Co-Ouderschap op de helling !

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Hallo mede vaders,

Sinds 2 jaar ben ik helaas gescheiden, helaas ja zeker maar dat terzijde.
Vanaf dag 1 is er een onwil van mijn ex om mijn dochter bij me te laten zijn, elke keer leek het er op dat het wat beter ging maar nee tot op de dag van heden niet, nu is er wel een co-ouderschapsplan opgesteld, we hebben een week op, week af regeling, echter mijn ex heeft vanaf het begin af aan deze lopen frusteren, waar ik graag informatie over onze dochter wil hebben zoals, hoe was het de week dat ze bij je was, zijn er dingen voorgevallen enz enz, wil zij minimale communicatie, en daar heb ik dus vervolgens weer veel moeite mee met als gevolg dat ik te veel mails stuur volgens haar, ook is er regelmatig gedoe over het feit dat ik te veel met onze dochter zou doen, ik ga te vaak weg, doe te veel leuke dingen die in haar ogen te veel geld kosten enz enz, ik heb toch mijn eigen leven samen met mijn meisje ? moet ik die dingen toch zelf weten lijkt me ? en zo vaak is het ook weer niet, ja in de vakanties enz..... maar goed, ze heeft 3x de kans gehad om het ouderschapsplan geen onderdeel in deze vorm te laten zijn van de echtscheiding maar nergens gebruik van gemaakt, nu 2 jaar later is de situatie zo erg dat mijn meisje best wel last van de continue stroom van ellende die voornamelijk ik op mijn bordje krijg dat er zelfs een onderzoek naar mijn dochter is gestart ( en ondertussen ook weer gestopt ) omdat zij erg aanwezig is in de klas en mijn ex niet met haar kan omgaan, ze luisterd niet naar haar, tenminste niet in de drilvorm die zij graag zou zien, en is haar de baas, dit is niks nieuws dat was in ons huwelijk ook al zo, meisje is 6 dus weet heel goed hoe je dingen voor elkaar moet krijgen, nu is het dus zover dat door al dit gedoen ook jeugdzorg en de raad ziet dat er wat moet veranderen, ik wordt o.a door haar beschuldigd van Bordeline enz, iets wat nooit is gediagnostiseerd, er zijn werkdiagnoses maar dit kloppen niet, ik heb om zelf eens duidelijkheid te krijgen een onderzoek laten doen en daar kwam uit dat ik ADHD heb, iets wat heel erg dingen duidelijk maakt hoe alles gegaan is in mijn jeugd en verdere leven, maar goed, er is door haar dus nu een stap gemaakt naar de rechter om het co-ouderschap te laten omzetten in een omgangsregeling, en dat dan in haar voordeel, eens in de veertien dagen mag ik dan mijn dochter een weekendje hebben, ik zie hier heel erg tegenop, ik wil ook deel uitmaken van haar leven en de opvoeding hierin, als de rechter dit aan haar toewijst kan ik je nu al vertellen waar dit naartoe gaat, zie ik haar echt niet meer, er zal altijd dan wel wat zijn ( sorry vul in weet het ) er wordt dus nu al in de aanvraag bij de rechtbank heel erg met modder gegooid, ik ben dit niet van plan terug te doen, correct me iff im wrong, maar zal een rechter niet door zulke dingen heenprikken of is het meer van ow hebben we weer zo'n zaak ? ik ben echt ten einde raad en weet niet goed waar ik met mijn verhaal naar toe moet vandaar dat ik het hier maar neerschrijf.... help advies ? steun ? hulp ??

Gr
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door Casper »

Dreamy, welkom en sterkte gewenst.

Geen paniek, je staat er sterk voor maar je zult je wel serieus moeten verdedigen tegen deze "aanval" van je ex. Heb je een advocaat met wie je goed overweg kunt? Is er al een rapport van de RvdK?

