Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door PaNo »

Mediation traject voortzetten, indien deze dame niet meewerkt heb je inieder geval je goede wil laten blijken.

Probeer omgang met je kind(eren) in stand te houden of inieder geval de goede wil om dit in stand te houden aantoonbaar maken.

Zie onderstaande url m.b.t. Omgangsregeling, dit kun je makkelijk via de echtscheidingswinkel of wat dan ook alvast voorbereiden...

http://www.echtscheidingswinkel.nl/echt ... rt_geding/

PaNo
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Paul1963 »

Een omgangsregeling moet bij de rechtbank en daar is verplichte procesvertegenwoordiging. Een advocaat heb je dus nodig, maar je kunt wel de kosten beperken.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

Sjonge, ... wat herken ik de paniek waarin je je bevindt toch goed. En met mij velen.
Pure angst is het, niet meer dan dat.
Je komt daar doorheen. Dat gaat afnemen. Met mij weten dat velen inmiddels ook.

En dan kom je op een dag in de juridische mallemolen terecht.
Daar wordt voor je beslist en dan heb je weer een volgende situatie.
Weer heb je het niet in de hand en gaat het mogelijk niet zoals je wilt.
En ondertussen maak je je vreselijk zorgen om je kind ( ook angst ). Begrijpelijk!

Klote is het, is het niet? Echt klote.

Machteloos ben je..

Het enige wat je echt kunt doen is: Zorgen dat je minder KRACHTEloos wordt. DAT heb je tenminste zelf in de hand. Doen hoor!!

Ik sprak gisteren mijn ex die al 20 jaar een streep zet voor elk contact met mijn kind.
ZIJ is me toch bang. Ikke niet. Wie wint hier?
En ja, mijn kind.... Tsja. Ik weet niet eens waar hij woont. Wat KAN ik doen? Leven?

Het is domweg een les die we te leren hebben. Onze angst overwinnen zodat er voor Liefde een plek komt in ons leven. Het gaat om ons individuele zelfbewustzijn. Meer niet. Daarom al dit gekut.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

zooo.. vandaag een afspraak met jeugdzorg. Daar ben ik erg van geschrokken. Ik dacht mooi kunnen we gaan p[raten om de omgang. Dat pakte anders uit. Jeugdzorg is van mening dat mijn zoon rust nodig heeft. Dit nadat ze 1 keer bij mij thuis zijn geweest en daar conclusies uit hebben getrokken nadat hij huilerig was én adhv alle ellende en voorvallen waarover mijn partner heeft verteld. Dat dit een heel gekleurd verhaal was moge duidelijk zijn..

Ik vond het gesprek ook niet fijn verlopen. Niet constructief maar ik werd in een hoek geplaatst als veroorzaker van geestelijk leed bij mijn zoontje. Echt te bizar voor woorden, ik ben namelijk een uitsatekende en leuke vader!

De verleiding terug te gooien met modder was erg groot maar ik pas daarvoor. Wat me wel weer zorgen baart zijn de rapporten en de adviezen die jeugdzorg kan geven. Dit was de eerste keer dat ik met jeugdzorg sprak maar ik had wel het gevoel dat ik al op de slachtbank lag - en god op mijn blote knietjes moest danken met de woensdagen ipv een normale omgangsregeling. Zo werd het mij iig gebracht. Jeugdzorg gaf aan dat ze er niet zijn om te (ver)oordelen maar er speelt weldegenlijk een hoop subjectieve beeldvorming, na input van mijn partner. Als je de stukken leest dan lijkt het welhaast of ik een alcoholverslaafde idioot ben en org draag voor veel onrust in het gezin. Dit terwijl de opvoeding juist volledig in harmonie gaat en ik en partner voor het ''koninginnedagincident'' echt de perfecte opvoeders waren.

Ik weet nu niet zo goed wat te doen. Alle seinen staan op rood. In de verslagen staan zaken die verkeerd zijn. Ik heb dat weersproken, een gesprek van een uur, maar de hulpverlener heeft 3 zinnen aantekeningen gemaakt. Of mijn relaas nu in een rapport verwerkt wordt is mijn vraag. Als ze dat wel doet, hoe kan ze dan in godsnaam een gesprek van 1,5 uur correct in een rapport verwerken zonder aantekeningen te maken? Ondertussen sta ik dus wel met foutieve info in de rapporten..

Deze mallemolen waar ik nu in terecht kom maakt me depressief. Slapen nog max 4 uurtjes per nacht en eergisteren maar 3. Ik voel me gelukkig niet moe maar dat komt zeer waarschijnlijk door de adrenalineroes waarin ik zit.

Ik heb aangegeven dat er echt heel veel ruis op de lijn zit doordat alles en iedereen zich tegen ons aanbemoeit.


