Alimentatie gezeur

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Alimentatie gezeur

Bericht door Stiefmamma »

Ik ben hier nieuw maar ik denk hier een hele hoop informatie vandaan te kunnen halen. Ik ben al 4 jaar de partner van een 'gescheiden' vader, ze zijn gelukkig nooit getrouwd geweest, en hij heeft twee kinderen. We hebben al heel wat rechtszaken meegemaakt met deze ex (vastgestelde borderliner) en waarschijnlijk zal het nooit ophouden.

Mijn partner heeft net een nieuw baan gekregen maar is hetzelfde blijven verdienen. Zijn ex ruikt meteen geld en wil een nieuw alimentatie bedrag laten berekenen. Mijn partner betaalt op dit moment al méér dan de behoefte, het overstijgt zelfs met 50 euro zijn draagkracht. (Het recht is in nederland ver te zoeken!) Toch ben ik bang dat als we weer naar de rechter moeten dat het bedrag nóg hoger gaat uitpakken. Zijn ex en haar advocaat weten altijd wel iets nieuws te verzinnen.

Zijn hier nog tips om ervoor te zorgen dat mijn partner niet nog meer moet betalen dan dat hij nu al doet? De reiskosten zullen waarschijnlijk ook niet afgetrokken mogen worden, zijn ex is vorig jaar 150 kilometer verderop gaan wonen met (helaas) toestemming van de rechter (wederom omdat ze de hele boel bij elkaar had gelogen en mijn partner compleet zwart had weten te maken).

Help :!:
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie gezeur

Bericht door Casper »

Stiefmama, welkom! :-) sterkte met zo'n (h)ex!

aantal tips:
* http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/ voor (nog) meer relevante kennis

* http://www.lbio.nl/berekenen-van-alimen ... n-aanvraag
is een instantie die onpartijdig (in ieder geval dat hopen we dan maar) de hoogte van het alimentatie bedrag vaststelt. Eventueel kun je voorstellen aan ex dat deze instantie het bedrag berekent, en dan ziet ze hopelijk van een rechtszaak af.

* als het tot een rechtszaak komt die bij voorbaat kansloos is, vraag dan in ieder geval om een veroordeling in de kosten

Heeft de advocaat van ex een concrete berekening gemaakt of is het meer een proefballonetje?

Tot zover even --
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Alimentatie gezeur

Bericht door Stiefmamma »

Nee het is zo een proefballonetje. Een 'eens kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen zonder rechter erbij' idee..

Ik ga proberen zoveel mogelijk af te trekken van de alimentatie, ze krijgt al veel meer dan hoort dus ze heeft niets te klagen. Ook denk ik te weten dat ze getrouwd is, waardoor haar partner dus zou moeten meebetalen, maar hier kunnen we niet achter komen. Ze heeft haar gegevens af laten schermen bij de gemeente.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie gezeur

Bericht door Casper »

Ze heeft haar gegevens af laten schermen bij de gemeente.
Uiteraard zullen dit soort gegevens op tafel moeten komen als er een rechtszaak van komt. Volgens mij kan je eigen advocaat ambtshalve dit soort informatie opvragen bij de gemeente (indien nodig).
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Alimentatie gezeur

Bericht door The Driver »

Daarom vragen advocaten ook altijd in het wilde weg gigantische bedragen als het gaat om alimentatie. De ex-partner kan dat alleen bestrijden door met de juiste gegevens te komen, om de claim te weerleggen bij de rechter.
Gesloten