Publiciteit

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

Wat dacht u van deze uitzending van één-vandaag?
http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/ ... k_in_breda.
In elk geval ter ''leringhe'',maar zeker niet tot ''vermaeck''.
30-50 % van de aangiften van deze zaken zijn vals...en zeker 20% heeft enkel ten doel de partner onderuit te halen.
Justitie ''schijnt'' wakker te worden....maar ik moet het allemaal nog zien,dat dit bolwerk van conservatisme in staat is de cultuur enigszins aan te passen...nu de daden nog.
De uitspraak in dit proces is over een dag of 14.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Publiciteit

Bericht door Casper »

Ja, ze *moeten* nu vervolgen (http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... f=24&t=998), en dat is een goede zaak. Heel, heel langzaam verandert er misschien nog eens wat.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

Ook onlangs in de nrc twee artikelen over dit onderwerp...één van mevrouw Heleen Crul,waarin zelfs de stichting van Dwaze vaders werd genoemd en een beschrijving van een vader met zijn (h)ex,die voor de laatste allesbehalve complimenteus was..
Dus er lijkt wat beweging te komen bij al die suffe figuren,die mannen al bij voorbaat als beulen zien en die arme vrouwtjes als zielig...
Van de geschiedenis en opgedane wijsheden uit het verleden schijnen ze geen sikkepit geleerd te hebben...het gezegde;''één vrouw is duizend mannen te erg'' is echt niet zo maar uit de lucht komen vallen en is een gezegde die toch echt langer dan vandaag bestaat.
Misschien zou de stichting van Dwaze vaders zich soidair kunnen verklaren met deze strijdbare vader die in Breda de zaak heeft aangespannen.
Maar misschien zouden vaders ook eens wat aan zelfreflectie moeten gaan doen en moeders wat nuchterder gaan beschouwen en niet tot min het oneindige adoreren.
Ik kom op dit forum uitspraken tegen van vaders,die hoewel ze door hun ex als oud-vuil aan de kant gezet worden,toch blijven zeggen dat ze erg van hun ex houden en dat ze hun ex nog altijd een goede moeder vinden...ik ben zo vrij daar iets anders over te denken....een ex,die haar man of partner of een schandalige manier aan de kant zet,hem tot en met besmeurt en hem de kontakten met ook zijn kind ontzegt,is in mijn ogen een rotwijf en al helemaal geen goede moeder,alleen al vanwege het feit dat ze haar eigen kind het recht ontzegt omgang met hun beider kind te hebben.
En dan kan 100 keer het argument gebruikt worden dat er psychisch één en ander aan de hand is...de handelwijze is er niet minder afkeurenswaardig voor.
Overigens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat deze psychische klachten een onderdeel van de strategie zijn voor heksjes om toch maar vooral hun zin te krijgen.
En het vervelende is dat brigades hulpverleners klaar staan om de zielige vrouwtjes op te vangen en vanaf dat moment hebben het zielige vrouwtje en de hulpverlener een gezamenlijk belang.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Publiciteit

Bericht door JCC »

Hier nog zo'n beul ;-)

Ik heb de uitzending aandachtig gevolgd en eigenlijk vond ik het jammer dat er voorbij is gegaan aan het feit dat dit eigenlijk om de kinderen te doen is.

Hij hield nu meer van iemand anders als van zijn eigen kinderen, hoe herkenbaar...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

''Hij hield nu meer van iemand anders als van zijn eigen kinderen, hoe herkenbaar...''
Conclusie....sloopoperatie van (h)ex volledig geslaagd...als ze het zover gebracht heeft,dat je niets meer om je eigen kinderen geeft,terwijl dat voor die tijd wel het geval geweest is en je er voor gevochten hebt,is er sprake van een ''Totalsieg'' van zo'n onmens.
Niet alleen de pa is grotendeels kapot,ook de relatie van pa met de kinderen en de kinderen zelf zullen ook fors beschadigd zijn.
Maar goed moeders heeft haar zin gekregen,is volledig beloond voor haar mateloze egoisme,maar is nu zo gewend van overal haar zin in te krijgen,dat haar maatschappelijke functioneren wel eens problematisch kon worden.
De hulpverleningsmaffia zal haar dankbaar zijn voor de werkgelegenheid die zij voor deze club gecreeerd heeft....vaders getaumatiseerd.de kinderen zijn waarschijnlijk ook behoorlijk beschadigd en moeders zelf nog ongenietbaarder dan voorheen...een flinke kluif voor het psychologen-en psychiatervolk.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Publiciteit

Bericht door JCC »

Ja, sloop operatie zeer succesvol verlopen.

