Het is zover Loonbeslag

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Het is zover Loonbeslag

Bericht door dwazevader »

Beste allen,

Vandaag is over gegaan tot loonbeslag :( wat inhoud dat als mijn kind bij mij komt ik me kind niks kan bieden niet eens eten of drinken. Klinkt drama maar zelfs ikzelf probeer bij mensen te eten. Heb me ex geprobeerd te zeggen dat dit niet ten goede komt voor ons kind. Maar kan net zo goed tegen een muur praten. Ik weet dat als dit zo door gaat er over word gegaan met inbeslag name goederen. En wat daarna als alles weg is? Ik weet wat haar doel is. Mij bewust helemaal kapot krijgen en volledig aan de grond laten zitten om te kunnen zeggen kijk hij kan niet eens voor zich zelf zorgen laat staan ze bloedeigen kind.
Nou vaders ik hou jullie op de hoogte.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door The Driver »

Je kan altijd proberen te overleggen met de gerechtsdeurwaarder over de hoogte van je beslagvrije voet, over het algemeen is die veel te laag vastgesteld.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door dwazevader »

Driver,
Dat heb ik gedaan, maar er valt weinig te doen. Ik kan het hele verhaal uit gaan leggen zou het graag willen. Maar ben er goed ziek van. Vooral nu ik erachter ben gekomen dat het geld wat ik heb voldaan niet geheel gebruikt word voor mijn kind. Maar aan uiterlijk, materialistische dingen etc. Hoe durf je zoiets te doen over de rug van je eigen kind. Andersom had ik geen euro cent willen hebben!
Het is voor mij uitstel van executie tot er word over gegaan naar inbeslagname van goederen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door The Driver »

Inbeslagname gebeurt zo snel niet, bovendien moet je maar eens googlen wat ze dan wel of niet inbeslag mogen nemen, voor de echt dure spulletjes kan je altijd even een adresje vinden om de boel te stallen.
Bovendien mogen ze niets inbeslag nemen wat vast geschroefd zit.

Regel met je werkgever, dat je voortaan net zoveel uren gaat werken, zodat je net je beslagvrije voet kan halen. Krijgt je ex in ieder geval ook niets. ( korter werken moet je werkgever toestaan )
Zoek in de tijd die vrijkomt een ander 2e baantje, tegen de tijd dat men daarachter komt, ben je al weer 2 jaar verder. Ook al neem je maar een krantenroute.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door dwazevader »

Goed om te horen dat er trucjes zijn om spullen niet kwijt te raken. Heb nu een aantal goederen vast geschroefd ;) 2 dingen op andere naam gezet.
Ik heb volgende week gesprek met me werkgever over kortere werkweek.
2de baantje is al wat op gevonden. Maar iig bedankt voor de tips :D
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door The Driver »

Overigens, altijd heel goed uitkijken bij een loonbeslag. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Mijn ex had een advocaat, die de door mijn ex gegeven volmacht om haar zaak te behandelen ook gebruikte om een gerechtsdeurwaarder opdracht te geven om bij mij loonbeslag te leggen.
Mijn ex had vervolgens persoonlijk de gerechtsdeurwaarder zowel mondeling als schriftelijk opdracht gegeven om dat loonbeslag op te heffen
( ze besefte ook wel dat de KA en PA veel te hoog was voor mij, € 850.- bij een inkomen van € 1.200.-) dat loonbeslag is vervolgens ingetrokken, waarna de advocaat van mijn ex, dat loonbeslag binnen 1 week weer instelde. Dat bleef zo 3 maanden doorgaan. Die advocaat trok zich helemaal niets aan van de opdracht van haar cliënt om het loonbeslag in te trekken.
Later bleek waarom. Nadat het loonbeslag 3 maanden oud was, heeft de gerechtsdeurwaarder het geïnde bedrag overgemaakt aan die advocaat, die verrekende vervolgens haar nog openstaande facturen aan mijn ex ( die betaald nooit iets ) het resterende bedrag maakte die advocaat vervolgens over aan de nieuwe advocaat van mijn ex ( ook openstaande facturen over de eigen bijdrage van de toegevoegde advocaat ) . Het restant, minder dan de helft van het oorspronkelijke bedrag, kreeg mijn ex uiteindelijk.

Leuk he, als dan uiteindelijk blijkt dat ik de advocaat van mijn ex blijk te hebben betaald.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door dwazevader »

Driver ik zal me best doen om op alles te letten. Ben al blij dat het niet het lbio is ingeschakeld. Want dan zit je nog 6 maanden vast aan 15% extra per maand!!
Maar wat ze bij gedaan hebben kan dat zomaar? me bek valt open van de ene naar de andere verbazing!!!
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door dwazevader »

Vandaag gerechtsdeurwaarder geweest om deels de inboedel inbeslag te nemen. Ze hebben de keuken leeg gehaald de rest mocht blijven staan. Dankzij een tip van the driver zijn de vastgeschroefde spullen blijven staan :D Andere spullen waren elders opgeslagen.
Heel jammer dat zij het zover heeft laten komen. Ik weet dat ze me zwak wil laten maken en voelen. Ik kan me spullen nog terug krijgen maar moet dan wel betalen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Het is zover Loonbeslag

Bericht door Dwaze opa »

Dwaze vader,kijk uit met wat je hier op deze site zet....het zou me niets verbazen als die (h)ex van jou op dit forum meeleest....''Feind hört mit'' was aan de orde van de dag tijdens de Duitse bezetting....en dit is ook oorlog.
Stuur haar eens een bosje rode rozen met als tekst dat je haar eeuwig dankbaar bent,dat ze je verlost heeft van een hoeveelheid rommel,die je toch alleen maar als ballast hebt ervaren...en eindig met....kusjes van...nee niet ''dwaze vader'',maar van je echte naam.
Gesloten