Een rechter zal niet zomaar een omgangsregeling veranderen omdat deze niet bevalt aan moeder. Een rechter zal de zaak bekijken vanuit het standpunt van het kind: waarmee is hij/zij het beste af? Elke verandering van situatie is in principe een verstoring van het normale leefpatroon. En het normale patroon voor haar is nu een co-ouderschapsregeling en dat gaat al twee jaar (dwz een derde van haar leven) goed of redelijk goed (problemen zijn er altijd met kinderen - dat is niet abnormaal). Voor verandering moeten dus wel heel zwaarwegende redenen gevonden worden, en daarom sta je er sterk voor.

Hieruit is de strategie die je kunt volgen: het is goed om de problemen te onderkennen die je dochter heeft. Neem deze serieus en neem de positie in dat je er alles aan wilt doen om deze problemen op te lossen. Stel je ook open, zoals je gedaan hebt, voor mediation of andere manieren om de communicatie met je ex te verbeteren. Je ex zal de positie innemen dat de problemen met het kind liggen aan het huidige co-ouderschap. Je zult daar tegenin moeten gaan, bijv. door te laten zien dat je dochter het prima naar haar zin heeft als ze bij jou is, het niet heel slecht doet op school, geen door stress veroorzaakte ziektes heeft, etc. Met andere woorden: de moeder heeft een probleem, de dochter niet.

Tot zover even --
Casper
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Hoi Casper,

Dank je wel voor deze woorden, ben het echt even kwijt hoor, de zorgen die jij noemt zijn er dus volgens mijn ex wel degelijk, ze zit om de haveklap bij de huisartsenpost en in het ziekenhuis met onze dochter, zo zit die kant trouwens in elkaar, als ze een splinter in hun vinger hebben zitten ze jankend bij de arts, en pillen hebben ze in overvloed overal voor.

Ik zie het meer als slechte hygiene en onderhoud van mijn dochtertje, ik ben zelfs door haar beschuldigd van misbruik van mijn dochtertje door haar, how low can you go zou je zeggen, de arts in het ZH heeft hier trouwens korte mette mee gemaakt.

Waar ik een beetje mee zit is dat zij in de stukken naar de rechtbank allerlei medische stukken van mij heeft lopen douwen ( die ze meegenomen heeft bij het verlaten van mij ) daar staan werkhypotheses in omdat ik toendertijd ( trouwens samen met haar ) bij de hulpverlening liep, om redenen die trouwens nu allemaal onderuit zijn gehaald door een profesional maar goed dat ter zijde, ik ben erg bang dat een rechter daar erg zwaar aan gaat tillen, of mag hij die dingen gewoonweg niet gebruiken ? het zijn tenslotte gegevens die ik moet hebben en niet mijn ex.

Ik ben ook wel heel positief over de zaak aan het worden maar toch, je hoort en leest zo verschrikkelijk vaak dat een rechter kinderen aan moeder toewijst gewoon omdat het zo hoort ? of sla ik nu de plank echt mis ?

Alle hulp is welkom, het co-ouderschap werkte redelijk, alleen mijn ex wilde dus eigenlijk bijna geen communicatie en dat frustreede het dus allemaal, verder zijn er gesprekken geweest bij Lindenhout, die moesten ons leren te communiceren, nou dat lukte dus voor geen kanten de verwijten bleven komen, en ja natuurlijk worden de aantijgingen op een gegeven moment zo zwaar dat ook ik daar tegenin ging tegen mijn ex, ik zou pedo zijn, onze dochter misbruiken, haar psychish misbruiken, te veel verwennen enz enz enz, zij heeft dan ook bij de evaluatie aangegeven niet meer verder te willen met de gesprekken omdat zij de zin er niet in zag.

Jullie snappen wellicht dat ik gewoon voor onze dochter wil blijven zorgen, en het liefst ook het co-ouderschap zo wil houden, ik vind het tegenover onze dochter niet eerlijk als zij alleen bij mama of bij papa zou moeten wonen en eens in de 14 dagen een kort weekend bij de 1 of de ander zou mogen zijn, ook dat vind ik veels te kort en zal inderdaad ook aangeven dat als de rechter in zijn wijsheid zou bepalen dat onze dochter bij mij zou komen wonen ik de omgangsregeling wel veel breder zou willen zien voor mijn ex.

