lindenhuis in Huizen

Hoe denkt u over omgangshuizen en wat zijn uw ervaringen hiermee.
Plaats reactie
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

lindenhuis in Huizen

Bericht door Harald »

Beste Vaders,

Een omgangshuis behoord volgens mij in/bij de catagorie ouders welke door omstandigheden, zeg bv Drugs/Alcohol verleden, niet meer in staat zijn geweest om hun kinderen te ontmoeten.
In mijn geval gaat het om een moeder die al twee jaar de kinderen niet meer wil afstaan aan mij, dit terwijl ik een gerechtelijk omgang uitspraak heb van eens per twee weken de kinderen en 2 woensdagen de kinderen. Door het weigeren de kinderen aan mij af te staan, heb ik nu 1,5 jaar geprocedeerd t/m forensich mediation aan toe in Amsterdam, waarvoor ik 6000 euro vooraf moest storten. Nu heeft de moeder al tot 3 keer toe een omgangshuis gesaboteerd. Zelf wilde ik er niet aan meewerken, maar als je daarover heenstapt, dan heb ik geen keus. Onvoorwaardelijke medewerking verlangen deze Huizen. Helaas had de moeder alleen maar voorwaarden, waardoor onze inschrijvingen niet werden geaccepteerd. 1keer1 omgangshuis (mevr Offerhaus) en het Lindehuis in Huizen. Op zich prima instellingen, maar ik voel mij wel gedegradeerd tot een vader die "zo slecht" is voor zijn kinderen, dat een omgangshuis noodzakelijk is. Dit terwijl mij niets te verwijten valt, behalve dan dat ik vorig jaar hertrouwd ben. Sinds die tijd (en 1 jaar daarvoor) heeft de moeder alle contact verbroken. Ze is plotseling uit A'dam verhuisd naar Hilversum. Kort geding heb ik verloren hiertegen. Nu is de uitspraak van de rechter binnen. Ik mag nu mijn dochter weer zien op de twee zaterdagen p/maand!! (over mijn zoon wordt niets in de beslissing vermeld!) Afgelopen zaterdag was de moeder onvindbaar, ondanks een deurwaarders exploit met gerechtelijk bevel.
Ik snap werkelijk niet dat een rechter in A'dam deze uitspraak doet, terwijl hij voldoende bewijs heeft dat de moeder alleen maar de vader wil "wissen" . Nergens wordt de moeder door de rechter bestraft voor haar schandalig optreden, nl. 2 jaar niets meer mededelen over je kinderen. Zelfs niet waar ze op school zitten in Hilversum etc. Kortom de politie heeft getracht de moeder te vinden, wat uiteindelijk gelukt is. maar ze kunnen de beslissing van de rechter niet afdwingen bij de moeder, die zich blijft verzetten tegen deze uitspraak. Tja, wat rest nog nu te doen. a.s. zeterdag weer met de politie er naartoe of een spoedappel bij de rechtbank? Echt hopeloos dit. Heeft iemand een suggestie?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door The Driver »

@ Harald

Join the club, niemand kan moeder dwingen.

Ik zou zelf ook nergens mee akkoord gaan voor wat betreft omgangsregelingen, omgangshuizen en wat voor begeleidde omgang dan ook.

Het zet vader altijd in een kwaad daglicht tegenover de kinderen en dan moet je er in jou geval nog voor betalen ook.
Het valt nog mee, dat de hulpverlening niet eist dat Vader met handboeien aan de omgangsruimte binnen geleid wordt.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Harald »

Ja dank Driver,

Met nu zelfs een gerechtelijk bevel waarin de moeder 1x per twee weken de kinderen aan mij moet meegeven (start voor 4 uur per zaterdag) maakt de moeder dat ze onbereikbaar blijft. Ze reageerd nergens op. Ze neemt wel de deurwaarders exploten in ontvangst, maar vervolgens is ze onvindbaar. Aangifte gedaan bij de politie. Politie, AMK, Slachtofferhulp, ze zeggen allemaal hetzelfde. We hebben helaas geen voorbeeld voor u, waarbij wij met succes een kind bij een moeder hebben kunnen ophalen en aan de vader hebben kunnen overhandigen. U kunt beter wachten tot ze 18 worden. Ondertussen noemen we dit; "dossier vorming".
Daar heb ik het mee te doen. Misschien nu wachten op een rechter die de kinderbescherming inschakelt, maar of dat iets oplevert vraag ik mij af.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Dwaze opa »

