZ komt met het aloude argument, dat ze dan geen eigen slaapkamer hebben, BJZ staat nu nog geeneens toe dat ze 1 seconde bij mij komen.

Overigens is het niveau van de verhouding tussen gezinsvoogd en mij dieper dan de Marianentrog.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

@ parcival

mailadres werkt niet
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

sorry, nu wel gelukt. 1 lettertje verkeerd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Vandaag zou ik de kleine weer op kunnen halen, zegt ze dat ze me om 900 verwacht had. Ik ga de rechten van t kind straks maar even afgeven tezamen met een kopie beschikking en haar handtekening die ze gezet heeft bij de kg rechter om de omgangsregeling na te leven.
Tja wat kan ik anders nog doen?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Kan ik trouwens niet gewoon aan het kdv vragen om medewerking te verlenen aan de gerechtelijke uitspraak? Dan zou ik hem daar gewoon kunnen ophalen.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Dank voor al jullie vele reacties.

Ik bemerk helaas dat ik niet de enige ben die geconfronteerd wordt met dit leed. Leed overigens dat ik deel met mijn twee andere kinderen die hun halfbroer en halfzusje ook missen. Daar heeft mijn ex natuurlijk lak aan.
Heb vandaag grote belronde gedaan.
Slachtoffer hulp Hilversum, Landelijk slachtoffer hulp, Juridisch lokker, AMK (meldpunt kindermishandeling, jeugdzorg afd. Amsterdam)

Allemaal hetzelfde bericht. Volgens de 2 slachtoffer hulp dienstverleners is er geen succes te behalen. Er is bij hun geen geval bekent, waarin de politie
met succes een vader heeft kunnen helpen, n.a.v. een gerechtelijke beslissing. Kortom de politie handhaaft niet en verwijst het terug als een civiele zaak.
Kortgezegt; 'dossiervorming"
Ze verwijzen wel naar de kinderbescherming, maar ja, dat kan alleen door een rechter worden gestart, en dat blijft bij een advies.
Gewoon wachten tot ze 18 worden, was ook een veel gehoorde opmerking.
Het AMK ziet misschien alleen iets in de opmerkingen van de moeder die de kinderen negatief beïnvloed met "ik schiet die papa dood als ik een geweer had"
Dat vinden ze nogal 'geestelijk wreed', maar of dat echt iets oplevert..
Ja zelf een moeder met deze geestelijke achtergrond van Mentrum etc, wordt inderdaad de hand boven het hoofd gehouden. Vaders worden zelden opgevangen en dienen voor zich zelf zelfstandig hulp aan te vragen … (ja daar weet ik alles van)
Alles om de rust van de kinderen; ja dat zeggen de meeste moeders volgens deze hulpverleners.

Echt een hopeloos perspectief dus. Ik denk niet dat de advocaat van mijn ex in hoger beroep gaat, tenslotte heeft hij nu de tijd. Waarom zou hij overhaasten, als zijn client nu
al succes heeft met het niet nakomen van het rechterlijk besluit.
Een wanbetaler zou slechter af zijn.

Word morgen terug gebeld door AMK of ze nog iets kunnen betekenen, ja, ze hebben wel 2 meldingen nodig, anders komen ze niet in actie.
Mag overigens ook anoniem.
Misschien toch over op een kort geding met dwangsommen?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Het amk gaf mij aan niets te doen als een ex partner een melding maakt
Gesloten