Ik snap echt niet dat mensen zo'n haat tegenover elkaar kan houden zeg, wat een gedoe, snappen mensen dan niet dat je je kinderen daarmee te hebben ? maar goed schijnbaar zijn vrouwen daar toch echt wat veller in dan mannen, zij geeft geen enkel teken van emotie meer, ze zit dan ook wel aan de antidepresiva maar ja dat zijn weer dingen die ik niet ga inbrengen.

Iemand ervaring hoe een rechter met zulke zwartmakerij omgaat ? het lijkt me toch positiever voor mij om hier niet in mee te gaan, wel zo veel mogelijk te ontkrachten denk ik ?

Owja kort na de inschrijving van de echtscheiding en het co-ouderschap heeft mijn ex ook al eens getracht dit om zeep te helpen, toen ook met ongeveer dezelfde dingen, toen zei de rechter dat de dingen te oud en zeker niet onderbouwd waren, ondertussen is er wel een brief van Jeugdzorg en de Raad met het advies dit ouderschapsplan te veranderen omdat de situatie zo niet goed is voor het kind, het laat in het midden wie daar de schuldige van is ( zoals altijd nemen die mensen weer een waardeloos standpunt in ) maar mijn ex en in ervaren onze dochter precies 180 graden anders, bij mij is het een lief kind wat goed luisterd en veel met andere kinderen speelt, bij mama is het een behoorlijk dwarsliggend kind, wat bijna geen vriendjes in de buurt heeft op haar buurmeisje na, mama is geisoleerd van de sociale contacten omdat zij iedereen die maar iets positiefs over mij zegt gelijk afserveerd en als een bedreiging ziet.

Zelfs toen onze dochter af moest zwemmen ( nu al 3 x, A,B en C ) wilde zij niet even samen een ijsje met ons 3e gaan halen om het te vieren, ik vind dat zij erg alleen aan zichzelf zit te denken.

Ik heb nog veel meer maar moet nu naar de kerk, kom er op terug als jullie het goed vinden, en nee geen zware kerk gedoe aan deze kant hoor.

Fijne zondag
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door Casper »

ondertussen is er wel een brief van Jeugdzorg en de Raad met het advies dit ouderschapsplan te veranderen omdat de situatie zo niet goed is voor het kind
Geven ze ook een advies hoe het veranderd moet worden? Als er (a) zo'n advies ligt, en (b) de ouders niet goed communiceren dan wordt co-ouderschap al snel afgewezen als het de eerste omgangsregeling betreft. Bij jou loopt het co-ouderschap al een tijd, dus daar moet je het van hebben. Een verandering nu is niet in het belang van het kind.

Heb je gereageerd op die brief van Jeugdzorg? Hoe ga je er op reageren bij de rechtbank?
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Afbeelding

Bij deze de brief dan maar even....
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door EDA »

Laat je ex LOS.

Geniet van de momenten die je met je kind hebt en laat het daar bij.
Ga niet zitten vissen hoe het bij je ex was, de week dat je kind daar was.
Heel begrijpelijk dat je dat wilt, maar zij wil dat kennelijk niet met je delen.
Jij wilt dat wel, zij niet. -- > Oplopend conflict. Resulterende in?

Wat wil JIJ nu met dat CO-ouderschap? Wil jij je kind bij kou hebben? ( hoofdverblijf bij jou? Wil je het co-ouderschap voortzetten ? Hoofdverblijf bij haar ? )

Wat BJZ voorstelt, is in mijn optiek geen oplossing voor de problematiek.
Mocht de hoofdverblijfplaats bij jou worden bepaald ( kun je dat, wil je dat? ) dan kan ex mogelijk aangespoord worden tot een ander gedrag.. Maar de tendens is wel dat rechters moeders "bevoordelen" bij zulke beslissingen...

