Wat is het nou eigenlijk echt het belang van je kind(eren)

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat is het nou eigenlijk echt het belang van je kind(ere

Bericht door EDA »

robb schreef:Ik vind het erg moeilijk allemaal. Respect voor hoe sommigen hier zo sterk in staan.
Het IS ook moeilijk, vooral omdat ieder hier een EIGEN pad heeft te doorlopen, met EIGEN lessen op dat pad. En je hebt het zelf te doen.

Eigenlijk kun je dus op niemand terugvallen. Hoe goed ook bedoelt.

Daarom ook is je persoonlijke ontwikkeling van het hoogste belang.

Lees Eckhart Tolle, de Kracht van het NU...

Dat leert je hoe je in de wereld staat en waarom.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Wat is het nou eigenlijk echt het belang van je kind(ere

Bericht door robb »

Een eigen pad inderdaad. Mijn omgeving denkt goed mee, al moet ik er natuurlijk mee dealen en ik wil geen verkeerde dingen inzetten waar ik later spijt van krijg. Van de zijlijn is het natuurlijk makkelijk adviezen geven.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wat is het nou eigenlijk echt het belang van je kind(ere

Bericht door Rocco »

robb schreef:Een eigen pad inderdaad. Mijn omgeving denkt goed mee, al moet ik er natuurlijk mee dealen en ik wil geen verkeerde dingen inzetten waar ik later spijt van krijg. Van de zijlijn is het natuurlijk makkelijk adviezen geven.
Hoi Robb, het probleem met het maken van de afspraken is dat je ze maakt in de emotie van dit moment. Je moet echt even rustig onderuit gezakt op de bank gaan fantaseren over hoe je leven er over 1 van jaar vanaf nu uit moet zien. Hoe vaak zie je je kinderen? Wat wil je over een jaar doen? Hoe ziet daarbij het financiële plaatje eruit.
Het is makkelijk om er vanaf de zijkant een plasje over te doen maar, mensen met ervaring hiermee hebben daar best goede ideeën over.
Jij wilt niet te veel vastleggen. Dat wilde ik ook niet. En dat kan. Maar maak dan wel afspraken die je nieuwe realiteit beschermen. Wie weet wil je over een tijdje wel helemaal niet meer met je ex op regelmatige basis contact hebben. Dan is het toch wel makkelijk als je afspraken toekomstproof zijn, voor iemand je aan allerlei afspraken gaat houden in de toekomst. Als je open eindjes houdt kom je er mogelijk nooit vanaf. Deze afspraken bepalen ook simpelweg hoeveel invloed je ex in jouw leven behoudt. Mogelijk schermt zij jou wel af voor haar leven. Dit zijn de overwegingen waar je in moet denken. Het OP heeft in principe niet heel erg veel met het belang van de kinderen te maken. Hoe gek dat ook moge klinken. Het heet ook niet voor niets een OUDERschap plan. Ik zie het woord kind nergens terugkomen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Wat is het nou eigenlijk echt het belang van je kind(ere

Bericht door robb »

Over een jaar, dat is moeilijk te zeggen hoe dat er uit moet gaan zien. Ik wil natuurlijk dat ik en de kinderen gelukkig zijn met hoe de situatie is, het liefst met goed contact met mijn expartner. Ik kan hier nog geen invulling over geven, maar het zou prettig zijn als ik van haar los ben dan en een leuke nieuwe vrouw ben tegengekomen.
Plaats reactie