AMK gaat naar de rechter

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Paul1963 »

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com ... e-wob.html

Hier een (werkende) link waar je het stappenplan vindt zonder dat je je hoeft aan te melden bij Hyves.
Laatst gewijzigd door Paul1963 op 11 mei 2012, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door PaNo »

Klopt Paul.....echter, je heb er een T teveel tussen weten te krijgen :)

htttp://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com/2012/01/dossier-opvragen-onder-de-wob.html

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com ... e-wob.html
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Chris71 »

Ik heb het een beetje uitgezocht, maar het is beter om niet onder de WOB, maar onder een aantal andere wetten de dossiers op te vragen.
Het voordeel van onderstaande ten opzichte van opvragen onder de WOB is dat het meer kans van slagen heeft en het ook bij instanties te gebruiken is waar een UHP of OTS niet van toepassing is. Bovendien kun je heel snel naar de bestuursrechter en een dwangsom op laten leggen.

Voorbeeldbrief:


Aan: Raad voor de Kinderbescherming
t.a.v. de Directie
Adres
Postcode, woonplaats


Betreft: Verzoekschrift in het kader van: AwB, Wb en EVRM.
Dossiernaam: Naam kind(eren), geboortedatum(/-data)

Plaats, datum



Geachte mevrouw/heer,

Ik verzoek u tot toezending van een afschrift van het complete dossier aangaande mijzelf en mijn kinderen inclusief contactjournaals, werkaantekeningen, correspondentie en alle overige bescheiden zoals dit in uw administratie aanwezig is.
Ik verzoek u het dossier te verstrekken op CD-rom indien de kopieerkosten de kosten van een CD-rom overschrijdt. De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in de wet gestelde termijn van 4 weken.

Ik wil u er op attenderen dat bovenstaand verzoek gerechtvaardigd is op grond van:
1. Algemene wet Bestuursrecht (AwB).
Toelichting: op grond van de AwB komt mijn recht toe om kennis te hebben van alle stukken die geleid hebben tot de besluitvorming. Gezien het feit dat zowel het contactjournaal als de werkaantekeningen hebben bijgedragen tot de besluitvorming komen deze mij toe.
2. Wet bescherming Persoonsgegevens (Wbp).
Toelichting: op grond van deze wet komt mij het recht toe van inzage, afschrift en correctie van alle gegevens omtrent mij en van mijn kinderen in uw administratie.
3. Artikel 6 EVRM.
Toelichting: dit artikel bepaalt dat alle partijen in een gerechtelijke procedure dienen te beschikken over alle stukken. dit wordt ook wel het gelijkheidsbeginsel van eerlijke procesvoering genoemd. Gezien het feit dat er in het dossier meer stukken zitten als bij mij bekend zijn.

Ik verzoek u een ontvangstbevestiging aan mij te sturen.

Met vriendelijke groet,

(HANDTEKENING)


Naam
Adres
Postcode, woonplaats

Gaarne zie ik dat dit verzoek en de eventuele bezwaren daarop afgehandeld zal worden volgens de op 1-10-2009 in werking getreden Wet Dwangsom en Beroep en de daarin gestelde termijnen. Uiteraard zal ik bij bezwaar en beroep een claim leggen op de in deze bij wet vastgestelde vergoedingen
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Paul1963 »

Art 6 evrm is volgens mij alleen van toepassing voor de rechtspraak, niet voor losse partijen buiten een proces.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Chris71 »

@Paul1963
Dat is volgens mij ook zo, maar dat is dus wel van toepassing op UHP, Ontzetting uit het gezag, OTS, leerplichtzaken etc... Alle zaken die voor de rechter komen.
En met dit soort instanties denk ik ondertussen: Liever iets te veel dan veel te weinig.

