Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door dwazevader »

Weet niet of jullie dit al hebben gelezen maar dit kan toch niet!! Maar goed ook dat deze rechter gewraakt is. Deze moet nooit meer in het familierecht komen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1271 ... erd__.html


Typisch geval van bevooroordeeld en partijdigheid!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door EDA »

Wil je nog meer vooroordelen horen????

Je MAG een rechter, indien je er samen niet uit komt, een verzoek doen een omgangsregeling vast te stellen. Elk verzoek, want daaraan zijn geen grenzen.
Welnu ik deed een verzoek, waarop de rechter mij tijdens zitting toebeet: " Mijnheer, wat U vraag is geheel ongebruikelijk!" .

Ehhh, was het niet zo dat ik elk verzoek kan en mag doen????

Of een andere rechter, die voor de zitting een aanvang nam eventjes haarfijn ging uitleggen, aan mij, hoezeer het van belang is om alimentatie te betalen, maar vooral hoe belangrijk HIJ dat vindt. De zaak ging NIET over alimentatie, maar om omgang te herstellen......., na een jaar weer vlot te trekken.....
We waren er in het geheel niet om een alimentatiehoogte vast te stellen.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door johannes »

M.i. een storm in een glas water... Als je elke dag dat soort gedoe van echtscheidingen meemaakt dan kan ik kan me best voorstellen dat je als rechter een keer een grapje maakt over zoiets als een schop... Misschien niet zo leuk voor de betreffende partij en de rechter had het wellicht beter achterwege kunnen laten, maar zelf zou ik er niet zo zwaar aan getild hebben.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door The Driver »

Sorry Johannes, dat ben ik niet met je eens, die grapjes maakt de rechter maar buiten de rechtzaal, daar heeft hij/zij ook tijd genoeg voor. Ik zou het ook niet accepteren. Men dient van de ernst van de zaak ten allen tijden op de hoogte te zijn. Je accepteert van een begrafenisondernemer ook niet dat er grapjes gemaakt worden, ook maakt hij dezelfde dingen dagelijks mee.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door johannes »

Dat schrijf ik toch ook, dat de rechter het beter achterwege had kunnen laten!

Maar om vanwege dat soort grapjes (en het ging niet om de echtscheiding zelf, maar om een schop) nu direct te komen met termen als partijdig, bevooroordeeld en wraking......, nogal oversized, een berisping was m.i. genoeg geweest.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door EDA »

De SCHIJN van partijdigheid dient vermeden te worden. Die schijn schijnt hier volop. Duzzzz.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door Dwaze opa »

De opmerkingen,die deze rechter heeft gemaakt zijn op z'n minst ongepast en dat hij daarvoor gewraakt is,is m.i. volkomen terecht...daar is dat instrument voor,anders zou je helemaal aan de grillen en grollen van zijne hoogheid de edelachtbare rechter als autoriteit zijn overgeleverd.
Bovendien kan het geen kwaad als deze beroepsgroep,net als ieder ander,bij wangedrag gecorrigeerd wordt;ze leven sowieso al in een ivoren toren.
Dat rechters vaak in die ivoren toren verblijven is deels onze eigen schuld;de burger ziet deze man te vaak als een bovenstaand en hoogstaand iemand.
Niets is minder waar;ook een rechter laat boeren en scheten en laat stank achter als hij gepoept heeft;gedraagt zich horkerig als hij chagrijnig is en ook onder de rechters zitten grote ego's,ploerten en mispunten en ook rechters reageren hun chagrijn vaak op anderen af.
Bovendien zijn het niet veel meer dan ambtenaren,die gewoon hun ding doen en dat is regeltjes toepassen.
In een dictatuur kun je goed waarnemen hoe ''hoogstaand'' rechters zijn;dan gedragen zij zich als een verlengstuk van de zittende macht en lappen ze alle wetten aan hun laars...Het ''proces'' in Rusland tegen die drie meiden is daarvan een ''mooi ''voorbeeld.
De hedendaagse poespas,zoals opstaan voor de rechtbank,is volledig gedateerd;deze lieden doen gewoon hun werk,net zoals een metselaar zijn muurtje metselt en maakt daarbij ook fouten,weer als iedereen.
Wist u trouwens dat veel gesjeesde officieren van justitie dikwijls tot rechter worden ''gepromoveerd''?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door Dwaze opa »

Misschien interessant om te weten hoe Lucia de Berk tijdens de procesvoering haar rechters waarnam en beoordeelde....en dat heeft weergegeven in haar boek......dan krijg toch een ietsjes andere kijk op edelachtbaarheid van de edelachtbare.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:Misschien interessant om te weten hoe Lucia de Berk tijdens de procesvoering haar rechters waarnam en beoordeelde....en dat heeft weergegeven in haar boek......dan krijg toch een ietsjes andere kijk op edelachtbaarheid van de edelachtbare.
Oeps, eerlijkheid gebied mij te bekennen dat ik, ik heb die rechtszaak bijgewoond, bevond mij direct en enkele meters achter Lucia, ook bang was daar met een moordenares te doen te hebben. Zo geniepig is en werkt angst!! Angst is een sluipmoordenaar.
Heel leerzaam, achteraf.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door johannes »

Tsja, niets menselijks is hun vreemd, de rechters. Ze maken zelfs grapjes....
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door Dwaze opa »

..en die ''grapjes'' zijn soms ongepast en schieten dan in een verkeerd keelgat...en dat laat men de edelachtbare dan effe weten...en dan mag de edelachtbare op de blaren zitten..
Enne...niet te vergeten....een wraking door de eigen collega's wil nog wel eens hard aankomen...ik heb wel eens gelezen dat de geslachtofferde rechter daar goed mee in z'n maag zit...maar ja eigen schuld,dikke bult.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Te gek voor woorden!! Rechters zijn bevooroordeeld!!!

Bericht door dwazevader »

Ik vind het allemaal niet kunnen. Dat vind ik dan he. Ik lees hier reactie(s) waar ik het mijne van denk maargoed iedereen mag een mening hebben. Wij moeten als vaders ons netjes gedragen in de rechtzaal. ALs wij grapjes gaan maken dan kan je spullen inpakken en wegwezen want dan heb je gelijk heel je zaak verloren. En dan mag je weer 6 mnd tot jaar wachten om je opnieuw te bewijzen bij het hof. En een rechter word gewraakt en klaar is kees. Wij moeten grof geld betalen om maar iets voor elkaar te krijgen.
Dat is nou niet om grappen over te maken.
Gesloten