Spannende dag vandaag: DE beschikking!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

Het is zeker fors. Ik mag het alleen ophoesten. Ja terug van de belasting lucky me
. Zij zal niks bijverdienen. Het is maar geld maar wel geld waardoor ik zwaar in de problemen gaat komen. Als het nou verdeeld was in €200 voor mij en €130 voor haar had ik er vrede mee. Maar ook het feit geen overnachting bij papa onbegrijpelijk. En geen gezamelijk gezag omdat ik belangrijke beslissingen in de weg zou staan!? Kortom het klopt van geen kanten!!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door The Driver »

Geen gezag, omdat je belangrijke beslissingen in de weg zou staan ?

Daar gaat het toch net om, als je gezamelijk gezag hebt, dan beslis je daar toch samen over, met gezond verstand natuurlijk, maar ja als dat bij de een ontbreekt, dan valt het niet mee natuurlijk.

Met andere woorden, je mag wel gezamelijk gezag hebben, maar je moet het wel altijd met je hex eens zijn, ander heb je geen recht op gezamelijk gezag.
Laatst gewijzigd door The Driver op 13 jun 2012, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door JCC »

Het is verschrikkelijk dwaze vader, ik weet precies hoe jij je voelt. Dit is nou eerlijke rechtspraak waar je ex vrouw een prinsesje is die alles toegewezen krijgt wat ze beliefd.

Wij hebben ook, tijdens ons huwelijk, financieel moeilijke jaren gehad en dan verbaasden we onszelf er soms over met hoe weinig we rond konden komen in de maand met 2 kinderen. Met goede zuinigheid kan je echt veel met weinig, dit gaat na een scheiding niet meer op want dat kost een kind ineens honderden euro's per maand en dan nog eens wat erbij komt aan extra rekeningen, bij mij dan....

Leven met onrecht is het, en veelal wordt het ook nog onmogelijk gemaakt om je kinderen op een normale manier te kunnen zien. Dit komt hoofdzakelijk door van ontspoorde ex-vrouwen prinsesjes te maken na een scheiding en ze alleen maar rechten te geven.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

Klote zeg.
Kan je aangeven waarom je je kind zo weinig mag zien? Waarom mag je kind niet bij je slapen? Wat heeft je ex aangevoerd waarom dat onverantwoord zou zijn? Wat is de motivatie van de rechter?
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

Ik zit ook in een modder gooi situatie. Gelukig heb ik verklaringen van jeugdzorg waarin mijn partner waarin ze zegt dat ik een geweldige vader ben. Ik ben ook naar het KDV geweest en heb daar de observatierapporten gekregen, daar staat in dat zoontje op alle vlakken uitmuntend scoort.

Hoe kan je verder bewijzen dat je wel een leuke lieve vader bent? Wat kun je verder in godsnaam inbrengen tegen moddergooierij?
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

The driver ,


Ik begrijp je helemaal maar ik weet het ook even niet meer.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

JCC,

Ik zit dalijk in financiele problemen want ik moet meer KA gaan betalen €330 per maand voor een 2 jarige. Ik wil zeker KA betalen maar wel redelijk 200 lijkt me redelijk. Maar als ik 330 ga dokken blijft er weinig over om hoger beroep te betalen.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

Debeurs,

Ik zou niet voor me kind kunnen zorgen ben daar niet toe in staat. Heb ze in de steek gelaten. Hij slaapt slecht en daarom is het beter dat hij niet bij mij slaapt. Ik weet dat het onzin is. Want toen we samen woonden was ik degene die de kleine wel in slaap kreeg. Zij was degene die niet het geduld had. De motivatie van de rechter heb ik nog niet binnen maar die zal spoedig volgen.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door TrotsePa »

Geen woorden voor....
Wel zal ik er voor je zijn zodra er een manifestatie in den haag georganiseerd gaat worden.
Want ook al mag mijn zoontje nu met regelmaat zijn vader zien, met dit soort dingen zal ik nooit vrede hebben.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door debeurs »

dwazevader schreef:Debeurs,

Ik zou niet voor me kind kunnen zorgen ben daar niet toe in staat. Heb ze in de steek gelaten. Hij slaapt slecht en daarom is het beter dat hij niet bij mij slaapt. Ik weet dat het onzin is. Want toen we samen woonden was ik degene die de kleine wel in slaap kreeg. Zij was degene die niet het geduld had. De motivatie van de rechter heb ik nog niet binnen maar die zal spoedig volgen.
Hoe hebben ze dat proberen aan te tonen? Is het gewoon haar woord tegen jouw woord?

