Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ja dat is het lastige. Ik wil namelijk absoluut geen olie op het vuur gooien. Maar andersom doet zij dat dus wel. Bijvoorbeeld door met vaderdag keihard te zeggen dat ze niet wil dat ik hem die dag zie en ze vast wil houden aan mijn standaard ''oppas''dag. Ik zeg oppasdag omdat ik me afvraag of ik hem wel zou zien als ze dan een ander kon regelen.

Ik wil niet dat een rechter straks kan zeggen dat ik de situatie lastiger heb gemaakt door mijn handelingen. Zou ook wel raar zijn omdat partner de persoon is die alles dicteert, ze wil niet dat hij bij me blijft slapen omdat ze regelmaat voor hem wil en hij dus in zijn eigen bedje moet slapen.. Ze wil niet dat ik hem in het weekend zie.

Sinds we uit elkaar zijn, heeft ze ons zoontje feitleijk nog niet 1 dag hoeven missen. En ik sleep me van week naar week, van de ene woensdag naar de andere en onderwijl zit ik in zak en as. Communicatie heb ik al 100 keer om verzocht maar die blijft uit. Het is een dictaat. Begrijp me goed, ik kan me voorstellen dat ze boos is, maar nu wordt ons zoontje slachtoffer van die boosheid.

Wat te doen, ik weet het ook echt niet...

Zometeen ga ik iig een huurhuis bekijken wat wonen bij je moeder in een hok van 2,5 bij 3 is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

debeurs schreef:Zometeen ga ik iig een huurhuis bekijken wat wonen bij je moeder in een hok van 2,5 bij 3 is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.
DIT is in elk geval een goede stap.
Wat je niet moet vergeten is: Zorgen voor jezelf en je eigen welbevinden.
ZELFS je eigen kind is niet zo belangrijk als jij zelf!! Klinkt cru en gaat tegen velerlei gevoelens in, maar geloof me, je moet primair zorgen voor jezelf, zeker in de situatie waarin velen van ons zitten.

Voor mij zelf is belangrijk onderscheid te (leren) maken in: "Doe ik dit nu uit angst of uit liefde?". En dat is niet eenvoudig.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Bizar...

Vandaag zou mijn moeder spullen meenemen. Mijn moeder past iedere maandag op in onze gezamenlijke woning. Mijn moeder heeft het daar al zwaar mee maar doet gewoon wat ze altijd deed. omdat die tv 40 kg weegt, mijn moeder 67 is, dat ding niet kan tillen en een te kleine auto heeft... hebben mijn zus en haar partner de tv en wat spulletjes opgehaald. Dat hebben buren waarschijnlijk doorgegeven aan mijn partner.

Mijn partner confronteerde mijn moeder daarmee middels een kruisverhoor en gaf aan dat dat niet de afspraak was en ze niet wilde dat anderen in HAAR (het is nog steeds ons) huis kwam. Okee dat kan ik me nog wel voorstellen maar tegelijk gaf ze aan dat mijn moeder nu ook niet meer welkom is om op te passen. Mijn moeder heeft daar het hele jaar iedere maandag opgepast en wordt nu voor zoiets futiels de deur gewezen, oma is niet meer welkom.

Wat een onbegrijpelijke haat en nijd. Terloops vertelde ze ook nog tegen mijn moeder dat ik haar 10 jaar stelselmatig mishandeld heb. Hoe kan je iemand breken, dat is gewoon NIET WAAR. Waarom doet ze dit toch? Ze maakt alles en iedereen kapot, nu betrekt ze ook nog eens mijn moeder erin.

Ik zou deze week antwoord krijgen of ze mediation in wil gaan (heb daar al 4 keer om verzocht) maar dat gaat met deze angst en woede instelling nooit lukken. Waarom? dit is helemaal niet nodig, ik wil alles constructief oplossen, dat heb ik nu al een miljard keer aangegeven. Waarom veranderen exen in regelrechte terreurheksen. Tien jaar ben je gek op elkaar geweest, bewust getrouwd en bewust ( 9 maanden proberen!) voor een kindje gegaan. Eerst was je de grote held en nu ben je de kop van jut, ik begrijp hier echt geen ene snars van..