EDIT

nu advocaat aan de lijn.. stront aan de knikker.. update volgt
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

Boek: Truus Barendse: "de Jungle van de Jeugdzorg" Kopen, lezen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

daar waar we afgelopen vrijdag nog spraken over mediation valt nu een vovo binnen bij de advocaat die mij hielp bij het huisverbod.

Ontbinding gereg partnerschap
300 alimentatie en 600 bijdrage in de maandlasten

en dat met een inkomen van netto 1500 :shock:

Dat is wat ze eisen. vorig jaar had ik een inkomen van 25000 dat is dit jaar alweer een stuk lager, werk als hypotheekadviseur en die markt ligt totaal op zijn gat.

Partner kletst er dus vol in. Ze wil ook niet dat ik zoon zie omdat ze dat niet veilig acht! Hij mag niet blijven slapen maar ik mag wel woensdagen overdag. Richting mij wordt een heel naar dossier opgebouwd doorspekt met leugens!

Probleem is dat ik bij het Dok loop voor een cursus agressiebeheersing, dit nalv het incident met koninginnedag waarna ik zelf hulp zocht.

Ben hier helemaal stuk van! Mijn partner heeft mij aangevalllen waarna ik door het lint ben gegaan!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door EDA »

Het is eigenlijk heel simpel hoor.
Al dit gelazer komt voort uit op elkaar gestapelde en onverwerkte angst, die zich of uit als vechten, of als vluchten.
Kijk maar welke reactie in welke categorie past. Maar hij past in 1 van deze 2.
2 Exen vertoonden al een patroon van angstig worden door de angst van de ander en omgekeerd.
En het lukt niet dat te doorbreken, dus duurt het gedonder in alle hevigheid voort, met de kids als slachtoffer.
Mooie inkomensbron voor allen die hier dik aan verdienen.
De scheidingsindustrie heeft er geen economisch belang bij de ECHTE oorzaak van onze ellende helder te krijgen en daarom is er ook veel te weinig aandacht voor.
VOOR elke juridische en zakelijke afwikkeling zou EERST de emotionele brij moeten zijn ontwart. DAN pas verder met zakelijke aspecten.
Maar dit gebeurt nu niet. Het emotionele/menselijke stuk wordt volkomen overgeslagen/ krijgt veeeeel te weinig aandacht.
Regiezittingen zou al een stap in de goede richting zijn.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door The Driver »

Alimentatie ?

Niet druk overmaken, de rechter gaat altijd uit van de huidige situatie, als je dat maar goed aantoont. De tegenpartij kan eisen wat ze willen. Die van mij vroeg in totaal aan kinderalimentatie en partneralimentatie € 3.000.- (drieduizend ) per maand en kreeg in totaal maar € 30.- ( dertig ) per maand toegewezen.

En Bureau Jeugdzorg ? Hoe minder ze van je weten, hoe beter. Als ze straks met aanbevelingen komen voor een omgangsregeling of wat dan ook, dan alles voor de kinderrecher weerleggen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Advocaat partner heeft een vovo ingediend ontbinding huwelijk, toebedeling woning en omgang zoon.

Vrouw heeft aantoonbaar onzin verklaard en wil dat ik zoon max 1 dag zie en wil niet dat hij bij me blijft slapen.

Ik heb nu zwelf een verweer geschreven dat ik mee ga nemen naar de intake bij een advocaat maandag. Ik laat hem bepalen wat erin moet en wat beter eruit kan worden gehaald. Wat raden jullie aan, alles uit de kast trekken en er vol tegenaan knallen, of gaan we voor de subtiele aanpak?

Ik zelf wil er vol tegenaan knallen omdat ik zoiets heb van dit is mijn kans de boel recht te zetten en mijn verhaal te doen, en de rechter is degene die beslist...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Casper »

Wat raden jullie aan, alles uit de kast trekken en er vol tegenaan knallen, of gaan we voor de subtiele aanpak?
Dat ligt eraan wat je met "er vol tegenaan knallen" bedoelt :-)

Probeer alles zo zakelijk en rustig mogelijk te weerleggen. Vergeet alles wat juridisch niet relevant is (je advocaat adviseert hierin). De rechter interesseert al dat smijten met modder niet - hij heeft dat al duizend keer gehoord en wil alleen kijken naar hoe het wettelijk in elkaar zit. Als jij hem daarbij een handje helpt door een duidelijk verhaal te houden zal dat niet in je nadeel werken.

"Subtiele aanpak": werkt vaak niet bij rechters. Die lezen niet tussen de regels door en luisteren niet naar wat niet gezegd wordt. Gebruik alleen feiten, benoem die en toon ze aan, hoe futiel dat soms ook lijkt.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Wat zijn mijn kansen op omgang met zoontje?