Als jij volgens het gerechterlijk bevel,recht heb om je kinderen te bezoeken en ze te ontmoeten en zowel moeders als de kinderen zijn in geen velden of wegen te bekennen,is een AMBER_ALERT misschien een oplossing.
Voor jou zijn de kinderen vermist...toch?...hopelijk krijg je de politie zover...zal niet meevallen.....geef desnoods aan dat je vreselijk ongerust bent en noem de mogelijkheid dat ze de kinderen wel eens iets zou kunnen aandoen..(een lieverdje is het zo te zien in elk geval niet)...maar maak bij de politie niet teveel stampij,want voor je het in de gaten hebt stellen ze vast dat je in de war bent...psychiatertje erbij...en in mum van tijd sluiten ze je met een IBS op in een psychiatrische inrichting.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Casper »

Nog een suggestie: vraag eenhoofdig gezag aan (want moeder laat duidelijk zien dat ze beslissingen neemt die niet in het belang van de kinderen zijn). Zie andere topics op dit forum.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Harald »

Je staat vaak in dubbel in deze situatie. Je weet dat als je voor de voordeur gaat liggen, de moeder gaat reageren dat ze gestalked wordt. Ook al sta je in je gelijk.
De politie heeft de moeder uiteindelijk gevonden 's avonds. Ze belde mij dat het goed ging met de kinderen. Dat was tenslotte hun voornaamste zorg. Het beste was volgens de politie de kinderen maar met rust te laten. Ik vertelde hun dat ik dat de afgelopen 2 jaar al had gedaan en dat het woord 'rust' nu niet de goede keuze was. Tenslotte blijft het een moeder die de minderjarige kinderen onttrekt aan het ouderlijk gezag! Art 279 Wbvs.
Ja natuurlijk, de moeder heeft nu 8 getuigen verklaringen dat de kinderen door al dat politie bezoek zo overstuur zijn geraakt, dat de kinderen weer rust nodig hebben. Dit terwijl zij het allemaal zelf veroorzaakt heeft. Na de aangifte van mij bij het politie buro wordt zij dan op verhoor gevraagd. Maakt verder weinbig uit. De moeder heeft openlijk middels haar advocaat laten weten niet aan het vonnis mee te werken.
Nu staat inderdaad een kort geding voor de deur. Ik hoop echter dat de moeder in haar woede deze zelf start. Dan kan ze hopelijk in haar eigen val lopen en inzien dat ze geen keus heeft dan mee te werken.
Inderdaad moet je je niet verleiden om je als een 'gek' te gaan gedragen. Alles wordt namelijk tegen je gebruikt om vooral te laten zien dat je een totaal ongeschikte vader bent waar de kinderen terecht bang voor zijn.
Het valt mij op dat vele professionele instanties gevoelig zijn voor al deze 'moederlijke' bezwaren en dat zelfs moeders met een Bordeline stoornis en suïcidaal verleden geen stro breed in de weg wordt gelegd. Kennelijk, zoals mij 5 jaar geleden al door het Mentrum werd medegedeeld, de kinderen dienen bij de moeder te blijven in het kader van haar herstel!!? Welk herstel? Het enige wat ze nu doet is haar en mijn kinderen voor de rest van hun leven beschadigen door dit gedrag.
Zelf heb ik met mijn nieuwe relatie een 4 jarig jongetje en heb ik de dochter van haar erkent als vader. Daar heb ik gelukkig een goede afleiding mee. Ook zij lijden onder de situatie, maar dat zal de rechter noch mijn ex een zorg zijn. Dat samengestelde gezin heeft namelijk geen waarde voor de rechter.
Voorlopig weiger ik te accepteren dat ik moet afwachten tot ze 18 worden over 7 en 9 jaar, al is het maar voor hun 'half' broer en zusje.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Dwaze opa »

citaat;'' Kennelijk, zoals mij 5 jaar geleden al door het Mentrum werd medegedeeld, de kinderen dienen bij de moeder te blijven in het kader van haar herstel!!? Welk herstel?

