RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedures

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedures

Bericht door EDA »

De RvdK vraagt mij om toestemming een aantal informanten te benaderen.

Ze vertellen er tevens bij dat ook al geef ik geen toestemming, ze toch deze informanten benaderen...

Dolkomisch toch, als het niet zo triest zou zijn.....

Ze doen maar wat, je hebt als ouder dus niks in te brengen, want er wordt toch niet geluisterd.

Zinloos dus, zo'n raadsonderzoek, alleen al om die reden.

............................................


Verder is er nog de kwestie van het klemcriterium ( nee, geen wielerkoers )

Een mama behoeft slechts niet te communiceren ( daar heb je als papa geen enkele invloed op ) en er is sprake van een klemcriterium, waardoor je als papa machteloos moet toekijken dat je kind je afgenomen wordt.

Zinloos dus om naar de rechter te gaan.... Je bent altijd de lul. En het staat in de wet, waar wij ons allen aan dienen te houden... Dus je hebt al geen poot om op te staan.


................................................


En als den rechter een omgangsregeling vaststelt, dan behoeft mama er simpelweg maar ( om welke reden dan ook, altijd te maken hebbende met angst ) geen uitvoering aan te geven en daar sta je dan.....

Zinloos dus, om de rechter te verzoeken een omgangsregeling vast te stellen.


......................................................


Een vrouw kan je als man simpelweg vals beschuldigen.

Hoppa, kind kwijt.

Een vrouw kan simpelweg een kind ontvoeren, met INSTEMMING van de rechter...

Hoppa kind kwijt.

.........................................................


Dus wat levert een juridische procedure nou op?


Niks.


Je raakt alleen je geld kwijt, je leven kwijt, je kind kwijt., je kracht kwijt, je werk kwijt, je vrienden kwijt, je zelfvertrouwen krijgt een deuk.


Het is al vanaf de start van een juridische procedure een ongelijke strijd, die als het er op aan komt, niet te winnen is.
Er zijn zoveel valkuilen ingebouwd, de mama's hebben alle steun. De papa's kunnen domweg nooit iets winnen. Dat is al in de wet en in de dagelijkse gang van zaken bij de RvdK en BJZ's ingebed.

Maak je dus geen illusie.

Een vrouw die NIET wil is in dit land belangrijker dan een man die WEL wil en wel hart heeft voor zijn kind.
Angst wordt in dit land hoger gewaardeerd en weegt zwaarder dan Liefde en hart hebben voor.
Niet weten weegt zwaarder dan wel weten.
En de rechter, de RvdK, BJZ, allemaal weten ze niet. Ze KUNNEN ook niet weten. Ze kunnen hoogstens een SUBJECTIEVE mening hebben/ontwikkelen. Objectief zijn kan niet.

En je kind is er per definitie de dupe van.


Verdeel en heers.... Dat is wat mama's doen met hun geblaat.
En het werkt.

En het kan werken omdat er lui bij onze zaken betrokken zijn die verdeelt raken, zich laten verdelen. Waardoor de mama's heersen.

Slechts een rechter een RvdK een BJZ die zich NIET laat verdelen, zou een stap in de goede richting zijn. Maar dat is een illusie. Een utopie.
En dan hebben we nog de wet die een verdeling in de hand werkt, polariserende 2-advocaten praktijken/zaken... nee, we zijn nog ver af van objectiviteit en een eerlijk oordeel.

Het is een troebele soep van angst, waarin nog altijd geroerd wordt. En in die soep worden de kinderen in kwestie door de mangel gehaald. De soepkokers en verorberaars varen er wel bij, die worden vet betaald. En ze zullen niet snel iets anders willen vreten dan die troebele soep, want het smaakt hen uitstekend zo. Dus waarom ook wat anders op het menu, heren en dames rechters??? Toch???

Je kunt de allerbeste vader in de wereld zijn, het haalt niets uit. Het speelt geen rol, omdat er niet naar gekeken wordt en als er al gekeken wordt, dan wordt het niet gezien, niet begrepen en derhalve niet geweten. Laat staan dat het een rol speelt in welke besluitvorming dan ook.

Dus waarom leggen we ons lot in handen van dergelijke idioten?
Waarom verwachten wij van lui die niet weten, dat ze het wel weten?

Ze doen hun eigen ding en jij speelt geen rol.
Het is een circus, om het circus.
Vaders en vooral weerloze kinderen zijn de brandstof waarop het circus draait.

......................................................

Als ik gezamenlijk gezag wil MOET ik naar de rechter en beland ik per definitie in een strijd die om bovenstaande redenen nooit te winnen is.

Hoppa, kind kwijt.......


