beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door EDA »

The Driver schreef:@ EDA

Peace brother !
Daar motten we wel heen ja :-) Toch ??
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Vandaag maar even een rondje huisarts/politie/bjz gedaan..
Er zit wat potentie in (bemiddelingsaanbod van de politie bijvoorbeeld) of een mogelijkheid tot onderzoeken bjz. Echter was me door bjz dat niet aanbevolen. Eerst maar even de beschikkingen afwachten
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Moeder is in hoger beroep gegaan en vraagt tevens schorsing van de beslissing rechter aan.
Oftewel KG is niet meer nodig.
Dit ontslaat overigens niet de politie van het strafrecht, daar beslissing wel dient nageleefd te worden, totdat de hoge rechter anders beslist.

Ik moet me nu wel bezinnen welke strategie nu te volgen?

Op zich opmerkelijk dat moeder in hogere beroep gaat. Of de rechter beslist nu geen omgang meer, of hij gaat nu eindelijk eens twijfelen aan de geestelijke vermogens van de moeder. Mentrum rapport opvragen etc.

Enfin, wie een advies heeft is welkom.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Harald
Die gegevens van je ex opvragen bij Mentrum kun je wel vergeten..die ga je echt niet krijgen...medische geheimhoudingsplicht...
Het heeft ook weinig zin om de psychische problematiek bij de rechter aan te voeren..in de rechters ogen is iedereen die geen psycholoog of psychiater is een volslagen leek op dit gebied...in zijn beleving kan ook een handige klusser met twee gouden handjes geen huis bouwen,dat kan alleen een gediplomeerde timmerman...aan het feit dal leken soms aanmerkelijk meer inzicht en verstand hebben van allerlei zaken,heeft de rechter geen enkele boodschap aan...hij verkeert in de wereld van de de regeltjes en wetten en de praktijk is hem nu eenmaal bijna volslagen vreemd.

Hou er rekening mee,dat zo'n aangekondigd beroep ook een schijnactie kan zijn,enkel en alleen om alles te vertragen....trouwens staat er geen termijn voor een beroep?

Mocht het tot een nieuwe rechtszaak komen,dan is dat voor jou natuurlijk wel weer een mooi podium om je verhaal te doen...inclusie de omgangsabotage en het feit dat moeders..EN DE KINDEREN.....met behulp van de politie opgespoord moesten worden...
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Harald »

Ja, ik zie het hoger beroep ook als een kans om alles opnieuw de "revue" te laten passeren.

8 aug was de beschikking, volgens mij heb je 3 mnd de tijd om in Appel te gaan.

Aangezien het vonnis over één van mijn kinderen ging (alleen het zusje) nalv dit zou de rechter op 10 dec beslissen wat er met mijn zoon zou gebeuren, verwacht ik inderdaad dat dit nu komt te vervallen.

Ja, je leest het goed. Deze rechter kon niet goed beslissen, dus wat doet hij. Hij beslist dat eerst mijn dochter weer omgang met mij mag hebben en als dat goed gaat (in dit geval niet dus) dan beslist hij op 10 dec wat er met de omgang tussen mij en mijn zoon moet gebeuren.

Werkelijk een beslissing waarin je vraagt om moeilijkheden. Zeker voor de kinderen zelf. Als zus wel haar vader mag/moet zien (zoon mag zelf weten of hij ook wil, maar dat wil hij waarschijnlijk niet) en zoon pas 3 maanden later!

Ik begrijp werkelijk niets van deze uitspraak.
Enfin, door het hoger beroep zal dit nu wel over genomen worden met inderdaad vele maanden extra vertraging, daar de Amsterdamse rechtbank familiezaken overspoelt wordt met deze zaken en ze mankracht te kort hebben.
Kijk zo'n rechter verdiend toch zo'n 8000 bruto per maand. Die zou toch wel weten wat hij doet?
Die had dit resultaat toch allang kunnen voelen aankomen.
Wij en de kinderen zitten met de brokken en wie kan later de "rotzooi" weer opruimen, juist datzelfde Mentrum waar je dan weer in terecht komt na je jeugd omdat je het leven niet meer aankan en zo is het cikceltje weer rond...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Ik vind het een heel vreemde uitspraak wat betreft die gescheiden omgang voor je dochter en je zoon,tenzij die laatste 12 jaar of ouder is.
Kinderen op wat voor manier dan ook uit elkaar halen,na een scheiding is zeker niet in het belang van de kinderen....na een scheiding hebben ze elkaar nu juist hard nodig...
Als ik het goed begrepen is je dochter nu proefkonijn voor de rechter om vast te stellen of je op termijn ook goed om kunt gaan met je zoon?....kan het nog gekker?...was die rechter al wel droog achter de oren...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