Deze mededeling hebben ze vast niet op papier gezet,maar je waarschijnlijk zonder getuigen gedaan... want dit is niets anders dan....kinderen OFFEREN aan een mogelijk herstel van de moeder....een ronduit schandalige therapie en kansloos bovendien...
Heb altijd al zo mijn twijfels gehad over deze instituten en ben nu nog veel meer op mijn hoede voor eventuele kontakten met deze sector.
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Harald »

Dwaze Opa, nou er is meer.

Gezien het budget van de huidige Mentrums in ons land is er geen budget meer om de vader op te vangen. Die moet zijn eigen therapie verzorgen. Dus als je de pech hebt zoals in mijn geval, dat een moeder na een poging tot zelfdoding, waar ik haar "gelukkig" terug heb kunnen brengen naar het Aardse leven, zij opgenomen wordt in Mentrum dagverpleging. Ik voorts 1,5 maand de kinderen heb moeten opvangen en verzorgen, je dan deze mededeling krijgt. Nu moet je niet denken dat Jeugdzorg een oogje in het zeil houdt, nee dat doen ze niet. Niemand is verantwoordelijk als de moeder besluit het er nog eens op te wagen, echter nu incl. de kinderen. Haar testament ligt in de kluis van het Mentrum crisis centrum. Helaas willen ze daar natuurlijk geen kopie meer van maken voor mij. De moeder ontkent natuurlijk alles, en ach, niemand komt erbij toch?
Probeer dit vooral niet tegen een kinderrechter als dhr Has te zeggen te Amsterdam. Hij zal je alleen maar vermanend toe spreken met de mededeling dat dit nergens toe leidt en enkel een soort van laster praat is om de moeder in diskrediet te brengen.
Nou inderdaad, geen getuigen erbij die willen getuigen en weg zijn je kinderen met achterblijvend een zenuwslopend "tikkende tijdbom" gevoel voor mij als vader.
Wie is eigenlijk in staat om dit Mentrum dossier te openen?
Kinderbescherming, de rechter?

Het is een onrechtvaardig gevoel welk nu na 6 jaar vechten tegen al deze instanties, niet opgeleverd heeft.
Diegene die hier wel bij varen zijn de advocaten en alle zogenoemde forensisch Mediators.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Dwaze opa »

@Harald

Ik vind de situatie waarin je kinderen zich bevinden tamelijk alarmerend en kan me dan ook heel goed voorstellen dat dit behoorlijk zenuwslopend voor je is...
Hoe is de huidige situatie....woont de moeder samen met alleen de kinderen;is er sprake van een ondersteunend netwerk..?
Bekend mag verondersteld worden dat borderliner-typetjes maar weinig vrienden en kennissen hebben en vaak eenzaam en alleen zijn;hun gedrag stoot velen af en vooral hun mateloze aandacht trekken komt velen al snel de keel uit..
Het feit dat zij wegloopt voor een gerechterlijk vastgelegde omgang en dan door de politie moet worden opgespoord spreekt ook niet bepaald in haar voordeel.
Het lijkt mij nauwelijks verantwoord dat twee jonge kinderen aan deze labiele en suicidale vrouw worden toevertrouwd...
Ook de kans dat zij zichzelf en ook de kinderen iets aandoet lijkt mij denkbaar in haar situatie...er zijn haar wat dat betreft meerdere moeders voorgegaan...één van de meest recente is de ''campingmoord van een moeder op haar twee eigen jonge kinderen in Ter Wolde zo'n half jaar geleden.

