Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Geduldje
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2012, 11:55

Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

Bericht door Geduldje »

Eindelijk gescheiden en er volgt ontslag.Nu heb ik alimentatiewijziging aangevraagd via advocaat. Maar die stelt dat ik gewoon alimentatie moet betalen tot het voor de rechter komt en dat kan wel maanden duren.Niks met terugwerkende kracht want het geld is dan al uitgegeven. Dat kan ik niet betalen, wat nu? LBIO zal wel weer met een brief komen.
Wat kan ik doen?
Wat gebeurt er als ik in die tussentijd werk vind, word het dan opnieuw berekend. Moet ik dat opgeven dat ik nieuw werk heb?
Wie weet raad?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

Bericht door Casper »

Je advocaat heeft gelijk. Als zij niet onderling een nieuw bedrag wil afspreken, zul je naar de rechter moeten. Kan 4-6 maanden duren, afhankelijk van allerlei factoren.
Wat gebeurt er als ik in die tussentijd werk vind, word het dan opnieuw berekend. Moet ik dat opgeven dat ik nieuw werk heb?
Dan mag zij een herberekening aanvragen; ze zit dan in hetzelde schuitje als jij nu.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

Bericht door The Driver »

Vraagje ?

Als een rechtbank een alimentatie heeft vastgesteld, kan dan bij die districtsrechtbank een herziening gevraagd worden, of moet dan elke keer een beroep voor ingesteld worden bij het gerechtshof ?

En zo ja, moet dan elke keer opnieuw de griffiekosten á € 295.- betaald worden ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

Bericht door The Driver »

@ Geduldje

Als er een beschikking is voor een alimentatiebetaling, dan moet je die blijven betalen tot er een nieuwe uitspraak ( beschikking ) is.
Overigens kan in de nieuwe beschikking ook staan, dat de lopende beschikking nietig is. Dat houdt dan in dat alles wat betaald is, ook weer terug betaald moet worden door je ex.

Het is dus zaak zolang mogelijk te wachten met betalen. Van je ex verwachten dat ze terug gaat betalen, dat zal er wel niet inzitten. Als echter het LBIO na verloop van tijd in beeld komt, kan je betalen onder voorbehoud van de nieuwe herberekening en krijg je wellicht je centjes sneller terug.
Geduldje
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2012, 11:55

Re: Hoelang duurt een alimentatiewijziging?

Bericht door Geduldje »

Het probleem is als ik nu gewoon door betaal zij never nooit terug betaald. Ik snap niet waarom het zolang duurt voor het voor de rechter komt.
Gesloten