beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

In mijn geval gaat het om een moeder die al twee jaar de kinderen niet meer wil afstaan aan mij, dit terwijl ik een gerechtelijk omgang uitspraak heb van eens per twee weken de kinderen en 2 woensdagen de kinderen. Door het weigeren de kinderen aan mij af te staan, heb ik nu 1,5 jaar geprocedeerd t/m forensich mediation aan toe in Amsterdam, waarvoor ik 6000 euro vooraf moest storten. Nu heeft de moeder al tot 3 keer toe een omgangshuis gesaboteerd. Zelf wilde ik er niet aan meewerken, maar als je daarover heenstapt, dan heb ik geen keus. Onvoorwaardelijke medewerking verlangen deze Huizen. Helaas had de moeder alleen maar voorwaarden, waardoor onze inschrijvingen niet werden geaccepteerd. 1keer1 omgangshuis (mevr Offerhaus) en het Lindehuis in Huizen. Op zich prima instellingen, maar ik voel mij wel gedegradeerd tot een vader die "zo slecht" is voor zijn kinderen, dat een omgangshuis noodzakelijk is. Dit terwijl mij niets te verwijten valt, behalve dan dat ik vorig jaar hertrouwd ben. Sinds die tijd (en 1 jaar daarvoor) heeft de moeder alle contact verbroken. Ze is plotseling uit A'dam verhuisd naar Hilversum. Kort geding heb ik verloren hiertegen. Nu is de uitspraak van de rechter binnen. Ik mag nu mijn dochter weer zien op de twee zaterdagen p/maand!! (over mijn zoon wordt niets in de beslissing vermeld!- de rechter laat het er dus gewoon op aankomen!) Afgelopen zaterdag was de moeder onvindbaar, ondanks een deurwaarders exploit met gerechtelijk bevel.
Ik snap werkelijk niet dat een rechter in A'dam deze uitspraak doet, terwijl hij voldoende bewijs heeft dat de moeder alleen maar de vader wil "wissen" . Nergens wordt de moeder door de rechter bestraft voor haar schandalig optreden, nl. 2 jaar niets meer mededelen over je kinderen. Zelfs niet waar ze op school zitten in Hilversum etc. Kortom de politie heeft getracht de moeder te vinden, wat uiteindelijk gelukt is. maar ze kunnen de beslissing van de rechter niet afdwingen bij de moeder, die zich blijft verzetten tegen deze uitspraak. Tja, wat rest nog nu te doen. a.s. zeterdag weer met de politie er naartoe of een spoedappel bij de rechtbank? Echt hopeloos dit. Heeft iemand een suggestie?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Het is allemaal zo krom als een hoepel.

Moeder heeft de wettelijke plicht dit en heeft de wettelijke plicht dat, maar als er geen sancties op staan, dan is het allemaal blaten in de lucht.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door JCC »

Hoi Harald,

ik heb geen suggestie maar kan wel wat ervaringen delen.

Ook ik heb geworsteld met die gevoelsmatige vernedering van het omgangshuis. Alleen omdat je ex iets over je beweerd krijg je: omgangshuis. Als je het van een afstandje bekijkt kom je er bijna niet omheen dat dit wereldje (cirkeltje) een industrie is die drijft op zogenaamd gevaarlijke vaders en gevoed door op toevoeging procederende zielepietjes zonder limiet.

Rechters spreken maar uit wat ze willen, als moeders niet wil of kan houd het op en dan is het net als wat Driver zegt, er staat geen straf op niks nakomen. Dit wordt gezien als: niet in het belang van het kind en is een vrijbrief voor de moeder in dit geval die zich verschuilt achter haar kinderen.

Ik heb eens aan een rechter gevraagd tijdens een zitting of 2 keer van de uitgesproken 26 keer nakomen van omgang in een omgangshuis niet wat weinig was. Ik heb het met u te doen en daar kon ik het mee doen.

Het is een waanzin waardoor je vanzelf vroeg of laat mentaal of financieel breekt waardoor je als vader aan de horizon verdwijnt.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Troost je met het feit dat je niet de enige bent...

Mijn ex presteert zelfs bij de rechter aan te geven dat het opleggen van een dwangsom nutteloos zou zijn... Ook zij wilt enkel omgang toestaan in een omgangshuis, waar een jaar geleden al lang door de rechter op advies van de raad van de kinderbescherming is vastgesteld dat dit niet nodig is. Ook lapt ze de omgangsregeling aan haar laars en kon ze naar mijn mening niet goed verdedigen in de rechtzaal.

Ik (en daarbij natuurlijk ook mijn zoontje) verwachten over enkele weken de beschikking. De praktijk zal moeten uitwijzen wat er met deze beschikking gebeurd.

Erg veel sterkte..
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

De heren/dames rechters trekken zich ook nergens meer iets van aan.

Ik heb 1 rechter al eens vergeleken met een ja-knikker van Bureau Jeugdzorg.
Alles wordt vooraf uitgedokterd en voorgekookt, de rechtszitting zelf is gewoon een toneelstukje wat voor het publiek opgevoerd wordt.
En dan wordt je gewoon het zwijgen opgelegd, vinden ze niet leuk.