Een dik half jaar geleden zat mijn zoon in ongeveer een vergelijkbare positie...zijn toenmalige partner heeft toen de kinderen ontvoerd en is op valse gronden in een blijf van lijf-huis getrokken...gezien haar labiele toestand en psychiatrisch verleden hebben wij toen een verzoek bij de burgemeester ingediend voor een IBS...opname in een psychiatrische inrichting...helaas zonder succes....maar deze aanvraag is wel bij alle latere beoordelingen(ook bij de rechter) ter sprake gekomen...moeders is er nog steeds..na 3/4jaar..pisnijdig over...niet zij is gek,maar hij....een kenmerk van borderliners...de ''anderen '' hebben het altijd gedaan en zijn altijd fout...de borderliner zelf is de perfectie zelve
Harald
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2012, 13:11

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Harald »

Ha Dwaze Opa,

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik alleen weet waar ze met de kinderen woont. Met wie ze eventueel samenwoont, geen idee. Wel weet ik dat ze plotseling verhuisd is naar Hilversum vorig jaar. En heb ik na veel gedoe hun adres gevonden en de school van de kinderen, waar ik vorige week eindelijk een kopietje van de rapporten van de kinderen heb kunnen bemachtigen van het afgelopen schooljaar.

Ze heeft inderdaad weinig kennissen en alleen "vrienden" die haar volledig steunen. Dit soort typen duld namelijk geen tegenspraak. iedereen die haar "door" heeft wordt namelijk 'gewist'.

Heb nu net toch AMk in Hsum te pakken gekregen en zij gaan er hopelijk verder mee. Zelfs heb ik vandaag een inschrijving weten te bemachtigen bij buro slachtoffer hulp. Zij geven mij weinig kans, maar begrijpen mijn "laatste strohalm" gevoel, en alle 'beetjes' helpen nietwaar. Ik kan alleen maar de druk opvoeren, in de zin van, zoveel mogelijk 'rook' maken. Hopelijk zien ze nu wel het vuur.

Ontvoeren gaat wel ver zeg, maar inderdaad, minderjarigen onttrekken aan ouderlijke macht en onbereikbaar blijven lijkt er wel verdomd veel op. Ze voelen niet als vermist, maar wel als onbereikbaar.
Soms lig ik om 6 uur al voor het huis om te kijken of ze er wel wonen.

Het zijn spanningen die overigens wel 'vreten' aan mijn huidige relatie en gezin. Ik moet ook proberen aan hun te denken, anders gun ik mijn ex ook nog dat plezier, dat ik er zelf onder door ga!

Dank voor je mail en het delen van deze 'ontberingen'. Voor mij is dit zo onbegrijpelijk dat het net lijkt of ik gevangen zit in een Kafka achtige situatie. Ik ben veroordeeld, maar weet gewoonweg niet waarvoor. En niemand is in staat om mij uit te leggen waarom dit zo is en gaat.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: lindenhuis in Huizen

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Harald

Het is precies zoals je het zegt...''Kafka-achtige situaties''...waarin je moet kiezen tussen twee kwaden te weten;''jou kinderen die bij je zijn weggehaald en je nieuwe gezin''...tijd en aandacht voor de één gaat altijd ten koste van de ander;als er sprake is van een ''gulden-middenweg'' is het hier wel...
Het is mij wel duidelijk,moeders is een borderliner in optima forma...dat ''wissen'' is er ook een onderdeel van....iedereen die niet onderhorig is,met enige kritiek komt,wordt na verloop van tijd afgedankt en ingeruild voor iemand anders,die dan na verloop van tijd hetzelfde lot treft.

In ''ons geval'',is buurvrouw,die de kidnapplannen met de ex voorbereid heeft en moeders naar het blijf-huis heeft gereden,nu ook gewist,omdat buurvrouw spijt heeft gekregen van haar activiteiten....veel meer toekomstperspectief dan de prostitutie hebben dit type vrouwtjes niet...of het wordt alsnog de psychiatrische inrichting.
Plaats reactie