Hoe harder je vecht, hoe harder je kinderen slechte dingen over je vertellen en mee gaan naar het politiebureau om ingestudeerde dingen te vertellen tegen oom agent.

Het zijn je kinderen niet meer, wel op papier voor de financien maar verder niets meer. Jaren (gerechtelijk) sloopwerk is zeer effectief en zorgden naast een drukke baan en verdriet om de kinderen voor een bijna burn out met alle gevolgen van dien. Je kinderen leven in je voort zoals het destijds was, als je ze nu per ongeluk tegen het lijf loopt is er gelukkig de moeder bij die ze kan redden van een confrontatie met de beul.

Omgang wordt begeleid uitgesproken, voor het geval dat, en als die al wordt nagekomen dan krijgen kinderen en vader begeleiding terwijl het werkelijke probleem niet wordt aangepakt.

Ik heb me er bij neergelegd, de eerste begeleide ontmoeting na 2,5 jaar (en gelijk ook de laatste waarschijnlijk) liet me volkomen koud want je bent gewoon de klootzak die mama zoveel pijn heeft gedaan terwijl ikzelf ben gedumpt voor een nieuwe start met kalverliefde.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Publiciteit

Bericht door TrotsePa »

Net de datum van kort geding gekregen die ex tegen me heeft aangespannen. Over ruim twee maanden wordt er pas gesproken over haar wens geen omgang meer te gunnen tussen vader en zoon. Tot die tijd zal er dus geen contact mogelijk zijn. Er is bij de rechtbank wel ten onrechte de suggestie gewekt dat er tot die tijd wel omgang is, dus ik kan me voorstellen dat een spoedeisend belang door de rechtbank niet wordt gezien.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Publiciteit

Bericht door EDA »

RTL besteedde er ook aandacht aan, hoewel wat korter.
Mijn advocate belde me de dag er voor al op om te vragen of ik aan die uitzending wilde meewerken.
Maar dat moest zo hap-snap ineens. O.a. om die reden heb ik er van afgezien.
Daarnaast zie ik niet in wat een vervolging van die ex / een ex in dit geval helpt om je kids weer te zien. Vervolging is verder knokken en dat brengt voormalig partners niet dichter bij zichzelf en dus bij elkaar, met de kids als huilende derden.

Mijn visie is juist om uit de strijd te gaan. Met verder knokken lukt dat dus niet.

Mijn visie, die er op gericht is juist niet te vechten, op deze manier verwoord zou ondergesneeuwd zijn in een uitzending waar het OM ineens een weg inslaat die vechten laat voortduren.

De Bredase vader is m.i. nog wel er bang en verward. Hij heeft nog niet zo'n krachtige visie op zijn situatie als ik dat heb.

Kinderen hebben een liefdevolle omgeving nodig.
En de ouders die die liefdevolle omgeving moeten bieden, kunnen dat alleen maar als zij elk liefdevol zijn. En als de één niet start met dat te zijn, dan moet de ander daarmee dan maar starten.
Doorknokken ( met en naar elkaar ) is niet liefdevol, dus dat is niet de weg.

Mijn juridische strijd heeft me enkele momenten met mijn kind opgeleverd, maar de ellende was daarmee niet van de baan. Mijn kind en ik ook bleven maar onder de invloed van een niet meewerkende en verder treiterende ex.
Door nu volledig elke strijd te staken voel ik, en voelt mijn kind, in elk geval niet langer die negatieve invloed van ex. elke keer weer.
Nu ik niks doe, ook niet juridisch, heeft ex geen redenen meer om de wapens te hanteren.
Zo kan zij de strijd voor haarzelf ook staken.

Mijn kind zal heus wel signalen afgeven dat ze naar Papa wil. Vlak dat niet uit.
We hebben tenslotte een hele goede band!