Wat heb je er tegenover kunnen stellen aan te tonen dat je wel een goede vader bent?
Ed 1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012, 09:21

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door Ed 1968 »

Ik heb een beschikking van 500 en kan er niks tegen inbrengen gelukkig heb ik een baas die nog wat financieel regeld maar zonder ene cent over te houden gaat m'n K Hex een lekker leven tegemoet maar die dag dat zij aan de beurt is komt nog wel
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dentinox »

Ik heb vrijdag ook de beschikking gekregen. Gelukkig blijft mijn dochter bij mij wonen, nadat mama haar achtergelaten had. Nu nog hopen dat ze niet in hoger beroep gaat. Ik hoop in dit geval dat drie maal is scheepsrecht telt. Want het kort-geding verloor ze, de bodemprocedure werd mediation geadviseerd, waar ze onlangs ook is weggelopen, en daarna alles opnieuw in behandeling gekomen en haar verzoeken zijn afgewezen.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

@Debeurs,

Ze hebben tijdens de zitting van alles gezegd en gebruikt. Waarin ik als ongeschikte vader naar voren kwam. m.a.w. moddergooien. Wij hebben daarin tegen geen modder gegooid en getracht aan te tonen dat ik wel een goede zorgzame vader ben. EN dat ik me kleine niet negatief beinvloed naar zijn moeder toe.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dwazevader »

Ed1968,

Das een grote klap ik neem aan dat jij een beter modaal inkomen dan de gemiddelde werknemer. Mooi dat je een baas heb die je tegemoed komt. Kan je ook niet in hoger beroep om da KA nogmaals aan te kaarten??


@ Dentinox,

Goed om te horen dat er ergens goed nieuws is voor een vader. In welke plaats vond jou zitting plaats. Misschien kan ik daar nog hoop uit halen.
dentinox
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2012, 14:19

Re: Spannende dag vandaag: DE beschikking!

Bericht door dentinox »

In Assen. Alleen zat er een rare vogel van de RvdK die maar met niet doordachte ideën kwam. Gelukkig heeft de rechter die niet aangenomen omdat de communicatie eerst verbeterd moest worden. Dat wou ik wel, maar aangezien moeder een borderliner is en dus ook weer mediation afgebroken heeft (netzoals haar behandelingen bij GGZ) schiet ik daar niets mee op.

Mijn advocaat heeft geen enkele vorm van modder gegooid i.t.t de tegenpartij. Want oooh...wat was ik slecht. Althans volgens hun. Zij beweerde dat er niets van de bezoekregeling enzo terecht kwam, terwijl ik me overal netjes aan hield. Vandaar dat de advocaat ook alleen maar vroeg om een verandering van de bezoekregeling. De rvdk kwam met een 50/50 deling wat ze het beste vonden voor het kind. Dat vond ik natuurlijk niet met een labiele moeder, maar ik bracht er niets op in. Beter iets dan niets zeg ik dan maar. Gelukkig is het nu in mijn voordeel uitgevallen, maar hopende dat ze geen hoger beroep aantekent. Wil niet weer in die spanning zitten. Niet alleen keek de rechter naar waar het sociaal gezien het beste was voor de kleine, maar ook wie haar financieel het beste zou kunnen onderhouden. Zij verdiende namelijk niks, en ik verdien te weinig voor alimentatie te betalen. Ik heb een pleitnota geschreven net voor de zitting met de redenen waarom ik vond dat ze hier moest blijven wonen. En daarin vermelde ik alles in het belang van het kind in de ruimste zin van het woord. Maar in mijn geval is het dan ook zo, dat moeder haar hier bij haar vriendjes en school weg wou halen.
Gesloten