Iedere dag lijkt het boek een nieuw hoofdstuk te krijgen, een nieuwe wending met een nieuwe ultra spannende cliffhanger, ik word er compleet gek van. (en schrijf daarom de frustratie denk ik van me af)
Laatst gewijzigd door debeurs op 19 jun 2012, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

Je ex heeft te kampen met angst. En dat uit zich als vechten en vluchten.
Ze kan daaraan alleen zelf wat doen en dat zal pas komen als ze van binnenuit bereid is het onder ogen te zien. Getuige de heftigheid van haar gedrag zal dat nog wel even op zich laten wachten, helaas.
Ondertussen kun jij vast aan de slag met inzien dat het louter angst is wat haar drijft. Leer het herkennen en voel ondertussen dat jij het heel anders wilt. Voel dat en zie wat zij doet. Zie dat wat zij doet uit angst voortkomt.
En beleef onderwijl wat het met jou doet, terwijl je inwendig verbonden blijft met de wetenschap dat je de goede kant op wilt.
Als je dit lukt, ben je al een aardig eind op de goede weg.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik had gisteren een onwijs leuke dag met zoontje. Samen erg veel gelachen en leuk gespeeld. Heb er veel leuke foto's en filmpjes van gemaakt. Het is echt een superventje!

Toen hij werd opgehaald door zijn mamma vond hij het zichtbaar niet leuk dat hij weg ging bij mij. Dat vind ik op zich erg vervelend. Je merkt dan toch dat dit voor ons mannetje zeker niet ideaal is. We zullen allemaal hard moeten werken aan deze nieuwe realiteit. Ik ben in ieder geval erg gelukkig met het gegeven dat ons ventje zo open, lief en leuk is.

Foto's meesturen naar de rechtbank, werkt dat? Woorden zijn maar woorden waarbij de non-verbale communicatie niet aanwezig is en bij woorden op schrift kan veel misinterpretatie optreden. Foto's zeggen meer dan woorden en uit die foto's blijkt overduidelijk hoe blij mijn ventje is met zijn pappa, en omgekeerd.

Nu weer een week in de wachtstand, op naar de volgende woensdag...
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik weet niet of het handig is, maar ik heb helemaal niets te verbergen, mijn kleine heldje gisteren;

removed

Zoals je ziet heeft hij het totaal niet naar zijn zin bij pappa en vormt pappa een ernstige bedreiging voor het welzijn van kleine superman... :shock:
Laatst gewijzigd door debeurs op 21 jun 2012, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

Mooi ventje. :lol:

Hier is duidelijk een trotse papa blij met zijn manneke.
Daar hoef je mij niet van te overtuigen.

Maar hoe zit het met je eigen overtuiging?

Streef toch naar je eigen innerlijke rust, ook al bevindt je je nu nog in een heftige situatie.

Een kind is niet van jou, maar louter BIJ jou. Realiseer je dat.

Verder: Geniet wanneer het kan en accepteer dat je je in een situatie bevindt waarin helaas weinig ruimte is voor dat specifieke genieten. Oef, een lastige hè? Maar als je geen andere situatie kunt maken, is het het beste te berusten in de realiteit, totdat er zich een andere situatie voordoet. Het is niet anders....
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door The Driver »

@ EDA

Niet iedereen kan de linker wang aanbieden, als je al op de rechter wang geslagen bent.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Paul1963 »

Mooi mannetje. Ben er maar trots op.

Ik zou de foto niet hier op het forum plaatsen. Kan je gezeik meekrijgen en tegen je gebruikt worden. Formeel moet zij hiervoor ook toestemming geven.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Paul1963 schreef:Mooi mannetje. Ben er maar trots op.

Ik zou de foto niet hier op het forum plaatsen. Kan je gezeik meekrijgen en tegen je gebruikt worden. Formeel moet zij hiervoor ook toestemming geven.

De enige reden die ik daarbij kan verzinnen is dat mijn zoontje ivm een gezeik topic mbt omgang kan worden geconfronteerd..
daarom idd verwijderd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

The Driver schreef:@ EDA

Niet iedereen kan de linker wang aanbieden, als je al op de rechter wang geslagen bent.
Dat is afhankelijk van je eigen overtuiging.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Woensdag was het weer raak;

Mijn moeder is als oma afgedankt door partner, ze mag niet meer oppassen, dit deed ze iedere maandag in onze gezamenlijke woning. Mijn moeder wil mijn zoontje niet meer halen, dat was voorheen de afspraak. Nu ging ik mijn zoontje zelf halen, dat deed ik vorige week ook. Ipv zoontje te geven belde ze de politie. Totale waanzin en naar mijn idee alleen maar om een leuk dossier richting mij op te bouwen. In de 2e maanden die we nu uit elkaar zijn geef ik keer op keer aan alles constructief op te willen lossen en heb ik geen enkel onvertogen woord richting haar gebezigd, toch blijft zij zelf destructief bezig. Ik word er moedeloos van.

laat het svp snel de 19 juli zijn dan kan ik eindelijk mijn verhaal doen bij de rechtbank. Ik heb een huisverbod gehad twerwijl zij mij wakker heeft geslagen. Nu wordt dat huisverbod door haar advocaat gebruikt om aan te tonen dat ik een idioot zou zijn , het is te zot voor woorden. Bij een eerder politie-incident in 2008 heeft ze mij ook geslagen en ik had daar zichtbare verwondingen van. Toch wordt ook dat incident door haar advocaat aangegrepen om mij in een kwaad daglicht te stellen. Ik werd destijds namelijk door de politie meegenomen. Maar dat is standaard protocol bij huiselijk geweld, ze voeren de man af ongeacht wat er is gebeurd.