Verder heb ik een andere rechter al eens gevraagd bij het vragen om een omgangsregeling om in de beschikking niet een dwangsom op te nemen, omdat die toch oninbaar is, maar een taakstraf voor moeder in een verzorgingstehuis voor de duur van de omgangsregeling.
Bijvoorbeeld moeder komt een omgangsregeling van 4 uur niet na, dan wordt zij verplicht zich te melden zich bij de daaropvolgende omgangsregeling voor een taakstraf van 4 uur in een nader te bepalen verzorgingstehuis. Dat is ook praktisch, want voor die 4 uur hoeft zij immers niet voor de kinderen te zorgen, want die zijn bij Papa.

Gevolg :

Beide advocaten waren met stomheid geslagen, moeder viel krijsend op de grond
De griffier trok zijn wenkbrauwen op en keek vragend naar de rechter. De rechter zat met zijn mond open naar mij te staren en lastte een pauze van 10 minuten in.

Daarna ging hij weer vrolijk verder, alsof er niets gebeurt was en negeerde mij volkomen.

Toch lijkt dit idee mij helemaal zo slecht nog niet.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Vor zover ik begrijp kan de rechter volgens de wet toch alleen een dwangsom of gijzeling opleggen? Dat laatste gebeurt volgens mij niet..
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Ja natuurlijk, dat weet ik ook, maar het was alleen maar mijn bedoeling om de rechter wakker te schudden, dat zijn beschikking voor een omgangsregeling toch van geen enkele waarde is, als moeder besluit zich er niet aan te houden.

En je mag natuurlijk vragen wat je wilt hé
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door EDA »

Harald, volgens mij ben jij inmiddels, MET mij, tot de conclusie gekomen dat je niets maar dan ook niets kunt doen.

Ook ik kan in mijn situatie ( vergelijkbaar met de jouwe ) NIETS doen. Niks helpt......

NIKS helpt!! :-)

Heeeeee. NIKS helpt.

Maar hoe doe je dan NIKS??

Ik merk dat het verrekte lastig is, om NIKS te doen.

(Maar zoek eens op de schrijver Eckhart Tolle !!! )

Ik weet het, het is aan andere benadering. Maar voor mij is het onvermijdelijk. Ik moet richting ' verlichting ' ....

Ik zou zeggen en willen adviseren: Stop maar met vechten. ( o.a. via de rechter ) Je weet inmiddels dat ze je niet helpen. En vele met ons weten dat in elk geval al. Nou, dan stoppen we toch met vechten voor de rechtbanken. Hebben ze meteen minder werk dus minder inkomen. Vallen er vanzelf ontslagen in die bolwerken van waanzin.
Ondertussen werk je zelf aan een echte oplossing. En da's hard, maar vruchtbaar werk, kan ik je uit eigen ervaring verklappen. Je wordt er zelf beter van en je zult een fijner leven krijgen. Dat voorspel ik je.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

The Driver schrijft;
''
Ik heb 1 rechter al eens vergeleken met een ja-knikker van Bureau Jeugdzorg''

Potverdriejandubbeltje...hoe durf je zulke gedachten te hebben over één onzer meest ''gerespecteerde hoogwaardigheidsbekleders'''...foei Driver in de hoek en schaam je!
Verder schreef hij;
''Beide advocaten waren met stomheid geslagen, moeder viel krijsend op de grond
De griffier trok zijn wenkbrauwen op en keek vragend naar de rechter. De rechter zat met zijn mond open naar mij te staren en lastte een pauze van 10 minuten in.''

Tsja,daar moesten ze even van bekomen...maar Driver,je hebt nog geluk gehad,want voor hetzelfde geldt was je in opdracht van de rechter door de parketwacht afgevoerd en linea directa met een IBS naar een psychiatrische inrichting gebracht...iemand die deze muffe rechtbankorde zo in de ware brengt is in de ogen van de autoriteiten natuurlijk zelf in de war en dient in zijn eigen belang opgesloten en behandeld te worden.

En verder;
''Daarna ging hij weer vrolijk verder, alsof er niets gebeurt was en negeerde mij volkomen.''

vrolijk???....deed alsof.?...misschien in die pauze nog wel een paar extra slaaptabletjes genomen.....want die slaap is HEILIG!
En had je nu echt gedacht dat hij ook nog maar een seconde aandacht aan jou als slaapverstoorder zou hebben besteedt....nee nu verwacht je toch echt teveel van den ''edelachtbare''.

