alimentatie na ontslag en start eigen bedrijf

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

alimentatie na ontslag en start eigen bedrijf

Bericht door sdwv »

adri Geplaatst: 26 Jul 2006 07:35 pm Onderwerp: alimentatie na ontslag en start eigen bedrijf

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Kan iemand me helpen bij volgende kwestie;
Ik ben in Februari ontslagen ( op staande voet)
Er is een achterstand ontstaan v.w.b de alimentatie betaling, verschillende redenen liggen hieraan ten grondslag
Mijn probleem is echter dat ik sinds februari een eigen bedrijfje ben gestart, het is nog onbekend wat ik ga verdienen
Mijn verwachting is de eerste 2 jaar negatief en vanaf jaar 3 een positief resultaat te boeken
Maar wat heeft deze ontwikkeling voor invloed op mijn alimentatie en de achterstand??
Iemand ervaring hiermee of tips

Groetjes,

Adri


pvs Geplaatst: 26 Jul 2006 10:48 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Adri,

Als je vind dat de alimentatie die door de recher is vastgesteld te hoog is omdat je inkomen dus behoorlijk gedaald is, dan is de enigste mogelijkheid om naar de rechter te stappen en een verzoek indienen voor minder alimentatie. Dit kan via een advocaat wat wel kosten met zich meebrengt. De rechter zal dan gaan bepalen of het gegrond is en als dat zo is het aanpassen.

Als je er niets aan doet, dan kan je ex gewoon het LBIO inschakelen om de achterstallige alimentatie te innen. Die kijken niet echt naar je inkomen enzo. Die lezen de gerechtelijke uitspraak en dan gaan ze innen wat er niet betaald is.

Als je niets via de rechter geregeld hebt maar gewoon zelf afspraken over de hoogte hebt gemaakt met je ex. Dan kan je gewoon overleggen met je ex en dan aangeven dat je het niet meer kan betalen omdat je minder inkomsten hebt. Als je ex daar niet mee accoord gaat, dan kan je ex bij de rechter alsnog de alimentatie regelen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders zijn er misschien nog andere die kunnen helpen
Gesloten