Ik begin hier inmiddels zo gallisch van te worden, ik word beschimpt en zwart gemaakt. Ik ga echt niet verklaren dat ik een engel maar nu wordt alles ten onrechte in mijn schoenen geschoven. Je kan bellen wat je wilt met jeugdzorg, naar de politie gaan en met de gemeente contact opnemen... ze verschuilen zich allemaal achter debiele regeltjes.

Mijn partner verklaarde eerst dat ik de beste vader was die zoontje zich kon wensen, zelf bij de politie vertelde ze dat in haar verklaring. Nu ben ik de meest vreselijke persoon op deze aarde volgens haar.

Ohja, niet onbelangrijk, mijn partner heeft in januari van dit jaar opgebiecht dat ze getest was op borderline. Later heeft ze dat weer ingetrokken. Ik lees nu een boek ''leven met een borderliner''. Een verschrikkelijk feest der herkenning. Bah
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Weet iemand hoe het zit met omgangsregelingen tussen grootouders en hun kleinkind?"Mijn moeder paste iedere maandag op op ons zoontje. Ook na het incident tussen mij en ex van eind april. Sinds kort is mijn moeder bedankt voor bewezen diensten en mag mijn moeder niet meer oppassen.

Welke rechten heeft een grootouder ten opzichte van omgang met een kleinkind? Moet je hier ook procedures voor aanspannen, heeft dat uberhaupt wel zin?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

JA, grootouders hebben ook recht op omgang.

En daar KAN een procedure voor worden gestart.

Heeft het zin?
Daar kun je alleen zelf een antwoord op geven.

Ik weet inmiddels dat zelfs na uitspraken van de rechter en dus een vastgestelde omgangsregeling, deze zonder pardon door mama's kunnen worden genegeerd. En dan zou je weer opnieuw moeten procederen... Ik heb het opgegeven. Mijn kind werd door ex toch belast met de meest vreselijke waanzin. Laat haar dan ons kind maar "HEBBEN"...... In elk geval is het trekken aan ons kind dan verleden tijd.
Hoe zich dit verder zal ontwikkelen zal zich wel openbaren aan ons. Ik wil in elk geval geen extra stress voor mijn mooie meid.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Morgen is het zover, de dag van de voorlopige voorziening. Mijn verweer is een document van 115 pagina's gekomen en ik moet zeggen, mijn advocate heeft alles verwoord zoals ik het heb opgesteld en zoals ik het wil. Daar heeft echt veel werk in gezeten.

Wat me opvalt is dat de advocaat van partner vooral focust op zaken die er m.i niet toe doen. Daarnaast heeft de beste man bewijsstukken aangeleverd die mij juist ontlasten.

Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij de politie omdat ze naar mijn mening naar een huisverbod hebben toegewerkt ipv zich bij de feiten te houden. De persoon die mij het huisverbod afgaf heb ik nimmer gesproken en de redenen waarmee het omkleed zijn heb ik nooit verklaard. De politie ga ik dus ook aanpakkken. Als dat niet het gewenste resultaat geeft ga ik naar de ombudsman.

Mijn partner was de beoogd uithuisgeplaatste overigens bij het huisverbod, ik heb dat 3 dagen later gekregen terwijl ik al lang en breed uit huis was gegaan om de rust te bewaren. Dat mijn partner de beoogd uithuisgeplaatste was is mij p[as later opgevallen na bestudering van de stukken van de politie. Het hele verweer van mijn partner is gebouwd rondom dat huisverbod, wat overigens al van tafel is geveegd door de rechter. Ik heb het idee dat advocaat partner echt de weg kwijt is. Die kan niet goed nederlands lezen en maakt zich er makkelijk vanaf.

Ik heb vandaag ook de bevestiging van de toevoeging in de bus gekregen. De kosten advocaat zijn voor mij dus begrenst, voor mijn partner niet....

Ik houd u op de hoogte! Ik heb in ieder geval weer goede moed, aan het lange wachten is nu even een einde...
Gesloten