Casper merkt terecht op dat je sterk staat. Er is immers een lopend co-ouderschap.
De rechter zal wellicht weer een langdurend onderzoek door de RvdK dicteren. BEn je zo weer een half jaar verder....
Zet allemaal zo weinig zoden aan de dijk.

Communiceren met ex is het beste.
Maar trap haar zo min mogelijk tegen de schenen!!
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Hoi Beide,

JA helemaal gelijk en JA ik kan en wil dat zij bij mij komt wonen, ik kan dit en doe dit al 2 jaar, dus geen enkel probleem ik ga hier mijzelf ook hard voor maken en ga inderdaad niet tegen de schenen van mijn ex aan lopen schopen dat werkt gewoonweg niet.

Ik hoop inderdaad dat ik sterk sta, het is afwachten wat voor een rechter ik krijg en of die een beetje door de materie heen kan prikken, het is niet niks allemaal hoor, ik wordt weggehouden bij medische onderzoeken omdat mama me daar niet bij wil hebben en pas na heel erg zwaar dreigen krijg ik dan eindelijk toestemming, dat wordt vervolgens weer tegen me gebruikt uiteraard dat ik de gang naar de arts enz zou belemmeren, wat dat betreft zou het wel goed zijn als de Raad een onderzoek ging doen die krijgen dan zelf te horen wie en wat, mijn ex heeft zelfs de huisarts opgedragen geen informatie over onze dochter aan jeugdzorg te geven, hoe raar kun je doen ?

Maar goed we zien wel en ja ik heb een goede advocaat dat gaat wel goed komen, echter heeft zijn het type vrouwelijke advocaat, pitbull, ik bijt me er in vast en zal mijn gelijk krijgen.... of dat werkt zal de toekomst voor haar moeten laten zien.

Wat mij betreft kan het Co-ouderschap blijven, alleen het werkt op deze manier niet omdat er totaal geen enkel vertrouwen van de andere kant meer is sinds ze 2 jaar geleden weg is gegaan en zij overtuigd is van haar gelijk in alles, maar ja what else is new zou je zeggen.

Het is zo elke woord wat ik zeg is voelt zij als een aanval en beperking van haar leven, onze dochter had last van een infectie bij haar vagina, zij gelijk naar de arts enz, gillen dat ik onze dochter zou misbruiken enz enz enz, een aantal zalfjes verder.... steld ik voor om eens haar ondergoed enz 3x op de dag te verschonen en de boel met een parfum vrij wasmiddel te wassen, dit werkte bij mij namelijk perfect en weg was de infectie ( wat later geen infectie bleek trouwens ) ik dus dit gecommuniceerd, voelt zij zich gelijk aangevallen, waar ik me wel niet mee bemoeide en dat bepaalde zij zelf wel.... terwijl ik het op de manier gezegd had van, ik heb hier goede resultaten mee, wellicht iets waar we wat mee kunnen, niet eens van jij moet dat ook maar gaan doen....

Maar goed,..... we wachten af dank heren.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door EDA »

IK heb wel de indruk dat je het goed bedoelt. Mij hoef je niet te overtuigen, ik voel dat wel aan. Geldt ws voor meer mensen hier.

Maar je hebt te maken met partijen die niet zo invoelend zijn.

Het is nodig om van jezelf overtuigd te zijn en te blijven. Heb jezelf lief en doe vervolgens wat nodig is voor je kind. Laat je ex los. Verwacht niet van haar wat jij graag zou delen. Dat is niet meer en zal niet meer zo zijn. En helemaal niet als ze minder tijd met jullie kind gaat krijgen.
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Ja weet je ze wil zo graag haar eigen leven opbouwen maar bemoeid zich dus continu met de mijne wat ik wel en niet zou moeten doen met onze dochter enz, ik mag toch zeker tot op zekere hoogte wel zelf weten wat ik doe zeg, mens is gewoon niet lekker bij haar hoofd en denk nog steeds alles te kunnen bepalen en dat frustreerd haar weer als ze merkt dat die vlieger niet meer opgaat, wat dat betreft hoop ik inderdaad dat onze dochter haar hoofdverblijfplaats bij mij krijgt kan ze eens na gaan denken wat normaal communiceren is.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door EDA »

Tuurlijk mag je zelf weten hoe je ( binnen grenzen natuurlijk, maar die ken je zelf wel ) de dagen met je kind invult. Die vrijheid heb je.