Mijn kind is ontvoert en de enige die dat ongedaan kan maken is mama zelf.
Nou, maak je borst maar nat...


En dat is dus de reden dat ik ben gestopt met elke juridische strijd. Het is juist de ( juridische ) strijd die maakt dat polarisering zijn intrede doet en derhalve de afstand tot mijn kind juist vergroot, i.p.v. verkleind.

Inmiddels weet ik wat een roepende in de woestijn betekend. Hoe dat voelt.

Het enige positieve dat ik me eigen heb gemaakt intussen, is een hogere mate van zelfbewustzijn. En dat is wel goed natuurlijk.

Ik weet meer en ik weet het beter dan die rechters die we versleten hebben, weet het beter dan die raadsmedewerker. Dat steek ik in mijn zak. En daar kan ik wat mee. Uiteindelijk geeft me dat rust.

Uiteindelijk maakt me dat vele malen sterker dan al die lui die mee gaan met het geblaat van een onwetende mama.

En nou maar hopen dat de schade voor mijn kind beperkt blijft. Ook daarop heb ik geen invloed, dat is kennelijk mijn verantwoordelijkheid niet. Die verantwoordelijkheid wordt mij afgenomen. Althans dat wordt gepoogd. Maar dat lukt ten lange leste natuurlijk nooit.

Dus na veel omzwervingen komt het er op neer dat mama en ik het alsnog zelf motten opknappen.
Tsja, dat was in den beginne al zo.

Zo is er dus een hoop geblaat voorbij gegaan en zitten we NOG met een relatieprobleem. Alleen inmiddels wel veeeeeeel meer op de spits gedreven dan nodig was geweest.

Als het niet zo triest was, dan was het een hele grote grap. Toch?

Lieve kind, ik hou van je.... :wink:
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door johannes »

EDA,

Kan je de RvdK niet op een of andere manier voor het blok zetten? Je hebt vast wel informanten waarvan jij wilt dat ze gehoord worden? Stuur een (aangetekend) briefje richting RvdK dat je toestemming geeft alleen op voorwaarde dat daarnaast ook door jou genoemde informanten gehoord worden.

Als de RvdK daar niet op ingaat kan je bij een rechtbank het onderzoek van de RvdK aanvechten. Of het allemaal helpt, ik weet het niet, maar je kan beter blijven vechten dan bij de pakken neerzitten.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door EDA »

Nee, het vechten an sich is al fout en helpt niks.

Een RvdK is deel van de strijd en dus per definitie al fout.

Echt zinloos.

Een rechtszaak is ook vechten en dus per definitie zinloos.

Rechters en wetten zijn vechten en dus per definitie zinloos.

Het helpt niks....

En dat is niet bij de pakken neerzitten hoor, het is louter een constatering van een feit./ feiten.

Het is een dolkomisch circus met vele clowns,....... als het niet zo schadelijk was voor mijn kind..................................... die idioterie.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door JCC »

Als het niet om je kinderen ging zou het inderdaad zeer komisch zijn. Dit heb ik zelf ook zo ervaren.

Geld is de drijfveer waarmee veel vaders gratis door het on-aantoonbare slijk worden gehaald.

De honger van veel van deze professionals naar meer gemeenschapsgeld overtreft alle belangen van een gezonde verstandshouding tussen ouders over en naar hun kinderen.

Wat doe je er aan? Helemaal niets, je bent nou eenmaal vader en een onbewezen gevaar voor je kinderen waar zoveel mensen hun brood aan en mee verdienen.

Ik heb je stukje en de opzet met bewondering gelezen, je hebt gewoon gelijk.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door johannes »

EDA,

Volgens mij moet jij je eerst even stevig bezatten of zo voor je verder kunt.....

Wellicht kan je er morgen wel wat mee....

Blijf knokken!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door EDA »

Ik mag VAN DE RECHTER niet weten waar mijn MIJN kind woont.

Want stel nou toch dat ik dat zou weten, dan is en blijft mammie bangelijk....

Ze woont aan de andere kant van het land en ik heb nauwelijks geld om in leven te blijven, DUS stalken ( Lees mama bang ) is er om technische ( financiële ) redenen al direct niet bij. Als ik het al van plan was, daar heb ik me nog in het geheel niet over uitgelaten natuurlijk...

Papa echter, mag hierbij van de rechter gerust bang zijn dat zijn kind wat aangedaan wordt buiten zijn zicht. Papa vreest dat zijn kind voorgoed van hem weggerukt zal zijn en blijven. Wat een vrees.

