omgangsregeling?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
cees_c
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012, 14:22

omgangsregeling?

Bericht door cees_c »

Dag allen,

Ook ik heb, zoals velen van jullie, te maken met een ex die helaas de omgang frustreert. Ik zal jullie kort mijn situatie uitleggen en hoop dat jullie mij wat adviezen kunnen geven.
Ik ben vader van een dochtertje van ruim een jaar. Mijn ex en ik hebben enkele jaar samen in Kaapstad gewoond. Plots heeft mijn ex besloten te gaan scheiden en terug naar Nederland te gaan met ons dochtertje. Ik woon op het moment nog steeds daar en kan door omstandigheden dit voorlopig niet veranderen. Via moeizame mediation heb ik kunnen regelen dat ik mijn dochtertje kan zien voor enkele uur (wel met op afstand aanwezige ex) wanneer ik in Nederland ben. Dit ging gepaard met heel veel weerstand van mijn ex waardoor ik er een juridisch proces van heb gemaakt. Helaas is er nog steeds geen omgangsregeling, omdat mijn ex aangegeven heeft dat ons dochtertje veel psychische klachten heeft door de sporadische contactmomenten met mij. Ze wil dan ook het liefst de contactmomenten stopzetten. Er zal nu een onderzoek plaatsvinden i.v.m. deze klachten. Ik vraag me af wat een goede omgangsregeling is in deze specifieke situatie. De keren dat ik bij mijn dochtertje ben, is ze heel vrolijk en speelt heel leuk (ook al ben ik door de situatie een "vreemde" geworden voor haar). Contactmomenten stopzetten lijkt me geen oplossing maar eerder de wens van mijn ex voor haar eigen belang. Wat kan ik doen?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: omgangsregeling?

Bericht door TrotsePa »

Hallo Cees,

lastige situatie hoor. Je zou volgens mij over zo'n afstand altijd via skype oid contactmomenten kunnen hebben.. Dat lijkt me niet meer dan redelijk

Sterkte...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling?

Bericht door Casper »

Cees, inderdaad lastige situatie. Ik begrijp uit je bericht dat er al een juridisch proces loopt; dit is inderdaad het beste met zo'n ex. Natuurlijk heb jij recht op omgang met je dochtertje en je dochtertje met jou. Elke rechter zal dat ook beamen. Doe een voorstel voor een omgangsregeling waarbij je aangeeft hoe dit in haar en jouw belang is; bijvoorbeeld een week in de twee of drie maanden (indien dat haalbaar is) en een langere periode in de zomer/wintervakantie. Verzoek ook uitdrukkelijk dat moeder informatie e.d. met jou deelt. Stuur verder regelmatig kaartjes, kadootjes, etc. en hou de herinneringen aan de momenten die er zijn levend met foto's, videos, en plakboeken.
Gesloten