Maar ik laat het helemaal los. Heb ook de handen vol om mijn eigen leven te redden. Dat is al een dagtaak en hoe meer ik me daarmee bezig houd des te beter ga ik me voelen.
Ik ben diep gegaan, het is genoeg zo.
Ik hoef me niet te verdedigen, ik heb niets fout gedaan. In tegendeel zelfs. Ik ben een bijzonder goede begripvolle vader. Juist een hele goede.
Dus ik kom ook niet in actie nu. Heerlijk.
Natuurlijk mis ik mijn kleine meid. Maar zodra ik haar weer zie en zij mij, zal het weer fijner zijn dan het al was.

Als die Joyce veroordeelt wordt, verandert er voor de vader in kwestie nog niks ten goede, houdt dat goed voor ogen!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

Als die Joyce veroordeelt wordt, verandert er voor de vader in kwestie nog niks ten goede, houdt dat goed voor ogen!
....tsja..dat zullen we dan nog even moeten afwachten;het ''moederplaatje'' wordt er in elk geval niet beter op.
En verder doet dit misschien...hoewel ik daar zo mijn twijfels aan heb...de oogjes van al die figuren opengaan,die klakkeloos in de verhalen van die zielige moeders geloven en kritiekloos vaders als beulen aan de paal nagelen.
Vooral ''oom agent'',waar men in eerste instantie mee te maken krijgt,wil nog wel eens last van ''riddergevoelens'' krijgen,waarbij hij als vertegenwoordiger van de sterke arm,die door het zielige vrouwtje als beul geschetste vader wel eens even te grazen zal nemen.
Verder is hij als zekerheidszoeker gewend aan gezag van overheid,bonden en waarschijnlijk ook van vrouwtjelief thuis...dus hoe durft die beul moeders dwars te zitten...in zijn optie dien je moeders te gehoorzamen en als die beul dat vertikt en dwars gaat liggen zal ridder oom agent dat wel even recht zetten.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Publiciteit

Bericht door EDA »

Ik hoor dat in ACHT van de tien zaken die de RvdK ' s op hun bord krijgen er sprake is van vergelijkbare valse aangiften.

Het is dus niet iets van maar zelden voor komt.

Die vaders die er mee te maken krijgen wacht de taak om zich te ontworstelen aan de last die het met zich mee brengt.
Vals beschuldigd worden van iets wat je dus niet hebt gedaan en wel door de gehele maatschappij wordt geloofd is een regelrechte aanval op je integriteit, met verstrekkende gevolgen voor de rest van je leven.

Dat kan ten slechte zijn, maar beter is het om het ten goede aan te wenden.
Maar HOE???

Tsja, door je te realiseren dat de hele wereld kan en MAG denken dat jij gedaan hebt waarvoor ZIJ bang zijn, maar dat dat je dat met een schouderophalen achter je kan laten.
Het vraagt om een switch in je denken.
Maar dan moet je dus sterk in je schoenen staan.
En DAT is nou precies wat er te leren valt in zo'n situatie.
Die Peter in kwestie is zo ver nog niet, naar mijn gevoel, dus zijn lijden duurt voort. Aangemoedigd door de omgeving, waarin ook advocaten, strijd hij naar Joyce verder met een rechtszaak wegens smaad.
Maar DAAR ligt dus niet de echte taak.
Dus haalt het op die manier strijden niets uit, ten goede van de kids.
Zinloos dus.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

