Begrip

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Begrip

Bericht door The Driver »

http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant ... ng-mes.ece


Waarom kan ik hiervoor zonder meer begrip voor opbrengen ?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Begrip

Bericht door Dwaze opa »

Vast en zeker een wanhoopsdaad en er zijn er vast meer die hier begrip voor kunnen opbrengen;als kinderen ergens slecht uit zijn,dan is dat wel in een ''zorg''-instelling,met al die kunstmoeders en -vaders,incapabel en vaak met een 9 tot 5 mentaliteit.
Deze instellingen zijn vaak niet veel meer dan een soort veredelde jeugdgevangenis.
Het is natuurlijk absoluut niet dè manier om je kinderen terug te krijgen...en de kansen daarop zijn nu dus helemaal verkeken... als die kansen er sowieso al waren...maar kan me best voorstellen dat ouders in hun wanhoop tot zoiets overgaan.
Het zou me niets verbazen als in de huidige door regels en bureaucratie vergeven maatschappij,zich in de toekomst veel meer van dit soort ''incidenten'' gaan voordoen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Begrip

Bericht door debeurs »

Sorry maar als een vbader met een mes in zijn handen zijn kinderen op komt halen dan kan ik daar geen enkel begrip voor opbrengen. Zo'n vent hoiort achtyer de tralies en moet weggehouden worden bij zijn kinderen omdat die vader een ultiem slecht voorbeeld is voor zijn kids. Komop zeg..
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Begrip

Bericht door The Driver »

Nee, dat mes klopt natuurlijk niet, waar de kinderen bij zijn, maar het tekent wel de frustratie van een vader, als echt niets meer helpt tegen de
hulpverleningsmaffia.
Je moest eens weten, waar de hulpverleningsmaffia ( RvdK, BJZ ) tot in staat is, als je zelf weinig mee te maken hebt gehad.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Begrip

Bericht door NogEenPap »

Nee mes is inderdaad niet zo handig. Maar je weet niet het werkelijke verhaal van zoiets.
Zoals altijd is de media er als de kippen bij om stemming te maken maar wat deze man ertoe gedreven heeft zal nooit bekend worden.

Wellicht heeft ie zijn kinderen maanden, jaren etc niet gezien onder valse voorwendselen (aangiftes) zoals zo vaak gebeurt.

Begrip? ja, handig? nee niet echt! Maar oordelen kunnen we pas als we het werkelijke verhaal weten......
harewin
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2012, 20:21

Re: Begrip

Bericht door harewin »

Begrip heb ik niet, snappen doe ik het wel.
Ik keur niet goed dat wie dan ook met wapens gaat zwaaien om zijn/haar gelijk te kunnen krijgen.
Ik snap wel dat je na veel gepraat en discussies over wel of geen mogelijkheden je kinderen kunnen zien, uit eindelijk je kind gaat ophalen.
Ik zou 't zelf ook gedaan hebben, maar dan ongewapend.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Begrip

Bericht door The Driver »

Ik heb zelf mijn jongste zoon ook eens opgehaald bij een zorginstelling tijdens de omgangsregeling ( OTS en UHP ) omdat zijn behandelend kinderpsychiater hem voor een consult wilde zien en wellicht zijn medicatie (Ritalin) wilde aanpassen. Advocaat beweerde dat wij hem gewoon mee konden nemen, maar we werden toch na 15 minuten door 4 (vier) politiewagens klem gereden en aangehouden.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Begrip

Bericht door Dwaze opa »

Tsja...politie en psychiaters....vaak twee handjes op één buik....en vaak wordt de rechter buitenspel gezet,omdat de psychiater gezien wordt als een soort tovenaar en zich daar soms ook naar gedraagt...ja en wat moet een rechter doen bij zoveel (schijn?)deskundigheid?
Gesloten