Heb je er geen filmpje van?...leuk voor op het net!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Tsja, ik ben later toch al eens de rechtbank uitgezet door 4 parketwachters ( type kale kop en meer dan 120 kg. ) toen ik de gezinsvoogd een vuile klootzak bleef noemen in de rechtszaal.
Moeder en ik hadden de gezinsvoogd op 09 november gevraagd of de kinderen met de kerst naar huis mochten, maar gewoon geen antwoord op gehad, dus zoals de regels voorschrijven mag je dan 14 dagen na 09-11 naar de rechter om het bij hem voor te leggen. Tijdens de zitting ( op 23-12 ) vroeg de rechter natuurlijk aan de gezinsvoogd of de kinderen ( met OTS en UHP ) van hem met kerst naar huis mochten.
Voorafgaand aan de zitting had de gezinsvoogd al gezellig hardop zitten babbelen met de rechtbankmedewerkster van de RvdK, een stagiaire en nog iemand van BJZ hoe zij gezellig de kerstdagen met de familie gingen doorbrengen met allerlei kerstcadeau-tjes onder de kerstboom. Dus mijn bloeddruk was al richting de 200 gegaan.
De gezinsvoogd antwoordde toen aan de rechter, nee dat vind ik niet goed.
Toen heb ik de gezinsvoogd voor de rechter diverse keren een vuile gore klootzak genoemd en daar neem ik nog steeds geen woord van terug.

Zelfs tot 4 rechtzittingen daarna werd ik door de parketwachters verzocht om in de openbare rechtbank op een apart stoeltje in een hoek te gaan plaats nemen ! !. Natuurlijk jongen, om 5 minuten later toch maar naar de juiste zittingszaal te lopen, hahahaha.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Dwangsommen zijn in 99% van de gevallen niet te innen, omdat moeder een te laag inkomen of een bijstandsuitkering heeft. Bovendien zal een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld moeten worden en die zal eerst een voorschot op zijn kosten eisen, dus het gaat jou ook nog veel extra geld kosten ook, als er al iets te innen valt.

Een verzoek tot éénhoofdig gezag en wijziging hoofdverblijfplaats van de kinderen naar jou, als moeder al de verzorging heeft, dat kan je in Nederland wel op je buik schrijven, tenzij moeder TBS of een gevangenisstraf heeft.

Met jouw gedachtengang ben je verzekerd van het jarenlang subsidiëren van gerechtsdeurwaarders en advocaten.

Welkom trouwens in de rechtsstaat Nederland.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Parcival....indrukwekkende schuilnaam trouwens...

Dus de mogelijkheid bestaat dat de rechter besluit dat de vader éénhoofdig gezag heeft en dus moeders het gezag ontneemt,terwijl het hoofdverblijf bij moeders blijft.
Dat lijkt me wel degelijk een verbetering en geeft vaders inderdaad de kans om moeders te beletten de omgangsregeling te saboteren.
De kinderen zijn dan als het ware door de gezaghebbende vader naar de uit het gezag gezette moeder uitbesteedt c.q. gedelegeerd.
In theorie zal hij de kinderen dus elk moment kunnen opeisen en permanent bij zich in huis nemen,hij heeft alleen het gezag immers...of heeft de edelachtbare dit gezag toch weer aan allerlei voorwaarden verbonden?
Ik ben er nieuwsgierig naar,omdat een dergelijke uitspraak ook wel eens in de voogdijzaak van mijn zoon zou kunnen vallen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

@ Parcival

Als je jouw methode volgt, dan ben je inderdaad verzekerd van jarenlange juridische procedures en daarmee ook advocaatkosten, als je als vader het éénhoofdig gezag wilt hebben en de hoofdverblijfplaats van de kinderen bij moeder blijft, kan je mij de LJN nummers geven, waarbij dat inderdaad is toegekend, ik ken er namelijk geen.

Als je inderdaad een dwangsom wilt innen, dan zal je toch echt naar een gerechtsdeurwaarder moeten en niet naar een incassobureau of "gewone" deurwaarder en alle gerechtsdeurwaarders vragen een voorschot op hun te verwachten kosten, ook zal er eerst bepaald moeten worden wat de beslagvrije voet zal zijn voor moeder. Vaak is die beslagvrije voet al hoger dan de bijstandsuitkering, dus mogen ze al helemaal niets inhouden op hun uitkering. Tenzij moeder een goede betaalde parttime baan heeft natuurlijk en dan kan je je kapot procederen, want moeder kan dan een goede advocaat ook wel betalen.
Ik kan je echter verzekeren, dat de meeste gescheiden moeders met kinderen een bijstandsuitkering hebben.
Overigens kan de hele procedure voor het éénhoofdig gezag tot en met het Gerechtshof gemakkelijk 5 jaar duren.
Bij het eerste verzoek aan de gewone rechtbank, zal de rechter eerst een onderzoek van de RvdK ( wachttijd minimaal 6 maanden, daarna onderzoek minimaal 5 maanden ) daarna weer een nieuwe zitting ( 6 maanden ) uitspraak met voor moeder 3 maanden de tijd voor Hoger Beroep, daarna aanvraag Hoger Beroep ( griffiekosten voor beide € 295.- )
wachttijd zeker 9 maanden. Als alles goed gaat, de rechter kan ook beslissen tot begeleiding van een gezinsvoogd met een OTS, dan ben je nog verder van huis.
Gesloten