Bovendien werd mij toen ik mondeling bij het AMK om specifieke informatie vroeg gewoon geweigerd alsof ik daar helemaal geen recht op zou hebben, ja dan maar op deze manier. Meewerken en mijn rechten respecteren had veel minder inspanning gekost. Jammer dat het zo moet in dit land.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Chris71 »

De in stand houdende cirkel is weer rond!

Ongeveer drie weken geleden heeft het AMK bekendgemaakt de RvdK in te gaan schakelen en naar de rechter toe te gaan. Vandaag belde ik de RvdK om te informeren naar de stand van zaken en wat schetst mijn verbazing... bij de Raad is niets bekend!
AMK gebeld, krijg je een vertrouwensarts aan de lijn:"goedemiddag u spreekt met Chris...", zegt die omhooggevallen doos niets anders dan JA! Er kon geen fatsoenlijk woord vanaf. Er was door vakantie van de behandelaar nog niets gedaan. Kennelijk mag ik het ook niet vreemd vinden dat het AMK geen haast heeft, terwijl mijn kinderen al 2-1/2 maand niet naar school gaan en ik de enige ben die zich daar druk om maakt. Eindelijk het hoge woord eruit dat ze de rechtbank om een OTS gaan vragen. Zeg ik dat dat geen nut heeft omdat ze sinds begin dit jaar er net uitkomen en dat het niets heeft opgeleverd omdat de moeder alles heeft tegengewerkt. Krijg ik te horen dat als het niet goed is ik maar naar de tweede kamer moet om de wet te laten aanpassen... WTF??? Wat is dat voor instelling?
Wat ik dan wilde? Nou wat dacht je van uit de ouderlijke macht te laten zetten en UHP? Wordt je weer doorverwezen naar de rechter... Dezelfde rechter zeker die op advies van de Raad de wet naast zich neerlegt en alles afwijst? Oja, laat ik sinds enkele jaren deels afgekeurd zijn, minder inkomen hebben en geen duizenden euro's meer voor rechtszaken hebben.
Begint die doos vervolgens te ouweh*@ren over de Nederlandse rechtsstaat etc... Toen heb ik gezegd dat ik nu eindelijk begrijp hoe BJZ, AMK en de Raad zichzelf in stand houden. Wordt dat mokkel boos op me? Ik begrijp er niks meer van, maar in mijn geval is 1 ding is wel duidelijk: De in stand houdende cirkel is weer rond!
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door Chris71 »

Zo, we hebben de welbekende vicieuze cirkel weer gehad.

De korte versie:
- 7 jaar ellende, sinds moeder mij uit het leven van onze kinderen heeft verbannen.
- Vrienden, familie, scholen etc afgestoten.
- In vijf jaar tijd vier scholen versleten.
- in vijf jaar tijd drie maal langdurig schoolverzuim.
- Behoorlijk wat meldingen bij AMK en RvdK.
- Sociale en cognitieve bedreigingen geconstateerd, waaronder geen contact met vader. BJZ/AMK en RvdK achten contact met vader allemaal in het belang van de kinderen.
- Rechter wijst alle verzoeken mijnerzijds af.
- Moeder (en kinderen) werken OTS volledig tegen en BJZ sluit af met tegenstrijdig rapport waarin staat dat alles is tegengewerkt, maar tegelijkertijd doelen bereikt zijn (terwijl hij de kinderen niet eens kon bereiken) en er geen bedreigingen meer zijn (?????).
- Recente AMK-onderzoek waarin nieuwe OTS wordt geadviseerd.
- RvdK stelt onderzoek in...
- Moeder verschijnt niet op afspraken en RvdK krijgt geen contact met kinderen. Dat vindt moeder niet nodig.
- RvdK heeft geen info, maar... Nieuwe OTS is niet nodig, want inmiddels gaan ze weer naar school.

Hahahahaaa wat een grap.
Welke politieke partij is voor om BJZ/AMK en RvdK op te heffen? Weet ik meteen waar ik volgende keer op stem!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: AMK gaat naar de rechter

Bericht door EDA »

Gesloten