citaat; ''Kijk zo'n rechter verdiend toch zo'n 8000 bruto per maand. Die zou toch wel weten wat hij doet?
Die had dit resultaat toch allang kunnen voelen aankomen''.

Een veel verdienend iemand is geen enkele garantie voor kwaliteit...eerder het tegendeel zou ik bijna willen beweren,want van dat laatste wemelt het van de voorbeelden zoals directeuren van woningstichtingen om er maar wat te noemen...
Dat rechtbanken worden overspoelt met familiezaken is nu eenmaal een gegeven als organisaties als BJZ en Kinderbescherming de trauma's van ""Savanna'' nog steeds aan het verwerken zijn....zij ..leveren'' wel.
Als de rechtbanken met te weinig personeel verzuipen in het werk kan het haast niet anders dan dat de zaken veel tijd in beslag nemen en ook dat er door haastwerk de nodige fouten worden gemaakt...
En dan hangen er ook nog eens allerlei bezuinigingen boven hun hoofden...

Misschien kunnen ze wat dwaze vaders als rechters laten instromen;ervaringsdeskundigen zat op het forum...Dwaze opa wil het wel voor de helft doen;4000 euro weliswaar altijd nog een flink bedrag...ja...''maar dan heb je ook wat''...toch?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Ja zeg.. toch zeker geen dwaze opa als rechter. Geef mij maar een mooie jonge blonde. Die zijn wat moderner :)
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

No offence trouwens hoor. Ik waardeer je input hier enorm! :wink:
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Trotse pa schrijft;.......''No offence trouwens hoor. Ik waardeer je input hier enorm!''

Dit is hatstikke fijn om te horen en ik heb mijn ''input'' tot nog toe met alle plezier gedaan;ik vind het forum als dit erg leerzaam en is een goede ondersteuning bij de voogdijzaak van mijn zoon...
Het wemelt hier van de praktijkervaringen en mijn ervaring is dat je daar verreweg het meeste van opsteekt en door je wederzijdse ervaringen te delen worden alle partijen ...uitgezonderd de (h)exen ...er beter van.

Bovendien zie ik alles ook als een investering in mijn eigen zoon en mijn kleinkinderen,door zoveel mogelijk in het werk te stellen opdat de kinderen uit hun huidige bedroevende situatie bevrijd worden...nu is het al zo dat de relatie van opa en ook oma met zoonlief en de kleintjes beter is dan hij ooit geweest is;dat is de eerste winst,die iets ons niet meer afgepakt kan worden,hoe de zaak zich ook verder ontwikkeld.

Nog even terzijde...ben ik als rechter voor je wel acceptabel als ik mij van net zo'n mooie blonde haardos voorzie als ''Us Geert''?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Ik zou dat niet kunnen weigen Dwaze Opa :)

De drukte bij de rechtbank is enorm dus ze kunnen alle hulp gebruiken. Helaas is er weer uitstel van executie ten gunste van m'n ex haar willetje.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door dwazevader »

JCC schreef:Hier een iets actuelere uitspraak over gezag, als je de reacties doorbladerd dan zie je dat vnl vrouwen dit zeer terecht vinden.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6475
Wat ik veel heb gelezen op dit forum is dat het de rechter niks uitmaakt wat ouders van elkaar vinden. Daar gaat het echter niet om. Maar hier word er toch naar gekeken wat ouders tegen elkaar zeggen en doen.
Vader uit mening foei dat mag niet.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Bij een poll over dit onderwerp,waar zo'n kleine 600 lezers aan mee gedaan hebben was toch 59% het niet met de rechter eens en zo'n 41% wel....op zich toch wel bemoedigend.
Gesloten