kind vervreemden van moeder en belmoment

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Mijn ex heeft afgelopen week mijn zoon en En vriendin mishandeld ze heeft hiervoor ook vanaf zondag avond tot er met maandag avond in voorlopige hechtenis gezeten en is hierna heen gezonden door de officier van justitie met een dagvaarding, Zoals iedereen weet komen dat alle instanties weer in actie. Nu heb ik gisteren weer eens aan de telefoon gezeten met dat jeugdzorg en de raad van de kinderbescherming. Deze zegen dat dat zij ondanks de voorlopige voorziening welke er ligt ten gunste van de moeder ermee akkoord gaan dat ik mijn zoon bij mij hou, maar dat IK het kind niet van zijn moeder mag laten vervreemden?

Zij mishandeld hem zowel lichamelijk en geestelijk, hij heeft hierdoor angst voor zijn moeder! En dan zou ik hem van zijn moeder vervreemden?

Ook de raad is het nu gelukkig wel met me eens (na meer dan 2 jaar ellende) dat bij zijn moeder wonen ondanks de voorlopige voorziening geen optie is!

Nu is er de 24ste augustus een kort geding over de voogdij en het aanwijzen van een toeziend voogd!

Nu de vraag: Hij heeft elke week een bel moment met zijn moeder, zal ik die nu wel of niet door laten gaan of wachten tot de uitspraak van de rechter na het kort geding van de 24ste, of zou dit juist weer in mijn nadeel kunnen werken? Want na het incident van zondag is de Raad nog een aanvulling aan het schrijven op de ingediende stukken
Vader van 2, jongens
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Casper »

Hij heeft elke week een bel moment met zijn moeder, zal ik die nu wel of niet door laten gaan
Wel door laten gaan; in ieder geval alle gelegenheid geven. Vermijd iedere schijn van dat je het kind van zijn moeder zou laten vervreemden. Anders wordt het zonder twijfel later tegen je gebruikt.

Geef de ruimte om de relatie tussen moeder en kind te herstellen; je zoon zal er je later dankbaar voor zijn.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Ja ik ben namelijk ook die mening toegedaan dat, dat ik ondanks hun zeer vrouwvriendelijke mening het kind wel de gelegenheid moet blijven bieden in contact te blijven met zijn moeder en zelfs een relatie met haar te onderhouden.

Nog even een aanvulling het kind is redelijk beperkt met AD/HD, Pdd-Nos en ODD. Het laatste staat gelukkig al jaren stil, maar ben bang als dit soort situaties aanhouden hij geweld als normaal gaat zien, en dat wil ik ten aller tijde voorkomen.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door The Driver »

Ik vind hetzelf echt helemaal niets, maar vraag BJZ om begeleidde omgang, zodat je zeker weet, dat er niets gewelddadig tussen moeder en kind gebeurt.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Ik heb hem dus laten bellen heden avond en wat denk je, mevrouw geeft het kind zelfs de schuld! Hij zou ten eerste het hele voorval veroorzaakt hebben. ten tweede had ze hem liefdevol omhelst, terwijl we 's avonds nog een doktersrapport hebben laten opmaken betreffende zijn nek en keel klachten mijn vriendin bleek trouwens zo hard in de maag en darmstreek geraakt dat er bloed mee kwam. PFFF nu heeft die dus angst maandag naar school te moeten want misschien komt mama hem daar opwachten. Heb dit alles ook maar weer eens op schrift gesteld en naar de diverse instanties gestuurd. Dus maar weer afwachten of er reactie komt. En dan nogmaals ik mag het kind niet van zijn moeder laten vervreemden. als laatste kwam er nog een dreigement achter aan dat zij nu bewijs aan het verzamelen was van mishandelingen welke ik in het huwelijk op haar gepleegd zou hebben pff PINNOKIO. Ze zou hiervan ook nog aangifte gaan doen? pff wat ik hier nu mee aan moet?
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door The Driver »

Even voor de duidelijkheid, hoe oud is je zoon. ?

Je gebruikt een paar termen, die ondertussen niet meer bestaan.

Jij hebt samen met je ex nog gewoon het gezag ?

Heeft Bureau Jeugdzorg voor de 24e een Ondertoezichtsstelling aangevraagd bij de rechtbank en heb je al een indicatie hiervoor gekregen ?

Een toeziend voogd bestaat niet meer, dat wordt tegenwoordig een gezinsvoogd genoemd.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Ja we hebben beide nog het gezag de kleinste is afgelopen augustus 12 geworden, Dat van die voogd wist ik niet. But whats in a name? Ze heeft wel een voorlopige voorziening in handen waar de rechtbank in zegt dat hij voorlopig haar was toegewezen. Ja we hebben verschillende gesprekken gehad met STEK jeugdhulpverlenning. Alleen die hulp weet ik niet waar die uit bestaat, wnat de heer en de dame doen niets. Dit allemaal in het kader van een beter beschermd plus onderzoek. En ja heb daar ook een kopie van, de stukken die door de raad naar de rechtbank zijn verzonden dan. Daar wordt nu na het incident van afgelopen wat aanvullende stuken voor geschreven.

met vriendelijke groet
M
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door The Driver »

"" But what's in a name ""

Daar ga je dus zwaar de fout mee in.
Zelfs academisch gevormden trappen er in, dus verwijt jezelf maar niets.