Ik heb voor voorlopige voorziening een stuk geschreven, een situatieschets;

man en vrouw hebben de zorgtaken altijd 50/50 op zich genomen. Man en vrouw wisselden om de beurt de voedingen ( in de nacht, avond en overdag - vrouw gaf geen borstvoeding) , verschoonden even vaak de luiers, gingen er om en om ‘s-nachts uit om de baby te verzorgen en wisselden de ochtenden af om de verzorgingstaken op zich te nemen, ze brachten zoon vaak samen naar bed middels een vast ritueel, samen een liedje zingen voor zoon voor het slapen gaan. De verdeling zorgtaken is altijd volledig constructief, in goed overleg, in goede harmonie en zonder conflicten verlopen. Voor de geboorte van zoon is in overleg besloten dat man en vrouw beiden een dag minder zouden gaan werken, vier in plaats van vijf. Op de woensdagen de pappadag, op de vrijdagen de mammadag. Op dinsdag en donderdag het Kinderdagverblijf, hierna te noemen KDV, op de maandagen past de moeder van man op zoontje, in de echtelijke woning van man en vrouw. Man bracht zoon altijd naar het KDV, vrouw haalde zoon op. De zorgtaken zijn altijd volledig in evenwicht verdeeld, dit in overleg en mede naar aanleiding van de wens van de vrouw om vier dagen te blijven werken. Deze wens had vrouw omdat ze graag carrière wilde maken en zoveel als mogelijk aan het arbeidsproces wilde blijven deelnemen teneinde haar carrière niet in gevaar te brengen. Man en vrouw hebben bewust gekozen voor een kindje. Na negen maanden proberen was vrouw (uit)eindelijk zwanger van een zoontje.

en daarnaast in mijn verweer;

Wet bevordering voortgezet ouderschap. ‘’De wet beoogt de gelijkwaardigheid van ouders te garanderen, zowel van gehuwde als van ongehuwde ouders, vóór dan wel ná de (echt)scheiding. Centraal staat het ouderschapsplan dat ouders, gehuwd of ongehuwd, bij scheiding behoren af te spreken’’. Man heeft vrouw diverse keren verzocht mediation te starten teneinde een ouderschapsplan op te kunnen stellen en een zorgvuldige scheiding in werking te kunnen zetten. Man heeft dit verzocht via zijn zus, via vriendin van vrouw, via GGD, via jeugdzorg en via de secretaresse van de advocaat van de vrouw. Vrouw geeft keer op keer niet thuis en geeft aan hierover na te zullen denken en tijd nodig te hebben. In plaats van mediation op te starten heeft ze er nu, tot grote verrassing van man, voor gekozen een advocaat een voorlopige voorziening op te starten.

1. Ouderlijk gezag (Titel 14 BW)
1. Het ouderlijk gezag omvat voortaan ook de plicht om de ontwikkeling van de band van het kind met de andere ouder te bevorderen (art.247 lid 3 BW).
2. Het kind heeft voortaan recht op een gelijkwaardige verzorging en opvoeding door beide ouders (lid 4 en 5).

Vrouw frustreert op dit moment haar plicht de ontwikkeling van de band van het kind met de andere ouder te bevorderen. Ook ontneemt vrouw kind het recht op een gelijkwaardige verzorging en opvoeding door beide ouders. Uit diverse onderzoeken is naar voren gekomen dat met name voor de hechting van jonge kinderen het erg belangrijk is dat ze beide ouders op regelmatige basis zien.

Vrouw gedraagt zich alsof kind haar exclusieve eigendom is en man er niets over te zeggen heeft. Man heeft zoon erkend en heeft het gezag. Omdat vrouw weigert mediation op te starten, ondanks herhaalde verzoeken van man, heeft man zich genoodzaakt geacht zelf een ouderschapsplan op te stellen waarin zijn wensen met betrekking tot de omgang en de verzorging zijn weergegeven.




Snijdt het enigzins hout om dit soort zaken in een verweer te schrijven?

Verder heb ik ook nog zaken geschreven mbt foutieve zaken die aan jeugdzorg zijn doorgegeven. Vrouw probeert te doen voorkomen dat kind niet veilig bij me is. Ik probeer dat te ontkrachten. In de aangifte poltie schrijft ze bijvoorbeeld dat ik een ''erg goede vader ben die alles voor zijn zoontje over heeft''. Dat valt m.i. niet te rijmen met de nieuwe aap die uit de mouw is gekomen mbt de veiligheid van mijn zoontje.



Ben ik op de goede weg op deze manier? Mijn verweer beslaat al 4 kantjes met tekst.

