Wel of geen goede regeling?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Wel of geen goede regeling?

Bericht door TrotsePa »

Hallo allen,

zoals jullie misschien al wel weten heb ik ook hard moeten vechten, heb veel naar mijn hoofd geslingert gekregen en lange tijd in onzekerheid gezeten over of er uberhaupt wel ene omgangsregeling zou komen tussen mij en mijn zoontje. Uiteindelijk, na onderzoek (en ik moet zeggen dankzij) van de rvdk, mag ik nu 2 keer per week mijn zoontje zien. Ik weet, in vergelijking met de dingen die ik hier lees mag ik van geluk spreken. Toch blijf ik met wat vragen zitten...

Nu is er onlangs wel uitbreiding door mijn ex voorgesteld, maar dat is minimaal en ze wilt uiteindelijk naar 1 weekend om de twee weken. Dit kan ze uiteindelijk ook aangrijpen om 3 uur rijden heen en 2 uur rijden terug verderop te gaan wonen. Ze heeft immers al aangekondigd te willen gaan verhuizen. Tijdens een kort geding is afgesproken dat ze niet gaat verhuizen zonder mijn toestemming of die van de rechtbank.

Mijn zoontje heeft een halfbroer waar hij zeer aan gehecht is. Zijn halfbroer ziet zijn vader niet en is tegen mij opgezet. Zo was ik eerst zijn vader en ben ik nu gemarginaliseerd tot een onbelangrijke idioot in plaats van de ideale vader. Ik was een paar keer niet welkom terwijl dat wel met hem was afgesproken. Ze gebruikt en manipuleert haar zoontje zonder dat ze het zelf doorheeft, waardoor hij nu met het idee leeft dat ik niet ben komen opdagen, terwijl ex juist de afspraken gecanceled heeft. Het bezorgd me nu al weer slapenloze nachten omdat ik steeds aan het denken ben aan zijn verjaardag. Moet ik hem nou wel of niet een cadeautje geven. Moet ik nu wel of niet op zijn verjaardag komen? Hij wordt 8.

Al met al zit ik nog steeds in een lastig parket. Ik hoop dat mijn zoontje hier mee overweg kan. Hij is bijna 2 jaar dus zal niet veel meekrijgen, behalve dat mijn zoontje mij graag papa noemt en ex hem nog welleens corrigeert en me maar al te graag met voornaam noemt. Moet ik mijn ex dan ook bij haar voornaam noemen en mijn kleine man het woordje 'mama' ontnemen?

Verder gaat mijn advocaat een zitting gaan aanvragen waarin mijn voorstel mbt de omgangsregeling nl: dinsdagavond tm donderdagochtend. Vrijdagavond tm zaterdagmiddag/avond en eens in de twee weken een vol weekend. en de helft van de vakanties. Nu in overleg omdat mijn zoontje nog niet naar school gaat. Daarnaast zou mijn ex zou in overleg best een weekendje weg mogen wanneer ze wilt. Jammergenoeg blijven dan andere belangrijke dingen liggen, waaronder de overige dingen die je in een ouderschapsplan zou opnemen. Zoals verjaardag etc.

Is het zo dat eens per twee weken in het weekend een goede omgangsregeling is in het belang van mijn zoontje? Mijn ex heeft echt last van Borderline en is met enige regelmaat compleet psychotisch.. Het lijkt mij toch dat het in het belang van mijn zoontje is dat ook ik in contact sta met derden, zoals creche, in de toekomst de school en hem bescherm tegen het marginaliseren van zijn vader? Wat kan ik het beste doen bij deze aankomende zitting? Kan ik bijvoorbeeld weer de Rvdk erbij halen? Die was er namelijk eerst ook bij en sprak zich heel duidelijk uit 'in mijn voordeel'. Wat als er nu ineens een andere rechter om de hoek komt kijken?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door Casper »

Moet ik hem nou wel of niet een cadeautje geven. Moet ik nu wel of niet op zijn verjaardag komen?
Natuurlijk! Laat jezelf niet gek maken en volg gewoon je hart.
Moet ik mijn ex dan ook bij haar voornaam noemen en mijn kleine man het woordje 'mama' ontnemen?
Natuurlijk niet! Ga niet meedoen met haar belachelijke gedrag, want zo legitimeer je het alleen maar. Jouw kind weet donders goed dat jij zijn altijd-en-enige papa bent en daar kan geen ex iets aan verhelpen.