Het is van cruciaal belang de juiste termen te gebruiken in de rechtsspraak>

Een gezinsvoogd is een maatschappelijk werker die je toegewezen wordt bij een Ondertoezichtsstelling ( OTS ) Hij mag je alleen adviseren over opvoedingszaken, die zijn dan wel niet zo vrijblijvend, maar kunnen doormiddel van een schriftelijke aanwijzing wel een verplichting worden. Die schriftelijke aanwijzingen kunnen dan uiteindelijk het dossier gaan vormen om over te gaan tot een Uithuisplaatsing.

Een voogd is de volgende stap, die heeft ook het gezag, als de ouders uit het gezag zijn gezet of ontheven, met verregaande bevoegdheden en dan bedoel ik ook heel erg vergaand, dan heb je als ouders gewoon helemaal niets te zeggen, nergens over.

Bureau Jeugdzorg misbruikt de onbekendheid van de gewone burger over deze termen dagelijks.
Onze gezinsvoogd misbruikte deze onbekendheid ook bij een gerenommeerd orthopedagoog, waar wij onze jongste wilde laten onderzoeken op autisme, door de orthopedagoog te melden, dat hij de voogd was en dat hij de orthopedagoog verbood om onze jongste te onderzoeken, onderzocht hij hem toch, dan werd de jongste á la minuut uit huis geplaatst ( heb ik zwart op wit ) . Een gezinsvoogd heeft die macht helemaal niet, maar doordat hij zich voordeed als een voogd met gezag, was de orthopedagoog zo afgeschrokken, dat hij dit onderzoek slechts gedeeltelijk heeft uitgevoerd ( hebben wij zwart op wit ).

Kortom, het is dus van cruciaal belang, dat de juiste woorden worden gebruikt.

Zelfs een HOvJ ( hulpofficier van justitie ) werd op het verkeerde been gezet, doordat de gezinsvoogd zich voordeed als een voogd ( met gezag ) en door deze misleiding de kinderen en moeder op de O.A.T. lijst te laten zetten ( Opsporing - Aanhouding - Transport ) .

Nogmaals, het is van cruciaal belang, je wordt door schade en schande wijs.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Weer wat geleerd ga dat nog even goed nakijken in de rapporten wat er nu aangevraagd word door de RvdK bedankt.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

In het rapport word dus de rechter gevraagd om een gezinsvoogd, gezien het antwoord gisteren ehb ik maar weer besloten om ook hier een advocaat voor in de arm te nemen.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Dwaze opa »

Hoe staan je kinderen in dit conflict?...Als de jongste 12 is en de anderen dus kennelijk al wat ouder,hebben zij toch ook al wel een mening over de huidige situatie en toch oud genoeg om één en ander te bespreken.
Kinderen houden over het algemeen niet van gewelddadige moeders en keren zich daar na verloop van tijd vanaf.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Klopt ook wel deels mijn beide zoons 14 en 12 willen nu niets meer met hun moeder te maken hebben. Mijn dochter bijna 18 echter is zo onder dwang gezet dat zij zich niet durft te keren tegen haar moeder.

Want naar vernoemd zou ik haar paard willen verkopen en haar hond naar het asiel willen brengen. Het kind wil met geen mogelijkheid met mij praten dus kan niet vertellen hoe het echt zit. We hebben sporadisch contact via Whatts app maar dit is zeer oppervlakkig.

Beide jongens geven ook aan meermaals naast geestelijk ook lichamelijk door haar mishandeld te zijn, de oudste 14 wil hierom ook al sinds augustus 2010 geen fysiek contact meer, er was net zoals die van 12 wel bel contact, maar nadat hij van zijn moeder ook via de telefoon overal van beschuldigd word heeft hij dat sinds april 2011 stop gezet.

Nu na het geweld incident van zondag en het telefonische contact woensdag van de jongste zegt deze hetzelfde te willen als zijn broer. Klinkt raar maar het doet mij toch zeer hoe die beide jongens over hun moeder denken.

Kom zelf uit een heel echt gezin en mijn beide ouders leven nog, zou me niet kunnen voorstellen zelf zo over mijn moeder te praten.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door The Driver »

In rechtzaken, waarbij een OTS en UHP ter sprake komt, worden kinderen ouder dan 12 jaar ook gehoord door de kinderrechter. Dus laat ze daar alles naar waarheid maar vertellen.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door Metje1965 »

Ja mijn oudste zoon gaat dat ook doen, aankomende vrijdag de 24ste, maar van de jongste heb ik niet de uitnodiging gehad, want officieel staat die nog op een ander adres ingeschreven. Heb hier een vraag over gesteld aan de Raad, maar die kon deze niet beantwoorden. Van de raad moest ik de rechtbank zelf maar bellen hoe het zit met zijn uitnodiging, want zij zal willen voorkomen na zondag natuurlijk dat hij zijn zegje doet.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kind vervreemden van moeder en belmoment

Bericht door The Driver »

Gewoon even navragen bij de Griffie van de rechtbank of hij ook in het lijst staat van belanghebbende.
Die brief hoef jezelf niet bij te hebben en anders gewoon bij binnenkomst bij de rechter even melden, dat je andere zoon ook zijn zegje nog even wil doen.
Maar over het algemeen maken ze daar geen fouten mee en zal hij gewoon op de lijst van belanghebbende staan, even navragen dus.
Gesloten