Helemaal niet zinloos...deze strijd kan wel degelijk verbeteringen brengen in de afhandeling van diverse scheidingsprocedures en kan hopelijk het bijna onuitroeibare vooroordeel wegnemen dat mannetjes in deze vaak de beul zijn en de vrouwtjes het zielige slachtoffer.
Maar het is misschien eens zinvol om de vraag te stellen...''hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat zoveel mannetjes en soms ook vrouwtjes in de leugens bedriegerijen en manipulaties van dit soort vrouwen trapt?''
Lopen er zoveel domme mensen rond,dat bij hen niet eens de gedachte opkomt dat mevrouw hier een dikke pot aan het liegen en manipuleren is...
En ook de volgende vraag is misschien interessant;''Hoe is het in godsnaam mogelijk,dat veel van die vrouwtjes er gewoon mee weg komen,als later blijkt dat ze de boel op een vreselijke manier belazerd en gemanipuleerd hebben?''
Doet het er dan helemaal niets toe gezien de grote schade die zij heeft aangericht met haar bedrieglijke acties...mannen gaan er aan onderdoor,worden financieel uitgekleed,de kinderen gaan ook door een hel en raken zo mogelijk zwaar beschadigd,wat weer gepaard moert gaan met allerlei psychische hulp achteraf,om nog maar te zwijgen van de pillen die er ingestopt worden.elk maak ik van nabij het geval mee van een ontevreden borderliner,die door hem met stille trom te smeren met beide kinderen,dacht manlief even tot de orde te kunnen roepen en hem zover te krijgen dat hij deed wat zij wilde.
Daarbij hem valselijk beschuldigend van huiselijk geweld,haar toevlucht zoekend op valse gronden in een blijf van mijn lijf huis,wat nog lukte ook en nu ''zelfstandig'' woont met beide kinderen en er een grote puinhoop van maakt....
En in plaats van dat zo'n onmens tot de orde wordt geroepen,krijgt ze alle steun van hulpverlening en wordt een beslissing over de voogdij opgehouden door kinderbescherming en rechters,die druk bezig zijn het wiel voor de zoveelste keer uit te vinden.
Nou,zeg het maar...waarom gebeurt dit allemaal?....bij het opsteken van een middelvingertje tegen oom agent wordt je onmiddellijk ingerekend en aan deze ellende wordt nauwelijks iets gedaan....deze vrouwtjes kunnen dus kennelijk onbeperkt hun gang gaan en de schade aanrichten...is het mannetje per definitie de slaaf van het vrouwtje en heb je het alleen getroffen als je de mazzel hebt niet met zo'n kreng door het leven te gaan?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Publiciteit

Bericht door EDA »

Angst.

De angst van de aanstichtster wordt herkend en overgenomen door die mensen die er " instinken" ...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Publiciteit

Bericht door Dwaze opa »

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/ ... dzorg.html.
Deze wil ik jullie graag onder de aandacht brengen...het geeft een kijkje op wat hoger niveau achter de schermen van instituties als BJZ en Rvk.....
De ontembare expansiedrang van BJZ wil ook de RvK aan de kant drukken,of eerlijk gezegd doen opheffen...
Hoewel BJZ aanmerkelijk korter bestaat dan de Raad schijnt hun expansiehonger zich ook op hen gericht te hebben...
Mogelijk heeft het ook te maken met competitiedrang tussen de verschillende ministeries BJZ...Volksgezondheid?) en RvK.van Justitie(Veiligheid)
BJZ vindt dat de RvK wel opgeheven kan worden,maar bij Veiligheid zijn ze daar niet zo happig op....gaan de wolven elkaar nu ook al opvreten.
Andere expansie- vormen van BJZ...''kinderleeftijd verlengen van 18 naar 23...en tegenwoordig ook al in de slag met de ouders van (te) dikke kinderen...wat zijn de volgende prooien?..Kinderleeftijd dan maar naar 30 jaar...kinderen weg uit een gezin waar thuis een andere taal of dialect gesproken wordt...kinderen weg uit een gezin,waar de kinderen naar hun maatstaven teveel achter de computer zitten..?...om uiteindelijk dan maar ALLE pasgeborenen zondermeer een OTS op leggen,zodat pa en moe uiteindelijk slechts als strak gecontroleerd fokvee mag functioneren en uiteraard flink voor de bemoeienissen van de staat mag dokken.
De door de staat gecreerde maakbare mens in optima forma;doet mij denken aan toestanden in Duitsland tijdens het Nazi-bewind.
De opmerkingen van de blog.''Dark Horse'',zijn n.a.v. van dit artikel in ''De Groene'' uiterst kritisch,maar ik denk dat vele dwaze vaders zich hier in kunnen vinden.Zij maken niet alleen veel ellende mee met hun ex,maar soms nog aanmerkelijk meer met de betrokken instanties.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Publiciteit

Bericht door Casper »

Bedankt, deze site http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/ volgen we voortaan op de voet :-)
Gesloten