Het is prima hier je woede te uiten, we snappen dat maar al te goed. Doe dat hier, maar laat het naar je ex en haar omgeving. Daar werkt het averechts.
Onvrede kan alleen door zelfinzicht worden verdreven
- en niet door daden.


Het is een illusie te denken dat onvrede overgaat als je haar maar uit tegenover degene op wie je kwaad bent. Als je de ander maar eens goed de waarheid zegt. Het is meer dan genoeg om je woede te voelen. Méér hoef je er niet mee te doen. Ik heb het niet over het onderdrukken van woede, maar over het in jezelf toelaten ervan. Met begrip voor jezelf en zonder anderen ermee lastig te vallen. Je hoeft woede alleen maar te erváren en te beseffen waaróm je kwaad bent. Het is op zich een heel plezierige en mooie gave dat je een spontaan gevoel kunt hebben, dat je kunt ontvlammen - ook al is het in woede. Hoeveel mensen geloven er niet dat zij zelfs hun meest intense emoties verstandelijk moeten benaderen om ze de baas te blijven... Dat is bijzonder onaangenaam. Als je woede gewoon toelaat, zul je er nooit door overweldigd worden.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door NogEenPap »

Woede en emoties toenen!

Sterker nog. Ik heb een psychologe (echt een hele goede) die vroeg heb jij nooit het gevoel dat je iemand wilt vermoorden. Natuurlijk zeg je in eerste instantie 'nee hoor dat heb ik nooit'.

Pas een paar sessies later legde ze me iets uit. Als mensen zeggen dat ze die gevoelens niet hebben dat dat pas de gevaarlijke mensen zijn.

M.a.w. geef toe aan je gevoelens en wordt er één mee. Maar laat het bij gevoelens en zet ze desnoods op papier en stop ze een een bureaulade of wat dan ook.

Nog duidelijker wordt het voor jezelf als je ooit aan/op die grens hebt gestaan en dan er voor kiest om toch niets te doen.

Haal dat dan terug in gedachte en je leert voor jezelf dat jij iets (en jezelf) onder controle hebt en zult blijven houden. Maakt niet uit wat een ander doet jij houdt de controle altijd!
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Hallo mede vaders,

Geen nood die kwaadheid is er echt wel geweest hoor, maar we zijn ondertussen 2 jaar verder en heel wat wijzer, ook ik heb hele goede begeleiding wees gerust maar vindt ook heel erg veel rust in mijn geloof en geloofsgenoten helpen mij aan alle kanten.
1 ding stelt me tot nu toe elke keer weer gerust alles wat ze tot nu toe geprobeerd heeft is mislukt, elke keer weer is er wat en alles breekt haar bij de bodem af dus, waren getrouwd op huwelijkse voorwaarden en zij kwam er op zijn zachts gezegd beroerd vanaf, dus er zit wel heel wat woede aan die aknt en dat laat zij er wel in het openbaar uit bij gespreken, ik reageer hier heel kalm op en laat het maar een beetje hoor, ik ben niet zon figuur wat doorslaat dus laat maar lekker.
Ik ben inderdaad gewoon blj dat ik hier dingen kan gillen en ik mag aannemen dat het hier wel vertrouwd blijft toch.

Dank jullie allen het is gewoon lekker met gelijkgestemde te kunnen praten met mensen die je ook een beetje begrijpen.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door Paul1963 »

Beste Dreamy,

De brief van BJZ blijft mij wel bezighouden.

Er is schijnbaar een zorgmelding gedaan. Hierover schrijf je niets. Door wie is die melding gedaan, waar gaat ie over want blijkbaar neemt BJZ die serieus?

Is er ondertussen al gereageerd door jou of jou ex op de brief van BJZ? Is de procedure gestart en door wie?

