Schuldsanering

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
rory
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2012, 11:58

Schuldsanering

Bericht door rory »

De uitspraak van de boedelscheiding is uitgesproken.

Nu blijft er een gezamenlijke schuld over van 100000 euro.
Deze moet 50/50 % worden verdeeld.

Nu kan ik zelf 50000 euro lenen en zal hierdoor niet de schuldsanering in hoeven te gaan.

Mijn ex krijgt van mij 1500 euro per maand alimentatie en zal waarschijnlijk de schuldsanering in moeten. Of zal ik haar helft ook moeten betalen? Er is mij namelijk verteld dat mijn ex geen baan heeft en de schuldeisers naar mij zullen komen omdat ik een baan heb en bij mij geld van te halen.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Schuldsanering

Bericht door PaNo »

Rory,

Naar mijn idee is het zo dat gezamenlijke schulden, tijdens je huwelijk/geregistreerd partnerschap aangegaan op beide te verhalen zijn. Als jij niet betaald kloppen ze bij haar aan en andersom.

PaNo
Velde
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2012, 09:00

Re: Schuldsanering

Bericht door Velde »

Beste Rory,
helaas denk ik dat je idd de klos bent. Ik moet eur 840 betalen voor 2 kindjes. Prima, echter hebben we ook nog een gezamenlijke hypotheek waar mijn ex die nu in de bijstand zit, mij mee laat zitten. Gevolg: ik heb loonbeslag gehad, mijn ex niet en kan niks verrekenen en de financiele problemen worden groter. Mijn tip: reken uit hoe lang je moet ploeteren om alles af te betalen. Indien >5 jaar...de schuldsanering in. Wel eerst zorgen dat je onverwijtbaar werkloos raakt. Ik heb gezworen geen dag meer wit te werken omdat ik kotsziek ben van het recht in Nederland.
Werkende vaders hebben geen rechten. Uitkeringstrekkende vaders wel.
Suc6
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Schuldsanering

Bericht door Dwaasstel »

Ik zit vol verbazing te kijken naar de bedragen die worden opgelegd! Een vriendin van mij is ook niet meer samen met de vader van haar dochter (hij heeft wel normale omgang maar hoofdverblijf is bij haar). Zij werkt, hij heeft een uitkering (eigen keuze) en zij krijgt NIETS... Dit terwijl de inkomsten niet eens zo heel veel verschillen met een aantal van jullie. Je wordt dus gewoon de dupe als je werkt voor je centen. Belachelijk.

Ik vraag me echt af hoe dit mogelijk is.....
Gesloten