Nog tips en adviezen?
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik ben de hele dag nerveus, wat de hele maand al, wat een enorme stress krijg je door dit soort zaken zeg. Onzekerheid waar je in verkeert is killing.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik was net bij een advocaat en die vertelde het volgende;

Rechters trekken 20 minuten uit voor de voorlopige voorziening en lezne niet lales, alleen de eisen. Een uitgebreid verweer schrijven heeft volgens hem weinig zin. Maar hoe moet ik dan mijn standpunten duidelijk maken en de laster tegengaan??

Daarnaast opperde de beste man dat ik ook de optie had om gewoon helemaal te stoppen met de zaak, EN DUS OOK KAPPEN MET OMGANG ZOON, omdat ik dan weer misschien een reactie uitlok bij vrouw..

Ben je dan knetter of niet?? Er ligt al een vooropige voorziening tegenpartij waarin vrouw zowat alles opeist, huis, geld, goederen en min of meer exclusieve verzorging voor ons zoontje.


Mijn parter heeft de diagnose gehad obsessieve compulsieve gedachtenstoornis en daar 4 jaar voor aan de antidepressiva gezeten. Die stoornis uit zich in dwangmatige jaloezie. Daarnaast heeft ze me begin dit jaar opgebiecht dat ze waarschijnlijk borderline had, dat bleek uit testen. Ik wil daarmee aantonen dat partner enorm zwart / wit denkt. In haar verklaring bij steunpunt huiselijk geweld staat omschreven dat ik ''een fantastische vader ben die alles over heeft voor zijn kind.'' Nu draait ze het zo dat ik opeens een slechte vader ben en ze zich afvraagt of zoon wel veilig is bij mij.



Andere advocaat hoor
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Dwaze opa »

Ik kan me heel goed voorstellen dat je stomverbaasd bent dat je advocaat met een dergelijk advies komt...het is ook voor de advocaat niet erg gebruikelijk en voor hem ook niet erg lucratief...maar hoe gek het ook klinkt,deze totaal onverwachte reactie kon wel eens hard aankomen bij je je ex.
In wezen is het zo dat zij iets van jullie heeft(je zoontje van 1)en dat zij bepaalt hoe en of jij ook van jullie kind mag genieten...dat verlangen van jou naar je kind verschaft haar een enorme machtspositie...
Als jij je terug trekt staat zij ineens overal alleen voor en dat kon iemand met een psychiatrisch verleden wel eens heel erg zwaar op de maag liggen en al helemaal als je als verkapt carrierevrouwtje ook nog 4 dagen in de week wilt blijven werken.Misschien trekt ze dat wel helemaal niet en valt ze regelrecht weer in een depressie.
Het is helaas niet anders,maar er zijn nu eenmaal zat vrouwen,die als ze eenmaal een kind hebben,de verwekker ervan niet meer nodig hebben...ja misschien hooguit als oppas als moeders ''belangrijke'' dingen te doen heeft.
Het valt mij op dat ook hier weer eens de naam ''borderline'' valt...het is hier schering en inslag op dit forum...de ex van mijn zoon kan er wat dat betreft ook wat van.
Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat het vrouwtje borderline anno 2012 slechts een modieuze benaming is voor de ''heks'' van weleer.
Mijn eigen ervaring is dat je het beste borderline-vrouwtjes bikkelhard kunt aanpakken,geen duimbreed toegeven,aan hun lot overlaten,in eigen psychotische sop laten gaar koken en alleen als ze tot inkeer zijn gekomen kunnen ze vriendelijk en aardig bejegend worden.Dit is volgens mij de enige methode om een beetje respect bij vrouwtje borderline af te dwingen,al het andere heeft vrouwtje-borderline meestal compleet schijt aan.
Borderline-mannetjes komen uiteraard ook voor,maar worden wat sneller achter de tralies gezet dan hun collega-vrouwtjes,waar de hulpverlening zich al dan niet...en meer niet..succesvol op mag werpen.
Ik zou zeggen,succes met je strijd,denk er eens over na,reageer desnoods,maak mij ook maar voor ''knetter'' uit...soms is het resultaat compleet verrassend als je ineens een totaal andere aanpak begint..
Enne...je kunt er later altijd nog op terug komen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik houd nog steeds verschrikkelijk veel van mijn vrouw. Maar het word me wel steeds moeilijker gemaakt om compassie met haar te hebben. ik heb haar overal beschermd, bij jeugdzorg, politie, bureau huiselijk geweld. heb overal de schuld op me genomen maar dat lijk zich nu tegen me te keren. Ze blijft de mamma van mijn zoontje en diep in mijn hart wil ik de boel gewoon oplossen, er zand over gooien, het uitpraten en weer doorgaan...

Maar het word me allemaal wel verdomde moeilijk gemaakt zo de beerput niet open te trekken...
Gesloten