Spannende dag vandaag: DE beschikking!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

@ detinox,

Je schrijft dat je niet met modder hebt gegooid maar schrijft wel dat je ex borderline heeft. hoe moet ik dat dan zien? Heb je dat aangehaald in de rechtszaak? Mijn ex heeft me in januari opgebiecht dat ze testen had ondergaan waaruit bleek dat ze BPS had. Later heeft ze dat uiteraard weer ontkracht, ze had het niet en kwam door de relatie.

Heb je dat BPS zwart op wit? Heb je BPS aangevoerd tijdens de rechtszaak?
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dentinox »

Verrek, das toevallig. Mijn ex is ook bij GGZ getest in januari en er was het vermoeden van een BPS. Maar ze konden geen diagnose stellen omdat ze wegliep. En nu zegt ze hetzelfde als bij jou. Dat ze geen BPS heeft, maar door de relatie kwam. We hebben toch niet dezelfde ex he:)

Ik heb wel bewijs dat ze naar het GGZ is geweest, medicatie heeft gehad en ons al eerder in de steek heeft gelaten. Toch heeft de advocaat tot mijn frustratie dit niet gebruikt. Het waren naar mijn inziens geen verwijten maar feiten. Aangezien ze tot 3x toe een verschillend verhaal heeft verteld neem ik aan dat bij de beschikking de rechter ook 3 verschillende verhalen getypt door de griffier heeft gelezen. Maar dat weet ik niet zeker. BPS krijg je niet door een relatie, laten we duidelijk wezen. In het eerste verweerschrift hebben we wel BPS aangehaald, maar hebben we ingetrokken. En dat is ons in elke zaak door de tegenpartij weer naar boven gehaald. Dat ik beweerde dat ze ziek was enzovoorts. Dus beter is niet doen, tenzij je van een deskundige het op papier hebt dat ze labiel is of BPS heeft. Hoe frustrerend ook, mijn ervaring is het gebruiken van het daadwerkelijke belang van het kind, en alle medewerking willen verlenen aan verbetering tot communicatie of mediation. Allemaal in het belang. Dat woord is belangrijk. Dat heeft mijn ex niet 1x genoemd het woord belang. Ze wou wel onze dochter op alle vrije dagen. En in de pleitnota vond ik dat niet het belang van het kind. Zal eens opzoeken wat ik genoemd heb als belang. Misschien heb je daar wat aan. Mits de rechter luistert naar jou.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

Ik heb al 4 keer een verzoek tot mediation ingediend. Via GGD / Jeugdzorg / rechtstreeks / via advocaat..

Keer op keer nul op rekest en nu wil ze alleen mediation over het financiele gedeelte. Als dat goed gaat en ze het vertrtouwen terug heeft wil ze over omgang praten. Komop maar zo werkt het niet. Dan kan het weer eeuwen duren voordat er concrete afspraken worden gemaakt over omgang. Bovendien vergeet ze dat het hierbij niet om haar draait maar om ons zoontje!

Mediation over financien is gewoon onze partnerschapsvoorwaarden afwikkelen, dat is niet zo moeilijk. Dat is bovendien voor mij op dit moment totaal niet belangrijk, ik wil omgang juist geregeld zien. Ik laat de zitting dus staan.....
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Helaas...

Mediation werkt alleen als beide partijen het willen... De omgang ook trouwens.. deze werd vandaag weer even eenzijdig door haar 'geannuleerd' waardoor ik dus weer met lege handen naar huis kon keren.
Dit terwijl er wel een uitspraak van de rechter ligt (incl. onderzoek van de RvdK)
Reden: De kleine was afgelopen zaterdag ziek: koorts.. en ja als je hem dan thuis brengt met koorts, dan krijg je de schuld van 'onzorgvuldig handelen' als reden naar je hoofd geslingerd. Geen omgang dus vandaag...
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door EDA »

@ TrotsePa:

Alleen als je je LAAT raken, wordt je geraakt door zulk gekloot, Het is dus zaak deze " maatregelen" van ex langs je af te laten gaan en zelf zo sterk te zijn dat het je niet in onbalans brengt. Lukt je dat, dan is de situatie natuurlijk nog vervelend, maar doet het minder zeer.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Tja..

ik heb in ieder geval vandaag mijn dag even niet..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Tja..

ik heb in ieder geval vandaag mijn dag even niet..
Zeer begrijpelijk. Hou je sterk!!
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Ongelooflijk zeg... begin november pas weer een zitting... Nou goed.. we wachten het wel af.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Nog iets vreemds. Ex wilt van de huidige 2x3 uur per week af en spant daarvoor een kort geding aan
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

En tot die tijd dus alleen onder haar voorwaarde: professionele begeleiding. Wat dat ook moge zijn..... Voorlopig niet dus..

Even een andere vraag. Nu stapt zij naar de voorzieningenrechter, maar kan zich natuurlijk altijd weer bedenken.. Kan ik die zitting dan blijven behouden? Of moet ik dan zelf weer een kg gaan starten?
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

Trotsepa,

Nieuwe zitting? hoger beropep... Zoja wanneer heb je m ingediend. Niet te geloven dat rechtbanken zolang op zich laten wachten. En moeders zo langer hun gang kunnen laten gaan.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Het gaat om een zaak die is aangehouden. Mijn eis was co-ouderschap en kreeg 2x3 uur. Gezag was wel toegekend.
De zaak was aangehouden tot begin juni, maar de rechter wilde de zaak verder aanhouden om de mediation nog een kans te geven. Niet snel daarna werd door ex mediation de rug toegekeerd en nu, na 2 keer mediation wilt ze de door haar zelfs uitgebreide omgangsregeling van 2x3 naar 1x3 en 1x7 in zijn geheel teniet doen en mij geheel buiten spel zetten in een kort geding. De aangehouden zitting is pas in november.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

Dat dat allemaal mogelijk is hier in Nederland? Als ik de financieele mogelijkheden had zou ik deze stichting nog groter en bekender maken. Zover zelfs dat ik de media erin zou bij betrekken plus de eerste en tweede kamer. NIet om de moeders neer te sabele. Maar gewoon om de rechten van de vaders kracht bij te zetten
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Ze had ook getekend om niet 2 uur (enkele reis) verderop te gaan wonen zolang de zaak aangehouden wordt.
Nu doet ze dat dus toch.. althans.. mijn zoontje mag mij niet meer zien nu... het andere gedeelte (verhuizen) zal spoedig volgen vrees ik..
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

dwazevader schreef:Dat dat allemaal mogelijk is hier in Nederland? Als ik de financieele mogelijkheden had zou ik deze stichting nog groter en bekender maken. Zover zelfs dat ik de media erin zou bij betrekken plus de eerste en tweede kamer. NIet om de moeders neer te sabele. Maar gewoon om de rechten van de vaders kracht bij te zetten

Je zou het nog mooier kunnen omschrijven;
''de rechten van het kind!''

Jouw kind heeft recht op omgang met jou, en dat blokkeert je ex.
Gesloten