Maar dat vindt Mevr de rechter niet zo erg. Als mammie maar op geen enkele mannier met haar angst wordt geconfronteerd. Ze zou er toch eens iets aan gaan doen.. Of er over heen komen,... Dan zou er geen reden meer zijn voor mamie om de halve Politiemacht en het hele OM als wapen tegen Papie te gebruiken en dan worden ze allemaal werkeloos... Rechterlief moet wel een beetje de werkgelegenheid op peil zien te houden.

En nu de Politie en het OM als wapen door mamie zijn en worden gehanteerd, gaat de RvdK notabene DAAR te raden in hun " onderzoek " .....

Tsja, da's wel heel makkelijk een stok zoeken om een hond te meppen. Stelletje idioten.

Alsof overigens bij de Politie een objectief antwoord te vinden is......
Het OM dan???

Laat me niet lachen zeg.

Bij die instituten werken vooral kuddedieren die bangelijk zijn. En dat bangelijke kleurt hun zicht. Zij zien dus troebel, dus aan hen is troebele soep wel besteed.

We hebben dus een bangelijke mama, een bangelijke advocaat, bangelijke rechters, bangelijke RvdK medewerkers, die bij bangelijke OMmers en bangelijke Politie te raden gaan.

Allemaal om " in het belang van" mijn kind te handelen, zogenaamd.

HET BELANG VAN MIJN KIND is dat het mama lukt om van HAAR angst af te geraken. DAAR moet op worden gefocust.

Dan kunnen we weer de handen ineens slaan en een Liefdevol gezin vormen. ( Ze is tenslotte een bloedmooie meid, ook diep van binnen wel hoor )

We hadden en hebben nog slechts een misverstand, een toestand van niet geheel elkaar begrijpen. ( Zo begrijpt mamie niet dat je niet vreemd moet gaan, wil je de relatie fijn houden. )

Daar behoeven wij slechts naar toe te groeien en zouden wellicht een tikje hulp daarbij kunnen gebruiken. En dan vooral de meest bangelijke van ons twee. Dat spreekt voor zich, behalve voor de politiek, het OM, de Politie, de RvdK, het BJZ, het AMK, de school, de vrienden, de familie, stichting Jeugd en gezin, de vertrouwenspersoon, de schoolarts, de huisarts, de maatschappelijk werkerS, het schoolmaatschappelijk werk, de lerares van mijn kind, de Nationale Ombudsman, schoonmama, schoonpapa, o ja en mama zelf natuurlijk......

Dus de weg is niet zo lang meer :-(

Weet je, ff in vertrouwen, het enige wat moet gebeuren is, dat mama open staat voor mij. Meer is niet nodig. Da' s alles. Valt wel mee toch?

Vooralsnog vertikt ze dat.

Er staat mij niets anders te doen dan me te concentreren op het verleiden van mama, zich te openen voor me.

Elke strijd zal daarin tegenwerken. Juridische strijd is de grootste en meest geld verslindende strijd. Hopeloos gedoe.

Dus rechter, plaats dat kind bij papa en ga zien hoe mama bengelt en wel zal MOETEN werken aan haar en alleen HAAR bang....
Ik zorg dan wel dat die 2 elkaar zien, voldoende zien zelfs.
Ik stel zelfs voor om met zijn drieën dingen te ondernemen. Niets beters dan dat zelfs. Graaaag zelfs.... Voor Liefde is slechts één ding nodig en dat is GELEGENHEID.

Simpel zat, zou je denken.....

Maar door troebele soep ziet geen hond dat. Waanzin. Misdadig zelfs.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door Dwaze opa »

