aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door EDA »

Dan zou je je ouders een verklaring kunnen laten opstellen waarin zij weigeren je voor 6 maanden bij hen te laten wonen. Die paar weken dat ze dat wel zouden dulden NIET opnemen in de verklaring. Anders biedt je nog een mogelijkheid(je) aan en dat kun je beter niet doen.

Wellicht zijn er nog meer woningen voor je Hex beschikbaar en kun je er nog enkele opsnorren. Uitprinten en niet aan je Hex sturen. Met je advocaat overleggen en aan het dossier toevoegen. Je moet niet je Hex overtuigen, maar de rechter. Hij/zij moet zien dat er wel mogelijkheden zijn te huren.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door The Driver »

Het is natuurlijk " all about money"
In jouw woning kan ze voor niks zitten, alle andere woningen zal ze toch echt zelf moeten huren en betalen.
Maak de rechter ook duidelijk, dat zelfs als de rechter besluit de woning aan je hex toe te wijzen, dat een huursom ook tot het redelijke behoort. Het is jouw woning en jullie zijn niet getrouwd en hebben geen relatie.
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

Heb inmiddels meerdere woningen per direct beschikbaar echter dan moet ze er zelf wel achteraan!

Op 1 heb ik nu een optie laten nemen tot woensdag en haar tevens laten weten... (Zie eerdere email welke ik van die meneer heb verkregen)
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Casper »

Sluit me aan bij EDA en Driver hierboven. Maak ook duidelijk dat de kinderen immer van harte welkom zijn. Het probleem van mevrouw is alleen een probleem van mevrouw.
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

Plaats, 25 maart 2012

Beste Badeendje,

We hebben vandaag zondag 25 maart kennis genomen van de dagvaarding voor 27 maart aanstaande waarbij de suggestie wordt gewekt van HEX en mr. Xxxx dat je mogelijk intrek zou kunnen nemen bij ons aan de xxxxx per 29 maart zonder enig overleg.

Bij deze informeren je schriftelijk, hoe vervelend dan ook, dat wij weigeren jou intrek te verlenen.

Met vriendelijke groet,
Ouders badeendje

-- zoiets ?? --

Of dit er nog bij

Bij deze informeren je schriftelijk, hoe vervelend dan ook, dat wij weigeren jou intrek te verlenen. Onze kinderen en kleinkinderen zijn verder uiteraard ten alle tijden van harte welkom!

Het geschetse probleem lijkt ons een probleem van mevrouw en is alleen van mevrouw.

Met vriendelijke groet,
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Casper »

Alleen het eerste stuk (niets over mevrouw erbij). Laten tekenen en in (minstens) drievoud meenemen. Mocht het al aan de orde komen, dan het document overleggen aan de rechter en wederpartij. Morgen nog even controleren met de advocaat.
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

Hoe schatten jullie mijn kans in ?

Heftige discussie met vrienden leverde het vanmiddag in ieder geval wel op, het is en blijft een apart verhaal …
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door EDA »

Hoog.........
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

EDA schreef:Hoog.........
Dat ik mijn huis uit gezet ga worden ?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Casper »

EDA bedoelt zeker weten dat de kans hoog is dat jij dit kort geding wint.

Kun je me nog, eventueel per persoonlijk bericht, laten weten bij welke rechtbank dit komt? (zou natuurlijk niets uit moeten maken...).

Ik denk ook dat de kans hoog is dat jij dit wint. De rechter zit er niet om de woningnood op te lossen.

En dan... goed slapen! uitgerust en fris!
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

Gister lang bezig geweest met advocaat. Advocaat wil liever niet een brief waarbij mn ouders aangeven niet te willen dat ik daar 6 maanden verblijf om stemmingmakerij te voorkomen. Lijst met woningen welke continue zijn aangereikt alsmede opties van woningen welke per direct beschikbaar zijn worden wel meegenomen.....

Update;

Zitting gehad was een heftige discussie en er kon niet door mijn ex worden aangetoond dat zij nu haar best had gedaan om een onderkomen te zoeken.

Er volgt nog uitspraak , mijn advocaat ziet het positief zelf weet ik het nog niet ondanks een relaas aan onderstaande opgebrachte feiten vanuit mijn kant (email veelal) tegenpartij had naast een alimentatie berekening niets alleen maar het feit dat er geen onderkomen is per 1 april en aanspraak wil maken op mijn woning;

Zitting werd overigens geschorst om de door mij aangereikte opties te bellen nu had ik maar twee telefoonnummers en helaas waren beide opties net verhuurd. Er was wel 1 optie echter niet waar de kinderen bij in konden wonen. Dit is weer na de schorsing medegedeeld met de opmerking van mijn advocaat het apart is dat weer de MAN aan de slag moet en met oplossingen moet komen.

Rechter doet uiterlijk eind deze week uitspraak en wellicht eerder telefonisch naar de advocaten. Afwachten dus....
Laatst gewijzigd door Badeendje op 07 apr 2012, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door The Driver »

Wedden, dat je ex met de kinderen via een SMO onderdak krijgt in een noodopvanghuis.
SMO = Stichting Maatschappelijke Ondersteuning.

Heel de hulpverlening is er op gericht, dat kinderen bij hun moeder kunnen blijven, via een noodopvanghuis kan ze wellicht doorstromen naar een huurwoning met huursubsidie.
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

The Driver schreef:Wedden, dat je ex met de kinderen via een SMO onderdak krijgt in een noodopvanghuis.
SMO = Stichting Maatschappelijke Ondersteuning.

Heel de hulpverlening is er op gericht, dat kinderen bij hun moeder kunnen blijven, via een noodopvanghuis kan ze wellicht doorstromen naar een huurwoning met huursubsidie.
Ben erg benieuwd … ze kan bij kennissen terecht en heb aangegeven voor de kinderen te kunnen zorgen.....
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Casper »

@Badeendje: jij en je advocaat hebben prima werk gedaan: je had werkelijk niet meer kunnen doen.

Nog een vraag: kwam het eigendoms-argument nog op tafel? Had de rechter daar iets over te melden?
Badeendje
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 12:39

Re: aanspraak maken op de "echtelijke woning"

Bericht door Badeendje »

kwam het eigendoms-argument nog op tafel? Had de rechter daar iets over te melden?
Stond duidelijk in het pleidooi van de tegenpartij "de woning is weliswaar eigendom van ...." etc. maar verder niets door de rechter over gemeld.

Wel heeft mijn advocaat duidelijk gemaakt dat ik de woning in bezit had alvorens HEX haar intrek nam in de woning.

Bij de vraag aan HEX wat nu haar backup plan was kon ze alleen antwoorden "voor mij geen probleem maar voor mijn kinderen, ik moet bij mijn kinderen zijn etc. etc. etc."

Akte eis in reconventie
Gezien het feit dat de vrouw tijdens het viergesprek op 9 februari 2012 heeft aangegeven bij kennissen te kunnen gaan wonen en gaan verblijven indien zij er niet in slaagt huisvesting te vinden, kan het hoofd adres van de kinderen bij client blijven. Hij kan zorg dragen voor rust en regelmaat voor de kinderen, waartoe de vrouw niet, althans niet voldoende in staat moet worden geacht.
Plaats reactie