Wat wordt er gevraagd aan de rechter. Alleen vaststelling hoofdverblijfplaats met eventueel uitgebreidde contactregeling voor een van jullie. Of wordt er ook het gezag aan de orde gesteld?
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Paul, ik ben op dit moment op vakantie dus heb de stukken ff niet, op het moment dat die brief op de mat viel had mijn ex die week ervoor een procedure gestart om het co ouderschap om te gaan laten zetten naar een omgangsregeling, ik heb niet meer gereageerd naar de jeugdzorg omdat mijn ex dit zou doen en ondertussen gedaan zou moeten hebben, het gaat zo ver ik kon lezen alleen om het co ouderschapsplan, hoofdverblijf was ivm fiscale dingen al bij mijn ex met mijn goedkeuren, de melding bij amk is zover ik weet een zorgmelding omdat onze dochter tussen 2 vuren zou zitten, mijn ex heeft via de huisarts nog geprobeerd om een melding van misbruik voor elkaar te krijgen tegen me maar dat is door de kinderarts keihard onderuit gehaald, verder heb ik geeninfo van de amk, ik krijg deze niet los dus suggesties zijn welkom.

Gezag wordt volgens mij niet aan de orde gestald.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door Paul1963 »

Het blijft een beetje vreemd. Er is een zorgmelding gedaan bij het AMK of bij BJZ. Jij zou daar volgens de brief op de hoogte van zijn. Ze vergaderen en ze besluiten dat de co-ouderschapsregeling moet stoppen. Ik zie jouw bijdrage verder niet in het verhaal.

BJZ moet jou als ouders confronteren met de zorgen en dan pas mogelijke hulp aandragen. Het zou immers best wel kunnen zijn dat door hulp met de communicatie wat zou kunnen verbeteren. Direct naar de rechter sturen is wel wat vreemd. Misschien moet je dat, in overleg met jouw advocaat, maar ook netjes melden aan BJZ.

Ik zou eerst BJZ eens beleefd vragen wie de melding heeft gedaan. En ook om inzage van het dossier verzoeken. Dat zijn ze verplicht, maar vraag het wel erg beleefd, maar blijf stellig. Hou er rekening mee dat ieder gesprek vastgelegd wordt in het dossier.

Als er alleen maar contact geweest is met moeder gebruik dat om de brief bij de rechter onderuit te halen. Gebruik ook dat de melder jou niet met de zorgen heeft geconfronteerd. Jullie hebben in het convenant een co-ouderschap afgesproken en dat kan niet zomaar gewijzigd worden. Het lijkt erop dat jouw ex misschien BJZ en anderen voor haar karretje gespannen heeft om zo onder het convenant uit te komen.

Let wel rechters gaan er meestal vanuit dat co-ouderschap bij slechte communicatie niet mogelijk is. Op basis van de brief van BJZ kunnen ze snel geneigd zijn om zonder verder onderzoek een andere contactregeling vast te stellen.

Als de zorgen met name betrekking hebben op de situatie bij moeder, gebruik dat in het verweerschrift. Echter zonder met modder te gooien. Stuur aan op mediation, waarbij forensische mediation (een deskundigenonderzoek) het voordeel heeft dat er tevens gerapporteerd wordt over jullie. Dan is het niet vrijblijvend en vertrouwelijk meer. Moet je wel expliciet om vragen, en kan duurder zijn. Probeer een onderzoek van de raad te vermijden, dat kan alle kanten op gaan. Maak een goed verweer met een goede zakelijke onderbouwing van verifieerbare feiten. Geef geen meningen, alleen feiten.

Over die medische stukken. Ze zijn oud en maar beperkt houdbaar, dat weten rechters ook. Toon aan dat je er iets mee gedaan hebt. Dat je aan jezelf gewerkt hebt en dat het nu niet meer relevant is.

Verder een prettige vakantie, maar neem dit serieus. Probeer vast te houden wat je hebt. Later terug naar een co-ouderschap is heel moeilijk als de ander dat niet wilt.
Gesloten