Eda,
Mijn welgemeende complimenten voor die paar oh zo mooie,goed doordachte en doorleefde bijdragen van je...bewonderenswaardig...een grote aanwinst voor dit forum.
Vooral je eerste bijdrage heeft mij getroffen,ook stilistisch mooi opgebouwd..
Ik ben er haast wel van overtuigd,dat als je dochter volwassen is en haar eigen keuzes kan maken,een vader aan zal treffen,die haar veel meer te bieden heeft dan moeders.
Een grote hersteloperatie kan dan beginnen;je dochter zal in eerste instantie denken dat jij haar in de steek gelaten hebt,maar het inzicht dat dat niet zo is gaat zeker komen.
Ken je het gezegde..''de wijze strijdt niet''?Het lijkt erop dat jij deze mate van wijsheid verworven hebt,of er dicht tegenaan zit.
Mag ik dit allemaal nog even vergelijken met ''ons geval''..nu in een cruciale fase;uit de gesprekken met de raadsmedewerker...godzijdank een capabele en serieuze man met ervaring en inzicht,die wèl inziet en dat ook laat merken, dat de kinderen van mijn zoon verreweg het beste bij hem uit zijn,ook al zegt hij zoiets natuurlijk niet openlijk.Maar nu moet hij dat zien te verkopen aan zijn superieuren,die ons geval een ingewikkelde zaak vinden,terwijl de zaak in wezen zo klaar is als een klontje..alleen wordt er nu tegen het vooroordeel opgelopen dat kinderen altijd bij moeders horen,ook al bakt die moeder er niets van..zonodig trekken ze dan een blik van die hulpverleners,als plastic moeders open.
De hele zaak draait nu om het gegeven of ''hogere regionen'',in staat zijn hun eigen bekrompen vooroordelen aan de kant kunnen zetten,of toch maar weer kiezen voor de ''veilige'' weg,door te beslissen zoals bijna altijd beslist is.
Ja juist...BANG..om een ander pad in te durven slaan.
Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken,dat hoe hoger je in een organisatie komt,des te stommer de mensen zijn,ook al zijn ze dan zogenaamd hoogopgeleid.
Maar nogmaals..hulde voor je bijdragen...en bedankt...die tweede mag er trouwens ook zijn!
Trouwens weet je aan wie je indirect je geestelijke groei aan te danken hebt?En door wie je er waarschijnlijk veel beter uitkomt dan dat je er in gegaan bent?...dat is je ex en natuurlijk de instanties....zo zie je maar dat elk nadeel zijn voordeel hep!
Er is trouwens een mooi stuk muziek en entertainment op Ned. 3 op dit moment...enjoy it!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door EDA »

Ik dank vooral en op de eerste plaats mijn dochter.

Och we houden zo van elkaar...

Nou die gelegenheid nog.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door Dwaze opa »

Die gelegenheid gaat er komen...dat kan niet anders,waar zoveel wederzijdse genegenheid is.
Trouwens de vader-dochter-relatie is vaak een heel speciale...vaders is vaak het rolmodel..voor de keuze van de partner van de dochter...dat is dus ook iets wat je dochter door moeders en de instanties wordt onthouden.
Ik heb zelf ook twee dochters,waar ik het uitstekend mee kan vinden en waar ook veel wederzijdse genegenheid is.
En dat moeders en de instanties zo reageren is slechts domheid,de grootste gesel waar de mensheid onder lijdt.
Laatst kwam ik tot de ontdekking dat ik me ruim meer dan twee keer gestoten had aan een stabilisatietegel onder de wasmachine....tsja...nog dommer dan de ezel dus...arme opa!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door EDA »

Nou, wat ik leer en ervaar. door deze shit, is op geen opleiding te leren/ te ontwikkelen.
Dat alleen al is een geschenk dat zijn nut nog kan bewijzen.
Dat heb ik al voor op al die gasten die zich bemoeien met onze zaak.

Naast de RvdK heb ik vandaag ook een onderzoekster van de Nationale Ombudsman van mijn visie op de hoogte gebracht. Wie weet sijpelt er toch wat door. Zij zijn bezig met een antwoord te ontwikkelen op de vraag wat er moet met situaties als de onze die geheel vastlopen.... Casper had er laatst toch een post over??
Nou, ik ben met ze in contact getreden en doe mijn ding daar....
Iemand moet de Nationale Ombudsman toch op weg helpen...
Dat ben ik dus... :-)
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door The Driver »

@ EDA

Niemand, ook BJZ, RvdK, AMK of CJG mag zonder jouw toestemming informatie opvragen bij wie dan ook over de kinderen. Het is heel fijn dat ze aankondigen die informatie ook zonder jouw toestemming gaan opvragen.

Echter, de tekst goed lezen, ze gaan ook zonder jouw toestemming de scholen benaderen. En dat mag natuurlijk, benaderen mag je iedereen. De privacywetgeving verbiedt de scholen uitdrukkelijk die informatie aan derden te geven.
Je kan de schooldirectie vooraf op de hoogte stellen dat er aangifte zal volgen bij het college bescherming persoonsgegevens, die mogen tegenwoordig zelf boetes uitdelen en die zijn niet misselijk hoor. Je kan ook in CC de Medezeggenschapsraad inlichten en copytjes hiervan op het schoolpublicatiebord ophangen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: RvdK en toestemming, zinloosheid van juridische procedur

Bericht door Dwaze opa »

Eda
Ik geloof dat je met de keuze van de ombudsman Alex Brenninkmeijer een goede keuze hebt gedaan..als er één iemand is die een doorbraak zou kunnen forceren is hij het wel,als het hem niet lukt,lukt het niemand.
Deze ombudsman is nog zo'n beetje de enige autoriteit in dit door angst en lafheid gedrogeerde land,waar nog een beetje respect voor op te brengen is.Hij heeft meerdere malen laten zien over lef te beschikken en vastgeroeste structuren te durven aanpakken.
Gesloten