In het algemeen: ga voor een zo ruim mogelijke omgangsregeling. Als er dan een compromis gesloten moet worden (erg vervelend, koehandel met kinderen!), hou je altijd nog genoeg over. Maak duidelijk dat je daar je leven op instelt en dat je het qua tijd en financien aankunt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door EDA »

Sluit me volledig aan bij Casper.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door TrotsePa »

Ik heb in ieder geval goed advies gehad van jullie. Bedankt daarvoor!
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door TrotsePa »

Nou heb ik afgelopen weekend mogen lezen dat ik niet meer met haar zoontje mag praten en niet verder dan de gang mag komen.. Wederom weer geschreven met een ander handschrift dan dat ik van haar herken. (erg slordig en met taalfouten, maar wel nog steeds door haar geschreven)

Alleen maar omdat ik vraag aan hem hoe het met hem is. Hij was aan het vertellen dat hij voetbalkaartjes spaart etc.. blijkbaar mag dat allemaal niet en vindt ze dat nog pedagogisch verantwoord ook. Wel werkt ze volledig mee tijdens de overdracht, al wordt mijn zoontje op zijn leeftijd van bijna 2 voor mijn neus elke keer gecorrigeerd zodra hij blij papa zegt.

Jammer dat ze nu bepaald heeft dat ze naar eens per twee weken het weekend wilt (vrijdag einde middag tm zaterdag einde middag) in plaats van elke zaterdag 6 uurtjes nu. De woensdagochtend (3 uur) die ik nu heb wilt ze dan naar de prullenbak gooien. Ik hoop snel dat er een zitting en uitspraak komt, want ik merk al wel aan haar dat dit weer 'foutjes' van d'r zijn die nergens toe leiden.....

De proforma is aankomende week..
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door TrotsePa »

Nou de pro-forma is enkele maanden uitgesteld (lees: span een rechtzaak aan, maar de rechter doet er niets mee).

Er wordt uitgegaan dat we er onderling wel uit komen tijdens de mediation.
Als ik uiteindelijk bekijk wat er dan van gaat komen is dat ik de doordeweekse 3 uurtjes kwijt raak en een overnachting eens 1 de twee weken er voor terug krijg. Dit met als gevolg dat als ze dit zo volhoudt en de rechter niets met de door mij aangespannen rechtzaak doet, ze dan 2,5 uur rijden verderop kan gaan wonen waardoor eea niet echt meer prettig is voor de kleine man. Hoeveel stappen zijn er nog te gaan?

Overigens wel een opmerkelijk detail is dat ik haar zoontje nu wel de deur open deed afgelopen week, en ik moet zeggen dat de overdracht ook prima verloopt. Ik krijg maar geen vat op de wisselende buien van mijn ex. Vooral die haatdragende buien die ze met regelmaat heeft en opgewekt kan worden door een scheet die misschien net verkeerd ruikt. Dit kan toch niet goed zijn voor kinderen?

Maargoed.. ik mag niet klagen want ik zie mijn kind nu wel en ik merk aan moeder dat ze daar geen moeite mee heeft en prima of zelfs juist uitstekend meewerkt, dus ik ben erg gezegend. Toch maak ik me ernstige zorgen over de ontwikkelingen rondom deze zaak.. Het is een lastige kwestie en ik hoop dat hier op dwaze vaders me nog tips kunnen geven. (misschien moet ik bijvoorbeeld op zoek naar een website halfdwaze vaders)..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door EDA »

Het beste is natuurlijk helemaal van dat dwaze af te komen...

STICHTING ZELFBEWUSTE VADERS......

Dat klinkt toch veel beter....?


Afijn, je kunt alleen daar wat doen/betekenen, waar je invloed hebt....

Al het andere kun je loslaten, kost alleen maar (jouw) energie. En daar heb je alleen jezelf mee.
Sterkte..
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Wel of geen goede regeling?

Bericht door TrotsePa »

Ik wil eigenlijk mijn ex en mediator eigenlijk een 'standaard' omgangsregeling voorschotelen. Met als voorbeeld een uitgangspunt dat op de verjaardag van een kind altijd een moment met de ander wordt gegund. Nu is het namelijk zo dat we 'niets' hebben en van daaruit krijgt moeder altijd haar zin zonder zich überhaupt druk te maken over het feit dat ze zelf verantwoordelijk is voor het 'downgraden' van een standaard omgangsregeling wat juist goed zou zijn voor een kind. Met naam en toenaam in de regeling beschreven zeg maar.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Gesloten